User Tag List

Sayfa 1/6 123 ... SonSon
97 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 200 sx Hakkında Genel Bilgiler..

  1. #1
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation 200 sx Hakkında Genel Bilgiler..

    Şöyle bir bakındımda benzer başka konu bulamadım.

    s13-s14 farketmez Nissan kullanıcılarının araçları hakkındaki

    Kronik sorunları,yaptıkları iyileştirmeler,Modifiyeler,Yapılabilecek işlemler,Yapılması gerekenler ve aracın genel durumu teknik verileri gibi bilgileri paylaşabileceği dönüp baktığımızda ilk defa nissan kullanan yada kullanacak arkadaşlara teknik data olabilecek bir konu olsun dedim.

    Bilen kullanan arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa sevinirim.

  2. #2
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.techturkey.com/forum/show...ighlight=200sx

    kanka şöle bi konu var baktnmi ?

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok çok uzun cevaplar yazılabilinir buna ,

    ama genel olarak söyleyebileceklerim ,


    kesinlikle ilk elinize geçen parayla coilover .
    hemen ardından kilitli diff yada kaynak .

    bu ikisi eğer başka 200sx alırsam ilk yapacaklarım olacak .. tabi yürümesini engelleyen diğer problemleri hallettikten sonra

  4. #4
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Brs_eg Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kankacım göremedim ben bunu yaw

    konu silinebilir arkadaşlar

  5. #5
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    KAnka bnce silinmesn duzgun olsn link attgm konuda 3 tane duzgun msj var sora kavga baslamis

  6. #6
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman kankacım şu genel bilgileri bi alıntı yapalım buradan devam edelim

    Alıntı killererkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    başlıyorum..
    sr20det motor kodu (20 iki litre anlamında ,D çift egzantrik ,E bilmiyorum ,T tek turbo)
    1998 cc 4 silindir 16valf, üstten çift egzantrikli, evet zincir tahrikli. sıkıştırması 8,5 ,1998 cc 86x86
    kpakda ,blokda aluminyum , kompakt ve hafif bir motor denilebilir.
    ateşleme sırası 1-3-4-2 klasik olarak.
    orjinal jantlar 16inç (5x114,5) 205-55-16
    motor yaklaşık 4 litre yağ alır (3,8 yanlış hatırlamıyosam)
    2buçuk litre şanzıman yağ alır, deposu 65 litredir
    kilitli diferansiyeli vardır, arkadan itiştir, güzeldir.. 2500 devirler gibi orjinal garret t28 turbosu dolar.. 5.vitesde 3000 devirde 115 km civarı bi hız yapar, uzun bi şansımana sahiptir denilebilir.. sağlıklı bi makina kadranın sonu olan 260ları görür.(hız iyi bişey değil)
    hmm.. başka neler yazılabilir?
    orjinal trbo basıncı 0,7 bardır. 7200-7300 devir cibvarlarında kesici devreye girer.
    bu yazdıkalrım standart bi aracın olanları-olması gerekenleri..
    Alıntı killererkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    standart 0,7 basıncı 0,9 a çıkarttığında ( bi boost controler la-ucuz sanayi işine kaçmadan) bi sıkıntı olmaz, beyin bunu gayet problemsiz uyum gösterir, kaliteli yakıtla , açık bir eksoz ve kaliteli bi hava fitresiyle 260 lara yakın bi güce çıkar ki tadınndan yenmez, hem alt devirde boost gelir hemde üste deli gibi imelenir.. zevkten 4 köse eder adamı.. tabiğ sağlıklı bi makinada.
    şimdi glelim realiteye;13-15 yaşındaki bi S14 den bahsediyosak, önceki sahiplerinin ve ustalarının arabaya ne gibi işkencelerde bulunduğunuı tahmin edebiliriz.Silvialar TR de son 3-4 yıldır popüler.. ondan önce neler neler çekiyolardı. aracı artık tanıyan ustalar var. tavsiyem araç ile ilgili hiç bi şeyde ucuza kaçma-ne parça anlamında-nede usa anlamında. bu konularda çok çok dilim yanmış birisi olarak tavsiyem)-sana istanbul yolalrı göründü
    bitik motor toplayacaksan orjinal parçalarla toplama. buarada orjinal parça için nissan bayisiyle konuştuğunda genelde elimize yok, japondan 25 günde getirtiriz diyorlar.
    neyse ilk yapacağın harcama ; yağ pompası-su pompası ve benzin pompası olsun bence.
    buarada egzantrik zincir-değiştirmeye gerek yok gibi düşünme,oda değişir motor yapacaksan. gnelde sağlam bi motoru olsada senin arabanın motoru ne durumda bilemiyorum tabi. orjinaj debriyajı iyidir, uzun ömürlüdür. fren sistemi iyi ve yeterliir, ABS s14 standardında mevcut.
    modifiye etmek istiyorsan , motor, soğutma sistemi-benzin besleme, eksoz ,intake,beyin,yağ soğutma,debriyaj, tüm yürüyen aksam, aklına ne getirrisen bu araba için var.. yeterki paradan haber ver.. 3 yıldan fazladır s14 kullanıyorum ,nanki harcamak istiyosan dipsiz kuyu gibisdir, sürekli harcayabilirsin
    spesifik soruların varsa yaz lütfen

  7. #7
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şunlarda gelsin

    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stage 1 walbro benzın pompası suğuk buji 3'' komple egsoz açıl filtre (egr iptali 95-96s14) basıncı 0,9 gibi ayarla 260hpcivarı olur
    egt boost saati ve bov da alabilirsin ayrıca
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stage 2 motor bakımlı ise 1,1 bar ,bıg FMIC, piggy back yada stand alone , wideband yağ sıcaklık ve hararet göstegeleri drift yapacaksan kaynak dif.

    stage 3 piston kol koymuşken pompalar yataklar , big turbo , top mount guzel bir manifold diye uzar gider

  8. #8
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    230bindekim arabama basinci 0.9 alip buji ve benzin pompasiyla desteklesem acaba blogumda kaç tane delik olur

  9. #9
    Bestsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Turkiye/ankara
    Mesaj
    1.282
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sende saatler mevcut bir terslik olursa gorursun zaten hoş mstafalar daha iibilirler ama bence saglıklı bir 230K de birsey olmaz haa halil agbi sen nasıl biniorsn dersen bana 0.8 yetior 245 lerle tutnamıyorum
    [SIGPIC]http://i1106.hizliresim.com/2011/6/24/7826.png[/SIGPIC]

  10. #10
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bestsi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sende saatler mevcut bir terslik olursa gorursun zaten hoş mstafalar daha iibilirler ama bence saglıklı bir 230K de birsey olmaz haa halil agbi sen nasıl biniorsn dersen bana 0.8 yetior 245 lerle tutnamıyorum
    orjinal 0.7 ztn 0.8 yapmssn abi onun haricinde bi degişiklk varmi gucun yukselmesi adina

  11. #11
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöyle bi alıntıda koyalım

    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Nissan Silvia 200Sx S14A
    Pin NO: Description
    1 Coil 1 Output
    2 Tachometer Signal
    3 Coil 2 Output
    4 ECCS Self-Shutoff Relay
    5 Coil 3 Output
    6 ECCS Ground
    7 Data Link Connector
    8 NATS Immobilizer
    9 Cooling Fan Low Speed
    10 Cooling Fan High Speed
    11 Air Conditioner Relay
    12 A/T Signal No. 3
    13 ECCS Ground
    14 Diagnostics Clock
    15 Data Link Connector
    16 Mass Air Flow Sensor
    17 Mass Air Flow Ground
    18 Engine Coolant Temperature Sensor
    19 Oxygen Sensor
    20 Throttle Position Sensor
    21 Sensor Ground
    22 Crankshaft Reference Signal
    23 Data Link Connector
    24 Malfunction Indicator Light
    25 Coil 4 Output
    26 NATS Immobilizer
    27 Knock Sensor
    28 Throttle Position Sensor Signal Output
    29 Sensor Ground
    30 Crankshaft Reference Signal
    31 Crankshaft Position Signal
    32 Vehicle Speed
    33 Electrical Load Signal
    34 Start Signal
    35 Neutral Position Switch
    36 Ignition Switch
    37 Throttle Position Sensor Power Supply
    38 Power Supply for ECM
    39 ECCS Ground
    40 Crankshaft Position Signal
    41 Air Conditioner Switch
    42 A/T Signal No. 1
    43 Power Steering Oil Pressure Switch
    44 A/T Signal No. 2
    45 A/T Signal No. 1
    46 Back-Up Power Supply
    47 Power Supply for ECM
    48 ECCS Ground
    101 Injector No.1
    102 Wastegate Control Solenoid
    103 Injector No.3
    104 Fuel Pump Relay
    105 EGR Valve
    106 Fuel Pump Relay (S14 & S15)
    107 ECCS Ground
    108 ECCS Ground
    109 Reverse Electrical Flow Return Circuit
    110 Injector No.2
    111 Front O2 Sensor Heater
    112 Injector No.4
    113 Idle Auxiliary Air Control Valve
    114 VTC Solenoid Valve
    115 Wastegate Solenoid
    116 ECCS Ground
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster



    Turbo olarak Garrett in T28 Bush Bearing turbosu kullanıldı(62 trim 53.8 mm, .64 A/R housing-BCI-1 in T-04B housing) standart basınç 0.69 bar dır..

    NVCS emme manifoldunu kullanan SR20det 'in piston çapı ve strok u 86mm dir.


    0-100kmh : 6.6 sn


    Ecu Kodu:

    S14 : 62
    S14a: 63

    Yazan : Spawn
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  12. #12
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöyle bi alıntıda koyalım
    T28 Bush Bearing turbosu kullanıldı(62 trim 53.8 mm, .64 A/R housing-BCI-1 in T-04B housing) standart basınç 0.69 bar

    bu turbo bildgm kadariyla s15lerde kullanildi s14-s14a larda bb turbo yok die biliyorum

  13. #13

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ball bearingle karıştırıyor olmayasın barış

  14. #14
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ball bearingle karıştırıyor olmayasın barış
    Ben Bush u Ball die okmusum evet sabah uykusuzlk durumlari

  15. #15
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle mustafalardan megan racing manifold alıyorsun, boost çok güzel geliyor.

  16. #16
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle mustafalardan megan racing manifold alıyorsun, boost çok güzel geliyor.
    Basinc ufakta olsa bi artiş gosteriyormu yoksa daha cabukmu spool ediyor

  17. #17
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya ben bir süre ellemek istemiyorum yani ufak tefek dokunuşlarla durumu çözmek istiyorum

    yani buji-filtre-egzost birde basıncı gıdıkladıkmı yeter sanırım bize

  18. #18

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kullanıp satıcakmısın hemen yoksa bi süre sende mi muştu

  19. #19
    Tolga-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkistan
    Mesaj
    1.678
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya ben bir süre ellemek istemiyorum yani ufak tefek dokunuşlarla durumu çözmek istiyorum

    yani buji-filtre-egzost birde basıncı gıdıkladıkmı yeter sanırım bize
    sen kalk alman konforundan japon gettosuna gel aramıza hoşgeldin

    nissan aldınmı 2. evin bostancı jdmworks olacak
    cheap & fast = not reliable
    reliable & cheap = not fast
    fast & reliable = not cheap

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •