User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Motor Yağı Tavsiye...

  1. #1
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arrow Motor Yağı Tavsiye...

    Arkadaşlar selamlar;

    Konuyu daha önce yanlış yere açmış olmam sebebiyle kilitlenmesinden dolayı 2. kez açıyorum! Diğer konuda fikir belirtip yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ediyorum...

    2 yıldır kullanmakta olduğum 2009 model Peugeot 206 Tipronik 1.4 benzinli aracım var. Aracımın yıllık bakım zamanı geldi, bunun için tavsiyelerinizi almak istiyorum.

    Aracım 21.600 km'de, yaklaşık 10 aydır Atiker sıralı LPG sistemi ile kullanıyorum. LPG uygulamanın üzerinden 10.000 km, bir önceki bakınım üzerinden ise 11.600 km geçti. Özetle geçtiğimiz yıl önce aracın rutin bakımlarını yaptırdım, ardından LPG kit montajı yapıldı.

    Sizlere sormak istediğim; aracım için motor yağı olarak ne tavsiye edersiniz, servise götürüp onların tercih ettiği yağı kullanmaya devam mı edeyim, yoksa farklı bir yağa mı geçeyim?

    Ayrıca aynı zamanda LPG kitinin de bakım zamanı geldi, sanırım filitreler filan değişecekmiş tam bilmiyorum ilk defa yaptıracağım için, bu konuda bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatabilir mi ve de önce LPG bakımını yaptırıp sonra mı aracı servise götüreyim yoksa önce aracın bakımını yaptırıp sonra mı LPG bakımını yaptırayım, ne dersiniz?

  2. #2
    essad
    Misafir
    Motorsilk 10*40 Motor Yağı.. S/C sınıfı tüm araçlara uyar, uluslararası SMC/F sertifikasına sahip, ayrıca tam sentetik olmasa da castrol edge tam sentetik ayarında bir yağdır.. bakımların sonucunda yağın ne kadar kaliteli olduğunu anlayacaksınız.. ben yaklaşık 20.000km'dir kullanıyorum, değişimlerde yağ neredeyse hiç kirlenmemiş, filtre temiz bir şekilde gözlerimle gördüm..

  3. #3
    essad
    Misafir
    Alıntı essad Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorsilk 10*40 Motor Yağı.. S/C sınıfı tüm araçlara uyar, uluslararası SMC/F sertifikasına sahip, ayrıca tam sentetik olmasa da castrol edge tam sentetik ayarında bir yağdır.. bakımların sonucunda yağın ne kadar kaliteli olduğunu anlayacaksınız.. ben yaklaşık 20.000km'dir kullanıyorum, değişimlerde yağ neredeyse hiç kirlenmemiş, filtre temiz bir şekilde gözlerimle gördüm..
    ayrıca bknz.

    # MOTORSILK SUPREME tüm S ve C sınıflandırmalarını tek başına karşılar ve yine BENZİNLİ,DİZEL,LPG,VE TURBO DİZEL tüm araçlarda kullanılabilir.

    # Multigrade özelliğe sahip olması fiyatını yükseltmemenin yanı sıra,diğer marka BENZİN ve DİZEL yağ ayrımı yapan markalara oranlara göre çok daha ekonomiktir. S ve C gibi sınıfları karşılamayan BENZİN ve DİZEL ayrımı yapmak zorunda birçok markadaki gibi alıcıya ayrı ayrı ürün sunmaz ve satıcı içinde stok yükü getirmemektedir.

  4. #4
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı essad Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorsilk 10*40 Motor Yağı.. S/C sınıfı tüm araçlara uyar, uluslararası SMC/F sertifikasına sahip, ayrıca tam sentetik olmasa da castrol edge tam sentetik ayarında bir yağdır.. bakımların sonucunda yağın ne kadar kaliteli olduğunu anlayacaksınız.. ben yaklaşık 20.000km'dir kullanıyorum, değişimlerde yağ neredeyse hiç kirlenmemiş, filtre temiz bir şekilde gözlerimle gördüm..
    Selam yanlış bilmiyorsam yağ karardıkça ve kirlendikçe işlevini yapıyor gözüküyor.
    Tam sentetik ve yarı sentetik arasında çok fark var.

    Benim tavsiyem tamsentetik olan bir yağ kullanılması,fabrikasyon olarakta hangi numara yağı öneriyorsa ona yakın bir yağ seçmeniz.
    Saygılar

  5. #5
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı essad Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ayrıca bknz.

    # MOTORSILK SUPREME tüm S ve C sınıflandırmalarını tek başına karşılar ve yine BENZİNLİ,DİZEL,LPG,VE TURBO DİZEL tüm araçlarda kullanılabilir.

    # Multigrade özelliğe sahip olması fiyatını yükseltmemenin yanı sıra,diğer marka BENZİN ve DİZEL yağ ayrımı yapan markalara oranlara göre çok daha ekonomiktir. S ve C gibi sınıfları karşılamayan BENZİN ve DİZEL ayrımı yapmak zorunda birçok markadaki gibi alıcıya ayrı ayrı ürün sunmaz ve satıcı içinde stok yükü getirmemektedir.
    teşekkürler...

  6. #6
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladığım kadarıyla LPG sebebiyle yağda bir değişime gitmeye gerek yok sanırım, o sebeple, periyodik bakımda, yetkili serviste yaptırmamda bir sakınca yok yağ değişimini de diye düşünüyorum...

  7. #7
    essad
    Misafir
    Alıntı akın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam yanlış bilmiyorsam yağ karardıkça ve kirlendikçe işlevini yapıyor gözüküyor.
    Tam sentetik ve yarı sentetik arasında çok fark var.

    Benim tavsiyem tamsentetik olan bir yağ kullanılması,fabrikasyon olarakta hangi numara yağı öneriyorsa ona yakın bir yağ seçmeniz.
    Saygılar
    Katılıyorum, ancak her değişimde kararmanın azalması dolayısıyla motor içerisinde sürtünmeden kaynaklanan kirliliği önlemek amacıyla doğru ve başarılı bir yağ belli bir süreçten sonra yağı ilk zamanda ki gibi kirletmemeli, motor ömrü açısından daha sağlıklıdır..

    Yağ numarası da fabrikasyon değil mevsimsel ölçüleri baz almalı. Nitekim fabrikada test edilen parametreler(Dış sıcaklık, nem oranı, yağ basıncı vs.) daha sonra özellikle TR şartlarında (kirli yakıtlar ve buna mukabil yanma odasının verimliliğinden dolayı) değişkenlik gösterebilir.

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.165
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Servisin önerdiği yağı kullanabilirsin. Problem olmaz. Bujilerinide Bosch katalogunda aracının motor tipine göre olan bujinin LPG versiyonunu kullanabilirsiniz.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #9
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler bilgiler için...

  10. #10

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor yağı bence her zaman tam sentetık olmalıdır ne olursa olsun

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •