User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Corsa 1.7 dti de hararet göstergesi nerede durmalı?

  1. #1
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Corsa 1.7 dti de hararet göstergesi nerede durmalı?

    2003 model corsa 1.7 dti aracımda hararet göstergesinin sürekli sıfır göstermesi üzerine behr marka termostat aldım(üzerinde 85C ibaresi var) ve bunun takılması esnasında tüm soğutma sisteminin suyunu antifirizini yeniledim..şimdi daha önce kullandığım arabalarda hep hararet ibresi sabit ve yaklaşık 90 derecelerde dururdu şimdi bu arabada ibre genelde hareket halinde oluyor..yani otoban kullanımında ve soğuk havalarda 80 derecenin çok hafif altında dururken,dur kalk trafiklerde yada daha yavaş akan trafiklerde 80 derecenin hafif üzerinde duruyor..aracı rölantide ve sürekli dur kalk trafikte kullanırsam da 90 dereceye gelen ibre ile fan açıp sıcaklığı tekrar 80 derecenin hafif üzerine gelecek şekilde düşürüyor..sıcak hava ile ilgili araç içi ısıtma soğutma sorunum yok..sadece ibre doğru yerlerde mi duruyor ve 90 derecelerin altında sürekli çalışması normal midir merak ettim..yetkili servise göre normalmiş ibrenin gösterdiği sıcaklıklar..



    burada ibre otoban ve soğuk hava kullanımında duran yerde.



    burada da hızlı akmayan trafikte ve çok soğuk olmayan havalardaki ibrenin duruşu var..

  2. #2
    Satış Bölümü Sorumlusu Yogi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul/Ataköy
    Mesaj
    2.615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    bende normal giderken 90 ın azıcık altı oluyor yaklaşık 87 gibi. Dur kalk trafikde 92 filan oluyor maksimum ama 80 in altı kalorıferı en sıcağa acıp yokus aşşaı viteste ınersem anca ozaman o seviyelere iniyor

  3. #3
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanlışlık olabilir, opeller genelde biraz sıcak çalışır, üstünden kaçlık termostat çıktı bilmiyorum ama bana düşük gibi geldi sanki iyi bir ölçüm yapın derim
    körler sağırlar

  4. #4
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yogi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende normal giderken 90 ın azıcık altı oluyor yaklaşık 87 gibi. Dur kalk trafikde 92 filan oluyor maksimum ama 80 in altı kalorıferı en sıcağa acıp yokus aşşaı viteste ınersem anca ozaman o seviyelere iniyor
    80nin altına düşüşü normal demekki.bu aralar hava soğuk olduğu için hep sıcaklık max da oluyor bende onun etkisi vardır tabi..ama normal seyir halindeki duruşu biraz daha mı düşük acaba sizdekine göre..radyatör temizliği yapıyorlarmış bir sıvı verip içine sistemde dolaştırıyorlarmış onu mu yaptırsam acaba bir yerler kiraçten vs tıkanmış olabilir mi..

  5. #5
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlışlık olabilir, opeller genelde biraz sıcak çalışır, üstünden kaçlık termostat çıktı bilmiyorum ama bana düşük gibi geldi sanki iyi bir ölçüm yapın derim
    bozuk olan termostatta yazan değerde 85 dereceydi yenisinde de 85 derece..opel ataköy e götürdüm bu fotoları anlattım hangi zamanda ibrenin nerde durduğunu normal dediler..ama bana sanki normal kullanımda 90 dereceye yakın çalışmalı gibi geliyor..

  6. #6

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Yeşilköy
    Mesaj
    1.302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı sıkıntıyı yaşadım bana denilen antifiriz tıkanıklık yapıyomuş temizlendi sorun geçti

  7. #7
    Satış Bölümü Sorumlusu Yogi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul/Ataköy
    Mesaj
    2.615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    -benım normal kullanımda 87 civarı
    - radyator temizliği yaparsanız mantıken daha fazla kanal temizleneceğinden motor daha soğuk çalışır
    -benım dediğim 80in altına getirmek için boğaz köprüsünde sonuna kadar sıcağı açıyorum köprüyü geçtikten sonra çamlıca tepesinde 5 vitesteyken ayağımı gazdan çekip göztepe harem sapağına kadar kompresyonda inince anca o değerlere ulaşıyor. Bencede sizin arabanız biraz soğuk çalışıyor
    yazılım warmı

  8. #8
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SaBRi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı sıkıntıyı yaşadım bana denilen antifiriz tıkanıklık yapıyomuş temizlendi sorun geçti
    ustama geçenlerde 1.3 cdti corsa gelmiş kalorifer ısıtmıyor sorunuyla radyatörü temizletmişler bahsedilen sıvıyla 50 tl gibi bir ücreti varmış sanırım onunda ,işlem sonrası araba yeni araçlar gibi çok iyi ısıtır olmuş içeriyi..şimdi bu işlemi yaptırıcam her türlü sonuçta yılların tıkanıklığı vardır illaki onlar açılsın tabi ama acaba bu işlem hararet ibresinin yerini değiştirir yada düzeltirmi acaba

  9. #9
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yogi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -benım normal kullanımda 87 civarı
    - radyator temizliği yaparsanız mantıken daha fazla kanal temizleneceğinden motor daha soğuk çalışır
    -benım dediğim 80in altına getirmek için boğaz köprüsünde sonuna kadar sıcağı açıyorum köprüyü geçtikten sonra çamlıca tepesinde 5 vitesteyken ayağımı gazdan çekip göztepe harem sapağına kadar kompresyonda inince anca o değerlere ulaşıyor. Bencede sizin arabanız biraz soğuk çalışıyor
    yazılım warmı
    yazılım yok arabada 161bin kmde şu an..soğutma ile ilgili kaçak göçek vs hiç birşey yok..termostatı yetkili servisten sordum ellerinde yoktu 43 tl fiyatı varmış..aldığım termostatta opel parçacısından behr marka olunca güvendim aldım bende..hımm kıllandım şimdi acaba yetkili servisten mi alsam termostatı bekleyip

  10. #10

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Yeşilköy
    Mesaj
    1.302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SkY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ustama geçenlerde 1.3 cdti corsa gelmiş kalorifer ısıtmıyor sorunuyla radyatörü temizletmişler bahsedilen sıvıyla 50 tl gibi bir ücreti varmış sanırım onunda ,işlem sonrası araba yeni araçlar gibi çok iyi ısıtır olmuş içeriyi..şimdi bu işlemi yaptırıcam her türlü sonuçta yılların tıkanıklığı vardır illaki onlar açılsın tabi ama acaba bu işlem hararet ibresinin yerini değiştirir yada düzeltirmi acaba
    boş yolda 80 90 km hızlarla ilerlerken ibre altlarda duruyodu

    sıkışık trafiğe girince ibre 90 lara dogru çıkıyodu ama tekrar yol açılınca ibre düşüyodu

    elektrikçiye bile gittim kaçak olabilir denildi elektrikçi bişey bulamadı sonunda termostat falan sıvılar değişti sorun devam etti

    en son antifiriz tıkanıklık yapıyomuş temizlendi sorun geçti ve kalorifer daha iyi ısıtıyo

  11. #11

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Yeşilköy
    Mesaj
    1.302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben yetkili servise gitmiyorum araç benzinli yazılım falan hiç bişey yok

  12. #12
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SaBRi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boş yolda 80 90 km hızlarla ilerlerken ibre altlarda duruyodu

    sıkışık trafiğe girince ibre 90 lara dogru çıkıyodu ama tekrar yol açılınca ibre düşüyodu

    elektrikçiye bile gittim kaçak olabilir denildi elektrikçi bişey bulamadı sonunda termostat falan sıvılar değişti sorun devam etti

    en son antifiriz tıkanıklık yapıyomuş temizlendi sorun geçti ve kalorifer daha iyi ısıtıyo
    bende bir temizleteyim sonra termostatı değiştiririm olmadı yeniden

  13. #13
    aliergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İst/ Çengelköy
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben zamanında 1.7 kullandım şuanda 1.3 kullanıyorum.

    2 arabamında termostatı 90 dereceye ayarlıydı. serin/soğuk havalarda zorlamadan kullanırsam 80-85 derece arasında olur. Trafikte durkalk yapıyorsam yada sıkıştırıyorsam hareket halinde olduğum sürece 90 gösterir. Eğer trafikte bekliyorsam zaman zaman 92-93 e çıkar. Hemen fan çalışır 1-2 dk içinde 90 a düşer.

    Bencede arabanız biraz soğuk çalışıyor.Opel motorları sıcak çalışır genelde.
    Ali's Detailing Garage / Erenköy

  14. #14
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aliergun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben zamanında 1.7 kullandım şuanda 1.3 kullanıyorum.

    2 arabamında termostatı 90 dereceye ayarlıydı. serin/soğuk havalarda zorlamadan kullanırsam 80-85 derece arasında olur. Trafikte durkalk yapıyorsam yada sıkıştırıyorsam hareket halinde olduğum sürece 90 gösterir. Eğer trafikte bekliyorsam zaman zaman 92-93 e çıkar. Hemen fan çalışır 1-2 dk içinde 90 a düşer.

    Bencede arabanız biraz soğuk çalışıyor.Opel motorları sıcak çalışır genelde.
    şimdi trafikte dur kalk yaparken yada rölantide bir süre çalışırken 90 dereceyi çok az geçiyor sıcaklık ve hemen fan çalışmaya başlıyor..bu noktada aynı sizinkiyle ama takıldığım nokta soğuk havada hızlı trafikte giderken 80nin hemen üzerinde durması garip geliyor bana..

  15. #15
    aliergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İst/ Çengelköy
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e hava bu ara oldukça soğuk. Siz hareket halindeyken, soğuk hava fanın açık halinden daha çok soğutabiliyor.
    bu noktada sıkıntı yok
    Ali's Detailing Garage / Erenköy

  16. #16
    S.Özeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/B.evler/Fatih
    Mesaj
    6.402
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eski corsa c'mde uzun yolda sıfıra düşüyordu
    Livestrong





  17. #17
    Ozzy45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Manisa/Merkez
    Mesaj
    616
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizim araçtada bu olay var şuan sürekli hareket halinde sordugumda termostat müşürü gibi birşeyin arızalandıgını onun değişmesi gerektigi soylemişlerdi. hatta araba 100 dereceye geliodu gaza basıyodum 90 altına iniyodu bildigin devir saati ibresi gibi

  18. #18
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aliergun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e hava bu ara oldukça soğuk. Siz hareket halindeyken, soğuk hava fanın açık halinden daha çok soğutabiliyor.
    bu noktada sıkıntı yok
    evet bir de kaloriferi sürekli sıcakta çalıştırınca ısınmıyor motorlar.

    Alıntı Livestrong Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eski corsa c'mde uzun yolda sıfıra düşüyordu
    bendeki eski termostatta öyle oluyordu hareket halinde hava biraz da soğuk olunca nerdeyse en dibe iniyordu ibresi..

  19. #19
    oğuzk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hava soğuk olduğu için olabilir.

    1.3 comboyla yazın gölbaşına giderken 95+yı gördüm

    Bu havalarda devirli kullanmayınca 80'e gelmiyor bile

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •