User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Sonradan uygulanan turbo sistemlerde anlayamadığım bir iki nokta ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Sonradan uygulanan turbo sistemlerde anlayamadığım bir iki nokta ?

    Sonradan turbo uygulaması projelerinde anlayamadığım bir iki nokta var mesela atmosferik bir motorda manifold daki negatif basınç ile çalışan bir takım parçalar (distribütör vakum otomatiği,westinghouse gibi) turbo uygulaması sonucu pozitif yönde turbo basıncı ile nasıl çalışabiliyor ? Westinghouse motorun oluşturduğu vakum ile fren yapmamızda kolaylık sağlıyor bize yardım ediyor diyorsak peki turbo basıncı sonrası mantıken frenin çok çok sert olması (ki belkide tutmayacak kadar) gerekmiyormu ?

    Ve özellikle daha çok eski araçlardaki distribütör üzerinde bulunan ve yine silindirlerin oluşturduğu belirli vakum değerlerinde avansı ileriye geriye atan vakum otomatiği nasıl çalışabiliyor ? Atıyorum 3000 devirde silindirlerin oluşturduğu vakum ile ateşlemeyi erkene almaya hazırlanan vakum otomatiği aynı şekilde sonradan turbo uygulaması sonucu 2000 devirde dolan ve manifold hattında oluşan pozitif yönde basınç sonrası durum ne oluyor ? Avansın saçmalaması hatta iyice basınç yüzünden rötarda kalması gerekmiyormu ? Ama böyle olmuyor neticede ortada anlayamadığım bir şey var ama ne ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar yokmu kimsenin bir fikri ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normalde referans aldığı yere basıncı bağlıyorsun manifolta bağlanması gereken yeri ise boşa çıkartıyorsun.
    O saydıklarının tamamı referans ile çalışır. Yani bir taraında vakum olur diğer tarafı atmosfere gider. Dolayısı ile mekanik olarakta olsa karşılaştırma yapıyor diyebiliriz. Normal şartlarda atmosferik araçta atmosfer basıncı herzaman daha yüksek olacaktır. Eğer atmosfer basıncını referans aldığı yere boost u takarsan, ve referans oalrakta vakum bacağını boş bırakarak kullanırsan alet gene aynı karşılaştırmayı yapar. Düşük basınçlarda bu şekilde kullanabilirsin. Ama +1 bar boost ve üzeri basınçta fazla kaşınmamak lazım
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yani demek istiyorsunki 1 bar civarı bir bacınçta vakum otomatiğini ele alalım manifold üzerinde pozitif yönde basınç oluşacağı için turbonun emişine yani yine negatif yönde basınç oluşacak yere bağlamamız gerekiyor referans alabilmesi için ? Benim mantığımda bunu söylüyor abi o yüzden bu soruyu sordum enteresan ise olan sonradan turbo uygulaması yapan iki kişi ile konuştum abi ikiside 1 bar boost civarında kullanıyorlar araçlarını ve ikiside özellikle distribütör vakum otomatiği referansını hala manifold üzerinden alıyorlar ve araçları sorunsuz yürüyor ki benim aracımdada o şekilde şu an ? Geçen motor incelerken aklıma takıldı bu olay teori ile pratiğin çakışması olayı olmasın ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    westing hause üzerinde tek yönlü geçiren check valve war sadece motor tarafından vacuum olduğunda çalışıyo öbür şekilde basınç olduğunda geçirmiyo bu sebepden vestinghause içinde sürekli negatif basınç mevcut oluyo

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim,evet bu mantıklı yarın aracımda bunu kontrol edecem.Peki distribütör vakum otomatiği konusunda bir fikriniz varmı ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kadetten bahsediyoruz değilmi?
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet abi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •