MERHABA ARKADAŞLAR BENİM SORUM AŞAĞIDAKİ KONU HAKKINDA OLUCAK
CİVİC Sİ KULLANICISIYIM ARACIMDA DİREK TAMPON PORTUNA BAĞLI FİLTRE 51LİK KOMPLE LE DÜZ BORU 4-2-1 HEADERS VE SON OTTO SON SUSTURUCU MEVCUT AŞAĞIDAKİ KONUDA İSE BENİM YAPTIĞIM DEĞİŞİKLİKLERDEN SONRA BEYNE BU TARZ İŞLEMLERİN YAPILMASI GEREKTİĞİ YAZIYOR
1)BU İŞLEM ARACIN ORJİNAL BEYNİNE Mİ YAPILMALI KENDİMİZ YAPABİLİR MİYİZ?
2)YAZILIMA MÜSAİT P28 YA DA BENZER Bİ BEYİN Mİ GEREKTİRİR BUNUN İÇİN ARAÇ GEREKLİMİ ESKİ BEYNİ GÖNDERİP P28 İ ESKİ BEYİNE BAZ ALINIP ARACIN SPECLERİNE GÖRE Mİ CHİPLENMELİ
3) BU ORJİNAL BEYİNE AŞAĞIDA Kİ İŞLEMLER YAPILIP YADA P28 E ARACIN SPECLERİNE GÖRE Bİ CHİP YAPILDIKTAN SONRA ARACIN YAKIT DURUMU OLSUN YADA DİĞER İŞLEVLERİNDE BİR ARTISI YA DA BİR EKSİSİ OLURMU ..
4)BİRDE BU P 28 E CHİP OLAYININ MALİYETİ NEDİR
BU KONUDA YARDIMCI OLABİLİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.
HERKEZE KAZASIZ BELASIZ GÜNLER ......
Vtec 2 ve bir cok Honda da su sekilde oluyor
1. Arabayı rolatinde fan devreye girecek kadar calıstırıyorsunuz.
2. Sonra motoru stop edip. Aku kutup baslarını sokuyorsunuz. (Ecu nun sigoratasını sokmek de işe yarar)
3. Yaklasık 10 dak bekliyorsunuz.
4. Aku kutup basını (sigortayı) takıp marsa basıyoruz.
5. Yine yaklasık 10 dak araba rolantide calısıyor. Burası cok onemli: bu calısma esnasında hic bir elektronik veya elektrikli bir seyi calıstırmıyoruz. (Or: arac teybi tavan lambası, kalorifer vb.) Bu 10 dak icerisinde aracın rolantide daha sessiz ve sarsıntısız calıstıgına da şait oluyoruz.
6. Arabayı stop ediyoruz. Anahtarı sonunda kadar geri ceviriyoruz ama cıkarmıyoruz. Sonra hemen marsa basmadan bir onceki konum olan tum lambaların yandıgı ekran gelene kadar anahtarı anahtarı ileri ceviriyoruz. Bundan sonra anahtarı sonuna kadar cevirip. Kontaktan cıkartıyoruz.
7. Ecu resetlenmis oluyor ve 10 dak calısmada idle ayarını tutturuyor. Resetten sonra 300-500 km biraz fazla yakabiliyor (LTF ayarını map edene kadar)
Ozellikle hava filtresi / ezgos modifiyesinin ardından bu islem siddetle tavsiye edilir...