abicim güle güle kullan arabanı bu arada konu MS e gelince hangi fonksiyonu çalıtırmak için işlemcler arasında jumper yapılıyo merak ettim ?
Printable View
abicim güle güle kullan arabanı bu arada konu MS e gelince hangi fonksiyonu çalıtırmak için işlemcler arasında jumper yapılıyo merak ettim ?
HC9S12C32 işlemciye jumper ile geçiş yaptırmadım daha önce
öncelikle bana teşekkürü bu şekilde ettiğin için sana teşekkürederim
şuanda araban benim yağtığım tesisat ve benim montajını yapmış olduğum beyin ile yürüyo bunu söyliyeyim içine o kabloları eklemeden istediğin özellikleri ekliyebilen varsa ona götür ozaman
arabanın buraya geldiğindeki ilk halini tork garaj proser mete usta ve ferhat usta biliyo buraya üye olmayanlarda siteye üye eder gerekli cevabı verir
detayını bilmiyen arkadaşlara konuyu en başından itibaren anlatayım şuanda tarihini tam bilmesemde x bir zamanda geçen yaz ayı içinde herhangi bir günde ankarada arkadaşın arabasına megasquirt yapıcaz die anlaştık aradan bir kaç ay geçti ben yaz tatilindeyken bülent beyden telefon geldi kardeş ben arabayı ankaraya getirdim hadi arabayı yapalım bende abi ben şuan izindeyim şu tarihde gelicem dedim sen nasıl istersen istersen arabayı bırakabilirsin dedim
bu arada arabaya bronz balata ve bir iki eksik parçaları takılacak akisler arızalı ön taraf felan geziniyo neyse 3 hafta sonra ben izinden döndüm araba tork garajın önünde hataydan bronz balata gelmesini bekliyodu
bu arada arabaya yapılacak işlemler
1. distribütör iptal edilecek msd bobin takılacak
2. 4 bar map sensör takılacak barometrik correction ile
3. iki harita yapılacak biri 1 bar diğeri 1.4 yada daha fazla bir map
4. boost control valve takılacak
araba bi tork garaja bi prosere bi mete ustanın oraya gidip geldi ( nekadar perişan halde olduğunu bilenler biliyo) en son proserde arabanın baskısı değişti yaklaşık 1 hafta felanda o sürdü sonra ben arabayı teslim aldım ama almaz olaydım arabanı hiç biryeri düzgün değil nereyi tutsam elimde kalıyo bu yetmezmiş gibi sürekli bi baskı araba ne halde nezaman bitcek bu nerde şu nerde vs.
bu arada elimizde bobin yok ben hemen siparişi geçtim msd bobinin gelmesini bekliyoruz bende arabanın parçalarını söktüm tesisatını ayırdım hayatımda bukadar parçalanmış bi tesisat daha görmedim heryerden bi ek enjektör kablolarına giden artıdan ek alınmış xenon bağlanmış ordan burdan birmilyon yere kablo çekilmiş orda bi korna kaç metre olduğunu bilemediğim led şeritler hepsi motor tesisatına bağlı
neyse hepsini ayırdım gerekli yerlere bağlantısını yaptım daha sonra tesisatın montajını bitirdim bu arada arabaya enjektör takılacak onuda ben yapıyorum gelen enjektörler ikinci el ve dipleri japon araçlara uyması için tornalanmış tornacıya gittim enjektörleri yaptırttım emme manifoldunun arada 10cm polyemit war onu söktüm hem megasquirt işlerini yapıyorum hemde mekanik işlerini yapıyorum neyse enjektörleri taktım yakıt kaçırdı hadi sök bidaha bidaha götür tornacıya bunlarıda telefonda kendisine an ve an bildirmişimdir en ufak bi yalanım yada abartmam warsa buyursun bekliyorum
neyse aradan bir ay civarında bi süre geçti arabanın tüm mekanik işleri bitmek üzere dedilerki external wastegateye yay takılacak wideband takılacak ok dedim tork garajda hakan abiden malzemeleri aldım yine montaj bana ait onlarında montajını yapıyordum anaa external wastegate in diyafram yırtık kendisine söyledim bülent beyde bana tork garajdan temin edebileceğimi söyledi ok dedim tekrardan hakan abinin yanına gittim bi external wastegate aldım onunda montajını ben yaptım neyse bu arada bobinimizde gelmişti kablo başıydı buji kablolarıydı distribütörün iptal edilmesi vs onuda hallettim araba marşa basmaya hazır hale geldi ( benim arabayı teslim aldığım günden itibaren 5.5 hafta geçti )
kendiside fazla dayanamayıp ankaraya geldi bir iki ufak ayar sonrası artı bagajdaki tesisatlardan birdaha hiç bi şekilde erişilmesin die koyulmuş akümüze takviye yapıp marşa bastık arabamız çalıştı rölantiydi vs ayarladıktan sonra ferronun dükkandan tork garaja gittik bu arada benim aracı çakartma veya çalıştırma gibi bişi söz konusu bile olmadı çünki araba yere 2cm artı arabanın durduğu yerin önünde kolon war kendisiyle beraber çıkarttık aracı kirikoyla vs le zar zor
neyse tork garajda arabaya bi bakım yapıldı yağıydı suyuydu vs hallettik ama arabada sorun war kapakdan yağ üflüyo onuda manifold havalandırmadan içeri çekiyo egzostdan yakarak dışarı atıyo arka taraf sinek ilaçlama gibi sonradan öğreniyoruz arıza BLOK ÇATLAK !!!!! eğer bunu megasquirtle 3000 deviri geçmeden sanayi içinde ferronun dükkanından tork garaja giderken benim yaptığımı iddaa ediyosan sana hiç bişi söylemiyorum
neyse orhan abiyle ayara çıkalım dedik hatta sti ı olan bi kardeşimizde bize eskortluk etti sağolsun yolda gidiyoruz arabanın bi farı yanıyo bi sönüyo kendi kendine 5000 devir çeviriyo 1000 devire düşüyo gaza bastığımızda içeride hilti çalıştırıyomuşuz gibi bi sallanma oluyo arka taraf zaten sinek ilaçlama makinesi gibi ayar yapıyoruz sonra arabayı fazla zorlamanın manası olmadığını anladık ve arabanın sahibi özgürle konuştuk oda arabasını yaptırtmak üzere hataya gitti
aradan 3 ay civarında geçti bülent bey beni aradı ustasıyla görüşmemi istedi bende ok dedim hataydaki ustası bana arabanın sentesini nasıl alacağını sordu :S bende abi ben nerden biliyim senin bilmen gerekli dedim oda iyi ozaman ben sökmeden önce çizdiğim gibi toplayım dedi bende sen bilirsin abi dedim neyse bi 10 gün sorna özgür aradı arabasıyla izmire gidiceğini bu arada ankaraya uğrayacağını arabasının bittiğini ama üzerindeki mevcut ayarla düzgün yürümediğini ayar yapabilirmiyiz die sordu bende kendisine eşimin 8.5 aylık hamile olduğunu ve ona bakan kimsenin olmadığını çokfazla kendisiyle ilgilenemeyeceğimi ama yardımcı olucağımı söyledim neyse özgür şaşmaza geldi beni aradı çok fazla zamanı olmadığını söyledi benimde o aralar arabam sökükdü onu bekletmemek için taksiyle tork garaja gittim bir iki yağ su değişimi ardından ayara çıktık bikaç saat ayarın ardından arabada yine sıkıntı war turbo dolduğu anda araba fakire gidiyo nekadar ayar yaparsan yakıtı açarsan aç farketmiyo araba fakir sonra göğüsü delip çıkmış olan yakıt basıç saatine baktıkki regülatör tırt yine ayar yapamadık
heee unutmadan birde bu iki map meselesi war ben amerikadan rover için aem in boost solenodini getirtmiştim ama bu esnada solenoidi kaybettik belki arabanın biyerinde kaldı belki ben biyerde unuttum bilmiyorum onu yapamadık daha sonra ben 318 turboda başka bi boost solenoidini deneme fırsatı buldum çok sağlıklı çalıştıramadık özgüre çok stabil olmadığını iki boost targeti bu şekilde ayarlıyamıyacağımızı söyledim ama iki yakıt haritası yapabiliriz boostunda iki mapını evc ile kontrol edebiliriz dedim
son olarak unutmadan
1750 megasquirt2 v3.0 ms2 işlemci 4 bar map sensörü + distribütör iptali
250 MSD bobin
150 tl boost solenoidi
50 torna
150 boost selonoidini düşüyorum 100 lirada iki mapı yapmadığım için düşüyorum (gerçi içinde map yokmuş ama nasıl hatay ankara arası 4 kere gidip geldiyse :D :D :D ) 750 lirada vermiş olduğun kapora war geriye 1200 lira kalıyo bugüne kadar sana birkere bile abi paramı nezaman gönderirsin bile demedim ama şimdi diyorum hesap numaramı özelden atıyorum paramı en geç pazartesi gününe kadar gönderirsen sevinirim hee paramı göndermiyosan tesisatımı ve megasquirtimi artı MSD bobinimi gönder bende kaporanın 500 tl sini iade ediyim bunlara rağmen kendini mağdur görüyosanda sana hiç bişi demiyorum
mehmet ali mengüverdi
birincisi bu topic'e yazma sıkıntın varsa başka bir topic aç
ikincisi seninle ilgili karakter tesbitimin ne kadar sağlıklı olduğunu şimdi daha iyi anlıyorum çünkü haklı çıkmak için bazı doğrulara nasıl yalan ilave ederek küçüldüğünü görüyorum.
üçüncüsü ben söyleyeceklerimi yüzüne söyleyeceğim zaten merak etme bu topic teşekkür topiği kirletme...
benim adamlığıma laf atmak karakter tespiti yapmak size kalmadı teşekkürler benden büyüksün ama neyse bişi demiyorum ordaki en küçük yalanı bulda yaz ozaman madem buraya topic açtın bana çamur attın ozaman gelde buyur bekliyorum
sizin gibi adamlar yüzünden bu işten sıkıldım işini yaparken 10 numara adam olursun işi bitince adamlığın sorgulanır
hee unutmadan forget bile olmayan koneks pistonla neüdüğü belirsiz sübaplarla hünkersaft egzantrikle gt30 u geçtim gt25 in bile yakınından geçmiyen turboyla 300 350 hplerin dyno çıktısını görmek istiyorum kendini kandırıyosun
Ben senin yanına ilk Tork Garajdan Orhanla geldim seninle telefonda konuştuktan sonra Orhandan rica ettim beni onun yanına götürürmüsün diye beraber geldik pazarlığı onun yanında ve senin araba yaptığın yerde yaptık 1500 tl ye tesisat,bazı aparat ve ayar dahil,ne kadar sürede biter dedik aslında 10 günde biter ama ben 20 gün diyeyim çünkü bu benim ek işim falan dedin bizde tamam dedik el sıkıştık arabayı ne zaman getirelim dediğim de elimde bir iş bitsin alırım beni arasınız dedin tamam dedik ve iskenderuna döndük zaman haziran sonu temmuz başı gibi sonra 31 ağustos ankara dragları olduğunda hem dragları seyredelim hemde arabayı teslim edelim diye seni aradım 31 ağustosta orada olacağım arabayı teslim edelim dedim sen abi ben ankarada değilim ama 2 eylül gibi dönerim sorun yok dedin,biz buradan yola çıktık ankaraya gelirken aks ve baskı balatada sorun çıktı herkesin başına gelebilir zannediyorum bu durum her neyse Orhan dan rica ettim ben iskenderuna dönüyorum sen arabayı proser'e bırakıver oradanda mengüye teslim ederiz dedim sağolsun ilgilendi araba proserde
3-4 günde bitti fakat sen arabayı 10 günde oradan almadın adamlar rahatsız oldu ne zaman alacak diye hatta sen uğradığında ateşleme ile ilgili bir ilavede yapmıştın.Sonra arabayı alın BMW ci arkadaşların dükkanına bıraktın ve yaptığını yapacağı söyledin bu zaman içerisinde oraya kaç sefer iskenderundan geldiğimde oradaki arkadaşlar ve tork garaj şahittir her seferinde kendilerine uğrarım çünkü.Dört sefer iskenderundan gelmek gitmekne demek biliyormusun sen her seferinde de arabayı almaya gelmiştim yok bobin gelmedi yok şu olmadı bu arada araba üzerindeki her şeyi beğenmiştin şimdi ise *** atıyorsun bu senin dürüstlüğün o zaman iyiydi şimdi kötü değil mi? madem kötüydü neden yapmak istedin? sonra bitik ve veya çatlak motorla oraya gelip ecu taktıracağız öylemi? hatta ilk arabayla geldiğimizde bozuk debriyajla Orhan arabayı kullandığında çok beğenmişti aracı motoru vs.Sen arabayı çalıştırdığında duman atmıştı turbo bozuk olduğu düşüncesindeydin,arabasının üflemesi için hakan usta bile normal demişti fakat ben turboyu bakım yaptırıp tekrar göndermiştim ve ayar yaparken araç hiç yürüyemeyecek hale getirmiştin biz bunada eyvallah demiştik sonra motor yaptık sana haber verdik işin çoktu en son bu rezaletten kurtulmak için kardeşimi arabayla tekrar ankaraya gönderdim en azından kırılmasın diye bir ayar yaptın ayarmıydı çünkü ben değiştiremedim o ayarı Ümit düzeltti o cevaplasın bizim rover'a ecu maceramızın içine ettin sana daha ağır konuşmak istemem en azından buradan.Benim maddiyatla alakalı hiç bir şeyi kısmayacağımı en azından ankaraya her hafta gelişimden anlaman gerekir.Bizim gibi insanlar yüzünden mesleği bırakmana gerek yok bizim gibi saflar olduğu sürece sen ekmek yiyorsun zannediyorum.
Bu topic'in başında da söylediğim gibi konuyu açmamın sebebi rahat bir oh çekip bu keyifimi forumla paylaşarak ümit arkadaşa teşekkür etmek istedim.Zannediyorum araç *** attığın gibi olsa ümit yapmaz ve veya yapamazdı.
yazma bu topic'e arkadaş
sana kesin bi rakam vermedim dikkatini çekerim zamanın birinde geldin ayaküstü konuştuk 1600 1700 lira olur dedim orhan abide ordaydı mete ustada ordaydı kaldıki beni hergün kaç kişi arıyo kaç kişi ile tanışıyorum özelden pm atıyolar fiyat soruyolar bilgi alıyolar ozaman 1500 demiş olsamda o ozaman için geçerli fiyattır bu malzeme sonuçta yurtdışından geliyo evimin bahçesinde bitmiyo
hayatımda ikez gördüm 500 km yolda iki aksında debriyajında bozulduğunu :D bu sölediğine kendin inanabiliyomusun
sadece 3 4 gün proser senin debriyaj göndermeni bekledi ne 3 - 4 günde değiştirilmesinden bahsediyosun araba biter bitmezde ben çekiciyle dükkana aldım arabayı ferhat ustada yanımdaydı HATTA adamlar bana arabayı bile vermemişlerdi NEDEN sen oranında parasını yatırmamıştın hatırlatırım telefonda konuşmuştuk sana abi arabayı teslim etmiyolar para meselesi warmış dedim sende ok ben hallediyorum dedin yaklaşık bi yarım saat bi saat sonra arabayı vermişlerdi 10 gün araba yatmış :D ben senin arabanın volantı üstündeki krank dişlisini değiştirdim hatırlarsan bobin takılabilmesi için bunun gerekli olduğunu söyledim
eee şimdi sana sorarım ben madem araba bittikden 10 gün sonra teslim aldım şanzıman içindeki volant üzerindeki dişliyi söküp kaynakçıya tornacıya götürüp nasıl yaptırttım ??????? tekrardanmı söktüm ????? araban orda sökük senin debriyaj göndermeni beklerlerken krank kasnağı işinide ben hallettim iftiralarına pes diyorum dahada bişi demiyorum
sen benle konuşmaya geldiğinde arabanın bir iki fotosunu gösterseydin emin ol arabana bırak megasquirt yapmayı kapısını açıp içine bile binmezdim bana anlattıklarınla araban arasında uçurum war gt30 dan büyük turbo diyosun hala kıçı başı ayrı toplanmış turboya allah aşkına turbonun mili sağa iki sola iki cm oynuyodu
ayarı ben değiştiremedim diyosun ayar hakkında nekadar bilgin warki beyni elliyosun ayar yapmaya çalışıyosun ? bak adam iki dakkada düzeltmiş senin yapamadığın şeyi
özgürede sorabilirsin ki kendisi tanıştığım düzgün insanlardan biri gaza bastığımızda benzin basıncı düşüyodu göğsü delip içeri de duran yakıt basınç saatinden görebiliyoduk ne olduğunu nasıl ayar yapmamı bekliyosunki
4 kere geldim dedin benmi seni çağırdım arabanın parçası eksikken sana nasıl araba teslim edebilirimki kendi işin için ankaraya geldiklerinidemi bana sayıyosun yada istanbula giderken ankaraya uğradıklarınımı ? ararsın kardeşim araba bittimi ? dersin bende bitti abi gel al derim gelirsin alırsın kardeş benim işim war ben ankaraya geliyorum eeee gel benim neyapmamı bekliyosunki yüzerek amerikaya gidip sana bobinmi getiriyim napıyım merak ediyorum msd ostimdemi üretiliyo gidiyim alıyım madem arabana msd takılmasını istiyodun ozaman kendin getirtseydin beni neden uğraştırdınki msd geldikden nekadar sonra araban çıktı saydınmı ?
son olarak bikaç ay öncesine kadar kardeşim şu egzantriği takıcam kaç derece olsun yok şu sübabı uydurucam bu mm yeterlimi vs vs. hergün ararken aramızda hiç bi münasabet geçmemesine karşın araban yapılırken hergün 50 sefer arıyan sen, bana birkere bile telefon etmemiş yüzüme söliyeceklerini ordanda söliyebilir olabilmene karşılık burdan beni karalamaya çalışıyosun buda seni nekadar tanıyamamış olduğumu gösteriyo
bu forum senin malın değil bu yaşına gelmiş olmana rağmen bana burdan iftiralar atıyosan kusura bakma cvp veririm ben forumun gereği olarak bilgi veriyorum senin gibi teşekkür topiclerini üstelik yanlış yere açıp forumu kirletmiyorum
yine söylüyorum öncelikle bana olan 1200 lira borcunu öde ondan sonra ne gerekiyosa yapalım heeeeee tekrar söylüyorum madem memnun değilsin malzemelerimi iade et ok yüzüme karşı söyliyeceklerinide merakla bekliyorum
bu araba geçtigimiz yaz ankarada ferros garage'de yatan araba deilmi yanlışmı hatırlıyorum
Sen merak etme kimse bana proserde para sormaz,ben sana araç mekaniği ile ilgili hiç bir şey sormam senin eline su dökemeyeceğin semtinden bile geçemeyeceğin dostlarım var ama yapacağın tesisatla ilgili elbetteki sordum sende mecburen cevap verecektin verdin.Hesap kitap meselesine gelince seni 1200 defa satın alırım benim asabımı bozma,Para kazanmak için önce tahütlerini yerine getireceksin,aracı pert etmeyeceksin ve en önemlisi adam olacaksın maalesef bunların birini bile yapamadın.Yüzüne konuşacaklarımı ne klevyede nede telefonda söyleyebilirim beni yalanlarınla ve boklarınla tahrik etme
Bu topicteki teşekkürü sabote etme peşindesin galiba aç bir topic benimle ilgili yalan yanlış yazmaya devam et nasılsa birilerinin her ikimiz hakkında fikirleri vardır
arabanın akislerinin bozulması yolda gelirken akise kablo parçasının dolanmasından kaynaklı.madem araba oraya geldiğinde duman vardı biz sana teslim ederken neden söylemedin bu arabada ilaçlama yapıyor diyo tesisatı cektiğin dükkana kadarda gitti araba.evet proserde 2 gün falan bekledi bizden ama seninde hastanelere gittiğinde bekledi araba orada sadece bizi beklemedi başındada kimse olmayınca kimsede sahiplenmez zaten aracı iskenderundan kalkıpta hergün gelipte ilgilenemedik kusura bakma.arabanın bloğu kardeşimle ayar yaptığınızda patladı kardeşim dedi abi 2.5 bi bastık 1.8 bi bastık ve onun da anlattığına göre duman sizden önde gidiyormuş işte o senin enjektörler yüzde 180 açtım dediğinde oldu max 100 de 100 kullanılan bir enjektörün nasıl yüzde 180 kullanılıyo onuda anlamış değilim.bizde anlamıyoruzya senin gibi rolanti ise arabanın stepperını söktün aslında orj beyinle sadece onu kullanabilirdik yapmadın ilkel bi sisteme gectin onuda bi tutturamadın vanalar falan koydun yemedi sonra diyosunki araba kendi kendine 5000 devir yapıyo yok 1500 devir yapıyo bunlarıda gectik enson kardeşim izmire gidecekti arabayı normal bi yürümelik ayar yap die herşey tastamamdı geldiğinde motor yeni arızalı olmayan pompamı bile değiştim kardeşim geldi ve hala ayar yapamadın 2 saate, ve ondan sonra araba hiç gezmedi artı olarakta hiç bir şey yapmadık 1.5 saatte ayarladık.suanda enjektörlerin yüzde 60 kullanıyoz:)
araba ilkkez çalıştırılıp ferronun dükkanından tork garage ye kadar gitti 2.5 barı hangi ara basmışız orda yağı değiştirildi çalıştırdık duman atmaya başladı hatırlatırım
madem okadar biliyodun alsaydın benden megasquirti kendin montajını yapsaydın orj tesisatının ne halde olduğunu bilmiyomuş gibi yazıyosun param parçaydı tesisatın neyi çalıştırmasını bekliyosunki orj tesisatın çok iyiyse beyne yapmış olduğunuz chipin bi fotografını koy allahaşkına herkes görsün
unipolar rölanti motorunun çalıştırılması gayet zor bi işlem vana taktık olmadı rölanti ayar vidası koyduk olmadı gaz kelebeğini değiştiricem abi demiştim hatırlıyosan en son
madem araba ayarsız kötü ben yapamamışım neden izmire gidiyosunuz sanki kızılaya gider gibi artı özgür abi geziyodum ceza yedim felan diyodu onuda polis garajda yazmadı dimi
hala 100 de 100 100de 180 den bahsediyosun :D madem bukadar iyisin bu konularda kendin yap ayarını burdan kimseye teşekkür etmene gerek kalmaz max 25.4 ms açılır o enjektörler sana başka nasıl anlatmamı bekliyosun abi pulse width modulation ile çalışıyo enjektörlere gelen sinyaler şölede böle de diye anlatıcağıma olması gerekenden 100 de 180 açtım dedim hala iftiralara devam
arabanda hks regülatör wardı şimdi çin malı regülatör war demekki arızalıymışki değiştirmişsin gaza bastığında benzin basıncı düşüyosa ne arızalı olabilir
araban ilk bittiğinde biz orhan abiyle ayara çıktık kardeşinle değil ertesi gün de özgürle çıktık araban orhan abiyle ayara çıktığımızdada hatta çıkmadan önce dükkanın önünde beklerken bile arkadan yağ veriyodu
bozuk olan telefonumda arabanın tüm resimleri mevcut eğer kurtarabilirsem onları o telefondan ayıklıcam orda tarihlerde ortaya çıkıcak merak etme
hala söylüyorum kurtul o ilkel sistemden ver benim malzemelerimi beni dolandırdın paranı göndercez dedin hiç bişi yok ortada bide pişkin pişkin beni hala suçluyosun
Bize ne tüm bunlardan? Kendi aranızda halletseniz bu detayları?