User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: değişik bir sorun (subaru)

  1. #1
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    değişik bir sorun (subaru)

    aracımda orjinal turbosu ve katalizörü varken bu problemlerin hiçbirisi yoktu.... olay şöyle....

    4rpm civarlarında gaza %8 %12 civarlarında bastığım zaman(evc'nin ekranında gazkelebeği açısı gösteriyor) araç gazda silkeliyordu benzinde ise belli belirsiz, biraz isteksiz gidiyor gibi oluyordu...

    şimdi evc'ye kalibrasyon yapıldı... şuan silkeleme çok az ancak araç yine isteksiz gidiyor ve busefer ciddi bi tıslama sesi geliyor, sanki blowoff basıncı yavaş yavaş salıyor gibi, benzin lpg farketmiyor ikiside aynı.... birazdaha fazla gaz verdiğimde ise herşey normale dönüyor.....

    problem olduğu sıradaki afr 10, basınç 0.9 civarı, kelebek açısı %8 %10 arası 4000rpm civarı....

    ayrıca aracın altında bilmediğimiz bir yağ kaçağı var, turbo yağ besleme borularında sıkıntı var diye düşündük, doğan usta turboyu söküp boruların kelepçelerini vs yeniledi ancak yağ hala akmaya devam ediyor, 1 haftadırda yağı kontrol ediyorum, gözle görülür bir eksilme tepit edemedim..... yarın öbürgün yine gidicem....

    egzostanda beyaz duman vs atma gibi bir sıkıntı yok.....

    aracın setup'ı aşşadaki gibidir.....

    td04 turbo
    wrx ic
    evc6
    greddy blowoff
    nkg iridyum buji
    walbro pompa
    iskender downpipe (60'lık)
    hks fcd
    k&n kutuiçi filtre.....

  2. #2
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayrıca turbo dolduğu sırada biraz ıslık sesi yapıyor, td04'te bu normalmi?

  3. #3
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorun turbo yollarında olan bir kaçaktan olabilirmi?

    kaçaktan dolyı maf'ta okunan hava ile, motora giden hava miktarının düşmesinden dolayı araç zenginde yürüyor olabilirmim?

  4. #4
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araç zenginde yürüyor olabilirmim?
    afr 10sa cok zengin

  5. #5
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok zengin olduğunu biliyorum, bunun sebebi ne? gaza az basınca zengin çok basınca normal... sencede garip değilmi?

  6. #6
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normal derken 5000 6000devir gibi 11 civarımı

    pompa boost kacagı egzozda conta lpgnin beyni bicok sebep olabilir.

  7. #7
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet daha sonra 11 12 aralarına doğru çıkıyor afr değeri

  8. #8
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaçak var muhtemelen bir kontrol et boruları silikonları
    körler sağırlar

  9. #9
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorunu bizzat çözmüş bulunmaktayım.....

    blowoff'un vakum borusundaki kaçaktan dolayı bahsi geçen basınç gazkelebeği vs değerlerinde blowoof'u kapalı tutan manifold basıncı dışarı kaçtığı için blowoff açılıyor ve basıncı dışarı saldığı için araç aşırı zenginde yürüyor...

    gaza basınca tekrar düzelmesinin sebebi, tekrar artan basıncın kaçağa rağmen blowoff'u kapalı tutmaya yetmesi.....

    wakum borusunu değiştirdikten sonra yaptığım testte hiçbir sorunla karşılaşmadım....

    teşekkürler.....

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •