User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Nissan Primera GT için performans için fikirlerinize ihtiyacım var üstatlar : )

  1. #1
    Primera GT
    Misafir

    Exclamation Nissan Primera GT için performans için fikirlerinize ihtiyacım var üstatlar : )

    Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım sayılır, inceledim forumu ve diğerlerinden farklı olduğunu fark ettim.Profesyonellerde bu forumda onun için sizlere sorarım;

    Bende 99 model Primera GT var 152 hp düzgün bir araç, bu aracın performansını son noktaya çıkarabilmem için ne yapmalıyım?

    *Bugün bir heves ve öneri ile bujilerden başladım NGK ılfr 7 h laser ırıdıum aldım uymadı, hangi performans bujisi olur.

    *Daikin baskı balata seti aldım, uygunmudur?

    *Castrol magnetic yağ, bor power motor koruyucu,yağ filitresi frenler diskler v.s v.s.

    kelekbekler temizlendi, bakımlar yapıldı, ancak ne yapsam vites değiştirdiğimde bir gti

    gibi subaru gibi atak değil, ne yapmalıyım.

  2. #2
    BarBo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    Turkiye/Bursa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    primera gt bildiğim kadaryla SR20DE motor yani 200sx s14 motorunun turbosuzu.boost istiyorsan SR20DET turbosu uygulayabilirsin.200sx kullanıcılarından da o blok için uygun parça fikirlerini alabilirsin.ama yanlış biliyorsam arkadaşlar uyarsın beni
    Alıntı SekoLive Nickli Üyeden Alıntı
    abi herkesin bi quatrosu olmamıs olabilir ama herkesin bi kuş serisi olmustur

  3. #3
    Primera GT
    Misafir
    Yeni bir şey daha öğrendim 200 sx motoruna uygun olabilir evet, bildiğim kadarıyla GT'lerde TWIN CAM motor ile çelik piston ve püskürtme sisteminin geliştirilmiş hali, ileride turbo düşünüyorum, mantıklı teşekkürler : )

  4. #4
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    primera gt çok başarılı konforlu ve zevkli bir makinedir... ama mallesef sr20de motora bile sahip olsa sx lerdeki motorla pekte alakası yoktur... en baştan motorun konumu emmesi egzantrikleri pistonları tesisatı şanzımanı çok farklı biri ff bir makine biride fr... yavaş kalmasının nedeni ise o şanzımanının gereksiz uzun vites oranlarıdır.. oranlarla oynandığında baya bi,r hızlanacak bir araçtır kendisi...

  5. #5
    serkan_2120 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ahh ahhh primera GT ehliyetimi aldığımda ruhsatında adımın yazdığı ilk aracımdı bir araç bu kadar keyif verebilir bu kadar zevkli olabilirdi size tavsiyem kötü yakıt almayın bu aracın arası hiç iyi değildir çok çabuk tepki verir yakıtı iyi seçin 4500 devirden sonra başlar o coşmaya kazasız belasız kullanın

  6. #6
    onurdestan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.147
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde oldukça merak ettiğim bi araba kendisi makyajsızını severim şanzıman konusuna katılıyorum ama ne takıp kısaltılır keşke bir bilen çıksa

  7. #7

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Primera GT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne yapsam vites değiştirdiğimde bir gti

    gibi subaru gibi atak değil, ne yapmalıyım.
    hocam sen bir gti veya subaru almalısın.. ilaç o .. ama yok ben uğraşacağım diyorsan hevesini kırmayalım;

    yapılacaklar arasında emme manifoldunu büyütmek egzoz manifoldunu (headers) değiştirmek gelir.portları polishleyebilirsin yani daha kolay hava girişini sağlayabilirsin. işte egzantriklerinin derecesini arttırabilirsin. düz boru ile egzoz sistemi yapabilirsin. motorun hava girişi iyi ise bir cai (cold air intake= soğuk hava girişi ) yapabilir veya hazırlarını alabilirsin. bujileri kafana göre degil de motoruna uygun olanını degerlerine bakarak alabilirsin. bunun yanında bor power aracına güç falan katmaz o işleri bırak. içinde power kelimesinin geçme nedeni zaten bu yanılgıya yol açmak.

    bunun dışında daha küçük teker daha hafif jant daha hafif araba işine yarayacak.

  8. #8
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sr20de nsvc siz olması dez avantaj

    ama biraz sr20vet leri araştırmanı tavsiye ederim eyet bütçen warsa turbo yoksa az biraz egzozdu filtreydi belki yazılımdı 3 5 bişiler alırsın

    gt nin turbosuz imprezza gibi gitmesini bekleme sakın gerçi turboluykende onun gibi gidemicek
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  9. #9
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sr20de nsvc siz olması dez avantaj

    ama biraz sr20vet leri araştırmanı tavsiye ederim eyet bütçen warsa turbo yoksa az biraz egzozdu filtreydi belki yazılımdı 3 5 bişiler alırsın

    gt nin turbosuz imprezza gibi gitmesini bekleme sakın gerçi turboluykende onun gibi gidemicek
    forester gibi giermi?

  10. #10
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    forester gibi giermi?
    gtmez ama ondan az yatar
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  11. #11
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracını turbolamadığın sürece yapıcağın değişikliklerle çok fazla bir beklenti içine girme bence.... eğer turbolarsan tadından yenmez ama

  12. #12
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim de ilk aklıma gelen sr20det gibi birşeyler yapmak oldu.

    Eminim içerilere girdikçe baya farklılıklar çıkacaktır sr20det ile ama sonuçta baz alınacak bir motor var ortada onun üzerinden yola çıkarak güzel birşeyler yapılabilir bence. kıyaslamalı olarak incelemek lazım; pistonuydu, çapıydı, sıkıştırmasıydı vs vs vs daha aklıma gelemiyecek bir sürü değişken, turbolamak seni en tatmin edecek uygulama olacaktır muhtemelen.

    Lafı uzatmayayım, üstadlar konuyu görürse muhtemelen yazacaklardır
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.409
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    takipteyim aklımda olan bir araçtı baya bilgi gelicek anlaşılan

  14. #14
    AvcI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    ANGARA
    Mesaj
    2.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merak ettim aracına honda bujisi takan usta kim?
    new project GTR 280SX

    https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr

  15. #15
    Primera GT
    Misafir
    Boşver hata birazda bende, her kasap, kasap değildir misali.

    Dün, dediğin yere gittim tanıştım, benim adres orası artık teşekkür ederim

  16. #16
    ALPER-VNS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    4.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emre sen misin

  17. #17
    ulaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gtlerde 200sx motoru yok bluebırd lerde sr20de yani 200sx in sr20det in turbosuz motoru vardır benm bildiğim bu yanlışım varsa düzeltin

  18. #18
    maskaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    433
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BarBo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    primera gt bildiğim kadaryla SR20DE motor yani 200sx s14 motorunun turbosuzu.boost istiyorsan SR20DET turbosu uygulayabilirsin.200sx kullanıcılarından da o blok için uygun parça fikirlerini alabilirsin.ama yanlış biliyorsam arkadaşlar uyarsın beni
    yazılanlar okunsa konu hortlamaz
    Direksiyonda eşek varsa, motor kaputunun içinde kaç beygir olduğunun hiç bir önemi yoktur. SÜRÜCÜ:

  19. #19
    ulaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı maskaran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazılanlar okunsa konu hortlamaz
    bu bana mıydı acaba ben mi yanlış anldam

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •