slm arkadaşlar aracım gazladıktan sonra yedek su deposundan eksiltme yapıyor bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir yardımcı olursanız sevinirim
slm arkadaşlar aracım gazladıktan sonra yedek su deposundan eksiltme yapıyor bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir yardımcı olursanız sevinirim
Yedek depo bitince doğal olarak radyatörde eksiltme başlayacak
yani eksilttikçe tamamlıyorum işte radyatörden eksilmesini engelliyorum ama yedek depodan nie eksiltio çözemedim
silindir contası yanmış olabilir diye tahmin ediyorum, o da aracın radyatöründeki suyu çeker, radyatörde su azaldıkca da yedek depodaki azalır. eski arabam su yakıyordu, radyatöre bakdığımda su tam gözüküyordu ama sürekli yedek depo azalıyordu
radyatör kapağını değiştir düzelir.kapağın altındaki basınç yayı bir süre sonra iş görmüyor.yedek depoyu boşaltıyor.taşırma yapıyor daha doğrusu.sıcakta su buharlaştığı için farkedilmiyor
komançero garage
Yedek depo taşırma kabıdır
yanı oradakı suyun fazlalıgı ve azlıgı her daim degısebılır
egerkı basınc fazla ıse tasırma kabını taşırır contada zarar gormus olabılır
ama su azalıyorsa ve radyatorde su sevıyesı normalsa bı problem olacagını sanmıyorum
havalar ısındı su eksıltıp azaltması tasırma kabında normaldır bence
ılk olarak radyator kapagını degıstırmenı onerırım..
ya radyatör kapağı 0.9 bardı zaten ondan şüphelendim 1.1 bar aldım daha yeni servisten ama yinede düzelmedi yani eksiltme devam ediyor eğer conta yandıysa zararı olurmu peki ?
+geçmiş olsun bu şekilde kullanırsan üst kapak contanın kederli oldugu yerden kendini yer ilerleyen zamanlarda iş büyür kapak almak zorunda kalırsın
kapak sökme takma yarım motordur açınca ya gerek yok deselerde sen servisten aldıgın sibop lastiklerini rektefiyecide mutalaka degiştir. subapları temizlettir ve alıştırttır toplamda 700tl civarı bir masrafın var, ama kapak almaya kalksan 700 zaten tutacak birde 1.500 2 000 lira kapaga ödeyeceksin.
Çok bilmiyecen, Bir bilenede sormuyacan, bileni bulmuşken yaptıracan
contanız yanıksa büyük ihtimalle sabahları ilk çalışmada sersem çalışma oluyor...sebebi silindirin içine giren suyun bujileri ıslatıp ateşleme düzenini bozması.....eğer sabah çalışmalarında hiç bir sorun silkeleme zor çalışma yada düzensiz rölanti yoksa önce su hortumlarını kontrol edin...su hortumlarındaki küçük bir kaçak yada delik yüzünden contası boş yere değiştirilen bir sürü araba biliyorum)))))))) ..... bütün hortum bağlantılarını iyice kontrol edin....nemli bir bölge görürseniz şüphelenin.... önceki arabamda sadece motor sıcakken iğne deliği gibi bir delikten su kaçağı vardı....bu yüzden motor tamamen sıcakkende bir kontrol yapın mutlaka.... kaçak olmadığına emin olduktan sonra kapak contasından şüphelenin....
hemende contayı yaktınızaracın radyatör ve diğer su borularına baktır iyice... bide sen su eklediğinde sistemde hava varsa o zamanda eksiltme yapar aşırı basınçtan dolayı...
Hemen yakmadıko olabilir bu olabilir şu olabilir diye görmeden herkes tahminlerini yaptı
çünkü yukarda sayılan herşeyden olabilir bilemeyizki burdan
![]()
suyunda yağ varmı?
hararet yükseliyormu?
borular gazladıktan sonra gereginden fazla şişiyormu?
birde tasırma kabına suyu ne kadar dolduruyosun? onun max yazısı dibinde zaten....agzına kadar doldurdugun zaman kendliginden boşaltır fazla doldurdugun suyu...sen onu suyu azaltıyor zannedersin...max seviyesine dikkat
![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)