User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 7-AGE Projem için biraz yardım lazim

  1. #1
    THUNDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    56
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    296
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    7-AGE Projem için biraz yardım lazim

    7-Afe motorumu 4age black top üst kapak degisimiyle 7age ye çevirmek istiyorum. Komple üst kapağın elimizde olduğunu düşünürsek ecu, triger kayısı ve 4age pistonun haricinde başka nelerin değişmesi gerekir?

  2. #2
    easy_rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Batuhan arkadaşımız size yardımcı olur.
    Family Rider
    So So Slow rider

  3. #3
    easy_rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ecu işini en iyi MS halleder
    Family Rider
    So So Slow rider

  4. #4
    THUNDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    56
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    296
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Honda b16a2 falan deseydim konu çoşardı herhalde, Toyota diyince kimseden çıt yok.

  5. #5
    Ae86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    7 afe 1.8 L (1762 cc) 4 age pistonu zaten 7afe bloğuna takılmaz..Blok üstü kapak takılıcak, komple tesisat ecu montajı yapılacak.

  6. #6
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki piston takılamıyorsa 7afe blok orjinal kapağı ile kaç sıkıştırma yeni 4age kapak ile kaç sıkıştırma olucak ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #7
    tuner faruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    1stanbul
    Mesaj
    5.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    7a-fe bloğa 4age kapak takıldığında 4a-ge pistonlarıyla sıkıştırma 5 e düşüyor Maceraya gerek yok bence

  8. #8
    THUNDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    56
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    296
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tuner faruk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7a-fe bloğa 4age kapak takıldığında 4a-ge pistonlarıyla sıkıştırma 5 e düşüyor Maceraya gerek yok bence
    Ne önerirsiniz peki ?

  9. #9
    tuner faruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    1stanbul
    Mesaj
    5.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı THUNDER Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne önerirsiniz peki ?
    Orjinal olarak devam

  10. #10
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çıtırdan bir ufak turbo , 4 enjektor, adam gibi bir ems , ufak bir intercooler.

    oldu bitti.

  11. #11
    THUNDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    56
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    296
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yabancı sitelere bakınca oldu bitti gözüküyor. Tek takıldıkları nokta triger kayışının yeri, birde devridaim pompasının revizyonu. Hooop oturtuveriyor kafayı ama 4age 16 v kafa koyuyorlar. Black top da daha kolay falan yazmışlar. Sitede de hazır varken üst kapak giriyim şu işe dedim ama girsemde öyle çok kolay çıkılmıcak gibi gözüküyor

    Tıırstım şimdi...

  12. #12
    Ae86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağlam bir usta lazım yoksa zevkten çok dert çekersin.

  13. #13
    THUNDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    56
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    296
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Here's my write up on building a 7age using a ser1 Bigport head and opviously a 7afe bottomend.
    I'm writing the build in 2 sections: section 1 is the history behind the build,the initial ideas and why I didn't end up with them.Section 2 is the actual build step by step with pics of before and after modifications.

    Section.1

    The overall feeling about the 7afe interals are that their weak espesially the rods and that they dont like high revs.Apparently their weakness is in the rod bolt assembly as their not like the 4age rods with a bolt end nut configuration but just a bolt going into tread on the rod side.

    Well this scared me as my future plans for the 7age is a 7agte and I really dont fancy the idea of a broken rod causing a messed up engine so I did some research: In South Africa getting hold of aftermarket forged 7afe parts is like finding a 18year old virgin so I had to find other alternatives.So I went and bought a set of CA18DET conrods as their only 0.3mm longer than the 7afe rods and the small ends are the same exept that their floating pin as opposed to the 7afe being press-fit.The big ends are quite different but nothing machining can't solve.The Nissan rods are 24.4mm wide at the bigend and have a 48mm diameter.The toyota is 22mm wide with a 50mm diameter.so the plan was to modify the crank by cutting it to 46mm and nitrate harden it afterwards and shaving the nissan conrods thinner to the aquired 22mm.
    But...

    The 7afe have a cast iron crank and therefore can only be gas nitrated which only penetrates to 0.4mm below the surface.I prefer deep and proper penatration... Liquid Nitrating gives a deep hardening but can only be done on steel cranks.

    That then forced me to scrap the Nissan rod idea.I've read on the G6 Celica forums of guys boosting their 7afte's on stock untouched bottom ends and some even accidently overboosting to as much as 20psi at 8000rpm without breaking anything.This got me thinking and I phoned Dave Repsold the old TRD Liftback builder as his known to know his stuff on the Toyota racing scene in SA.He's got lots of faith in the 7AFE rods as according to him their forged and much stronger than what they look like.He did however suggest some modifications done to them to keep them high-rev-happy.This mods include inserting 4age smallens bearings and modifying the rod bold setup so they can take ARP rodbolts.The crank also get polished 0.5thou to allow for a bit more oil layer between the crank and bigend bearings.Thus I ended up using 7AFE bottom-end goodies with ser3 TC pistons.

  14. #14
    THUNDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    56
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    296
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    7afe ye black top üst kapak takılmasını anlatan resimli bir link olan varmı elinde ?

    pistonda 4age yi kol da 7 afeyi kullanıyorlar (7 afe kola, 4age piston takıyorlar) bu kadar farklı parçaları birleştirince kaputun ortasından subaru gibi scoop açılırmış

  15. #15
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence kapak değiştirmeyin,
    Techno Toy Tuning - Your performance parts source for the old school cool!
    işinizi görür. ama farklı kombinasyon istiyorum diyorsanız. blacktop kapak, 20valf pistonları, linkteki kollar. ile gayet güzel bir kombinasyon olur. triger olarak, blacktop'ın trigerini kullanabilirsiniz.

  16. #16
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    piston , egzantrik , kol, kapak , beyin , triger vs vs abi çok uzun liste

    sen beni dinle avusturalyadaki ae111 sportivolardaki gibi 7af-Te yap , araban zaten ağır tork gelir çok keyifli olur bak

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    apacğaınız masraf karşısında alacaklarınız bence az kalıyor. yani tr de 35 tane turbolu celica olsa , atmosferik değişik olur diyeceğim de , 4-5000TL ye mis gibi turbo yapmak varken , neden kapakdı pistondu bu kadar custom işe giriyorsunuz.

  18. #18
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam selamlar,
    elimde 2 tane 4age 16v toplayacak kadar parça var, A motorlardan da az çok anlarım , bence bu işe girmeyin. dilerseniz msnden detaylı bilgisini veririm.

  19. #19
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence kapak değiştirmeyin,
    Techno Toy Tuning - Your performance parts source for the old school cool!
    işinizi görür. ama farklı kombinasyon istiyorum diyorsanız. blacktop kapak, 20valf pistonları, linkteki kollar. ile gayet güzel bir kombinasyon olur. triger olarak, blacktop'ın trigerini kullanabilirsiniz.
    kollar çok güzel, ama black top trigeri olmaz, bir kere blok uzunluğu farklı

    yurt dışında porsche 944 trigerinin birebir uyduğu söyleniyor ama bilemiyorum.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •