Sanıyorum wrx krankı..
mahle 4032 olacak.
Araç standart yazılımla yürüyecek..Ayrıca OEM sıfır blok alınacak. Bence de çok fazla boşluğa gerek yok..fakat.....
Printable View
Sanıyorum wrx krankı..
mahle 4032 olacak.
Araç standart yazılımla yürüyecek..Ayrıca OEM sıfır blok alınacak. Bence de çok fazla boşluğa gerek yok..fakat.....
bence fazla boşluğa gerek yok tabi rektifiyeciniz kimse parçalarınızı ölçsün ona göre zaten stock yataklarla çalışıp çalışmayacağı yani boşluğun ne seviyede olduğu ortaya çıkar ona göre yol izlersiniz
4032 yerine 2618 tercih edebilirdiniz ama parçaları aldıysanız kalsın artık
fakat derken ?
Türkiye'de motor balansı yapan firma var. Çok güzel yapıyor.
Olmasaydı ben 9200 devir dönemezdim.
Motor parçaları her ne kadar balans edilmiş olarak gelse bile,
vibrasyon damperi, krank, volant, debriyaj, debriyaj cıvataları hep beraber, yani monte edilmiş halde balans ediliyor. Bu benim sıralı 6 silindir motor için geçerli.
Cıvatalar bile balans esnasında kullanılıyor.
V8 motorlarda ise daha farklı yöntemler var, bob weight yapılıyor, sonra balans yapılıyor. V8 balans ettirmedim.
Yurt dışından ne marka gelirse gelsin muhakkak burada takım halinde balans ettirin.
S54 motor, 3500 cc, 97 mm stroke, 9200 devir sorunsuz dönüyorum.
twin turbo, nitrous 250 shot.
Stroker olmadan, nitrous olmadan 997 whp vermişti, 4 sene evvel.
Motorlarımı İstanbul'da topluyorum ve her seferinde balansa gidiyorum.
Genellikle yatak boşluğunun fazla olması ve cosworth pompa takılması konusunda fikir birliğine varamadık ta..:) Ben ince yağ kullanma taraftarıyım. Boşluklar standart olursa fabrika çıkışına yakın incelikte yağ kullanmak istiyorum. Fakat boşluk fazla olacaksa o zaman belkide 20w60 anca kurtaracak.
Çıkış noktam şu: Yıl 2013 Subaru 2500 cc 8,4 cr pistonla 305 bg + prodrive yazılımla bu boşluk ve pompayla hesap yapmış.. Bende fazla boşluk karşıtıyım..
4032 ile 2618 arasında ne fark var..
ince yağ derken nasıl bir yağdan bahsettiniz bilmiyorum ama günümüzdeki tam sentetik yağlar ile kullanabilirsiniz bence motorunuzu özellikle reklam gibi olmasın ama motulun güzel yağları bulunuyor v serisi özellikle
bence fabrika ölçülerine yakın kalmanız mantıklı olacaktır:)
yıl bazında bence çok fazla bu şekilde düşünmenize gerek yok ayrıca 2.5 lt 2ltye göre bana kalırsa daha farklı bir motor çoğu konuda,
4032 ve 2618 alüminyumun farklı alaşımlarıdır ikisi de piston yapımında kullanılıyor mahle iki seriden de üretim yapıyor bildiğim kadarıyla, silikon oranları ve genleşme oranları ilk başta hatırladığım farklılıklar yamulmuyorsam:), 2618 biraz alaşım özellikleri bakımından biraz daha üstün 4032 ye göre ama 4032 sizin işinizi görecektir
Subaru kitapçığında araç çöl şartlarında ve yük çekme işlerinde kullanılıyorsa en fazla 15w50 yağ kullanın diyor.. zaten kinetik vizikositesine baktığımızda 15w50 ile 10W60 20w60 aradında kalınlık olarak dağlar kadar fark var.. 15w50 daha ince bir yağ.bende motul kullanacağım.
mert abiyi bilmem ama biz ahin Balans,aft,Lpg,Otogaz Sistemleri,Endstriyel Balans,Yerinde Balans,Kaprin ayar,endstriyel ve otomotiv kardan aftlar, u tercih ediyoruz .