Geçen gün Adapazarı'ndan Ankara'ya tabiri caizsse tapagaz gittim ..
Çok şükür sıkıntısızdı.. Aradan 3-4 gün sonra Adapazarı'na dönecektim..
Yağına suyuna baktım her şey güzel. Gişeleri geçtim 130- 140 giderken 5. viteste gitmemeye başladı 4'e çektim 3'e çektim kimse yok... dedim ... yedik.
Sonra hararet ibresi hızlanarak 5.ci çizgiye kadar çıktı ve kendiliğinden stop etti.
Taşırma kabından su boşaltınca benim de kafamdan kaynar sular boşaldı..
Neyse su ekledim soğuduktan sonra 130 - 140 öyle geldim. ama biraz daha basayım dediysem 160 filan hemen kasıp harareti yukseltmeye başlıyordu... Yol boyunca 3. çizgide asılı kaldı... Genelde şehir içi şehir dışı her zaman 2.5 çizgide olurdu.
Dinlenme tesisinde fark ettim ki radyatör kapağının çevresinden su sızdırıyor. Kapağın eski olduğundan artık miladı dolduğunu düşünüyorum. (0.9 kg basınca dayanaklı kapak..)
Diyorum ki sorun bundan mı kaynaklı ? Eğer öyleyse almışken iyisini alıp 1.3 kg lıklarından mı alayım yoksa 0.9 veya 1.1 yeterli midir ?
Adapazarına vardığımda yine su ekledim ve şehir içinde gezdim.. Eve geldiğimde hiç su eksiltmemiş ve ibre her zamanki gibi 2.5 çizgideydi. Arkadaşım elini egzoza dayadı ve elinde su birikintisi oldu... Conta yakmış olabileceğimi söyledi... Araç bu arada LPG'li ve katalizör iptalli ( yerinde susturucu var )...Su birikintisini ben de buna yorumladım..
Sizce sorun nedir ? Biraz uzun oldu kusura bakmayın acayip moralim bozuldu...
Normalde yağını suyunu günü gelmeden değiştiren biriyim ve kışa girmeden komple suyunu boşaltıp şu yeni nesil anti frizlerden doldurmuştum.
Önemi var mı bilmiyorum ama araç 1.6 4g92p sohc motor kodlu Proton Wira
![]()