User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Ferrari 355 F1 Far Motoru Sıkıntısı

  1. #1
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Ferrari 355 F1 Far Motoru Sıkıntısı

    Merhabalar,

    Şimdi bir tane 355 F1 var. Bunun farları açıldı ancak kapatıldığında bir tanesi tam kapanmadı.

    Tesisatı kontrol ettim, farın mekanik olarak sıkışması söz konusu değil.

    Farı indirip kaldıran ve açısını ayarlayan Stepper tipi motorda bir sıkıntı var.

    Aküyü kesip manuel olarak elle motorun tepesinden farı kapatabiliyorum. Ancak aküyü açtığımda farı tekrar açmaya çalışıyor(far kolu 'farlar kapalı' konumda).

    Ve bu zorlama ilk gün farkedemediğimden dolayı aracın aküsü bitti.

    Bu motorlardan anlayan bu sorunu duyan yaşayan çözen arkadaşlar var mıdır?

    En azından farı açmaya çalışmasın'ı nasıl ayarlarım?


    Teşekkürler.

  2. #2
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    far motorunun calibrasyonu kaymış, yani far motorunun max ve min noktaları var far ile arasındaki senkron dişli senkronu bozulmuş, diş atlamış

    far motorunu söküp farı açık konuma getirip motora elektriği bağlayıp açık konuma getirip motoru o konumdayken yerine takarsanız düzelir,

    rolanti motorunu kurmak gibi bir işlem kısaca, servo motor var büyük ihtimalle, stepmotor olsa böyle sıkıntı olmazdı kendini calibe ederdi

  3. #3
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Step motor olduğu kesin. Fermas öyle diyor. Dışarıdan anlaşılamıyor komple kapalı kutu çünkü, yarmak lazım. Ona da cesaret edemiyorum çünkü tanesi yaklaşık 1500€ civarlarında..

    Kalibre edemediği fikrine katılıyorum çünkü aynen dediğin gibi motorun açık-kapalı pozisyonları kaymış vaziyette. Yani mesela farları kapattığımda bu motorunki yaklaşık 4 cm açık kalıyor. Elektriği kesip elle kapatıp elektriği verdiğimde yine 4cm pozisyonuna getiriyor.

    98 model bir aracın böyle bir motoru da dediğin gibi tekrardan kalibre edilebilir mi? Söküp denesek mi? Fermas'taki arkadaşım biz yararak 15 gün kadar uğraşıp becermiştik dedi de

    355'lerde varmış bu sorun.

  4. #4
    crused - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    NORGE��&#55
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biz uzlara götürüyoruz her sıkıntıyı çözüyolarrr.

  5. #5
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Telefonları var mıdır? Meslektaş yardımı yaparlar mı?

  6. #6
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Naman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Step motor olduğu kesin. Fermas öyle diyor. Dışarıdan anlaşılamıyor komple kapalı kutu çünkü, yarmak lazım. Ona da cesaret edemiyorum çünkü tanesi yaklaşık 1500€ civarlarında..

    Kalibre edemediği fikrine katılıyorum çünkü aynen dediğin gibi motorun açık-kapalı pozisyonları kaymış vaziyette. Yani mesela farları kapattığımda bu motorunki yaklaşık 4 cm açık kalıyor. Elektriği kesip elle kapatıp elektriği verdiğimde yine 4cm pozisyonuna getiriyor.

    98 model bir aracın böyle bir motoru da dediğin gibi tekrardan kalibre edilebilir mi? Söküp denesek mi? Fermas'taki arkadaşım biz yararak 15 gün kadar uğraşıp becermiştik dedi de

    355'lerde varmış bu sorun.
    98 modelde calibre edebilirde, etmeyedebilir çok basit o işlem ama içindeki devresine bakar, step motorlarda %95 calibre olur, servolarda olmaz, 15 gün uğraşıcak iş değil ama kesinlikle

    ya şunu denermisiniz

    farı sökün motor arabada kalsın, farı açık konuma getirin, farı açok konumda yerine takın.

    ha far motoru farın içindeyse

    farı açık konumdayken komple söküp, 4 cm kapalı olucak konuma getirip takın ama motoru takıp döndürerek değil, aşağıdaki dişlere takın yani. sonuçta far motora sabit ise araba tarafında trigerli kızak veya ray tarzı bşy olmak zorunda.

    gine olmazsa istanbulda bu sorunu halledebilecek bi yer biliyorum orayla konuşurum

    yardımcı olabilirsem ne mutlu bana

    ha bu arada tanesine €1500 verene kadar oraya stepper motorlu kendi kendini calibre eden devre yapılır sorun kökten çözülmüş olur

  7. #7
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlk başta bunu yaptık zaten ama olmadı

    Zaten bugün kendi servisine gitti 1-2 sensörüyle beraber motor da değişecek.

    Teşekkürler, ilgilenen herkese

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •