User Tag List

Sayfa 1/5 123 ... SonSon
88 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Motora Saf Oksijen

  1. #1
    baskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Motora Saf Oksijen

    Selamlar,
    arkadaşlar ile sohbet ederken konu oksijen muhabbetine geldi. Biliyorsunuz doğada oksijen %20-25 seviyesinde gibi, bu tüplerde kullanılan saf oksijeni filtreden içeriye elektro vana ile veya devire bağlı bir düzenek ile versek ne gibi olumlu / olumsuz sonuçlar alırız ?

    Saf oksijen aşırı yakıcı bir maddeymiş, mesela videolarda izlediğim kadarıyla saf oksijen ile yanıcı bir madde (Yağ - yakıt vs.)yanyana geldiği anda patlama riskide varmış. Motor içerisinde aşırı patlamadan detonasyon, vuruntu, düzensizlik vs. gibi olumsuzluk ya da yakıtta azaltma, motorun çekişte yükselme vs gibi birçok olumlu sıralama yapılabilir.

    Sizin fikirleriniz nedir bu konuda ?
    + =

  2. #2
    Boldenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Lüleburgaz
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Muhtemelen motor kullanılamaz hale gelir.
    Byte-R
    instagram: dogancglr

  3. #3
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    100 yıldır bunu akıl eden ilk siz değilsinizdir, düşünün bir otomotiv sektöründeki kimse neden böyle birşey yapıpta pazarlamıyor.?

  4. #4
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.713
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    100 yıldır bunu akıl eden ilk siz değilsinizdir, düşünün bir otomotiv sektöründeki kimse neden böyle birşey yapıpta pazarlamıyor.?
    bu yüzden hep geri kalıyoruz. biri tam aya çıkıcam diyor.diğeride ona cevap veriyo ay da ne yapıcan yaw otur oturduğun yere.
    açıkcası konu hakkında bilgin var ise yaz hepimiz okuyup öğrenelim, yoksa sende benim gibi izleyebilirsin.
    https://www.instagram.com/maxshineturkiye/

    No coffee!!!

    Hareli köyün polisajcısı !!!

  5. #5
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    100 yıldır bunu akıl eden ilk siz değilsinizdir, düşünün bir otomotiv sektöründeki kimse neden böyle birşey yapıpta pazarlamıyor.?
    Kafadan karşı çıkacağınıza elle tutulur bilgilerle gelseniz olmuyor mu ? Yaratıcağı problemleri veya iyi etkileri hakkında elle tutulur bilginiz var mı ? Suan yaptıgnız araca yazılım mı yapılır araba üreticisi bilmiyor mu yada araca yay mı takılır üretici bilmiyor mu demekten ileri gitmemiş.

  6. #6
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MCN21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kafadan karşı çıkacağınıza elle tutulur bilgilerle gelseniz olmuyor mu ? Yaratıcağı problemleri veya iyi etkileri hakkında elle tutulur bilginiz var mı ? Suan yaptıgnız araca yazılım mı yapılır araba üreticisi bilmiyor mu yada araca yay mı takılır üretici bilmiyor mu demekten ileri gitmemiş.
    Aynı şeyi diyecektim ağzına sağlık. Bilmiyorum demek utanç kaynağı toplumun %90ında.

  7. #7
    BamBam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    136
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kulağa hoş gelen bir fikir tabi ama o iş zor.
    AFR (air to fuel ratio) (hava yakıt oranı) genelde 14 değerlerindedir. Yani silindirde yanma olmadan hemen önce 14 birim hava ve 1 birim yakıt olur. Sağlıklı yanma gerçekleşir ve bir piston seyrinde belirli bir güç (hp) üretilir. Bu bir birimden fazla olan yakıt egzos gazıyla birlikte atılır, çünkü onu yakacak yeterince oksijen yoktur. Eğer daha fazla oksijen olsaydı o oranda güç artardı. Şöyle ki, silindirlere çekilen havada %21 olan oksijen %100'e yani 5 katına çıkarılrsa. 5 kat fazla yakıt yakabileceğimizden gücümüz de bizim anlayacağımız HP cinsinden yaklaşık 5 kat artacaktır

    Şimdi diyelim ki bu işi bi şekilde yaptık. Oksijen çok yanıcı olduğundan dolayı o kadar çok oksijeni yakıtla aynı haznede tutmak istenmeyen patlamalara sebep olur. ateşle barut bir arada durur mu hesabı... Yani, nitrojene göre oksijenin daha fazla basınç yaratacağını düşünürsek (autoignition yani kendiliğinden ateşleme oluşur) patlamalar doğru zamanda olmaz. Motor tasarımının değişip kompresyonun baya bir düşürülmesi gerekir.

    Ayrıca, 100 beygir standart bir 1.6 düşünelim o üst kapak, o kollar, efenime söyleyim pistonlar vsvs...bir anda 500 beygiri görünce muza döner hepsi

    Bir de saf oksijeni anında havadan ayrıştıramadığımıza göre araçta tüpler içinde depolamak gerekir...millet hafifliycem diye nerdeyse don giymeyecek bir de oksijen tüpü mü taşısın..hani öyle bir iki tane de değil )

    Ama güzel fikir yine de

  8. #8
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bu konuya meraklı biriyim ve hiç açmadıysam hho sistmeler üzerine bu forumda 4-5 konu açmışımdır.. gelen cevaplarıda gördüğüm kadarı ile bu konuya bu sitedede meraklı ve bilgili insanlar var..

    saf oksijen olmaz ama hidrojenle çalışan arabalar var bmw hydro7 gibi suyla çalışan hho kitleride var araç üstünde suyu convert edip oksijeni atıp hidrojeni motora yolluyor.. tabi çok az bir oranda..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  9. #9
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zamaninda bir arkadasim 206 RC de denedi. Tabiri caizse ufleme kuvvetinde saf oksijen arabaya cilgin bir gaz tepkisi ve hissedilir guc verdi. Fakat tabiri caizse koklatildi. Dozaj fazla kacarsa ne olur? İste orasi aci bir tecrube yasatabilir.

  10. #10
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ruudvan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu yüzden hep geri kalıyoruz. biri tam aya çıkıcam diyor.diğeride ona cevap veriyo ay da ne yapıcan yaw otur oturduğun yere.
    açıkcası konu hakkında bilgin var ise yaz hepimiz okuyup öğrenelim, yoksa sende benim gibi izleyebilirsin.
    Alıntı MCN21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kafadan karşı çıkacağınıza elle tutulur bilgilerle gelseniz olmuyor mu ? Yaratıcağı problemleri veya iyi etkileri hakkında elle tutulur bilginiz var mı ? Suan yaptıgnız araca yazılım mı yapılır araba üreticisi bilmiyor mu yada araca yay mı takılır üretici bilmiyor mu demekten ileri gitmemiş.

    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı şeyi diyecektim ağzına sağlık. Bilmiyorum demek utanç kaynağı toplumun %90ında.
    Yav hocam iyi güzel diyorsunuz da, bu millet senelerce oksijene göre göre kat kat güvenli olan lpg sistemlerini kullanırken patayan, yanan bir millet. Oksijeni kafama göre salacam motora dersen ancak bu kadar ciddi cevap verilir kusura bakmayın. Birincisi neyde depolayacaksın, nerede saklayacaksın? Oldu ya kaçağı neyle ölçeceksin ? Meret renksiz kokusuz. Kim kullanacak dedektör ? Maşallah motorlarda üfleme mi ararsın, yağ sızıntısı mı ararsın ne ararsan var. Yaptığın sistem motor bölümünde bi kaçağa sebep olup birikse (ki bunu miktara göre yapabilir diye biliyorum) evlere şenlik.. Saf oksijeni sıvı olarak otomobillerde saklamak pek mümkün görünmüyor tank ebatlarından ötürü. Gaz olarak saklasan kaza durumunda ne olacak vs. İçerisinde 10 bar ve üzeri bir basınçta gaz olan birşeyin patlamasını bilmiyorum hiç gördünüzmü. Açık havada içerisinde hidrojen olan 15-18 bar civarı basınçlı hortumun patlamasına şahit oldum, ilk anda bomba patladı sandım. Gaz halinde olan oksijen tanklarıda bu basınçlarda oluyorlar gördüğüm kadarıyla.


    Bunu geçtik hadi, @Bam Bam abi birçok şeyi gayet özetlemiş zaten. Başlangıç mantığı gayet güzel %21 oksijen yerine %100 oksijen veririm yaklaşık 5 kat fazla güç alırım. Diyelim motorun hava alışını iptal ettin tamamen, saf oksijeni bastın emmeye, sensördür karışımdır onlarıda tutturdun. (Bu sırada oksijenle tepkimeye girecek birşey yok diyoruz emme hattında) detonasyon ne olacak? Benzin parlayacak yer arıyor, saf oksijeni de gördümü ohh miss Detonasyon'dan kaçman mümkün olmayacak. Dizel desen doğru düzgün yakamayacaksın bile. çok düzensiz yanacak..

    Onuda geçtik, egt ne olacak mesela? yada silindir yüzeyleri? subaplar, kapak ? Lpg'de bile subap yakan arabalar saf oksijende normal mi çalışacak ? Nasıl soğuyacak motor? Soğutamadığın motoru neyle yağlayacaksın ?

    Kolun vs kürdan gibi kalmasından bahsetmiyorum bile. Çok fazla detay var arada eksik yanlış düşündüklerimde olabilir ama kaide değişmez.

    Sonradan yapmak için birçok şey değişmeli, kim yapar kısmı sıkıntı, araç üreticileri desen patlama riskinden dolayı mümkün değil yapmazlar zaten..

  11. #11
    Boldenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Lüleburgaz
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2000 cc bir motor 5000 devirde 1 dk çalıştığında 5000 litre hava tüketir. 300 barlık 6 lt dalgıç tüpüne o2 doldorduk varsayalım. 1800 litre o2 yapar ki araç 5000 devirde 20-25 sn de bunu tüketir. Türkçesi saf o2 veya herhangi bir gazla araç çalıştıramazsınız yer probleminden dolayı. Diğer unsur motor içi oluşacak muazzam ısı ve basınç. Manifold jöle gibi erir piston ve kapak ise çorbaya döner. Sonrasındaki patlamadan bahsetmeme gerek yok. Havalı silahlarla uğraşırken bir resim görmüştüm ingiliz bir forumda. 180cc lik tüpü olan ve 200 bar hava basıncıyla çalışan silahın o-ringlerini özel sentetik gres yerine normal gresle yağlamış adam ve pompa ile doldurmaya başlamış. Sonuç silah tuz buz, adam ağır yaralı. %21 i oksijen olan hava bile basınç altında iken yanma özelliği olan herhangibirleyle temas ettinde patlamaya sebep olurken saf o2 yi içten yanmalı bir motorda yüzde yüz oranda emiş havası olarak kullanmanın hem fizik hemde kimya yasaları gereği olanağı yoktur.
    Byte-R
    instagram: dogancglr

  12. #12
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah bize %21 bedava ve ulaşması kolay oksijen vermiş öpüp başımıza koyalım derin derin çekelim ciğerlerimize

  13. #13
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teknik fantezi başlıgı ile, 2008 de olsa gerek, önceki üyeligimle bu konuyu açmış, cokça da konuşmuştuk, ama bulamadım uçmuş, teoride bir çok şey var olabilir, ama uygulama noktasında farklı dinamiklerde devreye giriyor genelde. uygun şartlarda test edilmesi saçma olmaz bence.
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  14. #14
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @y.emre hocam konuyu acan arkadas zaten seri uretime gecmicek veya ana yakit olarak kullanmicak sadece aklina bir fikir gelmis ama sacma ama mantikli, isin icinden cikamamis ve gelip buraya sormus. Birde olayi sadece oksijenle calistirmayi dusunmeyin dalgic tupunu ornek vermis bir arkadas ama araca duzenli olarak oksijen basmicak belki yada komple motoru izole etmicektir. ornek veriyorum standart gelen bahsettiginiz %21 havanin ustune 5000-7000 devir araliginda basilabilir nos gibi %21 olan oran %30 lara cikabilir. Boylelikle hem tup uzun surek kullanilir hemde motor sizin tabirinizle jole ye donmez tabi yapilir yapilamaz oranlar degisir orasi ayri ama bence zaten nos sistemi varken gerekte yok
    Edit : yazmayi unutmusum birde tupun icindeki oksijenin basinc olayida sikinti olucak motora surekli ayni oksijeni gonderebilmesimicin yine nos battaniyesi falan gibi bisiler lazim ugrasli

  15. #15
    Boldenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Lüleburgaz
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teknik fantezi başlıgı ile, 2008 de olsa gerek, önceki üyeligimle bu konuyu açmış, cokça da konuşmuştuk, ama bulamadım uçmuş, teoride bir çok şey var olabilir, ama uygulama noktasında farklı dinamiklerde devreye giriyor genelde. uygun şartlarda test edilmesi saçma olmaz bence.
    Emme manifoldu yüzde yüz depodaki O2 ile beslenecekse eğer ve bu bir otomobilse, yer probleminden dolayı olmaz. Ha derseniz ben 4 dk da bir 12 tane 6 lt lik ve 300 bar çalışma basıncı olan tüpü doldururum iş değişir. Bunların patlamasından dolayı ufak çaplı bir krater açarsınız muhtemelen yer kabuğuna. Sabit 5000 devirle dönen 2000 cc bir motor max 24-25 sn çalışır 6 lt 300 barlık bir tüple. Tüplerin boşu ortalama 8 kg. 12 tanesi 96 kg. Tesisat, selenoidler, regulatörler ve tüplere dolacak gaz ile 130-140 kg en az. Max çalışma 5000 sabit devirde 4 dakika. Tabi bunları motorun standart pistonların veya forget hiç fark etmez, muazzam sıcaklık ve basınca dayandığını varsayarak diyorum. İşte bu nokta imkansızdır. Marşa bastığınız anda atomlarınıza ayrılırsınız. Tüpten o2 yi nos benzeri bir sistemle konrtollü olarak verirseniz olabilir.
    Byte-R
    instagram: dogancglr

  16. #16
    Boldenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Lüleburgaz
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MCN21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @y.emre hocam konuyu acan arkadas zaten seri uretime gecmicek veya ana yakit olarak kullanmicak sadece aklina bir fikir gelmis ama sacma ama mantikli, isin icinden cikamamis ve gelip buraya sormus. Birde olayi sadece oksijenle calistirmayi dusunmeyin dalgic tupunu ornek vermis bir arkadas ama araca duzenli olarak oksijen basmicak belki yada komple motoru izole etmicektir. ornek veriyorum standart gelen bahsettiginiz %21 havanin ustune 5000-7000 devir araliginda basilabilir nos gibi %21 olan oran %30 lara cikabilir. Boylelikle hem tup uzun surek kullanilir hemde motor sizin tabirinizle jole ye donmez tabi yapilir yapilamaz oranlar degisir orasi ayri ama bence zaten nos sistemi varken gerekte yok
    Edit : yazmayi unutmusum birde tupun icindeki oksijenin basinc olayida sikinti olucak motora surekli ayni oksijeni gonderebilmesimicin yine nos battaniyesi falan gibi bisiler lazim ugrasli
    Saf o2 deyince ben sadece o2 ile çalışacak gibi yorumladım. Dediğiniz gibi nos varken gerek yok ama illa yapılacaksa benzer bir sistemle yapılabilir. Bir 6 lt 300 bar tüp araya 3-4 barlık regulatör konup başka bir tüpe bağlanabilir. Burdanda bir elektro vana ile kontrollü olarak emmeye verilebilir. AFR vs nasıl ayarlanır veya tutturulur orasını bilemiyeceğim.
    Byte-R
    instagram: dogancglr

  17. #17
    baskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amaç %100 saf oksijen ile aracı yürütmek değil zaten konu.
    %21 seviyesini %25-30-40 neyse veya nos kiti gibi düğme ile belirli bir basınçta üst devirlerde anlık koklatma babında olarak. Amaç ticari bir düşünce veya otomobil firmalarını akılsızlıkla suçlamak değil. Sadece bir düşünce he olur, olmaz ne bileyim beyin fırtınası..

    Olayın özeti aslında şuradan çıktı;
    Yazın sıcakta oksijen seviyesinde yoğunluk azalır, kışın soğukta oksijen seviyesi yoğunluğu artar. Bu durum ecu tarafından hava yakıt ayarlaması ile düzenleniyor değilmi ? Şimdi ecu ne kadar hava yakıt karışımına müdahele edebiliyor olabilir ?

    Düşünüyorumda bu araçlar dünyanın aşırı soğuk ve aşırı sıcak bölgelerinde de kullanılıyor, ülkemizin sıcaklık dağılımıda belli olduğuna göre ecunun hava yakıt karışımını soğuk havalardaki gibi maksimum düzeyde (yoğunluktaki) karışım ile aracı çalıştırıp sorunsuz kullanabilmeliyiz.
    Açık filtreyi motora yakın bir bölgeye (Sıcak çeken) koyduğumuzda performansta değişim gözlemliyoruz, neden çünkü sıcak oksijende yoğunluk azalıyor demek istediğim bu.

    Bilemedim kafamda deli sorular
    + =

  18. #18
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AFR sapıtmasında olanlara bir örnek olsun diye şu videoyu koymak istedim :

    Sıvı oksijenle mangal yakma :

    Lighting a charcoal grill with liquid oxygen - YouTube

  19. #19
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah oksijeni bedava verdi de kulu bu gidişle onuda parayla satacak bize

    Saf oksijeni denedi derken yanlış algılanma olmasın. Araç mevcut atmosfer'den hava emişine ilaveten saf O2 verildi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •