Tabıkı son yıllarda emısyon en onemlı deger oldu ama 0-30 delı edıyor adamı,5-30 yada 0-40 mısss
BMW de 5-50 falan kullansam dıyorum?Hem yag sıcaklıgı belkı duser,cok ısınıyor cunku...
Printable View
Tabıkı son yıllarda emısyon en onemlı deger oldu ama 0-30 delı edıyor adamı,5-30 yada 0-40 mısss
BMW de 5-50 falan kullansam dıyorum?Hem yag sıcaklıgı belkı duser,cok ısınıyor cunku...
Aynen abi mos2 kullanıyorum...
Açıklaman için teşekkür ederim...
Arabam stock arasıra roll geceleri haric sürekli olarak sakin kullanıyorum...
Tam sentetiğe geçmemi tavsiye edermisin yoksa bu sekilde devam edeyimmi ?
Tam sentetiğe geçmemi tavsiye edersen hangi marka ve hani incelikte yağa geçmemi tavsiye edersin ?
5w50 aslında tam iki arada bir derede kalanların yağı :)
100 derecede 17.5 Cst ile hemen hemen ortalama bir 10w40 kadar kalın, daha fazla değil.
Ben kışın 10w60 fazla kalın geliyor diye kullanmıştım. Memnun kalmıştım. Yağ sıcaklığı bu şekilde kontrol altına alınabilir. Viskozite değerleri de gayet amaca uygun. Sıcakta aşırı kalınlaşmıyor. Soğukta da hemen hemen tüm tam sentetikler civarında koruma sağlıyor.
Yağ değişim aralığın çok uzun değilse, tam sentetiğe özellikle geçmeni gerektirecek bir durum yok gibi. Tabi liqui moly'yi kaça alıyorsun, ve tam sentetik diğer viskoziteleri de bulabilir misin bilmiyorum. Ama şunu söyleyebilirim, bu yağ özellikle çok sıkıştırırsan ve uzun süreli sıkıştırırsan filmi koparabilir. Yağ filmini tabi ki :) Yok ben o kadar sıkıştırmıyorum dersen devam et. Aksi takdirde 5w40 ile açılışı yapıp yetmezse zorlamana, yüklenmene, sıkıştırmana göre 5w50 denenebilir.
Rolle cıktığımızdada en fazla 5 km gazlıyoruzdur abi onun dısında sürekli ekonomik kullanmaya çalışıyorum zaten...Aracımı aldığım arkadaşım lıuqı moly kullandığını söylemişti bende aracımın bakımlarını yapan ustama gittiğimde onunda aynı yağı kullandığını görünce değiştirmedim...Kutu olarak satın almıyorum büyük yağ varilinden dolum yapıyorlar o yüzden fiyatı tam olarak bilmiyorum :) Yağ değişim aralığımda max 1 yıl yada 7000 km de bir değişim yapıyorum...
o.b.k engin bilgilerinizi bizlerle paylaştığınız için teşekkürler. Arabasıyla ilgilenen insanların ben de dahil yağ seçimi konusunda doğru bilgiye ne kadar ihtiyaç duyduğumuz ortada. ***** ben de size yağ konusunda bir soru soracağım. Aracım BMW 320i 97 model m52 motor ve 147 binde. Kırşehir'de ikamet ediyorum ve iklim şartları hemen hemen Ankara'yla aynı. Yağ değişiminde 5w-40 castrol edge koydum ve 5 bine yakın bindim. Bir terslik sezmedim ama sormak istediğim doğru vizkoziteleri kullanmışım yoksa hangi vizkoziteleri kullanmalıyım? Bir de castrol'ün kurum bıraktığı söylentileri dolaşıyor bir dahaki yağ değişiminde mobil1 kullanmayı düşünüyorum. Sizin yorumunuz benim için yönlendirici nitelikte olacak. Şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılar.
Rica ederim.
M52'de eğer yağ eksiltme yoksa 5w40 çok doğru bir seçim olur. Castrol'ün kurum bırakacağını veya kurum oluşumuna sebep olacağını sanmam. Eğer araç yağ yakmıyorsa yağ sebebiyle kurum biraz zor oluşur.
Mobil1'de 5w40 yok. Mobil1 0w40 da biraz eksiltmeye sebep olabilir. Ama Mobil super3000 5w40 tam sentetik var. O da işinizi görür. Hem de çok uygun fiyatlıdır. Daha dün bir arkadaşıma 55TL'ye 4 litreliğini aldık. Tam sentetik bir mobil için güzel bir fiyat.
Aynı viskozite değerine sahip 2 farklı marka/model yağın zaten 40 derece ve 100 derecedeki viskozite oranları aşağı yukarı aynı olmaz mı zaten?
Ben yağın dayanıklılığının HTHS değeri ile anlaşılabileceğini biliyordum. High temperature high shear zaten yüksek sıcaklıkta yağın özelliğini korumasını mpa cinsinden belli eder, ki bu 150 derecede ölçülür, yanlış mıyım?
Şöyle bir örnekle kanıtlayabilirim, Mobil 1 0w-40 kullanıyodum, HTHS @ 150C = 3.7 mpa.s iken, yağ ısım 130-140 derecelere ulaşıyordu. Ardından Motul 5w-40 300v ye geçtim ve bu yağın HTHS oranı 4.37 mpa.s, ve yağ ısım hava şartlarına göre 100-110 dereceyi geçmiyor. Motul soğukken biraz daha kalın ama iki yağında sıcakkenki viskozite değerleri aşağı yukarı aynı. :)
Edit: Konuyu açan arkadaşın da sorusuna cevap verelim, bahsettiğiniz sıcaklıklar gayet normal değerler bence, ki Mobil 1 devirli kullanılan araçlarda (0w-40dan söz ediyorum), ısınmaya ve eksiltmeye yatkın bir yağdır, bu sebepten bence bir sıkıntı yok.
Bu başlıkta ilk sayfadaki örneklerde de görülebileceği gibi aynı SAE viskozite endeksine sahip olmasına rağmen epey farklı Cst değerlerine sahip yağlar var. Özellikle 40 derece değerinde örneğin 10w60 mobil ve castrol yağları kıyasladığımızda 25 Cst gibi bir fark var. Yani genel olarak SAE viskozite endeksi bir gösterge olsa da özellikle farklı marka aynı SAE viskoziteli yağlar kıyaslanırken 40 ve 100 derecedeki Cst değerlerine de bakmak gerekir.
Dayanıklılık HTHS ile ölçülür. Doğrudur. Yüksek HTHS yüksek dayanıklılık ifader ederken düşük HTHS ise düşük yakıt tüketimi anlamına gelir.
Bu başlıkta daha çok kullanım şartlarına göre yağ tavsiyesinde bulunduğum için, başlığın kendisi de yağ sıcaklığı olduğu için sıcaklığa göre viskozite değerleri üzerinden anlatım yaptım. Dayanıklılık esas alındığında ona göre de değerlendirme yapılabilinir.
Diğer yandan bahsi geçen yağların hemen hemen hepsi A3/B3 ve A3/B4 kategorisi sentetik yağlar olduğundan hemen hemen hepsi yüksek HTHS'ye sahip dayanıklı yağlardır.
Yüksek HTHS'ye sahip yağlar arasında da bir dayanıklılık kıyaslaması yapılacak olursa mpa.s değerleri kıyaslanabilir. Ama genel olarak 100 derecedeki Cst cinsinden viskozite değeri HTHS değeri ile orantılı olacaktır.
Örneğin verdiğiniz mobil 0w-40 ile motul 5w-40 örneğinde iki yağın 100 derecedeki Cst değerleri arasında da HTHS değerleri ile aynı doğrultuda bir fark vardır.
Sonuç olarak, gerek 100 derecedeki viskozite değerleri, gerekse 150 derecedeki HTHS değerleri bize özellikle yüksek ısıda yağın işlevselliği, dayanımı ile ilgili bilgi verir.
Teşekkürler ayrıntılı cevabınız için,
Ben maksimum yağ sıcaklığı konusu olduğu için HTHS yi gündeme getirdim. Çünkü ne kadar yüksek HTHS, o kadar fazla dayanım = o kadar düşük yağ ısısı anlamına geliyor diye düşünmekteyim.
Geçen mesajımda verdiğim örneği daha ayrıntılı göstereyim okuyan arkadaşlarada yardımcı olalım
Mesela mobil 1 0w-40 ın teknik özellikleri
Mobil 1 0W-40
SAE Grade 0W-40
Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ºC 80
cSt @ 100ºC 14.3
Viscosity Index, ASTM D 2270 187
Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.2
HTHS Viscosity, mPa-s @ 150ºC, ASTM D 4683 3.6
Pour Point, ºC, ASTM D 97 -54
Flash Point, ºC, ASTM D 92 236
Density @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.855
Bu da motul 5w-40 ın özellikleri
Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.895
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 74.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.1 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.53 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 180
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 216°C / 420°F
Sulfated ash ASTM D874 1.17% weight
TBN ASTM D2896 10.3 mg KOH/g
Yani aslında demeye çalıştığım, viskozite motul un daha kalın gibi gözükse de, 40 derece de de, 100 derece de de daha akışkan gözüküyor. Üstelik hths değeri yani ısıya dayanımı mobil e göre çok daha fazla, + olarak kendi subjektif testimde aradaki ısı farkı da ciddi oranda bulunuyor.
Ben özellikle bu 2 yağ üzerinde örnek verebiliyorum çünkü araştırıp deneyerek kullandığım 2 model olduğundan ötürü bu 2 yağ hakkında net konuşabiliyorum.
200 liranın daha üstünde olsada motül 300v(5-40) mi koyarım katliama devam ederim :)
Benim baktığım TDS'de Motul'un değerleri bu şekilde değildi. Sanırım farklı bir TDS'ye baktım. Sizin verdiğiniz değerler üzerinden değerlendirelim.
Yalnız HTHS değerlerini kıyaslarken bir ayrıntıyı atlıyorsun bence. O da ölçüm standartları. Mobil'in kullandığı D4683 ölçüm standardı ile Motul'un kullandığı D4741 ölçüm standardı birbirinden farklı sonuçlar verir genelde. 100 derecedeki viskozite kıyaslamasında mobil önde iken, daha düşük bir viskozite ile Motul'un HTHS değerinin daha yüksek çıkması bu ölçüm standartlarının farklılığından da kaynaklanabilir. Özellikle D4741 ölçüm standardı içten yanmalı motorlarda basınç altında çalışan yüzeyler için pek tercih edilmez.
Ama şu var ki kullandığın yağlarda özellikle yağ sıcaklığında bu denli bir fark görmüşsen araştırmaya değer bir durum var demektir ortada. Ve bu ölçüm standartları farklı olsa bile örnek verdiğin yağlarda Motul'un halen Mobil'den daha dayanıklı olduğunu gösterebilir.
ben performanslı araçların motul 300v kullanmasını tavsiye ediyorum
aşağıda yağ grupları ve hangi yağlar hangi grupta olduğunu gösteren tablo var. şuan için türkiyede bulunan en iyi yağ motul gibi görünüyor. sıcaklık konusunda henüz çok detayıyla inceleyemedim ama daha önce daha dayanıklı olduğunun testlerini izlemiştim.
Grup I - mineral
Grup II/II+ - hydrocrak (VI <120)
Grup III - hydrocrack (VI >120, Mineral kökenli "Sözde Sentetik")
Grup IV - polyalphaolefin (insan yapısı Sentetik)
Grup V - Ester & benzeri tam sentetik maddeler (Ester veya Polyolester, super üstün seviye Sentetik, jet uçak motorları için).
Redline (Grup V Polyester)
Motul 300V (Grup V)
Motul 8100 E-Tech 0W40 (Grup IV/V Karışımı)
Mobil 1 (Grup IV)
Motul 8100 xcess 5w40 (Grup IV) ~$59 - (* O paraya alınabileceklerin en iyilerinden biri)
Alman Castrol SynTec 0w30 (Grup IV)
Amerikan Castrol SynTec 5w40 (grup III) (Bazı kaynaklara göre içinde Grup 4 de var)
Castrol Edge Sport 5w30 veya 10w60 (Grup III)
Motul 4100 Turbolight (Grup II?)
ve bu videodaki gibi belki 200 tane video var daha hiç motul gibi dynoda fark yaratan bi video testi görmedim diğer yağlarda. ancak videoların güvenilirliğini bilemem.
Motul'daki durumu biraz araştırdım. Ve mobil ile motul arasında baz yağlardaki POE / PAO farkının buna sebep olabileceğini gördüm. POE, yani polyester bazlı, motulun kullandığı baz yağ ısıyı daha iyi absorbe edebiliyor. Bu nedenle de ısı transferinin yoğun olduğu klima yağı gibi ihtiyaçlarda da kullanılıyor.
Motor yağlarına çok yabancıyım, gerçekten harika bir konu olmuş.
4cyl 16v... 10.5:1 sıkıştırmalı motorum... Normal kullanımda 84-90 arası yağ sıcaklığında seyrediyor...
Sürekli sıkıştırıldığına 110 civarına ulaşabiliyor yağ sıcaklığı... geçebiliyorda.
Kitapçık şöyle diyor... Aynen fotosunu çekip koyuyorum.
http://img695.imageshack.us/img695/179/yagg.jpg
Teşekkürler.
Motul tam sentetik 5w-40 önerenler var? Sence nasıl bir yağdır?
Senin önerin ne olur? marka ve derece.
Motul'un değerlerini arkadaşlar ekledi, gördük. Bence gayet güzel değerleri var. Ama sanırım fiyatı epey yüksek. Fiyat yüksek gelirse 5w40 diğer tam sentetik yağlar seçilebilir.
110 dereceye kadar bence 5w40 yağlar yeterli koruma sağlar. Ama daha da üst sıcaklıklara ulaşıyorsa mobil1 5w50 kullanılabilir.
senin işini mobil1 5-40 görür. fiyat olarak uygundur.
ancak motul biraz pahalı yağdır. 8100 leri var grup IV olan. onlar biraz uygun gibi. ama grup V serisi 300v 5-40 2 litresi 80 tl filan. yani 5 litre alan bir araç olsa 3 kutu çok pahalıya gelir.
yani sürekli yarışmıyorsan 300v ye masraf etmene gerek yok mobil1 iyidir.
ama sürekli gazlıyorsan motulun üzerinde zaten sürekli redline gezen araçlar içindir diye yazıyor.
sıcaklık zorlamaya göre artabiliyor... 5. viteste direttikçe artıyor tabi... ama 120 lerin çok üzerine hiç çıkmadı sanırım en yüksek gördüğüm 122 oldu. (2-2 artıyor orijinal yağ sıcaklık göstergesi)
Mobil 5-40 ve 5-50 tam sentetik mi? yoksa semi mi?
mobilin yağları %100 sentetik
yarı veya mineral yağı kaldırdı diye biliyorum raflardan. üretmeyecekti birdaha.
sıcaklığı sıkıntı ediyorsan 10 60 mobil1 castrolden daha ucuz ve daha iyi bence. subaru sti de kullanıyordum süreklide tapa gaz gezerdim. çok iyi koruyordu. bariz bir şekilde 5-40a göre yağ sıcaklığı düşmüştü.
Verdiğin liste gayet güzel. Listeyi herkesin anlaması için biraz daha açacak olursak;
Grup 1 - 20w50 gibi tam mineral yağlar
Grup 2 - 15w40 gibi yeni nesil mineral yağlar
Grup 3 - 10w40 gibi yarı sentetik, sentetik bazlı mineral yağlar
Grup 4 - 5w40-10w60-0w30 vs gibi tam sentetik PAO(polyalphaolefin) yağlar
Grup 5 - 5w40-10w60-0w30 vs gibi tam sentetik POE(polyester) yağlar
POE baz yağı Motul ve Redline kullanıyor.
PAO'yu ise Castrol, Mobil vs kullanıyor.
POE ve PAO'nun farkları nelerdir?
Motorlarda ne gibi etkiler sağlar.
Mobil1 serisi tam sentetik. Mobil Super 3000 serisi de tam sentetik. Ama Mobil 2000 serisi yarı sentetik ve Mobil 1000 serisi de mineral. Ve tüm bu serilerin üretimi devam ediyor.
Bu şartlarda ben olsam Mobil1 5w50 kullanırdım ki kullanım klavuzunda da bu viskoziteli yağ en geniş alanı yağlıyor olarak gösteriliyor.
Eğer imkan varsa Motul 5w40 da kullanılabilir.
Semi o sıcaklıklara kesinlikle dayanmaz.
POE özellikle üst sıcaklıklarda daha dayanıklı. Ama PAO'ya göre azıcık daha dayanıklı. Aralarında öyle dağlar kadar fark yok. Her ikisi de tam sentetik sonuçta. HTHS değerleri arasında da zaten çok az fark var. İmkan varsa POE baz yağ kullanan Motul ve Redline kullanılabilir. Tabi ki üstün yağlardır bunlar. Ama yarı fiyatına %95 aynı verimi mobil 5w50'den veya 5w40'tan alabiliyorsam ve bu aracı sürekli pist şartlarında zorlamıyorsam, genellikle gündelik biniyorsam biraz düşünürüm doğrusu.
tabiki bende öyle düşünüyorum. sürekli tapa gaz gezmiyorsan ota b.ka sıkmıyorsan aracı gerek yok. ben aracım yüklü ve basınç açık olduğundan kullanıyorum.
bi çok performanslı araç sahibide rollingdi dragdı bu tür işlere meyilli olduklarından tercih ediyorlar zaten.
ama yarım boy önde olucamın hesabı yapılmıyorsa gereksiz pahalılıkta tabiki bu motul ve redline
Slm çok güzel bir konu emeği geçenlere tşk ederiz.Aracım rover 220 turbo orjinal fabrika önerisi mobil 10-40 fakat ben servisin ısrarla önerisi olan 0-40 tam sentetik kullanıyorum.Şuanda bir problem yaşamıyorum ama acabalar aklımda soru işareti oluşturuyor...
Araç orjinal 150kw motor gücüne sahip ve döküm blok biz aracın speclerini herşeyi ile tamamen büyüttük yaklaşık 230kw civarında bir güce geldi diyebilirim.Bu motor özellikle çok hızlı ısınan bir motor, alüminyum bloğa sahip olmadığı için kolay soğuyamıyor.Acaba servise güvenip doğru bir seçim yaptık mı?Yoksa daha farklı bir seçim yapmam mı gerekirdi?Bu arada aracım kesinlikle yağ yakmıyor..Tşk ederim...
Cok guzel bir konu olmus benimde sorum olacak astra g 2.0 aracimda bugune kadar hep 0-40 mobil 1 kullsnilmis ankarada kullaniliyordu ben mersine yerlestikten sonra bu yagi kullanmaya devam etmelimiyim ankara gibi soguk olmuyor burasi tesekkurler
Mobil 10w-40 2000 serisi ve yarı sentetik bir yağdır.
Mobil 1 0w-40 ve tam sentetik bir yağdır. İkisini kıyaslarsak 0w-40 hem üst segment hem de tam sentetik bir yağdır, daha dayanıklıdır vs. vs..
M1 0W-40 tecrübelerim doğrultusunda ısındığı vakit eksiltme yapmaya başlayan bir yağ, eğer eksiltme varsa daha kalın bir viskozitede yağa geçiş yapılabilinir, ki sizin böyle bir probleminiz yok gibi gözüküyor.
^^
Mobil Super 3000 serisinde 5w40 tam sentetik var. O da olabilir. mobil1 0w40'a göre yüksek sıcaklıkta daha iyidir. Daha yüksek HTHS'ye sahip.
5w40 motul memnunum tavsiye ederim :)
kullandığım 300v serisi değil, 5 litresi 125 tl fiyatı var :)
http://174.36.227.245/media/catalog/.../6/5/657_1.jpg
Biz s13lerde motul 15-50 kullaniyoruz.5000kmde bir yenileniyor..driftteyken yağ sicakligida max 225F. gelince arabayi dinlendiriyorz yağ sicakligi düşene kdr.Sizce nasildir ?
http://www.turnermotorsport.com/imag..._2_liter_1.jpg
Bu yağ 300V serisi değil. Bu da POE olmadığı, PAO olduğu anlamına gelir ki POE'lere göre, yani 300V serisine göre yüksek sıcaklıkta daha düşük bir dayanıma sahiptir. 150 derecede 3.66 mpa.s HTHS değeri vardır ki bu piyasadaki diğer tam sentetiklerle eşdeğerdir.
Özellikle Motul tavsiye edilmesinin sebebi 300V serisinin POE baz yağlı olmasıdır. %100 sentetik 300V haricindeki serileri 4.gruba girer ki bu grup mobil1, castrol edge'in de olduğu gruptur. Eşdeğeri mobil1 yağlar 70-80 TL civarındadır.
Motul'un farkı 300V serisinin POE baz yağından gelir.