1.4tfsi 122hp motor sahibiyim, castrol edge 5w30 işimi görürmü?
arac tamamen stok durumda şimdilik, ara ara gazlamalar haricinde sakin kullanırım..
ilk postum umarım yardımcı olucak arkadaş çıkar :)
Printable View
1.4tfsi 122hp motor sahibiyim, castrol edge 5w30 işimi görürmü?
arac tamamen stok durumda şimdilik, ara ara gazlamalar haricinde sakin kullanırım..
ilk postum umarım yardımcı olucak arkadaş çıkar :)
106 gti için en ideal motor yağı hangisi acaba ?
rodajdan sonra yağı değiştirdim mobil 10 60 koydum sıkışık trafikte 110 lara kadar tırmanıyordu yağ sıcaklığı çok rahat.castrol 10 60 koydum son değişimde daha 95 ten yukarı görmedim ne yalan söyleyim.
bundan sonra bir de motul test etmek istiyorum bu kadar övüyorsa insanlar.
not:arabayı alış veriş dahil her yere kullanıyorum.yeri geldiğinde 9000 dönüyorum yeri geliyor 3000 lerde stabil sürüyorum.mobilde 1500km de simsiyah olan yağ castrolde hala nispeten berrak.bu temizlik yapmıyor mu demek oluyor yoksa yanmadığı için kararmıyormu demek bilemem.
Konu çok güzel olmuş emeği geçen herkese teşekkür ederim.
Benimde bir sorum olacak...
122 tsi Passat sürekli uzun yolda gidiyor ve sürat sürekli 160 üzeri... Yani pek nadir 160 ta gider.. Yağ sıcaklığı 115-120 lerde geziniyor.
Bu durumda 5w-40 yağ uygun olur mu ?
Birde Focus dizel 115 var senede 2-3 kez uzun yol yapar onda da allah ne verdiyse basılır.. Yine 5w-40 uygun mudur ? Yoksa 5w-30 mu ?
Teşekkürler
Focus için önerilen yağ neyse onda kalmanızı öneririm.
Passat için ise sanırım önceden 5w-30 kullanıyordunuz, eğer yağ değişim aralığınız 10.000 km yi geçmiyorsa problem yaratmayacaktır. Daha uzun bir yağ değişim periyodunuz varsa 5w-40 a geçmenizde yarar var.
Bakım aralığı 15.000 km.. En azından yaz sıcağında 5w-40 koymak yararlı olur? Zira araç güney doğunun minimum 40-45 derece sıcağında geziniyor.. Son bahar gibi 5w-30 a tekrar geçerim..
Focus henüz ilk bakımına girmedi :) ama büyük bir ihtimalle 5-30 koyuyorlardır... Ayrıca ford kendi ürettiği yağı kullanıyormuş (muş)... Ben mobil kullanmak istiyorum.. Sizce doğru yapar mıyım ?
Sürekli visikosite değiştirilmez... yaz kış ayrı yağ kullanılmaz.. doğru bir uygulama değildir. Sonuçta 1 avuçta olsa yeni yağa eski yağ yani değişik vizikositeli yağ karışacak..Bırakın marka değişikliğini, farklı vizikositede yağın karışması yağın özellliğini azda olsa bozar.. Madem arabanızı seviyorsunuz.. kaliteli yaz kış kullanılacak 5w40 yağ koyun.. yeterli. 5w demek nerden baksanız -35 derece demek...
Sıkışık trafikte de bende passatla çok rahat 100derece üzerini görüyorum.Neden bu kadar çabuk ısınıyor anlamıyorum.Uzun yolda zaten 110nun altına falan pek düşmüyor.
Arkadaşlar focus' u bakıma sokacağım.. Ford kendi üretimi olan Motorcraft adlı 5w-30 yağı koyacak ben tam aksine Mobil 5w30 koymaktan yanayım..
Ne dersiniz ? ben diğer araçlarımda hep mobil kullandım bir zararını görmedim..
Fordun dediğini mi yapayım yoksa kendi bildiğimi mi?
Hem böyle bir konuyu gündeme getirip tekrar okunmasını sağlamak hem de yağ değişimi için yapacağım seçimden tam emin olmak istedim.
Normalde aracımda (Calibra/C20XE atmosferik) Motul 6100 10w-40 yarı sentetik yağ kullanıyordum. Bu konuyu baştan sona okuyunca tam sentetik kullanmanın daha yararlı olacağına karar verdim. Fabrikanın önerdiği seçim tablosu şu şekilde.
http://i417.photobucket.com/albums/p....jpeg~original
İstanbul'da yaşıyorum ve aracımı günlük kullanıyorum. Çok fazla sıkıştırdığımı söyleyemem, arada sırada trafikte taciz eden olursa ya da otobanda uzun yola giderken gazladığım oluyor tabi ki.
Bu kriterleri göz önüne alınca Hangi model yağ önerirsiniz?
Hali hazırda kullanmış olduğum 6100'ün özellikleri şu şekilde.
6100 Synergie+ 10W-40
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.862
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 102.5 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 153
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 228°C / 442°F
TBN ASTM D2896 10.4 mg KOH/g
Bunun yerine 5W-40 mı kullanmak yoksa 5W-30 mu kullanmak şehir içi gündelik kullanım (Arada sırada kısa süreli gazlamak) için uygun olur. Veya sizin önereceğiniz daha optimal bir yağ var mı?
8100 X-cess 5W-40
Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.851
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 85.4 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 172
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 230°C / 450°F
Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g
8100 X-clean EFE 5W-30
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.851
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 70.1 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.1 mm²/s
Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 169
Pour point ASTM D97 -42°C / -44°F
Flash point ASTM D92 232°C / 450°F
Sulfated ash ASTM D874 0.78% weight
TBN ASTM D2896 7.8 mg KOH/g
İlk defa geçen sene Motul yağa geçtim. Muğla bölgesinde yaşıyorum, buraların kışı pek yok tahmin edersiniz lakin yazın minimum sıcaklık 35C lerde geziniyor. İstanbul'da 5/30 kullanıyordum ama buraya gelince yazın yağ ince kaldı ve yağ soğutucu contamı yedi. 5/40 ideal bence bütün bölgeler için. Hem tam sentetik hem de ne çok kalın ne çok ince bir yağ. X-cess ya da x-clean ikisini de kullanabilirsiniz aracınız benzinli ise. Dizelde dpf ten dolayı x-clean öneriliyor.
1.2 benzinli suzuki swift kullanıyorum,10 binde bir yağ değiştiriyorum.5-30 edge kullanıyordum lpg takılınca 5-40 motul x-cess'e geçtim vibrasyon daha az eskiye nazaran(benzinde).Neden bilmiyorum motul-mobil1 varken castrol pek cazip gelmiyor.
hths 3.73
5w40 x-cess king
Polo tdi aracımda yag sıcaklık gostergesı yoktu pek takıp edemıyordum ama mfa+ gostergeye gectıkden sonra
LM 4300 Toptec ceratec kullanıyorum
yagı koydugum ılk 5000-6000 km yag sıcaklıgı hıc 96 yı gecmıyordu sımdı 9000-10000 km ye yaklastık 99 - 105 gordum max
sıkı gazlamada bakalım bu hafta yag degısecek yıne paylasırım