bişey olucağını sanmıyorum bizim minilerin motorunada 4.75lt yağ konuyo ama ben her seferinde 5 litreyi dolduruyorum bi sıkıntıda olmadı hiç :)
Printable View
bişey olucağını sanmıyorum bizim minilerin motorunada 4.75lt yağ konuyo ama ben her seferinde 5 litreyi dolduruyorum bi sıkıntıda olmadı hiç :)
ömerim bende D14a4 ün yağını değiştirdiğimde magnatec ten yarım litre civarında arttı, şu an tam üst çizgide ne aşağısında ne yukarısında olması gereken bu sanırım. Zararı olur/olmaz tartışılır belki ama çözümü basit ve pratik oldugundan tıpadan bir miktar boşaltıp üst çizgi hizasına getirmek faydalı olur bence.
Yağ çubuğuna max ibaresi konulmaz'dı o zaman :D
max ibaresininde bir tolerans vardır diye düşünüyorum
Doğru motorun çalışmasını bilmeden, bilgisizce yazmayalım. Öğren de gel önce, sonra yaz buraya sen.
Al sana site içinden de bilgi
http://www.techturkey.com/forum/maka...-bilgiler.html
Motor Yağı Seviyesi Kontrolü
Doğru bir okuma için öncelikle otomobilinizi düz bir zeminde parkedip en az 5dk. olmak üzere yağın süzülmesini bekleyin. Yağ çubuğunu çıkarıp bir bez ya da kağıt mendil ile silin. Yağ çubuğunu yerine yerleştirip birkaç saniye bekleyin. Yağ seviyesini okumak üzere tekrar çıkardığınızda büyük bir ihtimalle MIN ve MAX seviyeleri arasında, genellikle de MIN seviyesine yakın olacaktır. Her seferinde çok fazla olmamak sureti ile ve yine her defa kontrol etmek sureti ile MAX seviyesine yaklaşıncaya kadar yağ ekleyin. Kesinlikle MAX seviyesini geçmeyin. 1600 cc. hacimli bir motorda genellikle 1 lt.’lik yağın yarısı yeterli olacaktır. Belki biraz fazlası.. Ancak kutunun dibinde çok az dahi kalmış olsa, “bunu taşıyacağıma ekleyeyim, MAX seviyesini biraz geçiversin, ne olacak?” mantığıyla kalan yağı da eklemeyin. Motorun performansına göre birkaç hafta, en geç bir ay sonra zaten elinizde kalan yağ miktarı kadar eksilme olacaktır. Daha sonra ekleyin, en iyisi... Çubuğu yerine yerleştirdikten sonra motor yağ kapağını kapatmayı unutmayın.
yağ seviyesi, kranka kadar yükselmemelidir. çünkü yüksek devirde biyel kepleri yağa çarparsa çok ciddi kuvvetler oluşur ve yataklar fazla zaman geçmeden aşınmaya başlar. (su yumuşak görünür fakat köprüden atlayan adama beton etkisi yaratır)
elbette çubuktaki max işareti seviyesinde bir tolerans vardır. hatta o seviye, krankın çok çok aşağısında da olabilir. ancak unutmamak gerekir ki, biz arabayı bir virajda sürerken oluşan merkezkaç kuvveti sebebiyle, yağ, virajın dışına doğru yığılacak ve motorun o tarafında kranka daha da yaklaşacaktır.
sözün özü, biyel keplerinin alt ölü noktadaki seviyesine kadar yükselen yağ seviyesi motora zarar VERİR. max çizgisindeki toleransa bağlı olarak bir miktar(!) fazla yağ zarar VERMEYEBİLİR.
Tırnak kadar yukarıdaysa birşey olmaz
iyi yine sizinki fazla yağ koymuş benimki dizel yağı koydu lpgli subaruma şimdi iticilerden ses geliyor gelde sövme.
Vakumlu çubukla çektirin bir miktar 2dk almaz, aklınız rahat olur.
Fazla yağ pistınlara iticilerde sıkıntı verebilir..
ben dizel yağını değiştirirken usta (!) filtreyi değiştirmedi şimdi gaza basınca sorun yok ama rölantide belirli aralıklarla itici sesi geliyor tekrar yağ değiştirip bor yada motor silk koysam ses geçermi ***** subaru motoru indirmesi dert toplaması dert en azından doğru usta bulana kadar..:(
bende iyi birsey olmadıgını duymustum toleransı olsa dahi ne gerek var sınırları zorlamaya kutuda kalsın azaldıkca ekleriz veya sor adı ne kadar duyulursa duyulsun basında durmayınca her usta kafasına göre davranıyo bidaha gitmem ben radara
önemsiz diye bildigimiz bazı konuların ne kadar önemli oldugunun canlı bi örnegini verdim arkadaşım teşekkürler
o zaman ne diyoruz ;herşeyde oldugu gibi arap yagı bol buldu demiycez :D