En azından 60-70 K TL arası olsun bari belki az da olsa alan çıkar
80-90 k TL civarı olursa sonu , Megane RS Trophy gibi olur.
Printable View
yazık günah.
mesela bu. adam gidicek servise yok yeni turbo sipariş edicekler sökücekler takıcaklar falan. sıfır araçta olmaması gereken şeyler bunlar. sonuçta hepimiz tüketiciyiz. düzeltilir kardeşim diyip te kenara atılmaması lazım. seri üretime geçmeden evvel testleri yeteri kadar yapılmıyor, ya da seri üretim sırasında sorun var mı yok mu üzerinde yeteri kadar durulmuyor ki bu tip sıkıntılar oluyor.[/QUOTE]
Evet 1 ay beklicek turbonun gelmesi için
Bugün bir dergide okuduğum kadarıyla Clio RS yalnızca özel sipariş ile ülkemize getirilecekmiş. Nissan'ın 1.6 litrelik turbo bloğunu kullandığını da aynı yazıda öğrenince moralim çok bozuldu(nissan ile ortak geliştirilmesinden ötürü değil üzüntüm, üst vergi dilimine gireceği için üzüldüm). %80 ötv diliminde olacağı için 80-90 bin tl'den aşağı bir fiyatla giremez piyasaya. O kadar da para küçük sınıf bir hot hatche verilmez ülkemizde...
Polo gti halen bu sınıfın en kelepir ve uygun seçeneği olarak satılmaya devam edecek gibi görünüyor...
Yuh ya yine mahrum kaldık bu araçlardan, vw ve seat için süper bi haber bu tr pazarında
RS 200 için 52.000 tl Fiyat biçilmiş,bu muhtemelen düz vites için geçerli olan fiyatıdır, vites kutusuyla birlikte değişken opsiyonlarda olacaktır,bu tarz spor serilerde opsiyoonuda lim çıkarttıysa çarpılsın yamulsun.
İnternetteki yeni tarihli yazılar isteğe göre iki şanzımanında geleceği yönünde, 4 kapılı versiyonun sabit olduğu yazıyor birde.
Fransa satis fiyati 25.000 euro diye okudum. Ötv olmasa ulkemizde haklisin 50.000 TL gibi bir fiyata satilir. %80 otv de eklenince 70.000-80.000 TL gibi bir fiyata gelir herhalde.
Keske 50.000 TL civarinda olabilse Turkiye satis fiyati, megane'i satip almayi ciddi dusunurdum...
Bir kaç gündür internette sürekli araç hakkında yazılar okuyorum,okuduklarımdan gözüme çarpanlar bunlar. bazı yerlerde yurt dışı fiyatı için 24,990€ da deniliyor bu rakamı baz alırsak 52,000 tl zaten hayal ötesi bir hal alıyor.Dediğim gibi internet bilgileri.
Yurtdışı fiyatları na direkt odaklanmayın çünkü ;
Misal Polo GTI başlangıç fiyatları ,
Fransa da 26.470 € ( 61.940 TL yaklaşık )
Almanya da 22.925 € ( 53.640 TL yaklaşık )
İngiltere de 19.430 £ ( 52.460 TL yaklaşık )
Türkiye de 47.700 TL
Gördüğünüz gibi TR de vergi dezavantajına uğramasa Renault istese çok rekabetçi fiyatla RS i sunabilirdi
Ama Renault şu durumda bi yere kadar bişey yapabilir çünkü motor hacminden dolayı selefine göre extra vergi yüküne giriyor..
O yazılara ben de baktım az önce de manuel kullanım imkanı da sunduğu için EDC den manuel & auto şeklinde bahsediyorlar, ki en başında aracın 2 kapı ve manuelinin olmayacağı açıklanmıştı..
her neyse 18cc için doğmadan öldü bu araba da ülkemizde ne yazık ki, 3-5 tane olur ancak piyasada sanırım..
Yalnız abi şöyle bir şey var, adamların parası 1 eurodan(cent-kuruş olayına girmiyorum) başlıyor, bizim 1 liradan. Yani adam 25,000 euro veriyor ama, onun hissettiği bizim 25.000 lira vermemizle eşdeğer. Bir de onlara düşen yıllık milli gelir ile bizimki aynı değil..
Evet öyle ama araç fiyatlandırması olarak onların para değerinin yanında TL ye çevirince dahi bizim fiyatlara göre araçları çok ucuza geliyor bunu alt kademe araçlarda değilde biraz daha üst kademe araçlardan çok net anlıyabiliyorsunuz
Öte yandan verdiğim Polo örneğinde asıl anlatmak istediğim Doğuş oto Polo GTI ı TR de çok ucuza veriyor diğer motor seçenekleri için yurtdışı örnekleri geçerli değil
Misal Polo 1.6 TDI DSG başlangıç fiyatları
Fransa da 19.240 € ( 45.000 TL yaklaşık )
Almanya da 18.950 € ( 44.340 TL yaklaşık )
Türkiye de 46.900 TL
Yani işin özü yurtdışından daha ucuza çıkma ihtimali olabilirdi.
Fakat rs'in %40lık değil de, 1618 hacminden ötürü %80lik dilimde yer alacağı söyleniyor. Burada hacme göre bu 2si arasında o kadar uçurum olmadığından ötürü Tr'de bu fiyat bekleniyor. :icon_tup:
Edit: İlk bölümü sonradan açıklamışsın ben de ilkini okuyup yazmıştım.
Hesaplamaya devam edelim
nedir 1600 cc ve üstü motorun katacağı dezavantaj ,açıklayalım ;
Misal Renault Clio nun en full modelinin ( 1.5 dci icon 90 bg stop&start ) anahtar teslim fiyatı şu an 42.490 TL
Bu 42.490 TL nasıl oluşuyor
Aracın ham fiyatına ilk önce 1.5 hacim olduğu için %40 lık ÖTV ekleniyor bu eklendikten sonra çıkan fiyata %18 lik KDV ekleniyor ( verginin vergisi )
Yani daha kolay olsun diye yaklaşık fiyatlarla baştan sona gideyim
Bu aracın ham fiyatı 25.720 TL
25.720 TL ye %40 ÖTV eklendiğinde fiyat 36.000 TL oluyor
36.000 TL ye %18 KDV eklendiğinde toplam sonuç 42.490 TL oluyor
Peki bu araç 1600 cc altı değilde 1600 cc ve üstü olsa idi nolurdu
25.720 TL ye %80 ÖTV eklendiğinde fiyat 46.290 TL oluyor
46.290 TL ye %18 KDV eklendiğinde toplam sonuç 54.630 TL oluyor.
K4m motorun hacmimi artmış yoksa farklı bir 1.6 bloğu mu kullanmışlar acaba ? Talihsizlik olmuş
kilifina uydururlar; 1.6 olarak vergilendirilir. piyasada ornek araclar var.
Özgür ama fiyat gti ve seat ile yarışıcak düzeyde olursa cok tutar bence bu araç. 15 20 araç ile kalmaz
Juke dig-t'lerin sıfırını ne kadara satıyorlardı ? Şuan listede görünmüyor da
Nissan motoru diyebiliriz hacı
Nissan MR engine - Wikipedia, the free encyclopedia
burası türkiye s2k lere 80-90 milyar verenler Roccoya 72-73 veren varsa Clio RS de verirler diye düşünüyorum
Klasman olarak ayırmadım genel olarak bahsettim ben türkiyede arabalara verilen kısımdan bahsettim o paralara denk gelen arabalara o paralar veriliyorsa clio rs de verilir ;) parası olan adam verir alır diye düşünüyorum megane rs trophy de 130 küsürdü ama alanlar var
1.6 hacim üzeri olupta 1.6 hacim gibi vergilendirilen araç var mıdır? ben de cevabını merak ettim.
Bir kaç araç için kasko bedelinden mütevellit bir alt dilimden vergilendirme vardı ayrıntsını hatırlamıyorum kasko sigortaları değerlerinin %5 ini aşıyorsa bir alt dilimden mi ne yaralanabiliyordu c63 amg e92 m3 gibi modellerin fiyatlarından dolayı hacimlerinin vergisi değilde bir alt dilimden vergi ödüyorlardı sanırım baya karışık oldu fakat böyle bir şey vardı sanırım...:D:D
meg rs trophy dediğin arabanın rakibi golf r , rocco r.. rocco r 'ın şuanki satış fiyatı 55.200 EUR + 1.627,50 TL , hesapla bakalım ne kadar çıkıyor..
Demek istediğim o ki , Golf R veya Rocco R'ın yanında Meg RS / RS Trp ne kadar sattıysa Polo GTi'ın yanında Clio'nun satma şansı en fazla o kadar ki vergi diliminden dolayı daha da az. ;)
Sen niye bu kadar dert ettin ki bu olayı satar satmaz diye ben ne diyorum parası olan adam alır klasman olarak bu araba bu segmentte bu ,bu arabanın dengi bu diye yazmıyorum 70 bin lira diyelim misal roccosunu satar alır adam tercih meselesi bu parası olan adamda vergiyi pek düşünmez diye düşünüyorum :icon_tup:
ya renaultun symboller filan insanlarda kötü izlenim bıraktı teneke diye diye son 2 yılda çıkardıkları arabaların bazıları gerçekten kaliteli biz 19 senedir renault kullanıcısıyız nerdeyse tüm araçlarıda kullandık meg rs trophy mükemmel bi araba ama işte bazı araçlar nedense tutulmuyo türkiyede fiyat dolayısıylada uçuk gelince insanlar renaulta 100 milyar para verilir mi diye düşünüyor
Hele bi gelsinde alan illa olur o zaman kardesim ;)
Valla Türkiye'de Renault'a bakış belli, ama güzel bir fiyatla iyi satabilir.
Clio v6 apayrı bir örnek bence özel bir araç, tüm dünyada kaç tane satmış ki Türkiye'yi baz alalım.
mk1 clio rs baya var piyasada, Alp'in dediği gibi rekabetçi bir fiyatı olursa satabilir ama en önce şu cc olayını çözmeleri lazım
valla abi fiyatı makul bir parada tutarlarsa 60-65 bin civarı satar ama üstü sıkıntılı olur