Bu tam olarak ne anlama geliyor?
Printable View
Şu aracın herhangi bir vergi avantajı yok. 1.6 motor neyse 1.0 motorun da ÖTV'si aynı, %45. MTV olarak avantajlı ama fiyatını etkilemiyor.
ford ve volvo kadar fason bir araç görmedim yurt dışında, burada bu ülkede araç olarak bakılıyor diğerinede premium yeni xc90 nın 400.000 tl fiyatı var
Virgulsuz yazdigim icin yanlis bir anlam olmus. Demek istedigim bu aracin hedef kitlesi bayan suruculer ve otomobiller hakkinda fazla bilgi sahibi olmayan surucler.
birisi ford ithalat bölümüne vergilerin beygir gücü üzerinden değil motor hacmi üzerinden hesaplandığını söylemesinin vakti geldi. Heriflerin bütün arabalarının fiyatları bir üst segment fiyatlarında. İçleri takoz gibi plastik. Ergonomi desen sıfır. Ön konsol optimus prime un yüzü gibi.
Aslinda vergilendirmenin birden cok mantikli yontemi var da kimsenin isine gekmiyor:) madem motor hacmine gore yapiliyor , o zaman bir katsayi koy ona gore hem mtv hem otv al , veya emisyondegerine gore yap , piyasadaki bakimsiz araclar kalkmis olur , bu otv lerin en buyuk sebebi malesef ithalatimizin ihracatimizdan fazla olmasindan kaynak , bir acik cikiyo bu acigi da malesef gecmisten beri devletlerimiz milletmizn sirtina yukluyor :)i
1.0lt 140ps. burnuma yağ kokusu geliyor. umarım çözmüşlerdir
Sadece MTV öderken avantajı var, gerisi fısss bence fiyatlandırma bakımından düşününce 1.0 motor seçeneğinin anlamı kalmıyor.
Aynı motorun yazılımsal kısık versiyonu, komple egzoz ve yazılım ile alınan sonuç :)
https://www.youtube.com/watch?v=81W93LYvHM0
140 lik ecoboost ile digerleri arasinda tek fark yazilim degil. Mesela silindir kapak contalarida farkli
Siz beni yanlis anladiniz, yada ben kendimi tam ifade edemedim sanirim.
100ps lik ecoboost kalibrasyon degisiklikleri ile 125 yada 140 ps olmadi. Bunu demek istiyorum.
edit: Teknik dökümantasyon ofisteydi. Duruyorsa bakar "gizlilik ilkesi" ni delmeden buraya aktaririm
Hardware değişiklikleri de mevcut. 100 ps ve 125 ps birebir aynı ancak 140 PS'te geliştirmeler var, yakında ortaklaştırırlar diye düşünüyorum. 140 PS motorlardan yazılım ile daha çok güç elde ediliyor çünkü yazlımsal olarak 140 PS motorlarda farklı basınç, ateşleme ve valf zamanlaması parametreleri mevcut.
100 ve 125 PS motorlar hiçbir değişiklik olmadan Euro 6 uyumlular ancak şu anda 140 PS için Euro 6 versiyon görmedim henüz. Sanırım bu agresif yazılım parametreleri sıkı emisyon gereksinimlerini yerine getiremiyor. Bu arada 1.0 Fox motorlar için 2. nesil gelecek o zaman işler daha netleşir diye düşünüyorum.
Özet olarak herhangi bir 1.0 ecoboost 190 200 hp civarına kadar standart motor ile kullanılabilir. Hibrit turbo ve bolt onlar ile bu seçenekleri sunan firmalar var. 140 Ps ise sadece bolt on ile 175 180 hp olabiliyor.
Ömer örnek,video falan var mı hiç dediğin güçlerdeki araçların?1.0 ecoboost fiesta bendede var.Canım sıkılıyor zaten kurcalarım belki..alınan değerler güzelmiş.
http://www.fiestastoc.com/forums/top...t-x-26-hybrid/
Link içinde video var Emre, izle derim :) Konuda yazılana göre Ford modifiye etmiş motoru.
Mountune iyidir :)
Biraz daha para kasalim 1.0 140ps cakabilirim en guzelinden coilover falan pistte bile cok is yapar.
Pumaspeed kitleri güzel, bu siteyi incelersen farklı seçenekler var baya:
http://www.pumaspeed.co.uk/car-Fiest...oost_1_325.jsp
http://www.pumaspeed.co.uk/saved/fil..._List_2014.pdf
http://www.pumaspeed.co.uk/saved/ZS1...28MP215%29.jpg
http://www.mountunestore.com/collect...ant=1029101932
https://www.youtube.com/watch?v=wW8kK6f7v1c
https://www.youtube.com/watch?v=ALqVOJ4zTlY
Hiçbirşey yapmasan bile 125 hp liklerin yazılımını yükletebilirsin.
otopark adlı sitede yazmışlar ki;
Ford’un hali hazırda üretilen Fiesta ve Focus’un ST versiyonu çok sevilse de bunların yetmediği kişilere güzel bir haberimiz var. Focus RS’i geçtiğimiz ay görmüştük ancak bu kez Fiesta RS kamuflajlı şekilde yakalandı.
Abisi ile arka arkaya yakalanan yeni RS elden geçirilmiş ön taraf, düz çamurluklar ve revize edilmiş arka bölümü ile dikkat çekiyor.
Yenilenmiş kaportası yeterli olsa da asıl görmek istediğimiz kaputun altında neyin yattığı. Kaynaklardan gelen bilgiye göre 4 silindirli 1.6 litrelik turboşarjlı EcoBoost motorun 250 beygirlik versiyonu ile yenilenmiş fren ve süspansiyon sistemi barındıracak.
Asıl soru ise 250 beygirlik yeni canavarın çekiş sisteminin ne olacağı. Abisinden alacağı 4 çeker sistemini ya da yeni bir akıllı diferansiyel sistemi kullanması bekleniyor.
fiesta rs 250 hp olupta 4 çeker olurda tr ye de güzel bir fiyattan gelirse çok canlar yakar :)
Servis garantili Mountune 165hp lik kit de çıkmış:
MR165 Power Upgrade Kit | mountune®