mrbars Nickli Üyeden Alıntı
Otomobil sadece teknik bir emtia değil. Teknikler konuşsaydı, bugün örneğin sınıfına göre Clio, Passat, S Mercedes, 458 dışında araç olmazdı.
Zamanında Honda, NSX ile Ferrari modellerinden çok daha iyi bir araç yaptı. Sonuç ne oldu; daha iyi ve daha ucuz olmasına rağmen; marka imajından dolayı çok az kişi NSX aldı.
Fiyatlara bakalım. Türkiyede 180.000 EUR veren adam 20 daha verir BMW alır. Haklı da. rakamlar farklı ama aynısı her ülke için geçerli.
Ferrari kadar gidip, Ferrari'nin yarı fiyatında araba yapsan dahi 458 kadar araç satamıyorsun. O da normal.
VAG grubunda Cupra, Golf GTI'dan teknik olarak daha başarılı bir araç. Lakin Golf satışları Cupra'ya göre daha pahalı olmasına rağmen 10 kat daha fazla.
İş sadece fiyat değil, teknik değil, tip değil, servis ağı değil; duygular da önemli, tecrübeler de bir o kadar önemli.
Alfa yılların birikimini yedi bitirdi. Bugün en problemli araba markası nedir diye 100 kişiye sorsan 40'ı Alfa der. Böyle bir ortamda, kaputuyla kuş tutan, lastik patlayınca havada gidebilen araba yapsalar bile bir soru işareti var. Hal böyleyken bir de oturup sektörde referans noktası olan M4'ün veya 2 litrede Golf R'ın bir çıt üstünde fiyatla araba satmaya kalkamazsın. Ha içine bilmemne derisi giydirirsin, dashboarda tablo çizersin, içine de altın varaklı taht koyarsın da 2 kat fiyat yaparsın; belki daha çok satarsın orasını anlarım.
Bir de arabayı tanıt, fuar fuar gezdir, Ring'de rekor kır; sokaklarda onlarca Giulia fotoğraflansın.... Sonra dalga geçer gibi 2017'de çıkacak de. Gülerler adama. Ulan fotoğraflara baka baka araba eskidi artık, hevesimiz kurudu artık yahu.
GM bile işi çözdü. 2016 Camaro'ya bak. Spy fotosu çıkalı kaç ay oldu daha araba hop satışta.
Normalde eşşek kadar şirkete laf etmek bana düşmez derdim ama bunlarınki de düpedüz acemilik, tutamıyorum kendimi.
Not: Alfa sahibiyim.