-
Hyundai - Kia daha çok gençler.. yeni kurulmuş fabrikalar.. hakikaten yavaş ve emin adımlarla ilerliyorlar.. özellikle ülkemizde 10-15 yıllık tarihleri var desem yeridir.. dezavantajı 10 yıl önce gelen araçlar genellikle tek paket ve tek motor seçenekleriyle geldi.. şimdi daha yavaş yavaş üretmeye başlıyorlar..
yaklaşık 5 yıl 2007 model 2.0 Sportage a bindim.. sonra gemi gibi santa fe aldım çok çok güzel bi araçtı.. sonra 160 lık tiguan aldım ne sığabildim içine, ne de zevk aldım kullanırken.. şu an yeni sportage var ve bu yıl gelecek olan 1.6 dizel seçeneği bekliyorum..
Geçen hafta abim tatile giderken Sportage ı alıp megane ı bıraktı.. araba dizel, çift kavrama, tasarruf 4.6lt/100, hız sabitleme, elk. hatta masajlı koltuk, bayağı da tutuluyor manyak piyasası var.. arabaya düz otur bak karşıya direksiyon solda kalıyor :) yaa hakkaten binmeden, bilmeden yorum yapmayalım
-
Bizim insanımız bazı şeylere zor alışıyor. Kia markasına da yeni yeni alışmaya başladık. Kia Hyundaiye geçtikten sonra adımları daha da hızlandı.Türkiyede bilinmeye başladı. Dünyada artık çoğu marka güzel arabalar yapıyor. Kia da kendi çapında yapıyor tabi.
Biz de 2 yıldır kia cerato kullanıcısıyız. Çok fazla araştırıp almadık. 2006 model arabamız. 99 model Astralara Boralara istenen paralara aldım. Kullanan çok seviyor kullanmayan bilmiyor mesela. Performansı , konforu , genişliği o paraya alınacak arabaların hepsini bozar.Aynı şekilde yürüyen ve motor kalitesi olarakta. İç malzeme kalitesi ve gösterişi düşük mesela. Kia o yıllarda bu konuda kötüydü fakat şimdi o konudada kendini geliştirdi bence.
-
Hyundai sadece Peter amcayı getirmedi şirkete. Yanında ekibini de taşıdı.
Ve bu ekip; Almanya'da yön veriyor tasarımlara. Konusunda isim yapmış kişileri direkt olarak transfer etmeye gayret gösteriyorlar üstelik yaşına, maaşına vs bakmadan. Ee tabi bunun ekmeği de yenmeye başlanıyor yavaş yavaş.
Bu arkadaşlar özel yetkili savcılar misali; açamayacakları kapı yok şu an onlara. Yolculukları için özel jetler ayarlanıyor vs vs.
Ben aşağıya isimleri bırakayım siz anlayın;
* Fayez Abdul Rahman (Genesis ve diğer lüx platformların geliştirilmesi. BMW'den transfer)
* Alexander Selipanov (Bugatti dizayn ekibindendi)
* Luc Donckerwolke (Hyundai ve Genesis dizayn ekinin başındaki abi. VAG'dan transfer)
* Pierre Leclercq (BMW dizayn ekibindendi)
Veee Albert Biermann (BMW M departmanından direkt transfer)
Veee Thomas Schemera (BMW M USA'den direkt transfer)
Bunları bizim görüp duyduklarımız, bazen öyle adamlarla tanışıyoruz ki; adamların kariyerleri müthiş.
Bu kadar emeğin sonunda belki de 10 yıl sonra Hyundai/Kia VW'yi geçmiş olacak...
Olmaz demeyin; 10 yıl önce Hyundai için rakip Toyota idi...
*
-
Tasarımlar göz ardı edilemez ama şahsi fikrim yeni altıgen panjuru ile hyundainin de kiadan pek eksiği yok
-
Vehbi koc mezardan ciksin 2 cift lafim var kendisine!
Kia ve hyundai yi takdir ve tebrik ediyorum helal olsun adamlara...