ozcanozkaya Nickli Üyeden Alıntı
aslında kers sistemini ben, gunumuzdeki hybrid araclara benzetiyorum. sonucta motor ve batarya ikilisini sabit hızdayken icten yanmalı motor sayesinde şarj oluyor (motor generator gorevi goruyor). kalkış anında ise dolan elektrik gücü belli bir süreligine kullanılıyor
Su an aracımız sadece sarj olup belli bir km gidiyor - ne sürücümüz regereative calısıyor ne de baska bi şi.. cok yalın ve sade bir halde arac, tabi butce ve zaman dolayısıyla onları planımıza katmadık ama mutlaka kullanmak istiyoruz oncelikle fren esnasında genrator olarak kullanabilecegmz motorumuz akülerimiz şarj ederse ve ayrıca tavana yerleştirilen solar paneller de pillere destek olursa sahip olunan range bir hayli artacaktır. fakat tüm bunlardan önce türkiye de lithium pil üretilmeli cünkü tüm bu geri dönüşüm işlemlerinin kaliteli bir batarya kitine ihtiyacı var. piyasada bulunan starter aküleri saymıyorum bile ama marine-jel aküler bile bu işlemler icin cok verimsiz.
saygılar.