User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Aem fıc ile maflı aracı map ile yürütme sorunsalı???

  1. #1
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Aem fıc ile maflı aracı map ile yürütme sorunsalı???

    Aracım bildiginiz uzere Bravo HGT mk1. En son aem Fic te karar kıldık. Kafama takılan bir soru ise, aracımda debimetre bulunmakta ve oldukca nalet bir parça. Hem sıfırı 1100tl civarı hemde heran bozulabilecek bir kronik sorun. Amacım Aem Fic te aracı map ile yürütmek. Bunu yapmak için bağlantı olarak nasıl bir yol izlicem. Tecrubeli arkadaslar lütfen yardım...

  2. #2
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bağlantıyı normal şekilde yapıcaksın Mafi in Maf in Maf in tarafına Maf out Beyin tarafına olmak üzere Kesip bağlayacaksın(araya paralel girme sakın

    VelHasil kelam Üstten Setup Tan System i Seçiyoruz
    Karşımıza bir Tablo çıkıyor



    Bu tablodan işeretli yeri MAF dan MAP a çeviriyoruz ve bundan sona Mafa Elvada diyoruz

    MAf tablosundan Vloltaj olarak gerekli değerleri girdiğiniz zaman sorunsuzca kullanabilirsin

    Dipnot:Ben olsam ilk logunu alır sonra map Ageçerim

    ii çalışmalar



    Gerçi çok bilen piskopat tunerlarımız var ama Ben bu şekilde anlattım umarım yardımcı olur
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  3. #3
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öle güzel anlatmışın ki benim bile kesip bağlayasım geldi ellerine sağlık

  4. #4
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thanks butonu Cicim
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  5. #5
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eyw cok teşekkürler...

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özgün'ün dediği şekilde yapabilirsin ancak mecbur olmadıkca AEM bunu yapmayın diyor.. Ki mantıklıda..
    MAF ve MAP skalası, kütle ve load hesapları biribirinden çok farklı argümanlara dayalı olarak yapıyor. Dolayısı ile o çevrimi sorunsuz yapabilmen için çok çeşitli koşulları ön gören loglar tutup ona uygun şekilde MAP tablosunu hazırlaman lazım. Cidden hem uzun hemde can sıkıcı bir iş. Her şartta MAP lineer MAF ise e-log çalışan çıkışa sahip. %100 eşlenik bir çıkış alman imkansız.

    Bu arada sıfırı 1100 lira olam MAF ın marka modeli nedir? Eğer elinizde FIC zaten var ise o bozulsa bile başka bir MAF kullanarak re-scale etmek bile MAP ile kullanmaktan daha kolay ve doğru sonuç verir.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  7. #7
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    147hplik yani mk1lerin orjinal debimetresi bahsettiğim

  8. #8

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Burada senin arabanda kullanılan MAF sensörünün skalası var. Buna uyan ya da daha büyük hacimli daha ucuz bir MAF alıp onu rescale etmek en kolayı. MAP a çevirmek gerçekten gereksiz iş.

    http://www.baiancn.com/Specification_1.html
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  9. #9
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 1-2 arabada yaptım bayağı basarılı oldu duzgun tune ettiikten sonra güzel oluor bunun yanında emanage ileede iptal edilebiliyor
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özgün ikisi çok ama çok farklı. Yapılamaz değil ancak verilen emek ve zaman ile kıyaslarsan kesinlikle uğraşmaya değmez. + - %10 tolerans ile yapabilirsin belki ama bence bu da gereksiz bir risktir.. Bunu arabanın kendi ECU su zaten trimler ile dengeler ama sıradışı bir pozisyona denk geldiğinde iş patlar.. Ben tercih etmem. Zaten AEM de tavsiye etmiyor. Çaresiz isen ve mecbur isen o zaman kısa/orta vade için denenebilir. Ama sürekli kullanım için doğru bir strateji değil.
    İşim olmadığı bir zaman uzun uzun yazarım neden olamayacağını..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  11. #11
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hala yazıcan abi bekliyorum
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  12. #12

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha 1 sene bile olmamış beee. Ayıp ayıp...

    Bak şimcik. Öncelikle MAF ın skalasından başlayalım.
    MAF sensöründen gelen veri MAP ta olduğu gibi lineer değil. Üstteki 10 bit resolutiona sahip interface in MAF skalası. (0-5V arası 1024 parça)
    Alttaki ise FIC ta kullanılan işlemcinin 8 bit resolutiona sahip MAP interface inde oluşacak gerilimin skalası. Çizgi kalınlığına ya da rakamlara takılma.



    Buraya kadar daha sadece girişteki farkı görmüş olduk. Peki MAF ile yürüyen bir arabanın ECU su nasıl hesap yapıyor? MAF tan gelen veriyi direk bir skala ile karşılaştırıp aralarındaki farkı oranlayarak motorun o an ki yükünü hesaplıyor. Bunu yaparken kullandığı tek correction ise IAT. Kaldı ki zaten onu da hesap falan yapmayıp direk skaladan aldığı çarpanı kullanmak sureti ile yapıyor.. Yani neredeyse herşey hazır, MAF tan havanın kütlesi geldi, motorun yük durumu hesaplandı ve buna dayalı olarak ateşleme avansı haritadan çekilip bobine pulse gönderildi, , havanın kütlesi zaten belli ona dayalı olarak yakıt için PWM oluşturuldu ve bitti gitti.

    Peki MAP bunu nasıl yapıyor?

    MAP direk basınç ölçüyor. Yani 5 barlık bir MAP kullanıyorsan;
    0V = 0 Bar
    1V = 1 Bar
    2V = 2 Bar
    3V = 3 Bar
    4V = 4 Bar
    5V = 5 Bar

    Ne güzel değilmi. Ne kadar ekmek o kadar köfte. Ancak bu sadece basınç değeri. Buna dayalı olarak motora giren havanın kütlesini hesaplamamız lazım öncelikle. Peki bunu nasıl yapacaksın? Havanın ısıya göre kütlesi değişir. Herşeyden önce içeride teorik olarak ne kadar hava olduğunu bilmen lazım. Bunun içinde motor hacmini biliyor olmalısın. Sonuçta atmosferik bir arabada motor hacminden daha fazla hava giremez motora. Peki atıyorum 1000 cc bir motorda içeri giren hava kelebek açıkken 1000 cc hava girebildiğine göre (manifolt hacmini yok sayıyorsun bu durumda) bunun kütlesini nasıl hesaplayacaksın? Havanın özgül ağırlığına dayalı olan bir skala kullanarak. Yani 1000cc hava kaç derece hava kaç gr ediyormuş onu bulman lazım. Ancak ***** bizim amacımız motorun içine giren havanın ne kadar olduğunu hesaplamak. Bu durumda bir de volumetric effiency (hacimsel verim) tablosundan motora giren havanın hacmini kesinleştirmemiz lazım. Yani işe birde VE tablosu girmiş oldu. E IAT yi de unutmamak lazım, ideal gaz sabiti mevzuu var birde, al bakalım MAP ile çalışan ECU nun sana yakıt kütle hesabının formulü.

    (VE x MAP x silindir hacmi) / (R x (IAT-32) x 5/9 + 273))

    R = 8.3143510 J/mol Kelvin,
    (IAT-32) x 5/9 + 273) bu IAT yi Fahrenheittan Kelvine çevirmek için gerekli formulizasyonun,

    Ancak kütleyi hesaplayabildik. Bak tekrar yazıyorum. Hesapladık. Yani ölçmedik.

    Şimdi sen MAF taki gibi direk skalaya bakıp kütle ahanda şudur diyen net bir ölçüm sistemi ile yukarıdaki hesaba dayalı sistemi karşılaştırmak istersen, ve bunu söküp onun yerine bunu takarım hiçbir hesap yapmadan kafamdan bir tablo yapıp bunu da FIC ın MAF çıkışına verip ECU ya gönderirim bu da birebir aynı olur dersen bu olmaz. Sen diyebilirsin elbette ciddi bir iş olmaz. Araba yürürmü e her şekilde yürür. Fuel trim bunun için var zaten. Sonuçta en dandik ECU bile + - %15 trim range i ile yakıtta düzeltme yapabiliyor. Sen yanlış hava ölçtürürsün alete, ECU MAF skalasından bakar ahanda kütle budur der ve ona göre yakıt püskürtür, sonrada O2 sensöründen feedback alınca aa yanlış göndermişim deyip fuel trim e ekleme yapar, yakıtı bir şekilde idealize etmeye çalışır falan filan. Araba yürür. Hele ki tam gaz (WOT) pozisyonlarda arabada Wideband lambda varsa zaten bunu ayarlamakta kolay. Ara değerleride kafana göre doldurursun, ECU senin yaptığın hatayı STFT ile düzeltecem diye uğraşır durur.

    Peki bu doğrumudur? Değildir. Zira sen yakıtı STFT ile düzeltirsinde, avansta o kadar geniş bir range in yok. Avansı gene o yanlış olan hava miktarına göre hesaplayacak. Sonrada knock tan gelene göre onun trimleri ile oyanaycak falan filan. Tabi bu arada birşey olursa uff cıs..

    Kısacası çanaçar kalındığı durumlarda şans denenebilir ama gereksiz bir risk. Onun yerine skalasını bildiğin bir MAF sensörünü takıp FIC ile interpolation yapar devam edersin. Hem daha kısa olur hemde %100 doğru sonuç verir. Böylelikle resolutionda değişmez hesap kitapta gerekmez. Basit bir excell ile bile ayarlayabilirsin onu. Eğer tablosuna ihtiyaın olursa beni ara hazır tablo vereyim sana. Direk onun üzerinden yeni skalanı çıkartabilirsin. Ben kullanıyorum ve gayet güzel çalışıyor.

    Eğer daha fazla detay ihtiyacın varsa yüzyüze konuşalım. Yazmak hem çok zaman alıyor hemde üşeniyorum.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  13. #13
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi yazdıklarını anlamasamda thanks butonunu haketti

  14. #14

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sende sağolasın. Elimden geldiğince basitleştirmeye çalıştım ama malesef o konuda pek başarılı olduğumu söyleyemem
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  15. #15
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya ben herşeyi anladım, çok güzel elinize sağlık..
    Ancak dediğiniz gibi AFR ye göre bakarak MAP ı düzenlemenin bi zararını göremedim..
    Ayrıca MAF ta maf sensörünün skalası nerden elde edilmiş ? %100 doğru mu ? sanmıyorum, ölçümlerden elde edilmiştir... biz de sonuca göre (AFR) feedback alacağımız için oldukça doğru olmaz mı ?
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ancak dediğiniz gibi AFR ye göre bakarak MAP ı düzenlemenin bi zararını göremedim..
    AFR ye bakarak MAP volajına dayalı olarak yeni MAF voltajı tablosu hazırlayabilirsin tabiiki. Ama o değeri sadece gazın tam açık olduğu konumda yapabilirsin. Ancak ısı değişince gene yalan olur herşey. Nedenmi?

    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayrıca MAF ta maf sensörünün skalası nerden elde edilmiş ? %100 doğru mu ? sanmıyorum, ölçümlerden elde edilmiştir...
    MAF sensörünün skalası üretici tarafından zaten veriliyor. Bosch %99.9 demiş doğruluk için. Aynı zamanda Delta t yani ısıya dayalı olarak MAF ın skalasındaki değişim de üreticiler tarafından veriliyor.

    MAF ı üreten amcalar demişki, şu ortam ısısında MAF tan gelen voltaj buyken şu kadar gr/s hava geçişi olur. Sen demiş, ortam ısısına göre MAF ın voltajında olacak değişikliği görmek istiyorsan ben bunları imal ederken zaten ölçüyorum, ahanda bu da senin ısıya göre MAF ın aynı kütledeki hava ya karşılık gelen voltajının sapmasına ilişkin değer tablosu.
    Oysa sen MAP ile hesap yaparken ne yapıyorsun? Havanın direk ısısını ölçüp kütle hesabını oradan yapıyorsun. Yani ikisinin arasındaki IAT ölçümlerinin değerlendirmesi farklı. Dolayısı ile kütle hesabında ne yaparsan yap hata olacaktır. Dolayısı ile yük te yanlış hesaplanır bu durumda.

    Elbet hepsi ölçümler sonucu ortaya çıkan şey ona hiç şüphe yok tabiiki. Ancak sen kafana göre MAP voltajını manuple edip arabanın ECU sunun MAF girişinden verdiğin zaman o ölçümlerdeki standart sapma ve detay yok oluveriyor işte. Dolayısı ile ölçüm olarak değeri kalmıyor. Arabanın ECU su standart sapma için IAT yi kullanırken, sen direk bir çarpan olarak onu hesaba katılması gereken bir düzeneği işin içine katıyorsun.


    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biz de sonuca göre (AFR) feedback alacağımız için oldukça doğru olmaz mı ?
    AFR den feedback i alan sen değilsin ki. Kendisini MAF ile çalıştığını sanan arabanın kendi ECU su. FIC ta AFR correction u falan yok. Aslında hiçbir correction yok ta diyebiliriz.


    Daha basit anlatayım.
    Bir su depomuz var. 1000 lt hacime sahip. (silindir hacmi)
    Tepesinde birde vanası var. (Gaz kelebeği) Vananın öteki tarafında da bir terazi var ve sen bu terazi vasıtası ile geçen suyun miktarını ölçebiliyorsun(MAF). Terazinin kalibrasyonunu (skala) zaten üreten adam yaptığı için ölçümde hata riskin çok düşük. Teraziyi ölçen adam aynı zamanda demişki; eğer suyun ısısı değişirse suyun özgül ağırlığı değişeceği için benim terazideki ölçüm değişiyor. Sen illede %100 ölçüm istiyorsan suya bir termometre (IAT) koy, ondan okuduğun değere göre terazide ölçtüğün değeri şu tablodaki (delta T) değer ile çarp diyor.
    İşte bu sistemin işleyişi MAF ile örtüşüyor.

    MAP ta ise;
    Aynı deponun bir yerine bir manometre takıyorsun.(MAP) Dolayısı ile deponun içindeki suyun basıncını ölçebiliriz. Deponun hacmi belli olduğuna göre, eğer suyun ısısını bilebiliyorsak, (IAT) depoda o an bulunan suyun kütlesini hesaplayabiliriz.. Eğer suyun geçtiği tarafın hacminide bilebiliyorsak; (VE) ve aynı zamanda suyun basıncındaki değişimide ölçebiliyorsak (MAP) bu durumda öteki tarafa geçen suyun kütlesinide hesaplayabiliriz demektir. İşte bu da tam olarak MAP a dayalı kütle hesaplanmasının karşılığı..

    Şimdi buradaki IAT lerin görevine bakarsak, evet ikisininde değeri ısıya göre değişiyor ve dolayısı ile ısıyı ölçmüş oluyoruz ancak, hesaplamada kullanıldıkları şekil birbirinden çok ama çok farklı. Dolayısı ile Özgün ün anlattığı şekilde bir dönüşüm yapıldığına herşeyden önce IAT correction u yalan olur.

    İkincisi MAF voltajı gönderebilmek için yaptığın AFR ye dayalı ölçüm ile hazırladığın tablonun değerleri havanın ısısı değiştiğinde kütlesi de değişeceğinden hata vermeye başlar.

    Üçüncüsü MAP ile ölçüm yaparken tüm değerleri tek tek loglayıp tek tek o an ki hava kütlesini hesaplayıp ona uygun değer verebilmene imkan yok. Hadi zamanın bol işsiz güçsüz adamsın bol bol hem MAP hemde MAF değerlerinin olduğu bir log tutup tabloyu tek tek doldurdun diyelim, o durumda dahi arabanın ECU sunun interface i 10 bit ( 1/1024 çözünürlük) çözümleyecek (çok eski araçlar hariç bir çoğunda bu var) FIC ın dandik PIC 'in MAP interface'i 8 bit çözümleyecek ( 1/256). Arada 4 kat çözünürlük farkı var. Ara değerlerin çoğunda bi tarafından uydurmak zorundasın demektir. E bundaki doğruluk payı, uydurduğun yerinin potansiyeline ve kapasitesine dayalı olarak sonucu değişen bir değere karşılık gelir ki bu da bilinen bilim ve ölçüm kriterleri ile hiçbir disiplinde örtüşmez.

    Bu maddeleri daha uzatabilirim..


    Yani olay sadece voltaj değerlerini tutturmak değil. Onu yaptığınız zaman birçok şeyden feragat etmeniz gerekiyor. Onun yerine MAF sensörünüz yetmiyorsa eğer, daha büyük bir kapasiteye sahip yeni bir MAF sensörü alıp, aradaki değerleri scale edersiniz ve yolunuza devam edersiniz. Böylelikle bir sürü şeyle de uğraşmak zorunda kalmamış olursunuz.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  17. #17
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladıgım kadarıyla ozetle bu maf olmuyosa cıkar baska kullan diyorsun dogru mudur?

  18. #18

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne için konuşuyoruz önce onu belirleyelim.
    Eğer MAF sensörün bozuldu ve orjinali çok pahalı ancak sen skalasını bildiğin başka bir sensöre daha ucuza erişebiliyorsan, ve elinde de halihazırda FIC ya da benzeri bir piggyback in var ise evet başka bir MAF al ve orjinal ile arasındaki farkı ayarla ve onunla devam et.

    Yok eğer araca sonradan aşırı besleme falan yapacaksan ve MAF sensörün yetmiyor ise, o zaman skalasını bildiğin daha büyük değerleri de ölçebilen bir MAF sensörü al ve onu kullan. Aradaki farkı da FIC ile ayarlayabilirsin zaten. Avans retardını MAP'a bırakırsın, yakıtı MAF ile devam edersin.

    MAF ile hesap çok daha kolay. Neden? Çünkü direk hava kütlesi var elinizde.
    Yakıt miktarı = Hava kütlesi / AFR

    Denklem bu kadar basit iken MAF tan MAP a geçmek kaydı ile işin içine bir sürü gereksiz şeyler eklemiş oluyorsunuz. Basit olan güzeldir.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  19. #19
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ms e maf bağlayabilirmiyiz?
    1.8TSI 160hp

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •