User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
38 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: ignition map ?

  1. #20
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ARDA_E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kalibreden kastım , 0 derecede -14.7 afr değeri için söyledim araç yakamıycağı için çok zengin olucaktır..Böyle bir afr ancak ideal avans değerinde yakalanır.

    0 dereceyi baz alma. altı rötar die söyledim. 10 olsun. 10 derecede 14.7 çalışan bir makineye avans verirsen zengine gider, gidiyor.sebep?açıklaması?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  2. #21
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kanashibari Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet bizde karşılaştık avans açtıkça araba zengine doğru kayıyordu. Hatalı boyuttamı açmış oluyoruz o zaman.

    Diğer bir durum başınıza geldi mi ama araba rölantide blop blop diye ses çıkarıyordu. Filtre sesi gibi gaza dokunmadan bunun sebebi nedir. Yine rölanti devrindeki fazla avanstan mı?
    rolanti için bahsetmedim rolantide blap blap demek seni nrolantindeki avansının çok olduğunu gösteriri gereksiz minik kısarsan sıkıntı yasamassın
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  3. #22
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu rolantide blap blap sesi bendede var avansı kısacağız düzelecek bunda hem fikiriz
    Fakat avans açtığımızda araba zengine kayıyor biz burada yanlış avans mı veriyoruz yani zengine gidiyorsa eğer avans vermeyip retart *** çekelim en fakir noktayı yakalayıp o şekildemi bırakalım (vuruntu olmadan tabiki)
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  4. #23
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0 dereceyi baz alma. altı rötar die söyledim. 10 olsun. 10 derecede 14.7 çalışan bir makineye avans verirsen zengine gider, gidiyor.sebep?açıklaması?
    zengine gidiyorsa ya geç patlatıyorsun yada erken o limitin içinde değil Örnek veriyorum

    şöyle diyeyim hepsini herseyi ayarladın hersey okey rolanti için diyorum ilk once duty ne baktınörnek 310 cc enjektor rolantide %1 felan çalışmalıbenim gözümde avansı ver verdin güzel afr zengin fakir önemli deil çünkü içeriye yani kelebekten içeriye yeterince hava sokmadın

    %100- %40 arasında olduğu zaman yada %50 olduğu zaman bu avans olayı geçerli avans ı yaparken cruize da yüksek olmalı üstlere göreki yakışın düzgün ve sıkıntısız olsun ama tabiki bunu bozan çok sey var örneğin normal Kpa değerleri rolantide 30-40 arası iyidir avansta 8- 16 arası stabil olduğu yerlerde iyidir arabadan araba filitr kitiinden kelebeğin minicik bir portlanmasına kadar değişebilir
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  5. #24
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oz' hocama katılıyorum. Rölanti apayrı bir dünya. Zengin-fakire(AFR'ye) göre ayar sadece WOT durumunda yapılır. Yarım ve düşük yüklerde işler değişir. Zaten o yüklerde amaçlanan da ekonomi olur, ideal güç verimi değil. Kaldı ki en iyi avansı yakalamak için AFR haricinde başka verilere de ihtiyaç vardır. Yani AFR yokluk içinde bir yol göstericidir, ipucudur. Ama tek kriter değil.

    Yükteyken, çok düşük avanstan başlamana rağmen avans verdikçe zengine gidiyorsan bu hala ideal avans değerinin içinde olmadığın anlamına gelir. Zaten herkesin ortalama, temel bir avans haritası vardır. Örneğin 30 derece olacak yerde 10 derece vererek başlarsan 15'e, 20'ye çıkarsan bile ideale ulaşıncaya dek hala zengin görebilirsin.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #25
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    örnek olarak dip gaz 6000 devirde afr yi 13,5 olarak ayarladık beyinde bu kısımda oem olarak 33 derecede ateşliyor biz bunu 34-35 yaptığımızda afr 13 lere geliyor ? Ne yapmamız lazım
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  7. #26
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    knock degerlerin nasıl ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  8. #27
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    knock degerlerin nasıl ?
    Gayet normal vuruntu falan yok
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  9. #28
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi hassas bir konu oldugunu biliyordum avans olayının ama konuda yazılanlardan sonra beyin fırtınaları yaşamıyor degilim

    Bir sorum olacak, lpg' kalibrasyonu için bir arkadaşa gidecegim, o sen gel benzine de bir ayar verelim dedi, ne yapacak bilmiyorum , ama tahminim yakıt arttıracak, avans açacak falan. Konudan sonra tırstım elletmesem mi diye, araç 1.6 bora bcb. benzine de bir ayar vericem derken kasttettigi şey avansdan başka bir şey olabilir mi, ?
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  10. #29
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi hassas bir konu oldugunu biliyordum avans olayının ama konuda yazılanlardan sonra beyin fırtınaları yaşamıyor degilim

    Bir sorum olacak, lpg' kalibrasyonu için bir arkadaşa gidecegim, o sen gel benzine de bir ayar verelim dedi, ne yapacak bilmiyorum , ama tahminim yakıt arttıracak, avans açacak falan. Konudan sonra tırstım elletmesem mi diye, araç 1.6 bora bcb. benzine de bir ayar vericem derken kasttettigi şey avansdan başka bir şey olabilir mi, ?
    Aracının stock işletim sistemi ile çalıştığını varsayarak arkadaşının avansa nasıl müdahale edeceğini merak ettim doğrusu. LPG kalibrasyonu ayrı bir olay, avans haritası apayrı...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #30
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E0041 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    örnek olarak dip gaz 6000 devirde afr yi 13,5 olarak ayarladık beyinde bu kısımda oem olarak 33 derecede ateşliyor biz bunu 34-35 yaptığımızda afr 13 lere geliyor ? Ne yapmamız lazım
    Sadece AFR'ye bakarak yorum yapacak olursak; bu durumda 34-35 derece avans fazla geliyor demektir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  12. #31
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracının stock işletim sistemi ile çalıştığını varsayarak arkadaşının avansa nasıl müdahale edeceğini merak ettim doğrusu. LPG kalibrasyonu ayrı bir olay, avans haritası apayrı...
    Otomobil terminolojisiyle pek arası yoktur, sanayi spec yani. Ben de hani ecu'ya müdahele olmadan yapamayacagını düşündüm, ama benzine ayar verme kısmında ne yapılabilecegini anlamadım. Onun ne olabileceginide bilmiyorum, konuyuda okuyunca danışmak istedim O.b.k üstadım.
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  13. #32
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadece AFR'ye bakarak yorum yapacak olursak; bu durumda 34-35 derece avans fazla geliyor demektir.
    Oem mapta bu kısımlar 10 ile 11 afr arası demekki biz fakire çekince 13.5 gibi oem avans fazla geliyor bu kısımda avansı retart edip deneyeceğim 32-31 gibi durumu buraya aktarırım
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  14. #33

    Üyelik
    Jan 2008
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E0041 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Oem mapta bu kısımlar 10 ile 11 afr arası demekki biz fakire çekince 13.5 gibi oem avans fazla geliyor bu kısımda avansı retart edip deneyeceğim 32-31 gibi durumu buraya aktarırım
    Bence 13.5 gibi ayarlayıp bırak.

    Bu haritada gösterdiğin avans değerleri B16 için orjinal avans değerleri değil zaten bunlar üstünde..24-25 derecelerde orjinal avansı...

  15. #34
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ARDA_E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence 13.5 gibi ayarlayıp bırak.

    Bu haritada gösterdiğin avans değerleri B16 için orjinal avans değerleri değil zaten bunlar üstünde..24-25 derecelerde orjinal avansı...
    Doğru söylüyorsun bu harrita b16b haritası onun üzerinde oynuyoruz b16 mapının üzerinde oynama şansımız yok şimdilik afr ayarlayıp retart ederek afr değerlerini gözlemleyeceğim
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  16. #35
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hiçbir zaman base map avansına bırakma knock değerini görüyorsun max a yaklaştır bırak b16b 10.8 sıkıştırma b16 ise 10.2 ama geliceğini sanmıyorum
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #36
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hiçbir zaman base map avansına bırakma knock değerini görüyorsun max a yaklaştır bırak b16b 10.8 sıkıştırma b16 ise 10.2 ama geliceğini sanmıyorum
    Neyin geleceğini sanmıyorsun bu kısmı anlamadım
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  18. #37
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E0041 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neyin geleceğini sanmıyorsun bu kısmı anlamadım
    knock gelecegini sanmıyorum
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  19. #38

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer ideal avansı tuturursak güç gelecektir dimi? Yani afr yi oturttuk 13.5 a avansı da yükselttiğimizde araba fakire kayıyorsa doğru yoldayız. ama zengine kayıyorsa çok açtık retard yapıp kısmamız lazım şeklinde bir yol izleyeceğiz.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •