User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: aracıma uygun piggyback ünitesi veya chip tuning uygulaması

  1. #1
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    aracıma uygun piggyback ünitesi veya chip tuning uygulaması

    Merhaba arkadaşlar. Aracım daha once bahsettiğim gibi mazda 626 fs 94 model. Turbo işlemini gerceklestirdim.Fakat aracım 2000 devirle 4000 devir arası tekleyerek hızlanıyor.İşletim sistemine daha hiç dokunmadım.Bu arada kesıcı 5500 devirde devreye girip egzozdan patlama sesleri cıkıyor. ..Maf(debimetre) sensörünü ve diğer sensörleri tekrar uygun bir şekilde montajını gerçekleştirdim. Bu sorunun yakıt ve hava karışımından olduğu belli.Aracın rolantisi gayet düzgün.Chip tuning uygulaması yerine bana aracıma uygun piggyback ünitesi olarak ne tavsiye edebilirsiniz? Bu aletlerin montaj ve ayarları hakkında bilgi veririseniz cok sevinirim.Bu tarz aletlerle verim alabilirmiyim? Yoksa chip uygulaması şartmı? Birde uzun ömürlü düşündüğüm için bana hangisi daha faydalı olur?
    Şimdiden sizlere çok teşekkür ederim.

  2. #2
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam arabanda benzin regülatörü warmı eğer yok ise beyinden önce ilk işin regülatör olsun tak ondan sonra aradaki farka inanamıcaksın

  3. #3
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  4. #4
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır yok ama sırf regülatörle bitmicek gibi map ayarı lazım asıl benim sıkıntımda karışımı zengin ayarlaya bilmek.Bunun içinde işletim sisteminde değişiklikler yapmak lazım piggy back uygulaması daha makbul geliyor chip tuning uygulamasına gore. İlgileriniz için teşekkürler

  5. #5
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam haklısın ama regülatörsüz araban yürümücektir emin ol birde kaç bar basmayı planlıyosun şuan

  6. #6
    sulhi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbuL-turkey
    Mesaj
    4.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aem pigy back ve maping özgün kardeşim.

  7. #7
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben regulator ile aradaki farkın inanılmıcak şekilde nasıl olucagını anlamış degilim

    eger bahsettigin yukarda resmini görüdügün cihaz ise o sadece yakıt basıncını ayarlar enjektorun içeriye nekadar işicegini yada ne kadar acık kalıcagını nasıl ayarlıcaksın

    belki FMU olsa olablir ama bu mekanik tek sefer ayarlamalı regulator ile cok zor bişi dedigin

    ben AEM FIC diyorum
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  8. #8
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi nasıl yani ben arabama 255lb walbro pompa taktım yakıtım değişmedi ne fakir ne zengin ve legülatör kullanmıyorum legülatörün atrısı ne yani enjektör hangi devirde kaç basacağını pompa basıncı belirlemez piggyback için arkadaşlar önermiş zaten karbüratörlü mü bu
    ECUTECH İstanbul

  9. #9
    Tansu
    Misafir
    enjektörler daha çok işesin diye önermişler zaten ama cihazsız bir işe yaramaz tabi...bende tam bu safhadayım...enjektörleri takıp map ayarlamam lazım...

  10. #10
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet regületör belki isticek olabilir. Arkadaslar bu alet hakkında aem fıc bilgi verirmisiniz?Anladıgım kadarıyla bu benzin ve atesleme tertibatıyla ilgili bir alet.Her arabaya uyumlumudur?Burda montajını yapan biri yok bundan dolayı kendim ugraşmak zorundayım.Nasıl yapabilirim?Aem fıc benim ilacım gibi duruyor.Verim alabilirmiyim duzgunce işi iyi bilen biri montajını gerçekleştirse bile.Hangisi daha verimli ve sorunsuz olur chip tuning mi yoksa bu tarz aletlermi?Yardımlarınız için teşekkürler

  11. #11
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçenlerde sahibinden.com da turbolanmış ankaradan bir polo 6n vardı, apexi neo kullandığını yazmışlardı...

  12. #12
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AEM piggy çözer bea!
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  13. #13
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anıl yazdıklarındn anladığım kadarıyla aracına sadece turbo ve intercooler taktın yanlışmıyım bunun haricinde bişi yok 2000 ile 4000 arasında araban tekleyerek hızlanıyo işletim sistemine nasıl bişi lazım diyosun bikere bu işi chiptuning ile yapamazsın ya piggyback yada standalone bi ecu lazım ama önce arabana neler yaptığını anlatırsan daha doğru cvp verebiliriz şimdi işletim sistemi takıcaksan arabana büyük enjektör takman gerekiyo öncelikle çünki üzerindeki enjektörler belli bi oranda sana yardımcı olucaktır belli bişiden sonra beslemicektir araban fakirde kalıcaktır ama bu tamamen senin basmak istediğin basınçla doğru orantılı kaç psi basmayı düşünüyosun ? ayriyetten belli bişiden sonra arabanın map sensörü ölçüm yapamıyacak ve arbanın benzin kesmesine arbanın yine kafa vurmasına yada teklemesine sebep olucaktır 2 barlık bi map sensör işini görebilir 40 ytl felan ondan sonra ucuz yollu bişi istiyosan safc2 bile arabanın yürümesine yetebilir ama bu yine senin nekadar basınç basmak istediğinle orantılıdır alt devirleri kısarsın üst devirde açarsın gayet güzel yürür aem piggyback, greddy e-manage, smt6-7, aem fmic bunların hepsi çok güzel ecular ama önce bi regülatörü arabana tak benim arabamda aynı sorunu yaptı büyük ihtimalle dizel turbosu kullanıyosun 2000 de dolduğuna göre benimkinde 3000 de aynısını yaptı ben saxo vts ye 5psi bsıyorum ve arabamda turbo intercooler ve regülatör haricinde hiç bişi yok şuan ilk taktığımda regülatör bile yoktu ve turbo dolduğu anda araba fakire düştüğünden aynı sorunlar oluyodu

    yukarıda miniks isimli arkadaş bişiler yazmış ama fmu ile ile ayarlı benzin regülatörü arasında tek fark fmu nun 12-1 e ayarlı olması benzin regülatörünün istediğin gibi ayarlanabilmesidir merak ediyorum mademki böle mekanik bir cihaz niçin bu cihaza vakum hattı bağlanıyo ozaman b delik bi vida ayarlardık benzin basıncını ve benim yazdığım o yazıda enjektörün içeriye nekadar basınçla yakıtı basıcağını yada nekadar açık kalacağını bu cihazla ayarlıyabilirsin gibisinden bişi yazdığımı hatırlıyamıyorum bunu nerden çıkardın

    sana tavsiyem öncelikle arabana regülatör takman ki zaten alıcaksın şimdilik seni tatmin edicektir (kaç psi bastığını bilmiyorum ama fazla değil die tahmin ediyorum) sonra enjektör ve beğendiğin bir ecu ve tabiki güzel bi turbo ile bu işi bitirebilirsin kazasız kullanman dileğiyle

  14. #14
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler.Regületörü değiştirip denicem.Safc 2 her arabaya uyuyormu? Bu işlemler bittikten sora enjektorler kendini göstercek.Bende 5psi kadar bastım.

  15. #15
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler.Regületörü değiştirip denicem.Safc 2 her arabaya uyuyormu? Bu işlemler bittikten sora enjektorler kendini göstercek.Bende 5psi kadar bastım.
    şuan benim arabamdada ben 4psi basıyorum 1.2. vitesde ve 2500 3500 arası yeterli oluyo ama benim rodajım daha bitmediği için daha fazla basmadım ama yeterli olmıcaktır üst devirlerde safc2 yada neo yu istediğin her arabaya takabilirsin bide senin araban japon hiç sorun olmıcaktır ama map sensör lazım bilgin olsun onun haricinde araban avans vurabilir çok basarsan eğer böle olursa busefer safc olmaz böle bi sorunla karşılaşabilirsin ama arabam avans vurmaz diyosan yüksek basınçda ozaman al safc ama sana kalmış bence avansı kısmak zorunda kalabilirsin böle olursa en düşük smt yada e-manage blue box lazım en düşük olarak avansı kısman gerekirse eğer

  16. #16
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    regulator ile enjektorun işemesini ayarlayamazsınız hatta basıncı cok acarsanız kotu etkisi olur heleki regulatoru uyduruk marka almayın...........
    onun yerine daha ucuz ve daha duzgun calısan audi, wv serisinin 4 veya 5 barlık regulatoru var onu takın

  17. #17
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önerileriniz için teşekkürler

  18. #18

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.517
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben regulator aldım unıversal alt ust devir gaz tepkımesıne belırgın artıs oldu tabı her aracta bu kadar verımlı olmayabilir

  19. #19
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlıyorum denemeden anlasılmıcak tesekkürler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •