Ben Ecudan anlamam etmemde, 2 tanesi itb li olmak üzere 3 tane ms ile çalışan 106 gti biliyorum.
Printable View
Ben Ecudan anlamam etmemde, 2 tanesi itb li olmak üzere 3 tane ms ile çalışan 106 gti biliyorum.
yahu allah askına uzatmıyalım bak ben cok kısıyle konustum ms ı kullanıp sokenler baska ecuya gecıpde oha dıyenler duydum ben klavyeyıde sevmıyorum benım ısım net basıda laf yarıstırmakda degıl bırgun ankaraya yolun duserse gıderız bak senı kullanan ksılerle tanıstırıım sokenlerle kendı kulaklarınla duyarsın hanı ben oturupda net basında yorum yapanlardan degılım uzatmıyalım herkezın arabası yurusun herkez sonu mutlu bıten mekanlarda kalori yaksın :)
göki zd den bahsediyor isen, beni ilgilendiriyor diye bir konuya açıklık getireyim.gökhan da görürse yazar sanırım. bağlantıyı ben yaptım. birincisi ms2 değil ms3 yaptık gökhana. beyin konusunda hiçbir sıkıntısı olmadı. aracının tesisatında yer yer sorunlar vardı. bunlar düzeltilerek montajı yaptık gazladık, ön ayar yapıldı. hatta launch yapılıp videolar çekildi. herkes memnun idi.
fakat sonradan aracındaki eksikleri giderip tam ayar yapılamadan göki şahsi nedenlerle mi nedir bilemem aracını söktü vs vs vs.
Herhangi bir sorun yoktu yani. belirtmek isterim.
http://www.techturkey.com/forum/vide...l-goki-zd.html
ben yaklaşık 2006 dan beri ms2 li aracımla 3 -4 sene civarı turbo 1 1.5 sene civarıda atmosferik itb li olarak kullandım geneline baktığım zaman gayet memnundum sıkıntılarım yokmuydu kıyamet gibiydi
daha ilk topladığımda ana bunun içinde bitane ateşleme transistörü war benim araba 4 silindirli nasıl çalıştırıcam oldu daha sonra bitane transistöre 30 dolar kargo parası verip getirtmiştim daha sonra krank sinyali sürekli kesiliyordu montajı yaparken iki kere yandı similatör ile denerken 2 yada 3 kere similatörün entegresi yandı en az 3 kere ateşleme transistörü yandı ilk bağladığımda sabahları 4 -5 sefer kontak aç kapat yapmazsam araba çalışmıyodu çalıştıkdan sonrada stop ediyodu bla bla bla bla böyle gidiyodu
ama ozaman değil ms2 kullanan ms1 bile kullanan yoktu internette arattığımda bulduğum tek yerli konu bitane porche ye megasquirt bağlanıyordu onuda bikere buldum bidaha göremedim sanırım merruse abi yapmıştı daha sonra internetten yabancı sayfaları okuya okuya çoğu sıkıntısını ve arızasını çözdüm satıncaya kadarda gayet memnun olarak kullandım
herkesin ortak hem fikir olduğu nokta ms çok çok çok iyi bir beyin değil hatta vasat bile denilebilir tek iyi yanı fiyatının uygun ve kolay erişilebilir olması onun haricinde sorunsuz sıkıntısız bir beyin kesinlikle değil
ama şöyle bi durum war ankarada en çok şahin kullanılıyo die örnek veriyorum adam geliyo abi biz turbo yaptık buna megasükit bağlatıcam diyo zaten komple turbo için 2000 3000 lira gibi bi rakam ayırmış sen diyosunki abi bak
ms1 v.3.0 war istediklerini yapıyo ama gaz yemesi ateşleme ayarları vs biraz sıkıntılı fiyatıda 1000 tl ( beyin + tesisat + ayar + lunch shift light vs.) bide bunun ms2 olanı war onunda fiyatı 1400 tl bunun işlemcisi hızlı vs. anlatıyosun adam yok abi ben yavaş olanını istiyorum diyo sende yapıyosun sonra arıza vs. olduğunda ms boktan beyin oluyo abi sen bunu zaten biliyodun zorlamı satıyo bu adamlar beyni silah zoruylamı montaj yapıyoruz............ arıza olabilir sonuçta insan yapısı ama en nihayetinde giderilebilen arızalar mesela krank sinyali bozuluyo anakartın üzerindeki potansları değiştirdiğinde gideriliyo yada bobin soketine su geliyo ve kısa devre oluyo doğal olarakda ateşleme transistörünü yakıyo yada yollar kavruluyo beyin içinde ateşleme çıkışlarında kalın kablo kullandığında bu sorun kalmıyo zil teli ile 11 amper çeken hattı bağlantı yaparsan en ufak bi arızada yolların kavrulması gayet doğal en çok olan arızada abi bu araba bi düzgün çalışıyo bi gitmiyo bi 6000 de kesiciye giriyo bi 8000 de vs. tesisata bi bakıyosun bildiğin zil telinden çekilmiş orası burası sağa sola deymiş aşınmış yada kopmuş oluyo abi bunu kim bağladı diyosun ya biz internetten aldık bizim orda bi elektrikçi arkadaş bağladı ondan sonrada yine ms suçlu çıkıyo
ms in fiyatı ve yapabildikleri ortada tutupda draglarda 10sn ile koçacak olan insan yada ben takarım sıkıntısız sorunsuz sürekli sağa sola giderim aklıma bile gelmez diyen kişiyede tavsiye etmiyorum çünki bi arızada yolda kalmak kadar rezil bi durum yok ve bu duruma müdahil olucak insanlar çok az eğer maddi olarak durumunuz el veriyosa vems bile değil oda şahıslar tarafından toplanıyo ve birçok arıza veriyo direk halltech aem motec vs. gibi beyinlere yönelin ama durumunuz çok müsait değilse alınabilecek megasquirt ya ms2 v3.57 yada microsquirt dir onun haricinde ne ms1 ( kullanışsız oluşundan ötürü) nede ms3(fiyatından ötürü) alınmaz
onur senin aracın tek sorunu zaten yazmışlar ama işlemcinin ms1 olması ms2 ye geçermisin bilmiyorum ama en son çıkan 3.2 versiyonu ile gayet stabil çalışan bi işlemci soğuk ve sıcak marş olayları tamamanen ayarsal patırdama ise ms1 in yine saçma olan krank paterninin girişinden kaynaklanıyo bi exel sayfası war oraya bir iki değer giriyosun sana krank paternini çıkartıyo oda hiç bi zaman düzgün tutmuyo kaçtane ms1 li araba yaptıysam hemen hemeh yüzde 70 inde ilk marşda ve soğuk gaz verme esnasında patlama oluyo ama ısınınca geçiyo bu sorun ms2 de yok ayriyetden ms2 nin krank sensörü girişlerinde filtreleme özelliğide mevcut onunda birçok defa faydasını gördüm missfire olayıda yine o krank paterninin hatalı olmasından kaynaklanıyo mesela 20. dişte senteye gelen bi araçta 10 - 18 - 40 - 48 olarak ayarlanıyo ama cranking advance ayarını değiştirdiğin anda bu değerler bir yada iki rakam oynuyo yada yanlış sayıp bir diş kaçırdığın anda missfire kesilmiyo
lunch için yazdığın ms1 içinde ms2 içinde geçerli değil kim söylediyse muhtemelen firmware yüklerken oluşan bi hatayı lunch un üzerine atmış yaptığım çoğu arabada lunch war ve bu şekilde bi sıkıntıları yok
bu konular sıktı artık dejavu dan başka bişey değil bu konu sabitlensın bidaha ms mi yoksa diğerlerimi konusu acılmasın her konuda fix kimse inkar etmiyo megasquirt bir haltech olamaz herkezin söylediği tek şey var nekadar ekmek okadar köfte ben bugün e30 a 300hp yapcaksam gidip haltech almam ms varken ama ms2 varkende ms1 takmam he 400 500+ lar işin içine gircekse yapılcak şey ortada ya ms3x alınır yada aynı kalitede hatta daha yüksek kalitede haltech vb beyinler alınıp takılır bunu inkar eden zaten yalan söyler ama konu megasquirt kötü bir beyinmidir değildir ben sorunda yaşadım hiç yaşamadıgım araçlarda olurdu tek ve ilk marşta çalıştıgıda oldu 1 hafta ugrastıgımızda oldu ama bu sadece beyın dandik demek olmuyo mekanik veya elektrik tesisatından olabilcek problemlerden kaynaklı olabiliyo vs vs vs diye gider bende yeri geliyo hay ziktim beyni diyorum ama elden gelen bişey yok patırdasada çatırdasada sabahları zor çalışsada bişekilde yürüyo :)
konunu özü şu
paran varsa haltech vb.
paran yoksa megasquirt
ms i ve yapanları kötülemeyin herkezin emeğine saygı duyalım bu işlerden sogutmayalım bir tuner kolay yetişmiyo :D
buyrun bude ms le yürüyen araçlar olmak istedikten sonra her türlü olur kasmaya gerek yok...
MS2
E30 swap m30b35 = 3.35i ecu Megasquirt - Car Videos on StreetFire
MS 1
EKE30 vs AN240 - Car Videos on StreetFire
İSTANBUL PARK E30 TOPLANTISI TURBO 34EKE30 - YouTube
ms2 e21 turbo
2. April 2012 13:28 | Facebook
Ms e en son geçenlerden biri benim herhalde,
Rs'e Ms2 yi bladerk Erkut bağladı,hemen hopla zıpla yürüyüp gidemedik önce safc gibi kullandık şimdilerde ise ateşlemeyide halletti ve komple bir beyin halinde Türkiye şartlarında ilk beyinli Clio Rs i yaptık..Benim için en önemli olanı itb ye geçmeden beyin olayını çözmekti zorlu geçen kış döneminde kafamdan silindi ve önümüz açıldı..
Şimdilik ms le bir sorunumuz yok inşallah olmayacakta,özveri ile uğraşan Erkut kardeşime burdan teşekkürler...:icon_tup:
şükür bizde bikaç günönce ms'i bağlayıp direk marşa bastık.
'' tek marş '' :) ayara cıkıcaktık sensör bozuk cıktı widebandın şansımıza.
düzgün işçilik ve bilgi olunca oluyormuş demek ki.. yazılımsal eksiklikleri ben bilmem onu ayarcılar bilir, fakat kop42 abiye anlatmak istediğim buydu, hee kendisi sıkıntılı dönemler geçirmiş soğuması cok normal tekrar geçmiş olsun ona da, atlatmış zaten, bi daha yaşamaması dileğiyle.
Bende rover'da ms2 3.0v kullanıyorum bir sıkıntı yok ancak bu muhabbetten sonra acaba değişsem mi? demeye başladım.Peki başka bir ecu'ya geçiş yapmak için bütün tesisat değişmesi mi? gerekiyor yani her şey silbaştan mı?...
msden baska beyın olmza mı bulent abı alır baska beyın olursa cok dertlestık abımlee :D
Mustafa dostum,rover da ms2 var.Mengü kardeş yapmıştı kendisi zamanında teslim edemediği için tatsızlık olmuştu bir ecu içindeki lehimleri sevmemiştim.Ne yalan söyleyeyim bu güne kadar hiçbir sorun yaşamadım.Endişem 1,5 bar da sorun çıkmıyordu acaba basıncı açtıkça sorun çıkartırmı tabi buna sevgili dostumuz Sami RAMAZANOĞLU karar verecek olmaz der ise mecbur değişeceğiz.Hatta anlık takip için Mengü den ekran aldım.
abi tesisatın baya elden geçirildi zaten kasım abinin dükkanda bundan önce sorun olmadıysa bundan sonrada sorun olmayacaktır süpriz bir problem olmadıkca.sonuçta ne marka olursa olsun bu tür projelerde nezaman ne olacağı belli olmuyor. Sami abi son noktayı koyacaktır.şimdiye kadar değişin demediyse zaten değişmeye gerek yok:)
Sprint 500 36-1 denmi okuyo?
Şu yolun sonu 205 den biraz bahsedermisin ne parçalar kullanmışlar motoru ney vs vs. Bizde 8v olarak yolun sonu bi 205 yaptık kemalle 304 derece egzantrik pipercams komple yay şapka set.11.5 sıkıştırmaya sahip piston.kapak port polish.4.42 defransiyelli şanzuman trde başka 205de yoktur ;) ayrıcada itb koyduk.ilk zamanlar msle ilgili şu sorunlarımız oldu tesisatta zayıflık ek vs vs varsa ateşleme sapıtıyor lanet duruma geliyor araç.en son tesisatı yeniledik bi kaç kere araç sahibinden dolayı beyin yandı vs vs şu an araç eksik yazılım ve düşük kompresyonla(segmanlar gidik) 200 hp lik dyno çıktısı olan rc ve vtecle aynı yürüyen bi araç.
Ayrıca konuyu hortlatıyorum çünkü benim projemdede beyin lazım ve bi noktaya varamadım :) ben parasına göre değil ihtiyacıma göre beyin arıyorum.atmosferik kullanılıcak bir araçta hangisi mantıklı ? performans olarak baktığımızda semi seq mi full seqmi daha tepkili ? ateşleme cop olucak düşündüğüm beyinler ms2-ms3-sprint 500 bunların 3ünden hangisi beni tatmin edicektir.önemli olan yolda kalmamak devasal gaz tepkimesi ömürlük kullanılabilincek malzeme :beuj:
29 Haziran 2008 Ankara Ulusal 3. Ayak - Foto Galeri - Drag Türk
sana bılgı verırmı fotoyu ekledıgım lınkdekı tarıh ??? uzerındekı parcalar mı16 324 derece kentcams eksantrık yay sapka ıtıcı kol. alcara racıng 12 cr pıston yanlıs hatırlamıyorsam pıston markasını.fıdanza volan subabların markasını hatırlamıyorum subablarda guzel bır markaydı 45 lık weber karburatör vardı msd 6al atesleme :) sene 2005 de bu parcalar uzerındeydı ulusalda yarısıldı bu arabayla uzunca bır sure :) sanzımanın olcusunu hatırlamıyorum fakat olculerı gayet kısa ve guzeldı artı sahıbı yurtdısından 205 e 4 ceker yapmak ıcın sanızman bıle getırmıstı :)
sonra 2009 yılında aynı setup msd 6al sokuldu karburator sokuldu ıtb takıldı ms baglandı sonrasını ögrenmek ıstermısın ıcler acısı ms baglandıgı gunden berı arabanın sorunları bıtmedı ve sahıbı sınırlendı arabayı kapalı garaja cektı ölece yatıyor
ben sımdı ms ıle dusuncelerımı tecrubelerımı sadece kendı arabamda degıl farklı farklı 4 5 arabada denedım ugrasıtıgım arabalar ninemden buyukbabamdan kalma arabalar degıl kısa fılıtre eksozlu arabalar degıl anladınmı hepsı lımıtlerı atmosferık olarak zorlamaya calısan arabalar o yuzden bana kımse bız sunu yaptık ms le oldu demesın ınanmıyorum zaten ısı bılen kımsede ınanmaz :)..... ms le olur nasıl olur bılıyormusun senın fazla bısıyde gozun yoktur afr tuturmaya calısıyım dersen belkı olur onun dısında ms beyın felan degıl ..... varsa tanıdıkların bu ısle ugrasan ms haltec aem gıbı ecuları karsılastırın bakalım ugrasıp sorun cıkarıp sureklı kafamı kurcalayacagına 1 sefer yapar 300 500 fazlasını verırım keyıfle kullanırım...
Abi lütfen birakin şu ms tu kaka muhabbetini 500 üncü kez dönüyo bu muhabbet egzantrik alirken yok 383 dereceymiş yok 500 dereceymiş şanzıman ayarlarken 2. Vites 39 dişli olcak yok ayna mahruti 17 77 olcak yok pistonun etegİnin cidarı şöyle coatingli olucakmiş vs. vs. vs. Her boku en ince ayrintisina kadar araştirip draglarda 1. Siralara oynayan arabalar yapan adamlar neden ecuyu en amatöründen tercih eder
Nekadar ekmek okadar köfte ms in sikintisiz çalişabilmesi için msin en ufak ayrintisina kadar profesyonel biri tarafindan toplanmasi gerekli sifir tesisat sifir soketler sifir sensörler gerekir en önemlisi krank sensörü bunun yaninda aracin çok iyi şaselenmiş olmasi gerekiyo bunlarin biri ikisi bazen hepsi olmuyo ozaman sikintilar baş gösteriyo yolda kalmalar paf küf teklemeler bigün düzgün obür gün başka gaz yemeler vs.
Son olarak Kirmiziyla katildiğim nokta kim ne derse desin ne tecrube yaşamişsa yaşasin ms gayet kullanişli ve ucuz bir beyin kimsede tutup yillardir bu işin içindeki markalarla kiyaslama hatasi yapmasin ( halltech aem p28 neptune vs. Vs.) para çokomel parasi cok olan iyisini alsin az olan ms e devam
Birde pireye kizip yorgan yakilmaz ms den memnun kalmadiysan bide halltech denersin yok ondanda memnun kalmazsan söker karbüratöre devam edersin atlan deve değilya
mengu bazen sende sacmalıyosun ya ugrasılan tarıhlere bak potlarımı oku ıstersen ben ne yazmısım ecuyu sectık bılmıyorduk bu kadar problem lı oldgunu bılseydık takarmıydık demısmıyım daha oncekı postlarda demısım degılmı o yuzden sacma sapan gart alma pozsıyonlarına gırmeyın varsa klavyede degıl sanayıde tartısalım alalım 2 tane ecu benım arabam hazır baglıyalım bırde baska ecu baglayalım farklara bakalım hazırmısın dynoda vs de ?????????????????
bırakın msı savunmayı dıycemde ekmek yıyen adamlarsınız hala baska ecularla karsılatıryorsunuz yaaa yemın ederım bos muhabbet
ne kadar ekmek o kadar köfte kelımesıne bana kurma ıstersen benım ne kadar para harcadıgımı ne parcalar aldıgımı herkes ıyı bılır ama ben dıyorumkı ben ms aldıgımda benı bu denlı benım gıbı uyaran bırı olsaydı almazdam bı *** yedık aldık sımdı ne yaptım bu ısın adamı kımse danıstık sorduk aldık kafam rahat :)
heeee menguuu pireye kızıp yorgan yakan cok sahıt oluruyorum ben senın ms bagladın arabalara bazen gelıolar ras gelıyoruz sagda solda ama ben tutup burda yazmıyorum onları uyandırıyım senıde :) hadı selametle
heee son ekleyım bı yerde ozgun demıstı bırıne fıyat cıkartırıdı ms ın baglanması vs ı kac para tutuyor hesap yaptırdı bu konudaydı sanırım o paralara haltec alınıyor onuda son olarak ekleyımde para cokomel ılsıkısı bıtsın :)
bunda gard alinacak bişi yok senin arabana ms yapilirken ben benim arabam dahil 4 tane turbo 106 yapmiştim hee şöylede bi durum war ozaman ne ben ne bir başkasi ms konusunda 1 yada 2 den fazla tecrubeli değildi onuda geçtim sanayide tartişalim takalim deniyelim benim arabam hazir diyosun 187 dolarlik ms in karşisine ne çıkarticaksin bi yazarmisin lütfen
Yukarida yazdiklarimin hiç birini sana atfen yazmadim peugeotdan anladiğim için parçalar peugeotla alakali yoksa senle bi alakasi yok hangi araç olursa olsun farketmez ayni şey 2000 dolarlik halltech alip 40 dolarlik benzin regulatörü takan içinde geçerli madem yapiliyorsa sonuna kadar kaliteli yapilir öle araçlarda bir elin parmaklari kadar
Ben zaten 6 7 aydir ms felan yapmiyorum bu saatden sonrada çok fazla uğraşabileceğimi sanmıyorum yeni tayin yerimde ışler acayip yoğun zaman ayiramiyorum ne sanayiye nede boş beleş insanlarla uğraşmakdan bıktım başıma ne geldiyse güler yüzümden geldi hep .....ikilen ben oldum burdanda hodri meydan yazacak kadarda yürekliyim gelsinler yazsınlar desinlerki ben mengüye parami son kuruşuna kadar bi seferde tak diye ödedim ama bana böyle yapti söyle dolandirdi düşünüyorum bir yada iki çıkar beyin yaptirip parayi bakkal parasi gibi ödiyenmi ararsin yolda ayarda kaza yapip sonra ben kaza yaptim para verememmi diyeni beyin yaptirip kaçıp telefonlara çıkmıyanlarmı beyni yakip gelip bu yanik mi diyeni 100 lira verip kaçanmi 500 kere ayar yaptirip bu olmadi diyenmi dolu yaa :) ben kapora alip beyin getirtiyorum üzerine karimi koyup bağlantisini ayarini toplamasini vs. Yapiyorum mesela gittin pt51 aldin ama araba istediğin gibi gitmedi ne diyosun aldığın firmaya ben bunu beğenmedim bunu geri alin ben pt52 alicam diyebiliyomusun yok benden de kimse full iade bekliyemez sende biliyosun bi arabanin ms le doğru dzgün yürüyebilmesi için kaçgün akşama kadar sanayi havasının solunması gerektiğini
Son olarak ben yukaridada kirmizi ile belirttiğim kısma sonuna kadar katılıyorum ve ms le ne halltech ne aem hiçbirini kıyaslamam okadar saf yada yalancı değilim Hesap konusu bence yanliş kimse 2000 2500 liraya ms yaptirttim demesin msin fiyati belli beyin ayar tesisat extradan abi şu göstergeyi baglarmisin şunu takarmisin shiftlightmiş lunch muş vs. 1000 1500 en fazla olsun bide 4 bar map sensörü 1700 olsun o paralara ebaydan sadece beyin belki alınır 300 400 dolarlik 8. El 90 model halltech yada aem alinip yaptırılabilir sadece ayar için yukarida yazdiğim fiyatlar isteniyo o yüzden bence ms parasina ms yapilir daha da olmaz
------------------------------------------------------
.........................iiiiiiii..........
--------------------------------------------------
.............................................
------------------------------------------------
.....................şşş
----------------------------------------------
.................................................. ...
-------------------------------------------------
.................................................. .............
------------------------------------------------------
...............................
--------------------------------------------------