User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Buji Değişimi AFR dengesi

  1. #1
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Buji Değişimi AFR dengesi

    Arkadaşlar
    IK27 Irıdıum buji taktım tam gazda AFR 11 . Motor Hızlı ve sesli dönüyor
    Ford Motorsport 071C Buji taktım tam gazda AFR 11.5 Motor Dengeli ve sessiz dönüyor.

    Sizce hangi buji ile doğru çalışıyor.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

  2. #2

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence dengeli ve sessiz dönüyorsa afr 11,5 larda ve ECU dan görebiliyorsanız knock correction 0 ise 071C daha doğru.

  3. #3
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İdeal karışım 14.7 değil mi? 11 AFR zengin kalmıyor mu?

  4. #4
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sasuta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İdeal karışım 14.7 değil mi? 11 AFR zengin kalmıyor mu?
    rolanti değeri o

  5. #5
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzinin en verimli yanma oranı 14.7 değil mi? Yani 1 birim benzine 14.7 birim hava. Bu idela karışımdır ve ister rölanti olsun ister gazlama ideal karışım oranının değişmemesi lazım diye düşünüyorum. Belki bazı motor yapıları gereği zengin veya fakir karışım isteyebilir ona bişi diyemem.

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sasuta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benzinin en verimli yanma oranı 14.7 değil mi? Yani 1 birim benzine 14.7 birim hava. Bu idela karışımdır ve ister rölanti olsun ister gazlama ideal karışım oranının değişmemesi lazım diye düşünüyorum. Belki bazı motor yapıları gereği zengin veya fakir karışım isteyebilir ona bişi diyemem.
    Rolanti ve dusuk motor yuklerinde eksoz emisyon duzenlemeleri geregi 14.7:1 orani istenir ve enjeksiyonlu araclarda closed loop calisan oksijen sensoru ile saglanir..

    Ama ust motor yuklerinde karisim hem performans hemde motor sagligi acisindan zenginlesmelidir..

    14.7:1 sadece emisyon acisindan iyidir..

  7. #7
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pekine kadar zenginleşmelidir? Sanırım bunun net bir değeri yok. Mesela çok zengine düştüğü zaman piston üzerinde yanmamış yakıta, yağlamanın azalmasına, kurum birikmesine neden olur. Aşırı fakirde de yüksek sıcaklık nedeniyle piston eritmeye kadar gider. Bunun belli bir aralığı var mı?

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sasuta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pekine kadar zenginleşmelidir? Sanırım bunun net bir değeri yok. Mesela çok zengine düştüğü zaman piston üzerinde yanmamış yakıta, yağlamanın azalmasına, kurum birikmesine neden olur. Aşırı fakirde de yüksek sıcaklık nedeniyle piston eritmeye kadar gider. Bunun belli bir aralığı var mı?
    Atmosferik araclarin ve turbo araclarin degerleri farkli..

    Markadan markaya degerler degismekle birlikte kesin olan ust motor yuklerinde karisim zengin oluyor

    Atmosferikler icin 12:1 - 12.5:1- 13:1 gibi ornekler gordum..

    Turbolarda oran dahada dusuktur..

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kabaca şöyle bir tabloya bakmak uygun olur

    yük arttıkça yani gaza yüklendikçe hava yakıt karışımı zengine gitmek zorunda
    ideal karışım (14.7) rölanti ve sakin kullanım altında geçerli

    atmosferik araçlar tam gazda 12.5 afr ye kadar zengin olabilir
    turbo araçlar 10-10.5 afr ye kadar inebilir
    her iki araç sakin kullanımda 14.7 afr ile gider (closed loop mode)





  10. #10
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk tabloyu iyi inceleyin
    ideal karışımın 14.7 olmasının en büyük nedeni "en az hava kirliliği" orada olmasıdır
    14.7 den daha zenginde CO yani karbon dramatik artar
    daha düşükte Hidrokarbon artar
    halbuki en yüksek güç 12.5 afr de alınır.
    nox gazını kesmek için catalitik converter kullanılır
    vs vs
    tam detaylı kimyasal açıklaması var yani

  11. #11
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Detaylı açıklama için teşekkürler.

  12. #12
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Belki yazılımdaki ateşleme zamanlaması ile ilgili fakat Boost 2 bar ve tam gazda AFR 11.5 altına indiğinde çekiş azalıyordu ve 10.5 altında tekleme yapıyordu..

    Benim için İdeal AFR Oranları:
    Rolanti : 13.8
    Tam gaz Boost 2 Bar : 12.0

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •