User Tag List

3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: Otomatik şanzımanı korumak için

  1. #1

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Otomatik şanzımanı korumak için

    Özellike DSG'lerin fazla torka karşı hassasiyeti olduğu bilinen bir gerçek. Özgün'ün yaptığı yazılımlarda DSG'ye de müdahale edip vites değişim süresinin uzatıldığını okudum. Şimdi belki de benim yanlışım ama bunun üzerinden giderek bir merakımı da gidermek istiyorum.

    Şimdi vites değişim süresi uzatılınca normal olarak bir üst vitesi daha düşük devirde yakalıyoruz. Bu da şanzımana binen gücü azaltıyor. Bu şekilde de şanzımanın sağlığı korunmuş oluyor. Şimdi Özgünün yaptığı işten bu benim kendi yorumum. Yanlış olabilir veya vites değişim süresinin uzatılması farklı bir nedenle olabilir. Eğer yanlışsa düzeltirseniz sevinirim.

    Şimdi bu yanlış olma ihtimali olan yorum üzerinden başka bir fikir geldi aklıma. Daha doğrusu fikir geldi demek iddialı olacak. Başka bir otomobilde uygulanana sistemi diğer otomobillere entegre edebilir miyiz onu danışmak istiyorum.

    Mercedes 2010 yılında E63 AMG'nin sekiz silindirli motorunda vites değişim anında altı silindir kapatarak şanzımana binen gücü azaltıp vites değişim süresini kısaltıyor.
    Buradan da ilgili habere ualaşabilirsiniz

    Şimdi gelelim benim merak ettiğim noktaya. Örnek olarka bir Scirocco alalım. Bu otomobilin beynini vites değişim anında iki silindirin ateşlemesini kesecek şekilde programlamak mümkün mü? Eğer bu yapılabilirse artıları veya eksileri ne olur?

    OrMaNcI

  2. #2
    TurboM3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    50
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vites geçişlerinde ateşlemeyi kapatmak otomatik şanzumanın ömrünü uzatıyor.

    Önemli olan konular:

    A- vites geçişini anlayıp beyine "ateşlemeyi kes" şeklinde komut yollayacak sistemi oluşturmak.

    B- Aracın beyninde bu süre boyunca (çok kısa süre) ateşlemeyi kesmek.


    OEM yazılımlarda bu menü muhakkak var, ancak yazılımın neresinde bu özelliğin olduğunu bilmek önemli.

    İleri seviyede stand alone beyinler gear cut torque reduction başlığı altında bu özellik var.

    En zor bölüm vites geçiş anında beyine sinyali yollayıp " haydi kes" demek. Şanzuman beyninden bu sinyali alabilmek zor olan bölüm.
    Subhanallah, Elhamdulillah, Estağfurullah, Alllahuekber, Lailaheillallah

  3. #3
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TurboM3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vites geçişlerinde ateşlemeyi kapatmak otomatik şanzumanın ömrünü uzatıyor.

    Önemli olan konular:

    A- vites geçişini anlayıp beyine "ateşlemeyi kes" şeklinde komut yollayacak sistemi oluşturmak.

    B- Aracın beyninde bu süre boyunca (çok kısa süre) ateşlemeyi kesmek.


    OEM yazılımlarda bu menü muhakkak var, ancak yazılımın neresinde bu özelliğin olduğunu bilmek önemli.

    İleri seviyede stand alone beyinler gear cut torque reduction başlığı altında bu özellik var.

    En zor bölüm vites geçiş anında beyine sinyali yollayıp " haydi kes" demek. Şanzuman beyninden bu sinyali alabilmek zor olan bölüm.
    bu anlatılan sıralı şanzımanlar çıktığı ilk günden beri var. Manuel olarak çalışıyordu ilk önceleri. Vites kolundaki bir algılayıcı otomobilin devir sayısını (kulananın becerisine bağlı olarak) 1000 dev/dak kadar aşağya alabiliyordunuz. (Ateşlemeyi kesersen elde vites kolunda olursa araba stop eder.)
    bunun hazırınıda motosikletçilerde bulabilirsiniz. (quick shifter diye aratırsanız ) Aynen sizin yazdıklarınızı motosiklette uygulayabiliyorsunuz.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •