User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: aem fic baglanti problemi

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    aem fic baglanti problemi

    X20XEV motorlu vectraya aem fic baglamaya calisiyorum.

    +12v ve sase kablolarini bagladim aem fic in kendi tesisat i uzeinden kontrol ettim multimetre ile 12v elektrik geliyor..

    Krank sensoru 3 kablolu.. Kablo diagramina gore sinyal kablosunu kesip aem ficte ilgili kablolara bagladim..

    Fakat arac calismakta zorlaniyor, biraz daha marsa basinca ariza isigi yakip calisiyor motor, opellerin "limp mode" u olan 4500 devirden yukari cikmiyor fln..

    Fic i iptal edip mars basinca cok rahat calisiyor.

    Problem ne olabilir? Deneyimli bilgili arkadaslardan yardim rica ederim..

  2. #2
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal begen giden kranks sensoru nun sinyalini bozuk or olabilir empedansi uyumlu olmadigi icin. Araya direnc koyularak duzeltilebilir
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orjinal begen giden kranks sensoru nun sinyalini bozuk or olabilir empedansi uyumlu olmadigi icin. Araya direnc koyularak duzeltilebilir
    İnternette bu direnc konusu ile ilgili yazilar ve fotolar var. Fakat hepsi "mag" tipi iki kablolu sensorler icin. (Analog sinyal deniyor)

    Bendeki 3 kablolu sensor ve "hall" tipi olarak ifade edilen tip (dijital sinyal deniyor)

    Direnc nasil baglanacak bir benzer ornek bulamadim.

  4. #4
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunu röle ile aşmıştı bir arakdaş ama buraya üye değil

    emre akyol var şuan rusyada o aracına turbo yapıcak fic bağlıyor oda 5v röle ile halletmişti oda hatta ürünler fic falan benim garajımda yardım ederse ancak o eder

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bektas_talay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunu röle ile aşmıştı bir arakdaş ama buraya üye değil

    emre akyol var şuan rusyada o aracına turbo yapıcak fic bağlıyor oda 5v röle ile halletmişti oda hatta ürünler fic falan benim garajımda yardım ederse ancak o eder
    arkadaşın arabası nedir? benim arabaya benzer mi elektronik yapıdan incelemek isterim.

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz internette yaptigim arastirma sonucu x20xev nin crank sensoru diger tiplerdeki gibi calismadigini gordum..

    Ne standart " Mag" tip gibi analog sinyal uretiyor, nede "hall " tipler gibi dijital sinyal uretiyor..

    Beyinden sensore bir sinyal gidiyor , sensorden geri gelen sinyal ile beyin devri anliyor vs. vs.

    Kisaca krank veya egz sensorunu aem fic e baglayamiyorum.

    Merak ettigim su: lpg beyni gibi bobin sinyallerinden baglayip sadece devri gormek mumkun mu? Ateslemeyi retard etmekten vazgectim, sadece devir gorsem yetecek diger sensorleri ve enjektorleri baglayip kullanacagim.

    Yardima ihtiyacim var..

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım bilgisi olan yok bu motor ve aem fic ile ilgili..

    aklıma bir çözüm geliyor ama çalışır mı emin değilim:

    EFİ yapılan karbüratörlü araçlardaki gibi krank kasnağına dişli çark yaptırıp, aem fic ile çalışacak uygun bir sensörü, gene yapılacak ayak ile bağlıyim, deviri bu sistemle okutayım, tek handikapı ateşleme retard yapamayacak..

    devir haricinde maf, tps bağladım onlarda sorun yok, enjektörlerde sorun çıkacağına ihtimal vermiyorum..

    şu devir işine bir çözüm bulabilsem..

  8. #8
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Linkteki ürünün işini göreceğine inanıyorum.
    Rpm (Devir) Sensörü -40.00TL

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Linkteki ürünün işini göreceğine inanıyorum.
    Rpm (Devir) Sensörü -40.00TL
    Lpg beyinleri gibi bobinden sinyal okutarak devir gorebilecegini bilsem bu alet olmaksizin baglanti yaparim aslinda.. Linkteki alet hassas bobinlerde kullaniliyor..

    Benim duldulde lpg var sinyal bobinden aliniyor. Aem fic bu sekilde baglanabiliyormu bilemiyorum. Arastirayim nette.

    İlgilendigin icin tesekkur ederim alihan.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •