User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Apexi SAFC2 Ayarları Yardım

  1. #1
    Rover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    5
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Apexi SAFC2 Ayarları Yardım

    Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Ben 6 yıllık bir Rover 200 kullanıcıyım. Uzun zamandır aklımda olan projeyi sonunda hayata geçirdim ve arabamı turboladım. Proje için kullandıgım parçaların çogu bana hazır geldi, bende üstüne fazla ekleme yapmadan aracı topladık.

    Kullandıgım Parçalar:

    -mg zr turbo piston
    -mg zr turbo krang mili
    -vvc emme manifoldu
    -62 mm gaz kelebegi
    -costum intercooler
    -k03 turbo
    -el yapımı turbo manifold
    -hks turbo timer
    -hks evc5
    -apexi safc2
    -nkg iridyum buji
    Birkaç parça daha var yazmadıgım. Uzunlafın kısası;

    Sizlere danışmak istedigim bir sorunum var. Aracı toplarken beyin kullanmadık kendi beyniyle çalışıyor. Rolantide bir sorun yok fakat hareket halindeyken 3000-3500 devir aralıgında araç yığılıyor. Öğrenmek istedigim beyin takıncaya kadar safc den ayar yapabilirmiyiz. Yapabiliyorsak nasıl bir ayar yapmalıyız. Bunun haricinde baska bir çözüm yolu varsa bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi? Şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mutlaka yüksek basıncı tanıyan bir beyine geçmeden önce...
    arabaya acilen wideband afr ,egt ,boost saati falan takmalısın
    hava yakıt karışımını kontrol etmeli ve görmelisin
    zaten safc2 taksan bile ayar için wideband şart

    ama safc2 kurtarmaz seni
    motoru tahmininden daha çabuk kırarsın, bu şekilde gazlama
    orjinal beyin atmosferik basınçlarda çalışır yukarısını görmez, motor fakirde kalır bummm.

  3. #3
    Rover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    5
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilgiler için teşekkürler, wideband haricinde diğer göstergeler mevcut widebandı bağladıktan sonra aem fic kullansak biraz daha sağlıklı sonuç alabilir miyiz? Zaten aracı 0,7-0.8 bar civarı basınçta kullanmayı düşünüyorum, bu konudaki fikirlerinizi de belirtirseniz sevinirim!

  4. #4
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    safc veya aem fic size tat vermez bukadar emek harcadiktan düzgün bir beyinle islemi sonlandirmanizi tavsiye ederim siteye uye daha önce aem fic kullanip da söküp atan bircok atkadas mevcut en kötü ms2 v3.0 veya daha ii beyinler ile islemi sonlandirirsaniz sıkılmadan , sogumadan binecginiz bi araciniz olur

  5. #5
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    İngilizler genelde Megasquirt tarzda beyin kullanıyorlar aşağı yukarı sizin setup ile benzer şekildeki modifiyeler ile.

    Bence de standalone bi sisteme geçmelisiniz, MS yapacaksanız da ya çok iyi toplanmış olmasına özen gösterin ya da biraz daha fazla verip AEM, Haltech gibi ürünlere yönelin derim.

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Safc kullanilabilir, fakat bir map sensore ve buyuk enjektore ihtiyaciniz olacak (basinca gore ayar yapmak icin)

    normalde safc yi tetikleyen gaz kelebegi sensoru voltajidir dusuk gaz yuksek gaz ayari vardir.

    Turbo araclarda ise map sensoru voltajini kullanarak basinc haricinde yakiti kismak (buyuk enjektor takildigi icin) basinctada yakiti arttirmak icin kullaniliyor.

    Bu isleme "safc hack" deniyor..

    Ancak bu yontemi sadece ve sadece bu haliyle kullanmamaniz icin oneririm. Benimde esas onerim atesleme yakit ve devire mudahale edeceginiz ayarlanabilir beyne gecmeniz olur.

    Ek olarak wideband mutlaka olmali..

  7. #7
    Rover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    5
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Verdiğiniz bilgiler için hepinize teşekkür ederim.
    Buraya kadar yapılan işten memnunum şu haliyle bile çok canlı oldu, sonuç olarak sağlam canlı bir beyinle olayı tamamlayacağız. Gecici bir çözüm arayaşındaydım ama sanırım en sağlıklısı olması gereken olcak onun içinde beyinle olayı sonuçlandıracağım... Tekrar teşekkürler

  8. #8

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Balikesir
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam megasquirt 3 takarsan bence tadından doyamazsın arabana

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •