User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: opel astra gsi 1996 x20xev avans sesi

  1. #1
    vahdet35tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    opel astra gsi 1996 x20xev avans sesi

    Merhaba arkadaşlar aracımı bir senedir kullanıyorum eskiden 3000 devire kadar duyulan bi avans sesi vardı 2 aydır yazılım var şimdi ise avans sesi diğer devirlerdede vuruyor vuruntu sensörünü sökünce acaç avans vurması gidiyor bu seferde haliyle fazla yakıt artı performans düşüklüğü oluyor şuan çok dikkatli sürüyorum gazlamamaya çalışıyorum yazılımcı dedi avansı kısarız şimdide diyor sensör avansı kısması lazım gittim orjinal sensör aldım ondada aynı sonuç egzantrik ve krank sensörü yeni motor 16000 de 5500tlye motor yapılmışustaya gittim fazla kapak taşlatma olabilirmi diye dediği ne kadar taşlanmışsa ona göre contasını taktık dedi bayadır forumu okuyorum yanıtımı bulamadım diye konu açtım ilginiz için teşekkürler...
    buda yazılımdan sonra

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    opcom da vuruntu sensoru araciligi ile ateşlemeyi ne kadar geri çektiğini gösteriyordu.

    yolda giderken buna bakilabilir.

    birde vuruntu sensoru tork anahtarı ile servis kitabi tork değerine gore sikilmali. buna da dikkat edilmesi gerekli.

  3. #3
    vahdet35tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    opcom da vuruntu sensoru araciligi ile ateşlemeyi ne kadar geri çektiğini gösteriyordu.

    yolda giderken buna bakilabilir.

    birde vuruntu sensoru tork anahtarı ile servis kitabi tork değerine gore sikilmali. buna da dikkat edilmesi gerekli.
    biz direk sıktık tork anahtarı yok tahminen gittiğimiz ustalardada yoktur veya uğraşmazlar ama şansımı denerim bugün aklıma enjektör işemesinden olabilirmi diye soru geldi çünkü sıralıda ilk çalışma benzin ile oluyo bakıyom benzin lpgden önce bitiyo

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vahdet35tr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biz direk sıktık tork anahtarı yok tahminen gittiğimiz ustalardada yoktur veya uğraşmazlar ama şansımı denerim bugün aklıma enjektör işemesinden olabilirmi diye soru geldi çünkü sıralıda ilk çalışma benzin ile oluyo bakıyom benzin lpgden önce bitiyo
    tork değeri 20nm, adam gibi tork anahtarı olan birini bul, ve tork anahtarı ile sıkılsın, sensör net yanlış ölçer, hassastır.

    benzin işemesi de olabilir, anlamak için aracı çalıştır, lpg ye geçsin ve benzin pompasının fişini çek. arabayı o şekilde kullan, hissedilir bir değişiklik olursa anlarsın bu durumu.

    ama LPG de vuruntu yaşamazsın, bende X20XEV motorlu Vectra A GT vardı, LPG de vuruntu olmazdı.

  5. #5
    vahdet35tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    saolasın ilk izin günümde deniycem hepsini zaten dün amortisör üst takoz civatasını kırdım 2 gün izin aldım 2 günümü sarışınımla geçircem

  6. #6
    vahdet35tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzin pompasının fişini çektim araç lpgde sanki bi piston eksik çalışıyomuş gibi çalışmaya başladı

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vahdet35tr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzin pompasının fişini çektim araç lpgde sanki bi piston eksik çalışıyomuş gibi çalışmaya başladı
    o zaman ciddi bir sorun var, böyle bir durum olmaması lazım.

    LPG Ecusu, LPG enjektörlerinden birini çalıştıramıyor, benzin enjektörü çalışıyor, benzin pompasını kapatınca, o silindir hiç çalışmıyor.

    Muhtemelen LPG ecusu arızalı.

    hangi silindirin çalışmadığını anlamak için, benzin pompasını kapatınca, LPG enjektör kablolarını tek tek çek. her seferinde 1 tanesini çıkar. biri hariç hepsinde durum daha kötü olacak, ama birini çektiğinde çalışmada değişmeyecek.

    o silindirin enjektörü çalışmıyor ve olmaması gerektiği şekilde benzin enjektörü çalışıyor, problem LPG ecusundan.

  8. #8
    vahdet35tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet garantisi var zaten 2 hafta önce gittim süreklibi uyarı sesi verip gazda çalışmıyodu enjektörleri yeni taktılar bide bi parça daha değiştiler orda 0 beyinde denemişlerdi ama beyinde sıkıntı yok demişlerdi orda arıza ortadaki 2 pistonun benzin vermesiydi sonra yeni lpg enjektörü takında çalışası süzeldi ama tekrar bilgisayara bağlayıp konrol yapmadı giderim hem filtresi değişcekti zeten ama arabanın benzinde avans vurduğu gerçeği var

  9. #9
    vahdet35tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç 2 piston benzin çalışıyomuş lpgde ayar yapıldı benzinde avans vuruyor fakat lpg de yokuşlarda düşük devirde az duyuluyo triger de sente kaçıklığı veya yazılımın yanlış olması geliyo aklıma onlara yoğunlaşcam

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne yaptılar da düzeldi?

    su anda benzin pompa fişini çekince LPG de sorunsuz calisiyor mu?

  11. #11
    vahdet35tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pompanın nin fişini çeksemde çekmesemde aynı lpg de düşük devide yokuş çıkarken veya mesela elfreni çekiyom arabayı kaldırmaya çalışıyom düşük devirde şakırdıyo ama benzinde hemen hemen her devirde şakırdıyo acaba emme egzantriği bi diş falan atlanık olabilir diye şüpheliyim egzantriksensörünün yansanayiliği denicem

  12. #12

    Üyelik
    Dec 2014
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zaman geçmiş, gelişme var mı? sente kaçık olsa sürekli düzensiz çalışması gerekmez mi? rolantide vs... ?

  13. #13
    vahdet35tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rolantide titreşimli çalışma var yazılımcıya gittim tekrar, dediği yazılımlık bişey yok evet avansı açtık ama kısarsamda araban gitmez diyo yakıtının oktanını arttır diyo düzgün ustada bulamadım trigere baktıriyim gerekmedikçe kullanmıyorum gaza dikkatli basıyorum ama lpgde avans vurmuyor yüksek devirleri yetiştiremiyor. ama yazılımdan öncede 2500-3000 devire kadar avans vuruyodu şimdi benzinde yüksek devirlerdede vuruyo bazı shell lerde 100 oktan varmış onu denicem zaten bi kaç ihtimal var tesisat, triger, fazla kapak taşlama ihtimali
    çok kafamı kurcalıyo rüyama giriyo ben çok değer veririm arabalara sırf zorlanmasın diye yokuş çıkmam yolumu uzatırım kırcam yakında avans vurmaktan

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •