User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Ecu neden oksit yapar ?

  1. #1
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ecu neden oksit yapar ?

    Durduk yere.... Su, nem almış olamaz durduk yere neden oksitlenir beynin içi ?

  2. #2
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Durduk yere.... Su, nem almış olamaz durduk yere neden oksitlenir beynin içi ?
    Her aracın beyni aynı yerde bulunmaz . Kimisi motor yanında kimisi kabin içindedir.
    Bu da onemli faktördür oksitlenmede.GEnelde nemden falan oksit yapmış olabilir..
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  3. #3
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her aracın beyni aynı yerde bulunmaz . Kimisi motor yanında kimisi kabin içindedir.
    Bu da onemli faktördür oksitlenmede.GEnelde nemden falan oksit yapmış olabilir..
    Araç INTEGRA LS... Kabin içerisinde yolcu koltuğunun karşısında, ayak dayamanın
    altında. Herhangi bir şekilde nem almamış... Açtığımda epeyce bir oksitlenme yapmış
    ve bir kaç direnci filan kullanılamaz hale getirmiş ? İşin kötü yanı elektronik
    malzeme satan yerlerde bulamadım zender denilen direnci ...

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zender diye birşey yok "zener" var ,
    zenerde direnç değil ,

    direnç başka zener başka şeyler .

    önce onu ayıralım .

    dirençse değeri nedir ?
    üzerinde renkli renkli şeritler olan eleman dirençtir.

    zener ,
    belirli bir voltajın üzerini geçirmeyen bir "diyot" türüdür .
    mesela 12 voltluk zener ,
    12 volt üzerinde iletime gider ve voltajın daha yükselmesini önler(çok kaba anlatımla)

    düzgün bir makro çekim resim olursa daha net cevaplarım .

  5. #5
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaxiQ4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zender diye birşey yok "zener" var ,
    zenerde direnç değil ,

    direnç başka zener başka şeyler .

    önce onu ayıralım .

    dirençse değeri nedir ?
    üzerinde renkli renkli şeritler olan eleman dirençtir.

    zener ,
    belirli bir voltajın üzerini geçirmeyen bir "diyot" türüdür .
    mesela 12 voltluk zener ,
    12 volt üzerinde iletime gider ve voltajın daha yükselmesini önler(çok kaba anlatımla)

    düzgün bir makro çekim resim olursa daha net cevaplarım .
    Valla emektronikle aram iyi değil. Bilgim yok.
    Demiş olduğunuz sener diyot o zaman. Maalesef resim yok.
    Tf 13 yazıyormuş üzerinde büyüteç ile baktık ama

  6. #6
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla emektronikle aram iyi değil. Bilgim yok.
    Demiş olduğunuz sener diyot o zaman. Maalesef resim yok.
    Tf 13 yazıyormuş üzerinde büyüteç ile baktık ama
    http://www.ges.cz/?lang=en&page=inde...id=GES04900066
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  7. #7
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen böyle bit kadar bi şey... Üzerinde ki yazıyı büyüteçle okuyamadım

  8. #8
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi karakoyde satiliyor olabilir birkere gitmistim bakmak lazim

  9. #9
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ABi integraların ecusu sağ blowerin altında olduğu için nemlenmeleri çok doğal... sağlam yağmurlarda blowerın altından su sızar halının üstüne ve ecu kutusunun üstünde kireç gibi beyaz birşey birikir... bu her integrada aynıdır... ama socketleri kuruysa içerisine su sızması imkansız... ama socketlerin ucu oksitlenmişse socketin koruma plastiği ve contası yoksa su yer doğal olarak... eğer orda su alırsa ecuya su sızıyor yada araç çalıştığında sensörlere hatalı veri okuyor ve hatalı veri alıyor.... çünkü su değidiği an su iletkn görevi görüyor....

    ayrıca biraz önce konuştuğumuz ECU larımız kırmızı ledlidir kontak ikinci konumda ecu okuma yapar...

    bide sendeki sorunu ben o elemanlar bişileri sökerken yanlışlıkta bir kabloyu düşürdüler ve şase yaptı araç bazı sigortaları gözden geçir başka yakıt pompası socketini ve MAİN RELAY( PGM FI ) in ayrı sigortası var onları incele

  10. #10
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ABi integraların ecusu sağ blowerin altında olduğu için nemlenmeleri çok doğal... sağlam yağmurlarda blowerın altından su sızar halının üstüne ve ecu kutusunun üstünde kireç gibi beyaz birşey birikir... bu her integrada aynıdır... ama socketleri kuruysa içerisine su sızması imkansız... ama socketlerin ucu oksitlenmişse socketin koruma plastiği ve contası yoksa su yer doğal olarak... eğer orda su alırsa ecuya su sızıyor yada araç çalıştığında sensörlere hatalı veri okuyor ve hatalı veri alıyor.... çünkü su değidiği an su iletkn görevi görüyor....

    ayrıca biraz önce konuştuğumuz ECU larımız kırmızı ledlidir kontak ikinci konumda ecu okuma yapar...

    bide sendeki sorunu ben o elemanlar bişileri sökerken yanlışlıkta bir kabloyu düşürdüler ve şase yaptı araç bazı sigortaları gözden geçir başka yakıt pompası socketini ve MAİN RELAY( PGM FI ) in ayrı sigortası var onları incele
    Timu biz bu ECU'yu ilk kez (16 yılda ilk kez) 1-1.5 ay önce mapping için açtık.
    İçi pırıl pırıl tertemizdi. Soketlerde filan kesinlikle bir şey yok

  11. #11
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mapping yapıldıktan sonra kapağı tam kapatıldımı ? çünkü ecunun içinde contalar var ince hava bile aldırmaz o contaları.... su girerse o ecuya su ile birleşince tuzlanma yapar.... ve eğer o ositlenmeyi 1 ayda yapmışsa suyu içeriye alabileceği tek yer blowerin alıntdandır...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •