khan Nickli Üyeden Alıntı
bence bobin degil, cunku bobin olsa ust devirlerde arabanin normal afr ye gelmemesi lazimdi, Camshaft position olabilir ama mantik olarak yinede cps den kaynaklanan bir ariza olsa ust devirdede duzelmemesi lazim ama olmaz diye birsey yok cok ilgince sensorlerden cok ilginc arizalar cikabiliyor.
hakanin aciklamalari japon arabalarinin cogu icin cok gecerli degil, misal veriyorum bizim araclarda kullanilan iridyum bujilerde gap ayarlama mecbur kalmadikca tercih edilen bir islem degil.
almanlarin atesleme sistemini ve gucunu net olarak bilmiyorum fakat ust devirlerdeki atesleme sorununun buji gap araligi dusurulerek cozulmesi bobinlerin atesleme gucunun dusuk oldugunu gosteriyor, boost altinda ark in sonumlendigini gosteriyor. mj cinsinden bobin guclerini verebilirseniz bir karsilastirma yapilabilir. Gap araligini dusurmek 500 hp lik bir arabada misal olarak .80 den .50 ye dustugunuz zaman yaklasik olarak 20 25 hp civari guc kaybedersiniz.
ayrica bir ek bilgi cogu arabada maf sensorunun kablosu cekik sekilde arac calisir ama yurumez, yurusede salak sacma calisir.