ayrıntılı olması için daha sonra resim ekleyecem :
dsm platformlu yada 4g63 kodlu motoru taşıyan araçlarda ( mitsubishi eclipse, galant, eski model evolar, plymouth laser, eagle talon,hyundai sonata(sonatalarda g4cp kodlu blok olanlarda) vs...) aracınızın arızasını anlayabilmek için multimetre kullanabilirsiniz.
Bunun için yapmanız gerekenler şunlar.
Aracınızın diognastic soketini bulun (aracın bilgisayara bağlanması için gerekli olan soket) 1. pin (üst sağ) ve 12. pini (alt sol) analog multimetrenizin artı eksi kutuplarına bağlayın ve direnç ölçme moduna alın. sonra aracınızın kontağını çevirin.
ibrenin kısa veya uzun aralıklarla en yüksek seviyeye çıkıp indiğini göreceksiniz. eğer ibre kısa aralıklarla sürekli inip kalkıyorsa o an için bir arıza yok demektir. Diğer tanımlamalarda şu şekilde olur.
1 uzun 2 kısa : hava akışmetresi
1 uzun 3 kısa : giren hava ısı sensörü (genelde akışmetreyle birlikte olur)
1 uzun 4 kısa : boğaz kelebeği pozisyon sensörü
2 uzun 1 kısa : motor soğutma suyu ısı sensörü.(genelde iptal edilip yerine basit bir müşür takılabiliyor.)
2 uzun 2 kısa : Crank mili sensörü
2 uzun 4 kısa : hız sensörü (95 den önceki modellerde takometrenin içinde)
2 uzun 5 kısa : barometric basınç sensörü
3 uzun 1 kısa : vuruntu sensörü (turbo araçlarda)
4 uzun 1 kısa : enjektörler
4 uzun 2 kısa : yakıt pompası
4 uzun 4 kısa : ateşleme kömürü
Saygılar