User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: standalone lpg ecu

  1. #1
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    standalone lpg ecu

    megasquirt tarzı ecularla lpg enjektörleri sürülebilir.ama lpg sıvı olmadığından düzensiz sıcaklık değişikliklerinden dolayı basıncı değişiyor.megasquirt tarzı standalone ecu ile benzin sistemi ile oynamadan direk lpg enjektörleri sürülürse süper olur.ben mbtürkiye forumuna üyeyim arabasına çok değer veren binlerce mercedes sahibi ve audi sahibi var ama araçları efi olmadığından sıralı lpg bağlatamıyorlar.bu işi yapabilen olursa çok kazanç var.genelde eski amerikanlarda ve mercedes audilerde mikserli sistem lpg var yani gaz tankı ve gaz tesisatı hazır.bu sistemi geliştirebilecek olan varsa ben enaz 100 tane mercedes müşteri bulurum hatta böyle birinin telefonunu versem o telefon hiç susmaz

  2. #2
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tolga ve gökhan ms i mercedes sıralı lpg sistemi için dizayn edip uyguladı yakıt haritası ms le çaılıyo yapıldı yani
    böyle bi ihtiyacın varsa görüşmeni öneririm tolga 5334966648
    ECUTECH İstanbul

  3. #3
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ms ile gaz enjektörlerini sürebilirsin ama senin dediğin gibi olmaz sen diyosunki direk tüplü sistemi benim arabama takın ms ilede kontrol edelim arabanın orj benzinli kısmı kalsın gaz benzin gibi değilki damlasın görelim ya kaçak olursa allah korusun yada zehirlerse insanı hem o şekilde yaptın projesi çizilmesi lazım tüvden geçicek onlarında halledilmesi gerekli hadi bunları geçtim ms in çalışması için krank sinyali tps vs. gerekli sen her halukarda krank tekeri gaz kelebeği gibi parçaları alıcaksın önce araban efi sisteme çevirilir gaz kelebeği krank wheel enjektörler felan halledilir stabil şekilde çalışır ondan sonrada tüpçüye istediğin marka sıralı sistemi bağlatırsın senin istediğin şekildede olur ama o riski herkes almaz (şahsi açıdan ben almam)

  4. #4

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selçuk olay sadece enjektörleri sürmek olsa binlerce seçenek olur elde.
    Oradaki temel sorun o kitleri ruhsata işletmek. Öncelikle böyle birşey yapabilmen için marka yaratman, kitlerin özgün ekipmanlarını hazırlatman ve bunları MMO dan onaylatıp projelerini hazırlatman gerekiyor. Her araba için ayrı ayrı üstelik. 40-50 bin liralık bir maliyetten bahsediyorsun. O tip araçların hiçbirisi sızdırmazlık testinden geçemez. He adamın arabasında zaten LPG vardır ve bunu daha önceden ruhsatına işletmiştir, ona gidip bu tip bir uygulama yaparsın OK ama onun haricinde legal yollardan işletmen gerçekten çok zor.

    Bu arada LPG vaporizere kadar yüksek basınçlı olarak ve sıvı halde geliyor. Oradaki sorun ısıdan değil depoda bir pompa vs olmamasından dolayı depodaki LPG miktarı düştükce basıncının düşmesi, dolayısı ile vaporizerden sonraki basıncında buna bağlı olarak düşmesinden kaynaklanıyor. Yani rail basıncın değişiyor. İllede MS ile bunu yapacağım dersen, barometrik korr. için kullanılan MAP sensörünün portunu LPG basınç sensörünün sinyalini ölçecek şekilde konfigüre eder bunu firmware de scale edersin yani yeni bir firmware hazırlarsın ve gerekli düzenlemeyi yaparsın. Sorunsuzda çalışır.
    Uğraşılırsa yapılır. Atla deve değil. Ama dediğim gibi legal konuları halletmen neredeyse imkansız.

    Bir başka konu LPG sistemlerinin ECU larının fiyatı. Şu an sıralı sistemler 1000 lira +depo masrafı civarına montajı yapılıyor. Bunların parayı tutan kısmı genelde enjektörleri. MS de taksan bu enjektörleri alman lazım. Teleflex in enjektörlerinin bir tanesi 90 avromu ne. Diğerininde olsun olsun 50 avro olsun. E 6 silindirden bahsediyorsak buna en az 300 avro kafadan enjektör parası vereceksin demektir. ECU ları öyle pahalı birşey değil bunların. Atikerin ECU su 100 euromu neydi yanlış hatırlamıyorsam. Dolayısı ile ürküttüğün kurbağaya değmeme ihtimali gerçekten yüksek.
    He kendi arabana takacaksan hadi uğraşalım ama ticari platformda bu iş kafadan mıçar. MS in maliyeti kafadan ıvır zıvırları ile 1000 liraya yaklaşır zaten. Ki işçilik falan yok bunda. Sensördü EDIS ti ottu kıldı falan filandan bahsediyorum. E bunu monte eden adamda hilali ahmer cemiyeti değil tabi. O da en az 500 lira falan alması lazım. E alt alta koyarsan kafadan 1500 liraya geldik bile. LPG enjektörleri içinde 500 lira desen minimum maliyetin bile 2000 lira civarında ve üstünde olacaktır. O forumdaki arkadaşlarından kaç tanesi sırf enjektörlü olsun diye 150 liraya taktırdıkları mikserli LPG kitinden vazgeçip 2bin lira daha masraf yapıp bu işe kalkışırlar? Bence hobi yada deneme amaçlı yapılabilir, ama ticari bakış açısı ile pek fizibıl gibi gözükmüyor. Üstelik her şartta yasal sınırlamalar olmaya devam edecek. İşgüzar bir kontrol memuru (aslında işini doğru yapan adama işgüzar demekte doğru değil ama) kontrol ederse o araç hayatta sızdırmazlıktan geçemez. İlkinde geçse ikincisinden geçemez. Ondan da geçse üçüncü de patlar. O iş o kadar kolay değil kısacası.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  5. #5
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selçuk olay sadece enjektörleri sürmek olsa binlerce seçenek olur elde.
    Oradaki temel sorun o kitleri ruhsata işletmek. Öncelikle böyle birşey yapabilmen için marka yaratman, kitlerin özgün ekipmanlarını hazırlatman ve bunları MMO dan onaylatıp projelerini hazırlatman gerekiyor. Her araba için ayrı ayrı üstelik. 40-50 bin liralık bir maliyetten bahsediyorsun. O tip araçların hiçbirisi sızdırmazlık testinden geçemez. He adamın arabasında zaten LPG vardır ve bunu daha önceden ruhsatına işletmiştir, ona gidip bu tip bir uygulama yaparsın OK ama onun haricinde legal yollardan işletmen gerçekten çok zor.

    Bu arada LPG vaporizere kadar yüksek basınçlı olarak ve sıvı halde geliyor. Oradaki sorun ısıdan değil depoda bir pompa vs olmamasından dolayı depodaki LPG miktarı düştükce basıncının düşmesi, dolayısı ile vaporizerden sonraki basıncında buna bağlı olarak düşmesinden kaynaklanıyor. Yani rail basıncın değişiyor. İllede MS ile bunu yapacağım dersen, barometrik korr. için kullanılan MAP sensörünün portunu LPG basınç sensörünün sinyalini ölçecek şekilde konfigüre eder bunu firmware de scale edersin yani yeni bir firmware hazırlarsın ve gerekli düzenlemeyi yaparsın. Sorunsuzda çalışır.
    Uğraşılırsa yapılır. Atla deve değil. Ama dediğim gibi legal konuları halletmen neredeyse imkansız.

    Bir başka konu LPG sistemlerinin ECU larının fiyatı. Şu an sıralı sistemler 1000 lira +depo masrafı civarına montajı yapılıyor. Bunların parayı tutan kısmı genelde enjektörleri. MS de taksan bu enjektörleri alman lazım. Teleflex in enjektörlerinin bir tanesi 90 avromu ne. Diğerininde olsun olsun 50 avro olsun. E 6 silindirden bahsediyorsak buna en az 300 avro kafadan enjektör parası vereceksin demektir. ECU ları öyle pahalı birşey değil bunların. Atikerin ECU su 100 euromu neydi yanlış hatırlamıyorsam. Dolayısı ile ürküttüğün kurbağaya değmeme ihtimali gerçekten yüksek.
    He kendi arabana takacaksan hadi uğraşalım ama ticari platformda bu iş kafadan mıçar. MS in maliyeti kafadan ıvır zıvırları ile 1000 liraya yaklaşır zaten. Ki işçilik falan yok bunda. Sensördü EDIS ti ottu kıldı falan filandan bahsediyorum. E bunu monte eden adamda hilali ahmer cemiyeti değil tabi. O da en az 500 lira falan alması lazım. E alt alta koyarsan kafadan 1500 liraya geldik bile. LPG enjektörleri içinde 500 lira desen minimum maliyetin bile 2000 lira civarında ve üstünde olacaktır. O forumdaki arkadaşlarından kaç tanesi sırf enjektörlü olsun diye 150 liraya taktırdıkları mikserli LPG kitinden vazgeçip 2bin lira daha masraf yapıp bu işe kalkışırlar? Bence hobi yada deneme amaçlı yapılabilir, ama ticari bakış açısı ile pek fizibıl gibi gözükmüyor. Üstelik her şartta yasal sınırlamalar olmaya devam edecek. İşgüzar bir kontrol memuru (aslında işini doğru yapan adama işgüzar demekte doğru değil ama) kontrol ederse o araç hayatta sızdırmazlıktan geçemez. İlkinde geçse ikincisinden geçemez. Ondan da geçse üçüncü de patlar. O iş o kadar kolay değil kısacası.

    eline sağlık demek istediğim aynen bu

  6. #6
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam gazın gideceği yer emme monifoltu.gaz dışarı çıkmıyorki tehlike olsun,senin bahsettiğin tehlike lpg li araçların tümünde var zaten.sıralı sistem lpg ecusu öyle çok özellikli bir şey değil, benzin enjektör süresini gazın basıncına göre uzatıp kısaltıyor.benzin enjektör süresini belli oranda uzatıyor.krank sensörü bağlamak vs zor değil.ama işin içine benzin tesisatı ,benzin enjektörleri,benzin pompası,benzin regülatörü,benzin raili derken uzuyoda uzuyo.benim dediğim gibi yapılabilse yani standalone ecu gazın basıncınıda hesaba katarak işlem yapabilse,lpg enjektörleri ile yapılabilse daha ucuz olurdu.

  7. #7

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    E teknik olarak yapılırki zaten. MS ile de gayet güzel yapılır.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  8. #8
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selçuk olay sadece enjektörleri sürmek olsa binlerce seçenek olur elde.
    Oradaki temel sorun o kitleri ruhsata işletmek. Öncelikle böyle birşey yapabilmen için marka yaratman, kitlerin özgün ekipmanlarını hazırlatman ve bunları MMO dan onaylatıp projelerini hazırlatman gerekiyor. Her araba için ayrı ayrı üstelik. 40-50 bin liralık bir maliyetten bahsediyorsun. O tip araçların hiçbirisi sızdırmazlık testinden geçemez. He adamın arabasında zaten LPG vardır ve bunu daha önceden ruhsatına işletmiştir, ona gidip bu tip bir uygulama yaparsın OK ama onun haricinde legal yollardan işletmen gerçekten çok zor.

    Bu arada LPG vaporizere kadar yüksek basınçlı olarak ve sıvı halde geliyor. Oradaki sorun ısıdan değil depoda bir pompa vs olmamasından dolayı depodaki LPG miktarı düştükce basıncının düşmesi, dolayısı ile vaporizerden sonraki basıncında buna bağlı olarak düşmesinden kaynaklanıyor. Yani rail basıncın değişiyor. İllede MS ile bunu yapacağım dersen, barometrik korr. için kullanılan MAP sensörünün portunu LPG basınç sensörünün sinyalini ölçecek şekilde konfigüre eder bunu firmware de scale edersin yani yeni bir firmware hazırlarsın ve gerekli düzenlemeyi yaparsın. Sorunsuzda çalışır.
    Uğraşılırsa yapılır. Atla deve değil. Ama dediğim gibi legal konuları halletmen neredeyse imkansız.

    Bir başka konu LPG sistemlerinin ECU larının fiyatı. Şu an sıralı sistemler 1000 lira +depo masrafı civarına montajı yapılıyor. Bunların parayı tutan kısmı genelde enjektörleri. MS de taksan bu enjektörleri alman lazım. Teleflex in enjektörlerinin bir tanesi 90 avromu ne. Diğerininde olsun olsun 50 avro olsun. E 6 silindirden bahsediyorsak buna en az 300 avro kafadan enjektör parası vereceksin demektir. ECU ları öyle pahalı birşey değil bunların. Atikerin ECU su 100 euromu neydi yanlış hatırlamıyorsam. Dolayısı ile ürküttüğün kurbağaya değmeme ihtimali gerçekten yüksek.
    He kendi arabana takacaksan hadi uğraşalım ama ticari platformda bu iş kafadan mıçar. MS in maliyeti kafadan ıvır zıvırları ile 1000 liraya yaklaşır zaten. Ki işçilik falan yok bunda. Sensördü EDIS ti ottu kıldı falan filandan bahsediyorum. E bunu monte eden adamda hilali ahmer cemiyeti değil tabi. O da en az 500 lira falan alması lazım. E alt alta koyarsan kafadan 1500 liraya geldik bile. LPG enjektörleri içinde 500 lira desen minimum maliyetin bile 2000 lira civarında ve üstünde olacaktır. O forumdaki arkadaşlarından kaç tanesi sırf enjektörlü olsun diye 150 liraya taktırdıkları mikserli LPG kitinden vazgeçip 2bin lira daha masraf yapıp bu işe kalkışırlar? Bence hobi yada deneme amaçlı yapılabilir, ama ticari bakış açısı ile pek fizibıl gibi gözükmüyor. Üstelik her şartta yasal sınırlamalar olmaya devam edecek. İşgüzar bir kontrol memuru (aslında işini doğru yapan adama işgüzar demekte doğru değil ama) kontrol ederse o araç hayatta sızdırmazlıktan geçemez. İlkinde geçse ikincisinden geçemez. Ondan da geçse üçüncü de patlar. O iş o kadar kolay değil kısacası.
    mertol abi ruhsata işletme vs sorun deil.zaten çoğunda lpg var.ruhsatta lpgli yazıyo sıralı veya mikserli diye ibare yok.harcarlarmı derken mercedes çok farklı bir tarzdır.ben kendi arabama 15000tl para harcadımki benim arabam 10000tl etmez.fiyatlar 2000tl yi aşarsa müşteri marka ister garanti ister servis ister.

  9. #9
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yapaileceğine inanan varsa mbtürkiye adresinde lpg bölümüne ke jetronik araçlara sıralı sistem takıyorum diye bi başlık açsın bakalım ne oluyor

  10. #10
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    E teknik olarak yapılırki zaten. MS ile de gayet güzel yapılır.
    wolume air flow la çalışan araçların zaten çoğunun sistemi bozuk ve parçaları çoktan karaborsa oldu bu insanlar için lpg yi bilmem ama düzgün çalışan bi efi sistemi zaten bulunmaz nimet çünkü çıkmacılara gitmekten bıktılar zaten bu sistemi uygulatacak kadar harcıyorlar sistem belki hobi için yapılır ama bence değecek bişey elde etmiş olunur diye düşünüyorum
    ECUTECH İstanbul

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ruhsatta LPG li yazıyorda onun projesinde de vaporizerin ve deponun seri numarası ile birlikte varsa ECU sunun marka model ve seri no su yazmak zorunda. Bu araba hiçmi muayeneye girmeyecek?
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #12

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wolume air flow la çalışan araçların zaten çoğunun sistemi bozuk ve parçaları çoktan karaborsa oldu bu insanlar için lpg yi bilmem ama düzgün çalışan bi efi sistemi zaten bulunmaz nimet çünkü çıkmacılara gitmekten bıktılar zaten bu sistemi uygulatacak kadar harcıyorlar sistem belki hobi için yapılır ama bence değecek bişey elde etmiş olunur diye düşünüyorum
    %100 hemfikirim. Bencede değer. Ben olsam yapardım herhalde. KJet zaten abuk subuk bir sistem. EFI ye çevirmek son derece mantıklı tabiiki. Ama ikisini bir arada yapmaya uğraşmak için hobi edinmiş olmak şart. Dediğim gibi birde olayın yasal tarafları var..

    Ona kaldıktan sonra dual map kullanılıp bir düğme ile seçmek kaydı ile istenildiğinde benzin istenildiğinde LPG ile yürüyüp üstelik aynı ECU yu kullanılarak ciddi tüketim maliyeti düşüşü falanda sağlanabilir. Ama Selçuk'un bahsettiği çok farklı bir konu.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  13. #13
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işin içine lpg girmedikçe sıkıntı yok aslında karbüratörlü bi civic ex i enjeksiyona çevirdim gariptirki araç tüvden geçti

    yasal yönetmeliği bilmiyorum ama önce efi sonra sıralı sistem şeklinde olur gibime geliyo
    ECUTECH İstanbul

  14. #14
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ruhsatta LPG li yazıyorda onun projesinde de vaporizerin ve deponun seri numarası ile birlikte varsa ECU sunun marka model ve seri no su yazmak zorunda. Bu araba hiçmi muayeneye girmeyecek?
    peki lpg tankı 10 yılı doldurunca değiştir diyolar değişince ruhsata işleniyormu?ecu bozuldu değiştin ruhsata işliyomusun hayır.bunları yaptık

  15. #15

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hiçbirisi ruhsata işlenmiyorki.
    Bak şimcik, sıralı LPG leri takarken bir proje veriliyor ya, o projede tankın ve vaporizerin seri noları üreticileri falan yazılıyor. Aynı şekilde ECU nun üreticiside yazılıyor. Sızdırmazlık raporunu veren adamın onları kontrol etmesi lazım normalde. Bugün için sadece seri nolarına bakıp devam ediyorlar. E adam farketmeyecekmi sence mikserli tip ile o tip bağlantının arasındaki farkı? O kadarda mal değiller yahu..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işin içine lpg girmedikçe sıkıntı yok aslında karbüratörlü bi civic ex i enjeksiyona çevirdim gariptirki araç tüvden geçti

    yasal yönetmeliği bilmiyorum ama önce efi sonra sıralı sistem şeklinde olur gibime geliyo
    +1

    Bende onu demeye çalışıyorum zaten.
    Hem tadilat hemde LPG sertifikası olan bir makine mühendisi projesinin altına imza atabilir. Ama genede önceki mesajda yazdığım sorunlar geçerli. MMO odası konusu önemli bir konu.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  17. #17
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Ona kaldıktan sonra dual map kullanılıp bir düğme ile seçmek kaydı ile istenildiğinde benzin istenildiğinde LPG ile yürüyüp üstelik aynı ECU yu kullanılarak ciddi tüketim maliyeti düşüşü falanda sağlanabilir. Ama Selçuk'un bahsettiği çok farklı bir konu.
    sizin bahsiniz de mantıklı bi konu türk insanını ve fikirlerini seviyorum bu yüzden

    demekki bir de bozuk ecu kutusu lazım lpg yi sağlıklı kılmak için
    ECUTECH İstanbul

  18. #18
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hiçbirisi ruhsata işlenmiyorki.
    Bak şimcik, sıralı LPG leri takarken bir proje veriliyor ya, o projede tankın ve vaporizerin seri noları üreticileri falan yazılıyor. Aynı şekilde ECU nun üreticiside yazılıyor. Sızdırmazlık raporunu veren adamın onları kontrol etmesi lazım normalde. Bugün için sadece seri nolarına bakıp devam ediyorlar. E adam farketmeyecekmi sence mikserli tip ile o tip bağlantının arasındaki farkı? O kadarda mal değiller yahu..
    abi muayenede kimse tüpe bakmıyo.sızdırmazlıktada sadece kaçak varmı yokmu ona bakıyo.seri nolar sadece ilk işletirken gerekiyo hatta ozaman bile numaralarına bakmıyolar

  19. #19

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben farklı birşey demedimki Selçuk. Dikkat edersen bakmaları gerek ama bakmıyorlar, eğer işgüzar bir denetleme memuruna denk gelirsen yanarsın diyorum. Kaldıki tek sen değil o montajı yapan ve altına imza atan mühendiste yanar.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •