User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Honda'da Sıcak Çalıştırma Problemi

  1. #1
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Honda'da Sıcak Çalıştırma Problemi

    Selamlar

    Araç honda integra - motor b18/vtec, beyin : p28 ve neptune

    Araç soğukken, sıcakken, yürürken, gazlarken hiçbir sorun yok.
    ECT'ye göre benzin zenginleştirmesi vs ayarlar fabrikasyon düzgün görünüyor.

    Araç sıcakken motoru kapatıp 5-10 dakika sonra tekrar çalıştırmaya çalışınca araç çalışıyor ama çalışır çalışmaz fakire düşüyor, AFR 17-18'den 14.7'ye dogru yavaş yavaş 5-6 dk içinde toparlanıyor.

    Bunun sebebi ne olabilir ?
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  2. #2

    Üyelik
    Jan 2008
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fakire düştüğü sicaklık altında ect corrections kısmından biraz benzin vererek düzelme olup olmadığını kontrol edebilirsin.

  3. #3
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu seferde normal kullanımda aşırı zenginleştiriyor, o çözüm degil yani malesef..
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  4. #4
    teggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Hollanda
    Mesaj
    486
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende de soğuk çalıştırmada sorun oluyor bu aralar çok soğuklarda ... Araç her şeyiyle stock, sabah ilk çalıştırmada birkaç saniye normal çalışırken arıza ışığı yakıp +/- 200 devir dalgalanmaya başlıyor, motor biraz ısınıp kapat-aç yapınca ışık sönüp normale dönüyor... Sanırım aynısının laciverdi durumu var, takipteyim...

  5. #5

    Üyelik
    Jan 2008
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu seferde normal kullanımda aşırı zenginleştiriyor, o çözüm degil yani malesef..
    Ben bunu şu şekilde yorumladım. Araçda başka bir sensör problemi vs.olmadğını varsayarsak ,

    Siz aracı 10-15 dk aracı kapatıp tekrar çalıştırdığınz zaman motor soğuyor ve araç normal çalışma sicaklığını bulana kadar map değerleri dışında extra benzine ihtiyaç duyuyor bu değerler kısık olduğu için araç fakir kalıyor. Normal çalışma sicaklığını bulunca afr düzeliyor.

    Umarım kısa zamanda çözersiniz sorununuzu.Kolay gelsin.

  6. #6
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok yok yanlış anlama var.

    tam aksine 90 derecelik motoru kapatınca motor sogutma sistemi devre dışı kaldıgından 5-10 dk içinde motor suyu sıcaklıgı normalin de ustune cıkar. tam tepe noktayı bulduktan sonra (mesela 15 dk sonra) tekrar sogumaya baslar. tabi bu süre içinde IAT'de haliyle artıyor. sorun IAT'den de olabilir ama ayarlara bakınca o kadar çok etki edecek bir deger göremedim.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    IAT çok yükselse bile çalıştırır çalıştırmaz kısa süre içinde hava akışıyla normalde döner, düzelirdi. Ama sorun 15 dakikaya kadar sürüyor diyorsun. IAT bozuk olabilir. Gerçi loglara bakıp kontrol etmişsindir.

    Bir de starting air valve'e bak derim. Benim B18A2'de manuel şanzıman olmasına rağmen "starting air valve" vardı. Seninkinde de varsa takılı kalıyor olabilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır ben 15 dk demedim. o sadece sıcaklıkla ilgili bir örnekti.
    fakirdeyken 3-4 dk sonra normale dönüyor.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  9. #9
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladım .

    Ben yine starting air valve'e bakmakta fayda var diyorum. Takılı kalıyor, geç bırakıyor olabilir. Fazla hava alması demek fakir demek.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #10
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam bakayım bi..
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  11. #11
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    2.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı teggy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende de soğuk çalıştırmada sorun oluyor bu aralar çok soğuklarda ... Araç her şeyiyle stock, sabah ilk çalıştırmada birkaç saniye normal çalışırken arıza ışığı yakıp +/- 200 devir dalgalanmaya başlıyor, motor biraz ısınıp kapat-aç yapınca ışık sönüp normale dönüyor... Sanırım aynısının laciverdi durumu var, takipteyim...
    Alper abinin Problemi Yazılımla ilgili bir olay.Neptune vardı abi sanırım sende onun cool ayarlarının olduğu kısımlara biraz daha dikkat et gözden kaçan bişeler illaki vardır.Birde Neden 14.7 ye çekiyor araba kendini CloseLoop mu açık? 15,2 / 15,5 arası rolanti daha iyi olmazmı

  12. #12
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    closed loop açık degil, 14.7 -15 arası gidip geliyor zaten. uygun yani.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  13. #13
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    injector dead time larını denedinmi ? doğru yazdınmı ?

    extradan cranking pulse ayarlarına baksan diyorum

    birde post Start var
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  14. #14
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıcakken yeni çalışan motorun biraz geç toplaması normaldir. manifold içerisindeki benzin akışı, sıcaklığı vs düzene girene kadar vs. ama 5-6 dk kadar sürmemesi lazım. belki şu işine yarar,:

    neptune yi bilmiyorum ama normalde sıcak motorun toparlanması için ilk marşdan sonra "afterstart enrichment" gibi bir correction ayarı olmalı. bu ayar ateşleme sayısına karşılık yakıt zenginleştirmesi yapmaya izin veriyor. yani atıyorum 500-0 tur ateşleme arası % 10-0 arası zenginleştirme sağlayabilirsin. tabi bu ayar varsa?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  15. #15
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anladım .

    Ben yine starting air valve'e bakmakta fayda var diyorum. Takılı kalıyor, geç bırakıyor olabilir. Fazla hava alması demek fakir demek.
    rolanti de artmazmıydı?


    başka bir uçuk teori; stop halindeki sıcak motorda benzin kütüğündeki yakıtın, hava borularının vs ısınmasından dolayı fakire kaçabilir.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  16. #16
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    özgüncüm dead time'lar tam ayarlı ve dogru. basınç 3 bar, dead timelar da buna göre ayarladım. 14 volt- 0.28

    cranking pulse sadece marşa basarken işe yarar ama, sonucta çalıştıktan sonra da fakir araç..

    post start'ı ellemedim bakalım bi denerim
    post start'a diyelim 5 trim verdik, bunun etkisi ne kadar sürüyor acaba..

    edit : post start - afterstart enrichment ile aynıdır heralde de , ama bunda ECT veya IAT sıcaklıgı olayına göre degil, direk olarak her şartta veriyor..

    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    injector dead time larını denedinmi ? doğru yazdınmı ?

    extradan cranking pulse ayarlarına baksan diyorum

    birde post Start var
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  17. #17
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hem hangi şartta nekadar gerçekleşeceği, hemde nekadar süreceğini ayarlayabiliyor olman lazım. yoksa bir espirisi olmaz.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  18. #18
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu gece iyice bi inceleyim bakalım ne cıkacak..
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •