distiribitör mekanik olarak egzantirikten aldığı hareketi tevzi makarasına veriyor dönen tevzi makarası sırayla ateşleme yapıyor 1-3-4-2 şeklinde
OKAN YILMAZ
..MTM & PRO STOCK GARAGE..
bu senin arabanda tamam distiribitörlü araçta nasıl müdahale edecek![]()
OKAN YILMAZ
..MTM & PRO STOCK GARAGE..
CRX te elektronik ateşeleme?... Distribütör kendi içinden ayar veriyor... Sensörlerden gelen sinyal ile yapıyor bunu.
Aynı şekilde benim arabamda da...
timu full eksiksin varya illa arıza cıkartıcan yorumda ekle bari![]()
OKAN YILMAZ
..MTM & PRO STOCK GARAGE..
Hangi egzantriğe bağlı olduğu sorun değil ikisi birbirindne bağımsız dönemez, senkronize bozulamaz yani çünkü birbirine bağlılar... Birinin değeri değiştirirsen, diğeride değişir.
Sensör mevzusu çok sorun değil, sonuç olarak değer değişebiliyor içinde...
Sabit avans değil sürekli, eski Şahinlerdeki gibi elle çevirmiosun, kendi işini kendi hallediyor ve bunu kendi içinde yapıyor.
Sanayi dilinde "otomatik avans" diyorlar...
distribütör dönerek ateşleme sırasını belirler ama bobin çakmadığı sürece ateşleme olmaz işte olay burda beyinle distribütör arasında bağlantı yok felan değil bobinin eksi ucunu ecu kontrol eder piston üst ölü noktaya geldiğinde bunu optik sensörden algılar beyin ateşleme için bobini tetikler bunu önce yapmasına avans sonra yapmasına rotar denir kabaca bu şekile çalışır o hritaya yazdığınız kareler bobinin tetiklenme zamanını değiştirir
bu aşağıdaki resimde - uç hangisi oluyor acaba ecunun müdahale edip mekanik olan tevzi makarası egzantirik ilişkisini bobini daha önce devreye sokarak veya daha geç devreye sokarak dönen tevzi makarasının dönüş açısını değiştiren uç
![]()
OKAN YILMAZ
..MTM & PRO STOCK GARAGE..
emre ve okan ne yapmaya çalışıyonuz siz yine? bırakın bu işleri alıyım şimdi sizi balığa gidelim varmısınız?
komançero garage
burdan eksi vererek erken ateşle veya geç ateşle diyor değilmi peki mekanik olan tevzi makarası kapaktaki sırada bulunan bujinin önüne gelmeden erken voltaj gelse ne olur erkenmi ateşler tevzi makarası daha bujinin önüne gelmemiş veya geç verse voltajı tevzi makarası bujinin önünden ateşlemeden geçmezmi dereceyi nasıl ayarlıyor sorun burda bi zahmet![]()
OKAN YILMAZ
..MTM & PRO STOCK GARAGE..
ben benim anladığımı yazayım
cyl sensörünün konumuna göre fuel map ve ignition map teki değerler sayesinde
ecu igniter unit e sinyal gönderiyor. ateşleme bu şekilde oluyor. tevzi makarasıda hangi bujinin ateşlemesi gerektiğini ayarlıyor.
sen disb. üzerinden avansla oynadığın zaman haliyle ateşleme kayıyor.
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)