User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Oem Beyinde Büyük Enjektör Uygulaması

  1. #1
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Oem Beyinde Büyük Enjektör Uygulaması

    VAG 1.8T ve 2.0T ci arkadaşlarda görüyorum özellikle. Oem beyin ile beraber büyük enjektör kullanıyorlar. Yanlızca araçlarda remap oluyor. Bu enjektörlerde empedansları haricinde açılma kapanma zamanlarıda kullanım için etken olduğunu göz önüne alırsak bir aracın orjinal beyni ile sadece yazılımla büyük enjektör kullanmak istediğimizde eski enjektörler ile nasıl bir uyum olması lazım. Empedans hariç. (High ve Low olayı yani)

    Hangi araç neden büyük enjektör soruları gibi sorular yerine direk beyin kodunu vereyim.

    Marelli IAW 6LPA.01
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  2. #2
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    enjektorlerin fiziki sartları da onemli. yani boyu, besleme yeri gibi.. empedansları da uygun oldugu surece orjinal beyinde de buyuk enjektor surulebilir. beyinden enjektor skalası yeniden ayarlanır ve ona gore yapılan remaple arac sıkıntısız yuruyebilir..

  3. #3
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    enjektorlerin fiziki sartları da onemli. yani boyu, besleme yeri gibi.. empedansları da uygun oldugu surece orjinal beyinde de buyuk enjektor surulebilir. beyinden enjektor skalası yeniden ayarlanır ve ona gore yapılan remaple arac sıkıntısız yuruyebilir..
    Fiziksel montaj ile alakalı her türlü sorun halledilebilinir. Benim merak ettiğim sizin açıkladığınız gibi empedans uyumu dışındaki diğer uyumlar. Yani aynı empedansda kütüğe emme manifolduna vs.vs. fiziksel olarak tam uyum sağlayan her enjektörü kullanabiliriz öylemi. Ona göre alınacak enjektör.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  4. #4
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dyom sana gel greentop takıp bkalım ne olacak
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  5. #5
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    enjektör tipi olarak ev6 ve ev12 kullanıyorlar 1.8tler genelde.,örneğin agular ev6 ve high empedance enjektörle kullanılıyor 12ohm.Ama bunların dışında bakacak olursak
    yurtdışında sadece empedans ve enjektör tipine dikkat ediliyor.Başka hiç kriter yok benim gözlemlediğim kadarıyla.Ancak püskürtme açılarınada önem veriyorlar.Oem e en yakın şekilde olması en verimli yanmayı sağlıyordur.

    http://www.usrallyteam.com/index.php...ex&cPath=10_44

    Mesela AGU 1.8t ler için greentoplar çok iyi seçim, hatta volvo c70 in di sanırım oem enjektörleride 1 e 1 cuk oluyor 318cc olması lazım onlarında..

  6. #6
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    impedans dısında en onemlı etken acılma ve kapanma zmanlaması sende bılıyosun zaten.
    bunun dısında puskurtme nın benzını ne kadar parcalayabıldıgı bu da ucundakı delıklerden,ve enjectorun kendı puskertme basıncından fark edıyor.hondacı vatandasın bırının yaptıgı testte rc1000 ıle bosch 1000 lık enjector arasında 9-10 whp lık bır fark oldugunu yazıyordu.ama ne kadar benzın basıncı ve turbo basıncında denemııs bılmıyorum.
    ayrıca enjector modellerıne gore benzın kutugundekı basıncınca baglı olarak verim farkıda olabılır.yanı enjectorun en verımlı calıstıgı benzın basıncı(kutuktekı basınc)

  7. #7
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mesela bende 3.0 yerine 3.2 enjektöru taksam nolur =)
    BOZBEY

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soruyu başka bir tarafa çekelim. Peki MAP sensörünü vakum değilde basınç okuyacak şekilde yeniden kalibre edebilirmiyiz yada başka bir MAP sensörü takabilirmiyiz.


    Alıntı 325İX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mesela bende 3.0 yerine 3.2 enjektöru taksam nolur =)
    Karışım değerin değişir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O konuda kalibrasyon yapılmasına gerek yok. sadece 0-1 bar arası okuyabilen bir MAP zaten bildiğim kadarı ile yok. En paspalları bile 2-2.5 bara kadar okuyabiliyor.

    Başka MAP takılır tabi ama MAP skalasını yeninden yazmak gerekir. MAP lineer çalışıyor. Yani 0-5V çalışan 3 Bar son limitli bir MAP sensörü kullanıyorsanız 0 V=0 bar, 5V= 3 bar gibi korelasyon kurabilirsiniz. Ama ECU ya hiçbirşey yapmadan kalkıp bunun yerine 5 barlık bir sensör takarsanız, 0V gene 0 bar yani mutlak boşluk olur ama 5V 3 bar olmaz. Onu 3V=3 bar olacak şekilde tekrar scale etmeniz gerekir.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En paspalı bile 2 bar okuyosa iyi. Acep OEM ECU nasıl tepki veriyor pozitif basınçta.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bizim arabada obdII'den okuduğum max limit 12psi oem map sensörü için. hiç sorun olmadı. map sensoru sıkıntısız o2 ler çok problemli
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben bizim arabada obdII'den okuduğum max limit 12psi oem map sensörü için. hiç sorun olmadı. map sensoru sıkıntısız o2 ler çok problemli
    0.8 bar gibi okuyor yani. Peki O2 sensörlerini wideband'ın narrow band emulation çıkışından alsak. Ne gibi tam olarak sorun orjinalinde.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En paspalı bile 2 bar okuyosa iyi. Acep OEM ECU nasıl tepki veriyor pozitif basınçta.
    2 Bar absolute demek Max. 1 bar boost demek..
    Eğer OEM ECU nun tablolarında pozitif basınca yönelik herhangibir skala varsa sorun olmaz. Yoksa en üst değerde kalır.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  14. #14
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.8 bar gibi okuyor yani. Peki O2 sensörlerini wideband'ın narrow band emulation çıkışından alsak. Ne gibi tam olarak sorun orjinalinde.
    ben fic le beceremedim emulation'ı. kaç gün harcamamıza rağmen.
    limp mode'a çok kolay giriyor. orjinal ecu beklemediği bir afr yle karşılaştığında en fazla 3-4 saniye izin veriyor. ayağını gazdan çektiğin an buuumm limp mode
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  15. #15
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi bizim arabada rölantiyi tutturmak için gaz kelebeiğini de kullanıor. büyük enjektörle rölantiyi tutturmak zorlaştırcak. biz mekanik gaz kelebeğine geçmeden önce tutturmakta baya zorlandık. bir numara yaptık çözdük ama anlatırım
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  16. #16
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında orgn ecu kullanılarak pararel motoru calıstırmak ıcın ecu takmak daha mantıklı gıbı elektrıklı bogazdanda kurtulunmus olunur ama butce veya arac orjınallıgı burada zorlanıyor..
    DynoDynamics in Ecutuned

  17. #17
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç orjinalliği ve ESP ön plana çıkıyor. Yoksa Mustafa'nın yaptıklarını 1-1 uygulamak daha mantıklı ama. İsteklerim farklı.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •