User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
33 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Mazda BP için İşletim

  1. #1
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Unhappy Mazda BP için İşletim

    Selam

    97 model bir mazda practica'm var, içine yine 97 model bir lantisten aldığımız 1839cc mazda BP motoru koydum.

    Şu ana kadar yapılanlar: Custom air intake, Green hava filtresi, hava filtre hortumu soğutması, headers şeklinde alüminyum emme manifoldu( bu manifold ve gaz kelebeği polishli tabii ki), blokla emme manifoldu arasına konan ısıyı iletmeyen o plastik şey, mazda BPT 360cc Denso enjektörler, walbro 255 LPH benzin pompası, NGK Iridium IX bujiler, Vision 10.2 mm buji kabloları, buji kabloları soğutma kılıfları, OBX hafifletilmiş egzantrik kasnakları, gates blue racing triger kayışı, düşük ağırlık krank kasnağı, kapak taşlanacak, standart ve yeni pistonlar, krank, kol ve yataklar, ARP silindir kapağı saplamaları, custom headers, termal bant, komple custom egzost ve HKS son susturucu. Şanzıman ise mazdanın kendi kısa oranlı şanzımanı, hafifletilmiş volan ve Aisin yarı bronz yarı karbon kevları balata ve baskı ve short shift var. Tabi ki bunlar aracın performansa yönelik modifikasyonları, öyle abuk subuk hayame radyatör ayağı veya kaput pini veya boyadığım customise ettiğim üst kapağı veya motor kulağı falan saymıyorum. Şimdi gelelim işletim sistemi soruma:

    Bu aracın işletim sistemi için ne yapacağım, hiç bir fikrim yok malesef. Bazıları düz bi remap yap, bazıları standalone yap, bazıları piggybacke gir, şunun telefonunu verim bununkini verim falan diyorlar, çevrenizde ya da sitede, konuşabileceğim, tanışabileceğim, bu işlerden anlayan kişiler var ise yardımlarınızı bekliyorum lütfen.

    Sadece aracı çalıştırmak değil, devir bandında oynamalar yapabilmek, yarın öbürgün dereceli egzantriklerim subab yaylarım vs geldiği zaman update etmek, ve de en önemlisi araca zarar vermeden bu işletim sistemini uygulamak veya uygulatmak istiyorum. Turbo hiç bir zaman sevmedim, hala sevmiyorum, o yüzden atmosferik kalacak araç.

    Aracım ve ben Ankara'dayız, araç şaşmazda. Bana yardımcı olursanız çok sevinirim, en azından açıp bunu okumuş olan herkese çok çok teşekkür ederim.

  2. #2

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok ugrasmıssınız belli umarım istediğiniz gibi bisey cıkar ortaya işletim sistemi olarak BP kodlu motorların ECU lerine girilemiyor en azından biz zamanında cok ugrastık ama giremedik...

    benim tavsiyem standalone uygulamandan yana MS olabilir ankarada Mengu sana yardımcı olur...

  3. #3
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Megasqurit...

    ister kendi tesisatını sök kenara koy. İstersen Plug and play yap.

    Ayrıca Ateşleme sisteminide wasted spark a çevirebilirsin. hoş olur güzel olur. distribütor problemlerinden falanda kurtulursun.

    Kendinde yapabilirisin. Uğraşmak istemezsen boostedpug nickli mengü abiye pm at yardımcı olur. kendiside ankarada

  4. #4
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada motor miatanın motorunun aynısımı?

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Megasqurit...

    ister kendi tesisatını sök kenara koy. İstersen Plug and play yap.

    Ayrıca Ateşleme sisteminide wasted spark a çevirebilirsin. hoş olur güzel olur. distribütor problemlerinden falanda kurtulursun.

    Kendinde yapabilirisin. Uğraşmak istemezsen boostedpug nickli mengü abiye pm at yardımcı olur. kendiside ankarada
    bu motor distributorlu değil elektronik ateslemeli bobinli yani...

    miata motoru değil NB idi sanırım miata motorlarının kodu...

  6. #6
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu motor distributorlu değil elektronik ateslemeli bobinli yani...

    miata motoru değil NB idi sanırım miata motorlarının kodu...
    distribütor yoksa direk plug n play yapılır. Tek ihtiyaç MS + bitane çıkma bozuk yanık kırık çatlak patlak ECU.

    Miatalarla ilgili internete o kadar kaynak varki. İnanamazsın sayfa sayfa. O yüzden sormuştum. Yinede çok zor olmaz. En kötü sıfır tesisat çekilir.

  7. #7
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler, şu an işyerindeyim çıkınca evde sakin kafayla pm atarım...

    Mazda Lantisler yurtdışında 5, Türkiyede ise 2 motorla bulunur. Bunlar 1.5 Z5 88hp ve 1.8 122 hp BP. Aynı BP motorun yurtdışında SOHC versiyonu (90 hp) düşük güçlüsü (114 hp) ve daha yüksek güçlüsü(134hp) de vardır. Bendeki, ve TRdeki büyük çoğunluk BPler 122lik. Standardında hava soğutma kanallı karter, siyaha boyalı motor bloğu ve daha agresif egzantrikleri var. 323lerin sedan 1.8 leri ise 114lük, bunlarda düz siyah bi karter var.

    Miatalar 1999a kadar iki motorla satıldı, 1.8 BP 122 hp ve 1.6 B6 (bunun hpsini bilmiyorum) 99dan sonrasını da bilmiyorum, çünkü VICS mi bişey var onlarda, çok elektronik, alakasız benim motorumla.

    Yukarda saydığım bütün o parçaları tek tek getirttiğim için böle bilgi sahibi oldum malesef mazda ve motorları hakkında. Bu arada yanlışlıkla getirttiğim 8mm kalınlığında B6'ya uygun NGK buji kabloları da var, isteyene veririm.

  8. #8
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, şu an işyerindeyim çıkınca evde sakin kafayla pm atarım...

    Mazda Lantisler yurtdışında 5, Türkiyede ise 2 motorla bulunur. Bunlar 1.5 Z5 88hp ve 1.8 122 hp BP. Aynı BP motorun yurtdışında SOHC versiyonu (90 hp) düşük güçlüsü (114 hp) ve daha yüksek güçlüsü(134hp) de vardır. Bendeki, ve TRdeki büyük çoğunluk BPler 122lik. Standardında hava soğutma kanallı karter, siyaha boyalı motor bloğu ve daha agresif egzantrikleri var. 323lerin sedan 1.8 leri ise 114lük, bunlarda düz siyah bi karter var.

    Miatalar 1999a kadar iki motorla satıldı, 1.8 BP 122 hp ve 1.6 B6 (bunun hpsini bilmiyorum) 99dan sonrasını da bilmiyorum, çünkü VICS mi bişey var onlarda, çok elektronik, alakasız benim motorumla.

    Yukarda saydığım bütün o parçaları tek tek getirttiğim için böle bilgi sahibi oldum malesef mazda ve motorları hakkında. Bu arada yanlışlıkla getirttiğim 8mm kalınlığında B6'ya uygun NGK buji kabloları da var, isteyene veririm.

    çok şanslısın ozaman eğer elektronik bilgin varsa MS yap motorun üstünde %100 kontrol elinde olsun fiyat vs. olarak ta çok uygun.

  9. #9
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İşte Megasquirt olayında kafamı kurcalayan şey o, yani enjektörleri IATyi O2sensörünü onu bunu vs herşeyi bağladık diyelim, onları ben de yaparım, ama mesela sinyali nereye bağlayacağız ya da mesela fan, farlar, stoplar vs ne olacak bilmiyorum...

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşte Megasquirt olayında kafamı kurcalayan şey o, yani enjektörleri IATyi O2sensörünü onu bunu vs herşeyi bağladık diyelim, onları ben de yaparım, ama mesela sinyali nereye bağlayacağız ya da mesela fan, farlar, stoplar vs ne olacak bilmiyorum...
    elektrık tesısatı ztn MS e gore uyarlanıyor elden gecmesi sart... elden gecincede orayata temız bisey cıkar...

  11. #11
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    farla stopla vs işin olmayacak.
    ecularda röleleri açıp kapatabildiğin çıkışlar var. fan rölesi vs bunlara bağlanacak.

    araba şaşmaz 10. sokakta mı acaba?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  12. #12
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşte Megasquirt olayında kafamı kurcalayan şey o, yani enjektörleri IATyi O2sensörünü onu bunu vs herşeyi bağladık diyelim, onları ben de yaparım, ama mesela sinyali nereye bağlayacağız ya da mesela fan, farlar, stoplar vs ne olacak bilmiyorum...
    arkdaşlarda söylemiş, bunlar için tetik sinyali lazım.

    Öncelikle aracının elektririk tesisatının şemasını edin, oradan yeterince bilgi sahibi olursun.

    kontağı açıp 12 v geldiğinde farların, sinyallerin yani çalışan tüm aksama elektriği yollayan röleler var, röleler için MS den 1 tetik sinyali alıcaksın. yani MS e 12 v gelmeye başladığında bütün gereken rölelere 12 v göndericek. her türlü hallolur yani.

    Fan için Msin SPR 2 çıkışı Fan Relay Control Outputtur. Coolant Tempeture'ın Yazılımdan ayarladığın fan açma derecesine geldiğinde MS fan rölesine otomatik tetik sinyalini yollar.

    Senin aracının elektirik tesisatıyla ilgili bir bilgim yok ama fazla elektronik arabalarda benim tavsiyem paralel bağlamadan yana. Yani Olması gereken sadece ateşleme ve enjeksyon MS te olucak diğer tüm kontorller OEM ecuda kalıcak.

    MS in kendi sitesinden F.A.Q yu okusan bile epey bilgi edinirsin. Takıldığın yerde forumda yardımcı olucak epey insan var.

    şimdiden kolay gelsin.

  13. #13
    COOLFEAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    türkiye istanbul
    Mesaj
    316
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostum basarılar dilerim mazda kardeşliği
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  14. #14
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    farla stopla vs işin olmayacak.
    ecularda röleleri açıp kapatabildiğin çıkışlar var. fan rölesi vs bunlara bağlanacak.

    araba şaşmaz 10. sokakta mı acaba?
    Evet araç 10. sokakta Oscar mazda'da, dükkanın içinde duruyor. Bazen dışarda da durabiliyor

    Bu arada, corolla117'ye gerçekten çok teşekkür ediyorum. E-bay'den mazda BP motor 97 modeller için rebuild kitapçığı getirtiyorum şimdi, 2-3 güne elimde olur, eğer elektrik şeması var ise hoş olacak. Olmaz ise bilgisayar başında oturmaktan belimiz ağrıyacak yine, sağlık olsun...
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  15. #15
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer Bahsettiğin Hayne's Manuel ise evet var. Değil ise 1 tanede ondan edinebilirsin. Çok yararlı gerçekten.


    Bu arada rica ederim.

  16. #16
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesinikle MS bpT de gayet keyif aldık 1.5 eski versiyonda da maftan da kurtulmuş olursun
    ECUTECH İstanbul

  17. #17
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki bu megasquirt kaça patlıyo, sadece tesisat kabloları ve kontrol ünitesi mi alıyoruz, kendi sensörleri içinde geliyor mu ayrı mı alacağız, yapanlar var ise ortalama bir bütçe söyleyebilir mi?
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  18. #18
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    MS II v3.0 250
    Haliyle wideband lazım 200 de o
    50 dolar shipping.
    IAT CTS CPS TPS için kendi sensörlerini kalibre edersin sıkıntı olmaz.
    MAP üstünde zaten.
    Kablolar, ekstra devreler için röle direnç falan karaköyde selanik pasajından alırsın.
    birde Ebayden çıkma Ecu alırsın, soketi için. kargo dahil 50-60 dolar civarı
    toplamda 550 dolar + 50-60 lira ekstra tutar.

  19. #19
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pm attım ............

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •