arkadaşlar ecu kalıbrasyonu nedır ve neden uygulanır (arıza ışıgı söndürme değil söylemek istediğim)
arkadaşlar ecu kalıbrasyonu nedır ve neden uygulanır (arıza ışıgı söndürme değil söylemek istediğim)
aracın sensörlerinden aldığın değerleri orjinal beyinle sonradan takılan beyinde aynı okuyabilmen için yapılan kalibrasyon diye biliorum
bu denon un demek istediği şey,
arabaya her parça taktıktan sonra (misal filtre headers vb.) calibre edilmesi ile ilgili alakalı.
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
kimi parçalarda kutup başını söküp aracın kendi kalibrasyonunu sıfırlayıp geri taktığınızda yeni modifikasyonları algılıyor.mesela MAP sensörü-maf sensörü oksijen sensörü vs gibi.ama kimi ECU larda bu kabirasyonu ecunun içindeki haritada oynayarak yapıyorsun
Vtec 2 ve bir cok Honda da su sekilde oluyor
1. Arabayı rolatinde fan devreye girecek kadar calıstırıyorsunuz.
2. Sonra motoru stop edip. Aku kutup baslarını sokuyorsunuz. (Ecu nun sigoratasını sokmek de işe yarar)
3. Yaklasık 10 dak bekliyorsunuz.
4. Aku kutup basını (sigortayı) takıp marsa basıyoruz.
5. Yine yaklasık 10 dak araba rolantide calısıyor. Burası cok onemli: bu calısma esnasında hic bir elektronik veya elektrikli bir seyi calıstırmıyoruz. (Or: arac teybi tavan lambası, kalorifer vb.) Bu 10 dak icerisinde aracın rolantide daha sessiz ve sarsıntısız calıstıgına da şait oluyoruz.
6. Arabayı stop ediyoruz. Anahtarı sonunda kadar geri ceviriyoruz ama cıkarmıyoruz. Sonra hemen marsa basmadan bir onceki konum olan tum lambaların yandıgı ekran gelene kadar anahtarı anahtarı ileri ceviriyoruz. Bundan sonra anahtarı sonuna kadar cevirip. Kontaktan cıkartıyoruz.
7. Ecu resetlenmis oluyor ve 10 dak calısmada idle ayarını tutturuyor. Resetten sonra 300-500 km biraz fazla yakabiliyor (LTF ayarını map edene kadar)
Ozellikle hava filtresi / ezgos modifiyesinin ardından bu islem siddetle tavsiye edilir...
arabanın daha performanslı olmasını istiyorsan da resetlendikten sonra beklemeden yarım saat hızlı bir şekilde kullanırsan daha performanslı olur.. rölenti gene düzelicektir.
utku selamoğlu
bizim arabanın beyinleri böle akıllımıdır yau?
her araba akılllıdır knock u algılar çeker o2 olanların hepsi long term ve short termlere sahiptir![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Peki bu kalibrasyon ne kadarlık bir durumu tölere edebiliyor.
aynen şuan ihtiyacım olan şey 2004 opel meriva'ya mantzel emme manifoldu takıcam araç fakire düşücek bunu kendisi nasıl yapar illa chip için 500-600 vermek mi lazım chip yapana kadar idarelik bişey olurmu ?
birde merivaya ilk hava filtresi takdığımda çalıştırdım kendi kendine stop etti tekrar çalıştırdım yerine geldi![]()
safc yerine afc neo kullanabilirim herhalde
peki yazılım yaptırmak mı daha iyi olur yoksa afc neo kullanmak mı
ve son olarak ayarlarını kendimiz yapabilirmiyiz basit mi yani![]()
Araç neden fakire düşecek onu anlamadım?
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)