User Tag List

Sonuçlar: Choose one of them please

Katılımcı sayısı
36. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Volkswagen Jetta TSI 1.4 122 hp

    22 61.11%
  • Hyundai İ30 1.6 115 hp dizel

    4 11.11%
  • Toyota Corolla Sedan 1.4 90 hp dizel

    10 27.78%
Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Jetta TSI 122 - İ30 CRDI 115 - Corolla D-4D

  1. #1
    Onu-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Jetta TSI 122 - İ30 CRDI 115 - Corolla D-4D

    .

    Arkadaşlar fazla uzatmak istemiyorum. Babama araba almayı düşünüyoruz. 1 Az yakan dizel ve 2 otomatik vitesli bir araç bakıyorduk.

    Birinci sırada Yeni Corolla Sedan D-4D motorlu (1.4 l, 90 hp) multimode şanzımanlı araç vardı (5.8 şehiriçi, 4.9 ortalama ile şaka gibi yakıt ekonomisi) ancak babam otomatik vites kullanıcısı ve tam otomatik vites istiyor yani Corolla'daki gibi düz vitesten otomatik vitese çevrilmiş bir araç pek uygun olmaz [ (yokuşlarda kayma sorunu olmasından ötürü - ha bir de Toyota'ların multimode şanzımanlarında debriyaj balatası ısınıyormuş, sensör yakıyormuş, serviste şehir içi düz vites gibi tokatlamalı, şehirdışı otomatik vites gibi kullanın deniliyormuş. Bu nedenle Corolla D-4D seçeneğini zorunlu olarak, tam otomatik şanzımanlısı gelene kadar gözardı etmiş oluyoruz..) (Bu konu hakkında fikri, görüşü vs. olanlar paylaşırlarsa sevinirim) ]

    Bunun dışındaki seçenekler arasında Jetta 1.6 102 hp vardı, Civic Sedan 1.6 vardı fakat bu araçların otomatik viteslilerinin yakıt sarfiyatlarını göz önünde bulundurarak listeden çıkardım. Özellikle Civic hakkında yazılanları okuduktan sonra

    Şimdi yukarıda açıkladığım nedenlerden ötürü Corolla'yı da listeden çıkardıktan sonra benim için geriye iki araç kalıyor. Onları sizlerle paylaşmak istiyorum;


    Hyundai İ30 CRDI 1.6 115 hp

    Hyundai'ın yeni ikonu İ30. 1.6 Litre, Common Rail Direkt Enjeksiyon teknolojili Dizel, 115 beygirlik sessiz motor. Tam otomatik 4 ileri şanzıman. Style Plus paket.

    Hacim: 1.6 Litre
    Güç: 115 hp
    Sıkıştırma: 17.3
    Şanzıman: 4 ileri tam otomatik

    Yakıt Tankı: 53 Litre
    Bagaj Kapasitesi: 340/680 Litre
    Boş ağırlık: 1373 Kilo

    0-100 hızlanma: 12.8 sn
    Max. hız: 184 km

    Şehir içi: 7.6
    Şehir dışı: 4.9
    Ortalama: 5.9

    Lastikler: 225 / 45 R 17










    Deri döşeme, ön koltuklarda ısıtma, elektrikli katlanan aynalar, sunroof, esp, lastik basınç uyarı sistemi, kendiliğinden kararan iç dikiz ayna, ısı korumalı ön cam ve buz çözücü, park sensörü, otomatik yanan farlar, yağmur sensörü, 17" jantlar, 6 hoparlörlü cd/mp3 çalar, ipod-usb-aux bağlantılı müzik sistemi, elektronik kontrollü klima, soğutmalı torpido, dijital bilgi ekranı, ön sis farları gibi çok sağlam donanımlara sahip...

    Style Plus (yani en üst paket) + otomatik şanzıman, anahtar teslim fiyatı 45.400 YTL

    Ekstradan xenon far ve cam filmi yaptırılacak (Maliyet hesaplaması açısından yazıyorum)



    Volkswagen Jetta TSI 1.4 122 hp

    Volkswagen'in en yeni TSI motoru, yani 1.4 140'lık ve 170'lik gibi hem süperşarj, hem turbo değil, sadece turbolu, 122 beygirlik ve FSI motorların yerini alacak olan motor kullanılmış. Ayrıca otomatik şanzımanında da diğerlerinde (1.4 140 ve 170'likler de dahil olmak üzere) 6 ileri DSG kullanılırken, 122'likte 7 ileri DSG şanzıman kullanılmış.. Comfortline paket.

    Hacim: 1.4 Litre
    Güç: 122 hp
    Sıkıştırma: 10
    Şanzıman: 7 ileri otomatik+tiptronik (DSG)

    Yakıt Tankı: 55 Litre
    Bagaj Kapasitesi: 527 Litre
    Boş ağırlık: 1329 Kilo

    0-100 hızlanma: 9.8 sn
    Max. hız: 199 km

    Şehir içi: 8.1
    Şehir dışı: 5.2
    Ortalama: 6.3

    Lastikler: 205 / 55 R 16












    Comfortline (yani en üst paket) + 7 ileri otomatik+tiptronik DSG şanzıman, kampanyalı anahtar teslim fiyatı 48.440 YTL

    Ekstradan deri döşeme, xenon far ve cam filmi yaptırılacak.


    Şuanki benzin-mazot fiyatlarına göre Hyundai İ30 deposunu 125 liraya, Jetta ise 170 liraya dolduruyor.. İki aracın sarfiyatı benzer olsa bile bu fiyat farkını da göz ardı etmemek gerekir...



    Herne kadar eledim desem de Corolla'yı ufaktan bir yazayım, tüketim fena düşük Şaşırtır adamı.. Civic'in de burada yer almasını isterdim ama 1.6 otomatik şehir içinde sarfiyatın suyunu çıkarır diye yazamıyorum malesef..

    Toyota Corolla Sedan D-4D 1.4 90 Hp

    Yeni Corolla. 1.4 Litre, D-4D Dizel, 90 beygirlik motor. Multimode şanzıman. Elegant paket.

    Hacim: 1.4 Litre
    Güç: 90 hp
    Şanzıman: Multimode (5 hızlı düz/MM)

    Yakıt Tankı: 55 Litre
    Bagaj Kapasitesi: 450 Litre
    Boş ağırlık: 1296 Kilo

    0-100 hızlanma: 14.7 sn
    Max. hız: 175 km

    Şehir içi: 5.8
    Şehir dışı: 4.3
    Ortalama: 4.9

    Lastikler: 205 / 55 R 16 (16" olduğunu biliyorum gerisini ben yazdım, belki 195 65 16 da olabilir ama sanmam)










    Elegant paket + Multimode şanzıman, anahtar teslim fiyatı 44.800 YTL

    Ekstradan park sensörü+kapı çıtaları+tampon kenar korumalıkları (3'ünün servis fiyatı 360 YTL), deri döşeme, xenon far ve cam filmi yaptırılacak.


    Corolla'yı eledik desek de yakıt tüketimi inanılmaz düşük, tek sorunu şanzıman oluyor bizim için. O da istenilen şekilde yani tam otomatik olsaydı çok güzel olurdu..
    Onur
    14' f30 316

  2. #2
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bütün yazıyı okudum bilmiyorum kaç kişi okur Ama işiniz zor. Test sürüşü yaptımı baban hiçbirtanesi ile. Deri döşeme şartınızın olması ilginç. Ama bence baban bir Corolla ile test sürüşü yapsın. Beğenmezse yokuş ve dur kalk performansını o zaman onu eleyip diğer iki araca bakın ama önce toyota'ya bakın.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #3
    EMG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    İstanbul/Koşuyolu
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    VW Jetta..

  4. #4
    meta-R
    Misafir
    bencede önce toyotaya bakın onu beğenmezseniz jetta diyorum
    bu üç seçenek içinde hyundai ancak sonuncu olur.

  5. #5
    BurakAuris
    Misafir
    kendı gorusumu soyleyecek olursam 1.toyota sonra jetta sonra i30...bir kere marka kalitesi guvenılırlık sorunsuzluk acısından once toyota sonra vw..kslinkle hyundai ı dusunme bence verdıın paraya degmez..gorunusude emın ol fotolardan daha kotu i30un..jetta konusuna gelecek olursak onden golf arkadan passatın olusturdugu kendı karakteri oturmamıs karısık bir araba..ama guzel araba genede..toyota da ise tam otomatik nisanda gelıcek dıyorlar..o zmna kadar beklerim dersen ksnlıkle al..toyota yakıt konusunda en cimri aractır sanki yakmıo gibi..ben uzun yolda ankara istanbulu auris ile 45ytlye gittim ..dusun yani..ayrıca ıc ve dıs donanımı gayet yeterli..bence biraz daha sabr edin toyotadan sasmayın

  6. #6
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hyundaı de güzel araclar yapıor artık.i30 çok güzel hele kırmızı ve deri koltuklu ise performans olarakta çok güçlü bir arac i30.tsi.toyota.fuarda gördüm bindim. zaten full paketmıs güzel secim olurdu.

  7. #7
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İşin detaylarına girmeniz güzel. İnce eleyip sık dokuyorsunuz, bu kadar yazmanız şaşırttı biraz..

    Toyota bence de ilk sırada olmalı. Bilinen Toyota sorunsuzluğu ile beraber çok övülen ekonomikliği beraber çok güzel olur babanız için. Test sürüşü mutlaka yapmalısınız eğer yapılmadıysa. Yokuşta otomatik vites geri kaydırsa da çok sorun değil sonuçta 2 pedal var sadece, kaydırmadan kaldırmak zahmet olmaz..

    Eğer Toyota yine de beğenilmezse Jetta derim. Full donanımlı ama 2.0 tdi'ına bindim bir kaç gün, araç çok hoşuma gitti. Sessiz,konforluydu.. Benzinlisi daha sessizdir büyük ihtimalle..

    Bir de bakım masraflarını kontrol edin araçların. Dizellerinki genelde daha pahalı oluyor benzinliye göre. Yakıt tüketimlerini bir hesaplayın, farklar belki birbirini örter, TSI avantajlı çıkar..

    Bunların içinde i30'un bence pek şansı yok.. 3 bin lira daha verip jetta alınır..

    Corolla > Jetta > i30 bence.

  8. #8
    MaG
    Misafir
    ben jetta dan yana oy kullandım fakat toyota da olabilirdi hatta 2 sinin arasında kaldım... jettayı iyi araştırmak lazım..Bi kaç Taksici toyota ya takmıştı plaka sorduklarımın hepsi çok memnundu..ama manueli bence toyotanın sorunsuzluğu iyidir..

  9. #9
    Mrt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    881
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hyundayiyi baştan elerdim ben olsam.toyota kullanıyoruz.multimode sanzıman yakıtı cok ama cok düşük.şehir içi normal kullanım 6.5 sehir dısı 4.8 civarı yakıyo.bence güzel saglam donanımı iyi sayılır.bu üçünün arasından secim yapmak gerekirse kesinlikle toyata derim.30.000km oldu daha bişi yok masallah.kesinlikle tam otomatik sanzıman gibi diel vites araları falan cok uzun multi modenin salıyo kendini vites aralarında.bayırda gaza basmazsan kacırıyo falan.ses konusunda ise tdci tdi ve hdi ya göre baya sessiz.bence cok güzel bi secim.

  10. #10
    SİNANN007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    manavgat/ANTALYA
    Mesaj
    316
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben Olsam O Paralari O Arabalara Baglamam Vermişken Sifir Honda Civic Alirdim

  11. #11
    yiit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.480
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    jettanın yüzü eskidi satılmak istendiinde zor olabilir bence corolla daha mantıklı

  12. #12
    Onu-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SİNANN007 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben Olsam O Paralari O Arabalara Baglamam Vermişken Sifir Honda Civic Alirdim
    Yakıt tasarrufu sözkonusu olduğu için Honda Civic'i eledim yoksa Sedan 1.6 otomatik Premium 40 lira
    Onur
    14' f30 316

  13. #13
    Onu-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mrt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hyundayiyi baştan elerdim ben olsam.toyota kullanıyoruz.multimode sanzıman yakıtı cok ama cok düşük.şehir içi normal kullanım 6.5 sehir dısı 4.8 civarı yakıyo.bence güzel saglam donanımı iyi sayılır.bu üçünün arasından secim yapmak gerekirse kesinlikle toyata derim.30.000km oldu daha bişi yok masallah.kesinlikle tam otomatik sanzıman gibi diel vites araları falan cok uzun multi modenin salıyo kendini vites aralarında.bayırda gaza basmazsan kacırıyo falan.ses konusunda ise tdci tdi ve hdi ya göre baya sessiz.bence cok güzel bi secim.
    Yau Multimode şanzımanı bu kadar ezmişsiniz, hala nasıl multimode alın dersiniz

    vites araları çok uzun
    kendini salıyo
    bayırd gaza basmazsan kaçırıyo
    bayılıyo falan

    İşte bu nedenlerden dolayı bir türlü düşünemiyorum şu Toyota'yı.. 15 saniyete 100'e çıkıyo, yani babam sürati de sever, uzun yol yapar, sollamaya çıktığında gazı dipleyecek, multimode vites küçültecek deee, arabayı hızlandıracak daaa... Ölme eşşeğim ölme... Yanlış mıyım??
    Onur
    14' f30 316

  14. #14
    Onu-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Buarada ilk sayfada görüşlerini belirten tüm arkadaşlara çok teşekkür ederim..

    Corolla'dan test sürüşü isteyeceğiz Madem tavsiye ettiniz...
    Onur
    14' f30 316

  15. #15
    BurakAuris
    Misafir
    Alıntı Onu-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yau Multimode şanzımanı bu kadar ezmişsiniz, hala nasıl multimode alın dersiniz

    vites araları çok uzun
    kendini salıyo
    bayırd gaza basmazsan kaçırıyo
    bayılıyo falan

    İşte bu nedenlerden dolayı bir türlü düşünemiyorum şu Toyota'yı.. 15 saniyete 100'e çıkıyo, yani babam sürati de sever, uzun yol yapar, sollamaya çıktığında gazı dipleyecek, multimode vites küçültecek deee, arabayı hızlandıracak daaa... Ölme eşşeğim ölme... Yanlış mıyım??
    15 snede mi 100 e cıkıo abartma ıstersenbnmde auris d -4d ben 11.5 snede cıkarttım...bıraz performansını kotu gormemek lzm emın ol bak soyle soyleyeim arabam 90 hp 190 nm fakat astra 1.3 90 hp dizel vede focus ghia 110hp tdci ları gecıo emin ol..bence 15sn yi kım solemısse abartmıs

  16. #16
    umr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Yeşilköy
    Mesaj
    98
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Corolla D-4D, 0-100ü 12sn

  17. #17
    BurakAuris
    Misafir
    evet 11.5 12 en kotu..

  18. #18
    BurakAuris
    Misafir
    nedenide toyotalar devir elektirigini gec kesiyor..normal veriler pek gercekcı olmuyor..aslında..

  19. #19
    Onu-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    14.3 saniye Multimode 0-100 fabrika verisi arkadaşlar biryerden uydurmadım Sizin söyledikleriniz düz mü yoksa multimode mu?


    Düzeltiyorum: 14.7 imiş hatta
    Onur
    14' f30 316

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •