Çok yakın arkadaşımda Polo gti çok sevdiğim bir abim de minicooper s var polo gerçekten yakıt olarak yürür olarak çok iyi mini 'de yürür olarak hemen hemen aynı bana kalırsa düşünmem mini'ye binerim :) fn2 hakkımda bilgim yok
Printable View
Çok yakın arkadaşımda Polo gti çok sevdiğim bir abim de minicooper s var polo gerçekten yakıt olarak yürür olarak çok iyi mini 'de yürür olarak hemen hemen aynı bana kalırsa düşünmem mini'ye binerim :) fn2 hakkımda bilgim yok
Ya anlamiyorum ben bu olumune hondacilari .sorunsuzluk demek icin yeni uretilen bir teknolojinin ustunden yillar gecmesi gerekiyor.typer daki olayda bu degilmi ? Manuel sanziman ustunden 20 sene gecmis hala onu dsg ile karsilastiriyorsunuz.su an hangisi ekonomik ? Hangisi hizli? Hangisi konforlu ? Bunden 3 sene sonra tum problemler cozuldugunde nolucak peki? honda tum spor arabalarinda manuel kullanmaya devam ederken pozisyonu nolucak spor arac pazarinda? Arabada elektronik bir parca yok sorun cikarmiyor sorunsuz oluyor...bu k24 sanzimanlariniz da dislileri pek masum degil bi arastirin isterseniz.2 sene oldu 1 kere servise ugradim dsg den oturu oda yazilim gunxellemesi oldu.bu arabayla sabah aksam sifirdan kalkmassaniz typer kullanir gibi redlineda gezmesseniz birsey olmaz.tecrubesi,sahidi benim en basitinden.
Bu noktadada ben dsg fani olmus gibi gozukebilirim ben yenilikci gelistirmeci gozle bakarim.
Kimsede kusura bakmasin sifir poloya 50 lira isteniyorken bombos 2005 model bir arabaya sirf "vatatatatata" ediyor diye o parayi vermem.buda benim sahsi gorusum.
Benim bile psikolojim bozuldu artik anasini satim.zirt pirt tolga abiyi ariyorum abi bunda bisey var kesin bisey oldu bu sanzimana diye.
Kriterleriniz arasında yakıt tüketim azlığı da yer aldığı için tavsiyem polo gti'dan yana olmuştur. Şayet yakıt,bakım masrafı ve 2.elinin bence diğerlerine göre daha yavaş olması sizin için sıkıntı olmazsa, 3'ü arasında tercihim mcs olurdu ...
Yakıt tüketimi: Polo GTI
Sorunsuzluk: FN2 Type-R
Polo GTI diye aramaya yazarken bile ilk sırada polo gti yağ yakma, yağ eksiltme kelimeleri çıkıyor. Biraz göz atınca sorun giderildi (sanırım karter havalandırma) değişiyormuş, kimisi motul yağ koyuyormuş vs. farklı farklı çözüm bulanlarda var, sorun hala devam ediyor diyende.. bir de üstüne üstlük lt'si 60tl den doğuşun yağ satması, yorumları okurken bile sıkılıyor insan.
Avatarımla kullandığım araca bakıp marka fanatikliği yaptığım düşünülmesin :)
Arkadaşlarında dediği gibi bugün 2013 polo da 50K TL, 2004-2005 EP3 bile satan var o paraya. Bir de şu var 100K km devirmiş, 10 yaşında bir araba hala neden o kadar para ediyor ? :)
Günlükte kullanıcağm için ep3 pek mantıklı değil zaten. Üçünede bi canlı canlı göz atmak lazım en güzeli :)
ortalama tüketimi çok olmayan günlükte kullanılabilcek ve sorunsuzluk + performansa yatkınlık
bunlara bakarak tabiki gtı. s ve fn2 çok yakar
MINI'nin heralde R56 2007- sonrası modellerinden bahsediliyor.
Bu arabaya yakıyor diyenin yatacak yeri yok :D
Ben MINI'ye oy verdim. Polo iç aksam olarak, MINI'yle mukayese edilemez.
FN Type-R bence çok şık bir araç, hiç kullanmadım ancak s2k ve ep3'e bakılacak olursa heralde fn2'de 10+ ltre yakıyordur şehir içerisinde.. Yakıt dezavantajı fazla diğerlerine göre. (2.000cc olduğunu unutmayalım)
Kullanım rahatlığı olarak, MINI ve Polo'nun günlük kullanıma daha uygun olduğunu düşünüyorum.
Sorunsuzluk deniyorsa, bence 2.0 litre Atmo bir honda kadar sorunsuz bir araç olamaz motorda.. Uzun yıllar keçi gibi kullanırsınız :) MINI biraz nazlı, ucuz maliyetli motor parçalarına sahip. Kronik hastalığı olan modelleri var ancak çözülmeyecek hiç bir sorunu yok.. Yağ yakma vs yok. Polo'da bu sıkıntı vardı bir dönem, hatta motor değişen araçlar bile oldu.. Şuan durum ne bilmiyorum....
Mukayeseyi buna göre yapalım. Ben şahsen, aksesuar mod vs işin içine girdiğinde MINI'yi seçerim.. Sorunsuz ömür boyu kullanırım, beni çok üzmesin vs deniyorsa da FN2 seçerdim..
Şöyle söyleyim Seat Ibiza Cupra Ve VW Polo GTI'a göre Mini CooperS şehir içinde daha az yakıyor.
Bu iki araç'da arkadaşımda mevcut full depo ile şehir içinde cooperS'i olan arkadaşım daha fazla geziyor.
Edit:Mini Cooper hep bu tarz karşılaştırmalara yazılıyor ama fiyat olarak her zaman üste kalıyor ve ya cupra yada polo gti tercih ediliyor.Daha yeni bir arkadaşımız 2013 cuprasını sattı 2011 Mini cooper almak istiyor ama uygun fiyata bulamıyor.Şuan ikinci elde 2011 Model Mini CooperS Xenon,camtavan,koldayama,Krom paket,deri koltuk gibi donanımda düşük km'de 55 BinTL altında yok.Olan'da var ama kumaş koltuk,camtavan yok,Manuel.İkinci elde polo gti gibi donanımda mini almak yerine sıfır polo gti yada sıfır ibiza cupra almak daha mantıklı.
En azından geçmişini biliyor olucaksınız ve araç sıfır olucak.
3 aracın içerisinde en eğlencelisi cooper s tir. günlük kullanıma en uygunu ve en az yakanı polo gti dır. otomatik vites düşünülüyorsa zaten cooper s elenmeli, manuel olacaksa cooper s düşünülebilir. type r fiyatları zaten olması gerekenden yüksek. Bu da arz talep meselesi. Az olan araba daha değerlidir her zaman için.
Yukarıdaki modellerden günlük kullanıma en uygunu 4 kapı polo GTİ'dir...Diğer kriterler senin zevkine bütçene kalmış....
4 kapı polo gtı mantıklı günlük kullanım için ama haftasonu vs için alıcaksanız fn2 derdim bu durumda oyum polo ya :)
Ayrica polo gti ile 3 gunde 2000km uzun yol yaptim.Surekli tam gaz gitsende 12 litreyi asmiyor cruise a baglarsan 4.5 4.8 civarina dusuyor.Bence goz onunde bulundurulmali dsg ayrica oldukcada keyifli.Sehir icinde de dsg sol bacak sigortasi ben sahsen biktim manuelden Istanbul trafiginde.Sadece standart gti biraz fazla sekiyor yolda ama duzelmeyecek birsey degil.
Kesinlikle manuel MCS derim. Enişteme baskılarla aldırdım, otomatik olduğu halde İzmir'de gerçekten çok makul yakıtı.
İstanbul trafiğinden bıkanlar yada istanbul şartları ile yakıt belirtenlere bakma. İzmir'de ne aynı trafik var (otomatiği şart hale getirecek) , ne aynı tüketim var..
Manuel mcs keyfi mutlu eder izmirde. Şu var tabi ben 1.69 um , eniştem de 1.68 :D Yani sürüş pozisyonu vs tapıyorum ben miniye. Ancak arkadaşım çok çok istemesine rağmen alamadı , boy 1.90 olunca rahat edemedim küçük geldi diyordu ki arabaya at sokmuş gibi oldu afedersiniz :( :D
bu gün hem mcs ye hemde polo gti a baktım fn2 typer hem iç tasarım hem dış tasarım + sorunsuzluk ve her zaman olan k20 hayallerimi gerçekleştirmek istediğim için fn2 ye karar verdim :)
Şu an son alınan güçler ile polo gti bence en atarlı fn2'yi bile SUS'turur. :) Eğer amaç sadece daha çekici ve tahrik edici görüntüyse fn2 type r,sorunsuzluktada type r . Bunun dışında her alanda gti diyorum ben. :)
Bu gün dod a gittim polo gti bakmaya içinde bindim ve 1.2 polodan farksız geldi:( birde pistonlarında sorun olmuş diye komple motor yapmışlar daha 9000 km deki arabaya kafa kurcalamıyo değil
Cooper in yakiti fazla oldugu solenmis.
Ben 4 cekerini kullaniorm (countryman s)1400 kg uzun yolda 6 litre civari yakio ki normal s ler oldukca az yakar ve oldukca sorunsuz araclar bana gore.
Performans olarakta oldukca tatminkar araclar.(bnm gorusum)daha gosterisli kaliteli saglam araclar.