Konuyu açan gidiş yol tutuş yakıtını sormuş aşşağı yukarı aradıkları belli, bmw tercih edilir..
Printable View
Konuyu açan gidiş yol tutuş yakıtını sormuş aşşağı yukarı aradıkları belli, bmw tercih edilir..
Valla malzeme kalitesi olarak kesinlikle e serisi baya fark var. F10 ile plastiklerinden anlaybilirsiniz.
Daha önce yazmıştım bmw fan ı oldum sebepsiz yere
F10 520i çok net biçimde daha iyi
e serisi çok daha konforlu prestijli kaliteli vb laflar gerçekle çok çok alakasız
Akılda soru varsa aynı gün içerisinde test sürüşüne çıkıp farkı anlayabilirsiniz..
520i ile ilgili yakıt tüketimi paylaşmak gerekirse en son istanbul -eskişehir yaptım gidiş dönüş 5 kişiydik hiç dikkat etmedim 8.0 lt civarıydı
Genel tüketimi de 8-9 lt civarında ayak ayarına göre yukarı doğru tırmanır
Mercedes kalite olarak daha elit ama kesinlikle şanzıman leş. Eğer benzinli 5 kasa alacaksanız kesinlikle şehır içinde kullanıyorsan yakıt tüketimi sizin için önemli olmamalı ort. şehir içi 10-11 litre tüketimi var. Benim tavsiyem 2011 model 30-40bin kilometre 520d almanız fiyatları 145-155 arası hatta 160 civarlarında m paketler mevcut. Abim 'de var hergün kumkapı - ataköy arası kullanıyor 30'binde yakıt tüketimi 7.3
Konuyu hortlatıyorum ama güncel kullanıcı yorumlarını duymak isterim..
F10'dan memnun olmayan yazsın :)
5.20i hakkında kullanıcı yorumlarını bende almak isterim yakıt performans ne durumda şimdiden teşekkürler :)
5 bi çok noktada üstün kullanırken de heybetli hissettiriyor sürüşüyle gidişiyle. E ise çok zarif daha kibar zaten zf motor yakıt tartışılmaz bence
5.20i var abimde. araç şehir içi 10-11 litre yakıyor gidişi tatminkar ve içeriye ses almama yalıtımı bambaşka birşey yapmışlar. heybeti yeterli geliyor zaten.e class lar daha yaşlı işi geliyor bana. 3.20i vardı bende kıyaslanamaz kalitede 5.20i üstün. bu arada 2016 model 6bin km de 3 bakım ücretsiz beyaz 5.20i miz satılık :) uygun fiyatlı verilecektir.
Biz cokkk memnunuz,30.000km oldu. 2013. Esim aynisini alicaksan degistir diyor 2 senedir.
Dusuk Km li F10 520i lerle takas yaparim uste para vererek.
2015 f10 5.20i
Yakıt:
Şehir içinde (istanbul için konuşuyorum) yoğun / sakin trafik karışıkta 10-11 lt lerden aşağı inemezsiniz.
Sabah akşam mesai çıkışı köprü trafiği kıvamında bir güzergahınız varsa 13 ten aşağı olmaz diye tahmin ediyorum..
Uzun yolda 100-120km aralığı CC ile sabit bir hızda, Yolun +/- eğimine göre 5.5-7 lt aralığı olur.
90km hızda 1500-1600dd bandında gidiyor.
Konfor:
Yol, rüzgar motor sesi neredeyse hiç gelmiyor. İnanılmaz sessiz bir otomobil. 140-150 den sonra A sütunundan çok hafif bir rüzgar sesi duyuyorsunuz o da muzik kapalıysa. Müzik açıksa içeride, 200 den önce hiç bişey duymuyorsunuz. Yol ve motor sesi, içeride insancıl seviyede bir müzik açıksa 160-170 lere kadar yine hemen hemen yok desem abartmam herhalde.. daha sonrasında yavaş yavaş başlıyor. İlk bindiğimde elektrikli mi bu araba nedir bu böyle diye düşünmüştüm. Dışarının gürültüsünden anında soyutluyor sizi.. Süspansiyon için daha iyi olabilirdi diyorlar ama benim için gayet iyi.. 1-2 yaşındaki Mercedes S serisi, BMW 7 serisi ile kıyaslıyorlar sanırım.. Fabrika çıkış runflat lastikler var. Normal bir lastikle değişen kişiler var. Konfor çok daha artıyormuş. Yakıt da azalır diye tahmin ediyorum zira runflat ler normal lastiklere göre çok ağır.
Bagaj büyüklüğü çok başarılı..
Performans:
Motorun 1.6 olması biraz kafa karıştırsa da şanzımanla o kadar iyi anlaşıyorlar ki küçük hacimli olduğunu anlamıyorsunuz. 2000 devir altında son derece isteksiz bir motor ancak 2000 devir üzerinde de bir o kadar atik. Hal böyle olduğunda yakıt da artıyor tabiki.
2000 devir altında iken birden hızlanmak isterseniz 0,5-1 saniye aralığı kadar düşünüyor. 2000 devir üzeri düşünme söz konusu değil. Sport modda gövdesine ve motor hacmine göre şaşırtıcı derecede çok atik..
Yakit ve gidis olarak rakiplerinden zaten ustun. Yalitimida bence ciddi anlamda iyi. 2015 a6 dan falanda iyi. Biz ozellikle 17 jantli tercih etmistik konfor acisindan ve yerinde bir tercih yaptigimizi her bozuk yoldan gectigimizde anliyoruz :D
Kasa degisicek sanirim ayrica yeni e seriside cok guzel olmus. Gecenlerde bir aile dostumuz 0 ve full araci baya uyguna almis(5.20i).
Babama aldık yaklaşık 2 sene önce, yakıt tüketimi ortalama 10 litre civarı.. E180 Abimde var kabin plastik aksamlar 5 serisinden daha kaliteli gözle belli oluyor ancak motor,şanzuman , sürüş dinamiği gibi unsurlar göz önüne alındığında Mercedes'ten çok daha ileride..Az km yapan için akıllıca bir seçim olacaktır birde Bmw 5 serisinde kampanya vardı 0.65 faiz seçeneği var..
Hayatımda bindigim en sessiz araba.
Miniden sonra pek yakıtta bir değişiklik olmucak sanırım performanstan az ödün vericem. Bayiye gidip f30 la f10 u bir test edim en iyisi iyice :) teşekkür ederim bilgiler için
Valla biz bir kere patliyorduk f10 la, abs ile patir kutur giderken bile abs sesi iceriye o kadar az geliyorduki.Mesela benim golfte pat kut ortalik geriliyor,F10 da huzur icinde patliyacaktik kolay kolay bir arabaya sessiz demem ama F10 cidden sessiz :)
Cok dogal bir hizlanmasi var turbo patlamasi olmaksizin,gidiyor ama gittiginide cok hissettirmiyor o yuzden.F30 ise bana bir o kadar sesli gelmisti
Daha güncel bir konuya erişemediğim için 1.5 sene sonra hortlatıyorum.
2013-2015 arası 5.20i lerle ilgilenmeye başladım. Forumdaki konulardan da baya bilgi edindim. Ancak vakit geçtiği, insanlar km yaptığı için şuan daha tatminkar cevap almak kolay olur gibi.
Motorların kronik bir sorunu var mı? 5.20d leri kronik zincir sorunundan dolayı istemiyorum. İşim bulgaristanda ve bazen oradaki aracımla gidip geliyorum bazen de Türk plakalı aracımla. Şuanki aracımdan sonra yakıt hiç önemli değil. Sadece uzun yolda başımı derde sokacak bir problem olmasın yeter benim için.
Bir de 140.000 tl ye de var 250.000 tl ye de. Ufak tefek detaylar haricinde de çok büyük farklılıklar yok. Piyasasına pek anlam veremedim.
Bız 3 sene kullandık,gayet keyıflı.
Sorun da yasamadık.
Degıstırmek ıstesemde,fıyat,konfor dengesınde emsalı olmadıgı ıcın degıstıremek mantıklı gelmıyor.Degıstırmek ıstedıgımde yıne bır f10 bakıyor (535d) gibi..
1700 kg yakın oldugundan yakıt ortalama 10 lıtre cıvarında.
Yazılımsız kesınlıkle kullanmayın,yazılım yaptırdıgım ve en ıyı verım aldıgım aracların ılk sıralarında..
Konfor,suspansıyon ve sessızlık sınıfının uzerınde.Kesınlıkle cok ıyı.
Yol tutuş 3 serısının bır tık altında ama ortalamanın uzerındedır.
Edit..
Degıstırmeyi düşünsemde,fıyat,konfor dengesınde emsalı olmadıgı ıcın mantıklı gelmıyor.Degıstırmek ıstedıgımde yıne bır f10 bakıyorum (535d) gibi..
1700 kg yakın oldugundan yakıt ortalamasını 10 lıtrenın altına ındırmek pek mumkun degıl.
Yazılımsız kesınlıkle kullanmayın,yazılım yaptırdıgım ve en ıyı verım aldıgım aracların ılk sıralarında..
Konfor,suspansıyon ve sessızlık sınıfının uzerınde.Kesınlıkle cok ıyı.
Yol tutuş 3 serısının bır tık altında ama ortalamanın uzerındedır.
2ay falan oldu satalı m sport+premium paketli aracımız vardı tam parasının arabasıdır kendileri
premium pakette
vakumlu kapı
hayalet ekran
sync'li klima paneli geliyor
2014'ün sonlarına doğru yeni nesil i-drive var daha öncesinde bluetothtan müzik dinlenemiyor
m paket almanızı tavsiye ederim recaro koltukları direksiyonu tamponları için ,gayet konforludur m paket
sessizlik had safhada zaten
11-13lt arası kullanıma göre yakar
tek eksi yönü ses sistemi (HK falan yoksa tabi)
farları çok güzeldi (lci f30a binince kıymetini anladım)
executive paketler var 2015 sonrası 18 jantlı ve nbt'li onlardan da bakabilirsin abi 170-180 gibi oynuyo piyasası 200+ olanlar satılmıyo zaten
2013-14 modeller bazıları hepsi değil termostat arızası veriyo çok nadir de olsa
bi eksiside çok büyük olması sürtmekten tamponları helak olmuştu bizimkisinin habire boyanıyordu tamponlar
bide vakumlu kapıları gavura vurur gibi kapatırsanız (sürekli) bir kereden birşey olmaz ama vakum motoru bozulabiliyor
kısaca comfort paketli olan araçlar bile yeterince dolu
katlanır ayna
sunroof
perde
ön arka sensör
eletrikli park freni- auto hold
elektrikli direksiyon yüksekli derinlik ayarlama
koltuk ısıtma olmayan araçlarda var ama azınlıkta sayılır
geri görüş hepsinde olmayabiliyor ama %80 oranında rastlarsınız
Cevaplar için teşekkür ederim. Premium veya executive paketler benim için ideal olan galiba. Evet m paketler çok güzel ama daha sportif görüntüsünden dolayı iş için biraz sakıncalı. *****, insanlar spor görünümlü araç kullanan bir genç görünce yaftalayama meraklı oluyor.
Güncel konu bulamadığımdan buradan devam edeyim :)
araç 5.20i, sabahları aracı ilk çalıştırdığımda cold start ile birlikte bekleyip devir düştükçe yüksekten başlayıp azalan bir ses var. Sesin tam tanımını şöyle yapabilirim sanırım;
"Elektronik bir işlem sesi" yada buna benzer bir "Elektrikle çalışan bir aksam sesi" gibi.
devir 0.8 e gelince seste bitiyor.
Devir daim pompası elektrikli aklıma ilk o geldi ancak belki de normal bir durumdur? Deneyimleyenlerden destek isteyeceğim :)
usta bana böyle bir test yaptırmıştı, sonra gidip sıfırıyla değiştirdik kronik problemmiş
Bmw how to bleed coolant system - YouTube