arada ilana düşen clk 55 in ederi nedir ? hep 100bin bandında girdi son zamanlarda ilana :)
Printable View
Abi 100 k bandı bence de hakkıdır ama 170 yazmış yani :)
Ciddi pazarlık edilmeli bence ama sonuçta emsali var mı bilmiyorum. Bir dönem brabus olan siyah vardı baya uğraştılar satmaya sonra ne oldu bilmiyorum. Ama ülkemizde maalesef AMG görmesi gereken değeri görmüyor.
Sen değer bilsen de ülke değerine göre alınmalı bence :)
bence de 200 değeri ama verir miyim ? Asla :)
Abi bakım falan dert değil. Ondan yana çok şükür bir sıkıntım yok bindiğim araca bakarım. Parça fiyatlarını çok takmıyorum. Aldığım araçtan tek beklentim bana keyif vermesi. :) Hem büyük konuşmayayım da Mercedes yani en fazla ne olabilir diye düşünüyorum.(Arıza bakımından)
Alternatif olarak o bütçelere ML55 de olabilir mi diye düşündüm bir an :)
Konuyu hortlatayım...
2 aydır CLK 209 bakıyorum bu yakıt fiyatlarıyla maalesef LPG li kullanacağım.. 200 komp kullanana soruyorum ortalama 35 kuruş yakıyor diyor..320 kullanana soruyorum onlara inanma 50 kuruştan aşağı yakmaz 320 al hem atmosferik LPG ye daha uyumlu diyor.. 240 kullanana soruyorum ikisini de boşver 240 al diyor.. Kimse yoğurdum kara drmiyor yani.. Hatta bşr ara 270 CDI alıp yazılım yaptırılır mı diye düşündüm.. Ama motor çok sesl E serilerinden biliyorum bildiğin traktör.. Bakım maliyetleri hacmi vergisi açısından 200 komp hep önde ama komp arızalarından bahsediliyor çok maliyetli bir sorun mu acaba?
6 ay keyifle kullandım , ama şimdiki aklım olsa 200k yerine 320 alırdım.200k o kasaya yetmiyor , şehir içi hantal kalıyor.Uzun yolda üzmez ama düşük hacim tubro benzin yada turbodizellerden geçiş yapacaksanız 200k biraz ağır gelecektir.
320 her türlü benzer koşul ve kullanım tarzıyla kompresör ile aynı yakıyor . Uzun yolda felan düşüyor bile. 6 silindir olması bile tercih sebebi.
Yaklaşık bir sene kullandım geçen seneki benzin fiyatlarıyla bile 200k istanbulda 50 kuruşun altına inmiyordu şuan işe gidiş geliş kullanımda 75 kuruştan az yakmaz..
LPG li kullanımda 320, 200 kompressorden az yakar mı diyorsunuz sizlerde..
320 ler donanım olarak daha iyi zaten tek sıkıntı makyajlı model neredeyse yok.. Benim için yakıt büyük kriter benzinle binilmez o araçlara.. 320 neredeyse o yıllarda üretilen tüm kasalarında var sorunsuz bir motor diye tahmin ediyorum..
W209 kullananlara bir soru daha... Benim bildiğim W209 CLK larda koltuk ısıtma tuşları ön göğüste arka perde ve ESP tuşlarının olduğu yerde değil mi? Bir ilana bakıyorum o tuşlar boş ama ilanı veren ön koltuk ısıtma arka koltuk ısıtma diye işaretlemiş.. Farklı yerlerde tuşu olan bir donanım yok sanırım değil mi ilanı veren yanlış mı vermiş?
Bir tane CLK240 vuldun km az temiz duruyor.. farlar mercek yani bi_xenon değil koltuk ısıtma va yok.. Abi olanını alma bozuluyor diyor..yahu kimse yoğurdum kara demiyor :))
@ANDURİL
2001 model CLK200K sahibi olmuştum 163'lük, 110-140bin km arası kullandım, Prins LPG'yi kendim taktırmıştım. Diğer yandan 2004 W211 E320 sahibiyiz, 11bin km'den beri bizde şu an araba 288binde, yani az çok motorları kıyaslayabilirim. E320 de 45bin km'den beri LPG'li bu arada.. 2. kitimizi kullanıyoruz. :D
Öncelikle LPG'de ortalama tüketimleri aynı hemen her koşulda. Uzun yolda hızlı kullanımlarda 320 az daha ekonomik oluyor hatta :) Ama sürekli şehir içi, 3-5 km'lik kullanımlar yapıyorsan 320 çok başka yakıyor litre olarak :D Ama o da totalde çok bir rakam etmeyeceğinden sadece alt yazı bilgisi olarak kenarda dursun.
Mevcut 3 lira/litre LPG fiyatıyla ne yakarım dersen hakiki günlükte 35 kuruş. Şehir içi 40-45 arası. Hep otobanda 7-8 lt LPG/100 km'ye kadar indirebiliyorsun 320'nin tüketimini, akıcı kullanımda gerçekten cimri bir motor.
Genel olaraksa hem bakım hem vergi olarak 320 üzücü. Bir kere her şey 2 kere değişiyor her bakımda; motor yağı desen 8 litre, hava filtresi desen 2 tane, buji desen bilmem kaç tane vs derken 200K motoruna 300-400' yağ bakımı yapabilecekken 320'ye 600-650'den aşağı kaput açamıyorsun pek.
W208 CLK varken bir kere 3.000 liraya ön takım ve motor bakımı yapmıştım (yıl 2012) sonra 30bin km yağ hariç masraf etmedim. Bakımlı bir W209 bulursan motor fark etmeksizin ikisi de masraf açtırmaz. Önceki sahibi gerekli harcamaları yaptığı sürece :) Yoksa sen alınca bi 3 lira ayır kenara, sonrasında uzun süre kafan rahat eder en azından. Parçalar öyle abuk subuk pahalı da değil, çok korkutacak bir tarafı yok. Ama araçların bakımlı olması önemli tabii
LPG kitinin masrafı da farklı olduğu için motor tercihinde önemli olacak kriterler: vergi, yapacağın km'Ye bağlı periyodik bakım sıklığı ve LPG kit maliyetin olacaktır. Bunları bir hesapla, ona göre karşılığında alacağın donanım farkı vs artık senin karar vermeni kolaylaştırır.
200K motoru da hantallık hissettirmez pek ama 320'nin akıcılığı başka, hacimli araç kullanmanın tadı paha biçilemez desem yeridir.
Koltuk ısıtma düğmelerinden bahetmişsin, evet eğer ısıtma varsa ön konsolda yukarda düğmesi vardır. Başka yerde olmaz. Arka koltuk ısıtmalı 209 hiç duymamıştım.
Başka sorunuz olursa seve seve cevaplamaya çalışırım.
He ayrıca ben olsam dizelle falan muhatap olmam, potansiyel masrafı, pis kokusu, sesi, titreşimi falan hiç çekilir dert değil. Mevcut yakıt fiyatlarıyla zaten ekonomik demeye de bin şahit ister. LPG şu an bizim memleket için muhteşem bir çözüm. :)
[QUOTE=TarikS;8484182]@ANDURİL
2001 model CLK200K sahibi olmuştum 163'lük, 110-140bin km arası kullandım, Prins LPG'yi kendim taktırmıştım. Diğer yandan 2004 W211 E320 sahibiyiz, 11bin km'den beri bizde şu an araba 288binde, yani az çok motorları kıyaslayabilirim. E320 de 45bin km'den beri LPG'li bu arada.. 2. kitimizi kullanıyoruz. :D
Öncelikle LPG'de ortalama tüketimleri aynı hemen her koşulda. Uzun yolda hızlı kullanımlarda 320 az daha ekonomik oluyor hatta :) Ama sürekli şehir içi, 3-5 km'lik kullanımlar yapıyorsan 320 çok başka yakıyor litre olarak :D Ama o da totalde çok bir rakam etmeyeceğinden sadece alt yazı bilgisi olarak kenarda dursun.
Mevcut 3 lira/litre LPG fiyatıyla ne yakarım dersen hakiki günlükte 35 kuruş. Şehir içi 40-45 arası. Hep otobanda 7-8 lt LPG/100 km'ye kadar indirebiliyorsun 320'nin tüketimini, akıcı kullanımda gerçekten cimri bir motor.
Genel olaraksa hem bakım hem vergi olarak 320 üzücü. Bir kere her şey 2 kere değişiyor her bakımda; motor yağı desen 8 litre, hava filtresi desen 2 tane, buji desen bilmem kaç tane vs derken 200K motoruna 300-400' yağ bakımı yapabilecekken 320'ye 600-650'den aşağı kaput açamıyorsun pek.
W208 CLK varken bir kere 3.000 liraya ön takım ve motor bakımı yapmıştım (yıl 2012) sonra 30bin km yağ hariç masraf etmedim. Bakımlı bir W209 bulursan motor fark etmeksizin ikisi de masraf açtırmaz. Önceki sahibi gerekli harcamaları yaptığı sürece :) Yoksa sen alınca bi 3 lira ayır kenara, sonrasında uzun süre kafan rahat eder en azından. Parçalar öyle abuk subuk pahalı da değil, çok korkutacak bir tarafı yok. Ama araçların bakımlı olması önemli tabii
LPG kitinin masrafı da farklı olduğu için motor tercihinde önemli olacak kriterler: vergi, yapacağın km'Ye bağlı periyodik bakım sıklığı ve LPG kit maliyetin olacaktır. Bunları bir hesapla, ona göre karşılığında alacağın donanım farkı vs artık senin karar vermeni kolaylaştırır.
200K motoru da hantallık hissettirmez pek ama 320'nin akıcılığı başka, hacimli araç kullanmanın tadı paha biçilemez desem yeridir.
Koltuk ısıtma düğmelerinden bahetmişsin, evet eğer ısıtma varsa ön konsolda yukarda düğmesi vardır. Başka yerde olmaz. Arka koltuk ısıtmalı 209 hiç duymamıştım.
Başka sorunuz olursa seve seve cevaplamaya çalışırım.[/Qmevzusueşekkür ederim çok iyi oldu bu bilgiler
Peki bu şehir içi 30-35 kuruş mevzusu 7-8 litre lpg mevzusu 200 k için geçerli değil mi?
Arkadaşlar W209 kullanan sahip olan arkadaşlara bir sorum daha olacak.. bu aracın elegance ya da avanvarde olsun mercekli farlı olanlar ilanlara bi-xenon donanımlı diye ilan veriliyor.. bugün bir arkadaşımın aracını test ettim 2005 model 180 binde..kısmet diyelim.. ancak selektör yapınca iç taraftaki projektörler yanıyor.. (araç mercekli far ve kısalar xenon) nasıl bi-xenon diye yazıyor donanımda anlamadım..
w212 ve w204Fl modellerinin yıllarına kadar bütün modeller böyledir. Ayrıca w209 hakkında detaylı bilgiye mbclubtr'den ulaşabilirsiniz istemediğiniz kadar konu var
Bide yukarılarda yakıtı sormuşsunuz 200 komp Lpg'de normal kullanım şehir içi asla 12 litreden aşağıya inmez bu da şuan ki lpg fiyatlarıyla 36 kuruşa filan gelir
W211'de selektör yaparsanız xenon perdesi kalkar(iç lambalardan %100 emin değilim şu an), kolu ileri itip uzunları sabit yakarsanız hem xenon perdesi kalkar hem iç taraftaki halojenler yanar.
Benim tahminim 209'da da böyle olabileceği ve belki de test ettiğiniz aracın xenon perdesinin motorunun bozuk olabileceği
O zaman iç taraftaki halojen uzunlar LED yapılabilir selektör atarken şimşek ambiyansı bozulmasın