Konuyu azıcık güncelleyeyim, bende ciddi sardım bu ara elektrikli işine.
2008 - e-c4x ve bu gün BYD dolphin test ettim.
3 ü de en dolusuydu bindiklerim.
1. Gün 2008 i denedik, ilk bindiğimiz araç olduğundan önce çok beğendik haliyle diğer testleri yapana kadar.
Öncelikle içi en yakışıklı olan araba buydu, kokpit ve iç dizayn çok iyi. Koltuğu gerçekten çok kötü, Bel desteği sevmiyorum ben 2008 de koltuk ortasında bir şey sizi sürekli ittiriyor.
Donanım olarak oldukça kafi gelecek detayları var. Direksiyonu ufak ve benim tam istediğim gibi çok aşağıya iniyor, bunu çok sürücü sevmez ben bayılıyorum.
Yüksek yapısı suv gibi hissettiriyor hafiften. Alçak araçtan inip deneyince ( vw cc) biraz değişik geldi.
ELEKTRİK TEKNOLOJİSİ PEUGEOT Turkiye
2. Gün e-c4x denedik. Arkası uzun olan 2 tip var. Öncelikle 2025 olanlar makyajlı içi ve özellikle koltukları değişmiş, yeni tip koltukların renkleri ve hissi gayet güzel.
Yumuşak içine gömülen koltuk seviyorsanız tam size göre, masaj desteği güzel çalışıyor. Bagaj hacmi çok çok güzel, sadece tasarım kaynaklı yükleme ağzı dar kalmış bence. Ama hacim dediğim gibi kesinlikle gayet başarılı.
İç öğeleri psa grubunun ortak dokunuşlarını içeriyor. Vites konsol kısmı özellikle aynı ya da çok benzer. Hidrolik destekli bir süspansiyon var diyor kitapçığı, yoldaki konforu özellikle 2008 e göre bence daha iyi hissettiriyor. Aks mesafesi de fazla zaten bunun da katkısı var muhakkak bu hisse.
Dolusunda ön cam ısıtma + direksiyon ısıtma gibi ekstralar var, güzel detaylar. Multimedyasını çok kurcalayamadım ama muhtemelen yeterli bir deneyim sunacaktır.
Bordo ve içi gri kombin çok şık duruyor. Araba bildiğin kocama yerden yüksek bir sedan. Biraz görmeye alışık olmadığımız bir kombin bende ilkten yadırgadım açıkçası.
Arka koltuk ve diz mesafesi çok iyi hoş ben 1.73 üm bana hemen hemen hepsi iyi :) ama D sedan kadar bir yaşam alanı sunuyor. 2008 e göre daha az yol sesi alıyor.
Menzil konusunda sonn tüketici verileri soğuk zamanlarda menzilin azaldığı yönünde.
Kullanıcılar 17kw/ 100 km gibi bir tüketim verisi paylaşmışlar bu da kapasite bölü tüketim yapınca yaklaşık 300km gibi bir değer sunuyor. Şehir içi için yeterli gelebilir.
Citroen Elektrikli e-C4 X Dijital Kataloğu İnceleyin | Citroen Turkiye
2008 e göre renk seçeneği daha çok, bordosu canlı çok güzel. Nardo su da oldukça iyi duruyor.
3. Gün Dolphin denedik. 2008 ile Dolphin'i aynı güzergahta denedik. Doplhin ciddi hızlı, zaten arada 50 hp kadar fark var. 3 yetişkin aynı düzlükte yüklenince gaza araç sizi koltuğa doğru ittiriyor net şekilde. Bu his haliyle 2008 ve ec4x de yoktu.
Aracın karoser yapısı gereği görüş açılarını çok sevdim. ec4x de bu kadar hakim değildim yola.
İç dizaynı 2008 den sonra kötü ama c4x den sonra daha iyi geldi gözüme. Koltuk malzeme kalitesi kesinlikle psa dan iyi.
Özellikle ön koltukların tasarımına ba yıl dım. Hemen fotoyu şuraya ekleyeyim.
https://inallar.com.tr/media/gallery...i234_thumb.jpg
https://carsguide-res.cloudinary.com...0-%2820%29.jpg
Orta ekran kesinlikle 2008 ve ec4x in çok ötesinde. Vites modları döner tekerlek şeklinde tasarlanmış kullanımı çok kolay geldi bana. Abartı yok içeride süslü püslü şeyler yok. Ekran büyük ve dönebiliyor, ama sürüş anında bunu kurcalamak net dikkat dağıtır, ben çok rahat edemiyorum şahsen.
Ekranın görsel kalitesi gerçekten iyi, dokunma hassasiyeti çok başarılı. Ayrıca dik ya da yatay olarak dönüyor. Bu ileride net arıza verir bir donanım bana göre dönmese daha iyi ama adamlar yapmış, istersen kullanma.
2008 ve c4x in içten yanmalı versiyonları da olduğundan şaft tünelli var 2 sinde de. BYD de bu yok arka koltuğa oturunca dümdüz bir alan karşılıyor sizi, ben sevdim bunu.
Arka koltuk konforu da gayet yeterli. Arkadada 2x typc çıkış gördüm mavi aydınlatılmış ufak ama hoş detay, ha tabi 2008 in iç ambiyans aydınlatmaları çok daha güzel.
Aracın kapı açma kollarında bir çereçeve yok, öyle uluorta duruyor bu bana garip geldi ama zamanla alışılabilir sanırım.
https://autodesignmagazine.com/wp-co...BYDDolphin.jpg
Bagaj hacmi ufak 2 katlı bir bagaj var altında kablo vs mevcut ama oraya da bir şeyler konur.
Bebek arabası vs sığmaz ama, çocuklu bi aile için bu direkt eleme sebebi olabilir.
Bence byd nin en öne geçen özelliği wifi ile araca bağlanıp sürüş öncesi sıcaklık vs gibi ayarlayabilmek. Bence en büyük konfor katan kısım bu.
Yazın bineceksin arabana 40 derece dışarısı, 23 dereceye ayarla geldiğinde araba içinde yanma. Yada kışın tam tersi.
Bir de his olarak ağırlık kaynaklı olabilir daha bir oturaklı geldi byd bana.
Benim sıralamam 1 byd 2 c4x 3 2008
Fiyat olarak BYD (çindeki satış rakamına göre daha uygun olması gerekmesine rağmen) diğerlerine göre ve sunduğu donanıma göre oldukça iddialı.
1335 fiyat verdiler.
Nacizane şöyle de bir tablo yaptım, değerler tamamen kendi algılarıma göredir. Kişiden kişiye bunlar muhakkak değişecektir.
Ama menzilin daha fazla olması, telefon bağlantısı, koltuk konforu, net şekilde daha hızlı olması ve fiyatının en ucuz rakibinden 180k kadar uygun olması tercih sebebi kendi adıma.
Dış tasarım olarak güzel bir araç değil bu arada, 2008 o konuda net 1. sırada.
https://blogger.googleusercontent.co...9%20133234.jpg