Mini ye alışamadığım için ben Scirocco TFSI diyorum
Printable View
Mini ye alışamadığım için ben Scirocco TFSI diyorum
Gp ve Scirocco arasında ben gp'yi tercih ettim eski bir r53s kullanıcısı olmama rağmen.
Arabanın yol tutması performansı kadar önemli bence, araba yolu tutmadığı kontrolün araç sahibinde olmadıgı an insan arabasından soğur.
Scirocco'nun mükemmel bir tasarımı var, yol tutuşunu test etmedim ama mini kadar başarılı olduğunu düşünmüyorum takip ettiğim kadarı ile.
Gp zaten kendince özel bir araç ufak tefek eklemelerlede 250hp civarı ve 1100kg olması kendi klasmanındaki rakipleri için hiçte fena değil..
Gp'deki motorda 2002'den beri miniler üzerinde kullanılıyor tfsi kadar gelişmiş ve modifiyeye açık olmaması normal bence:)
tabiki..
scirocco nun motoru tfsi değil TSI dı..
cupralarda kullanılan motorlardan bihayli farkı var..
önü çok açık bir motor.. sadece eksoz ve chiple 300 hp oluyor .
dsg sanzımanla çok tehlikeli bi alet olacaktır..
doğru jant lastik kombinasyonu ve süspansiyon decimi ile çok tehlikeli bir pist canavarı olabilir..
Standart olarak GP daha iyi yol tutar.Best motoring'in testinde otomatik R56 S bile 2.0 Scirocco DSG ve Golf 6 GTI DSG'yi geçiyordu.
Malzeme kalitesi ve motorun önünün açık olması bakımından 2.0 Scirocco daha iyidir.
Bence Scirocco 2.0 TSİ
R56 GP çıksa keşke. :)
GP başka bi dünya. bence kesinlikle GP olmalı:)
yol tutuş:
pist koşullarında scirocco yumuşak kalıyor , gp açık ara avantajlı
pist dışı kullanımlarda scirocco'nun verdiği konfor + yol tutuş bileşimi açık ara avantajlı
görünüm:
scirocco da mini de "özel" tasarımlar ve eskinin efsanelerinin yeniden hayata geçirilmiş halleri zaten... gp'yi pek çok insan "body kit takılmış bir mini" olarak algılayabiliyor , işin detayını bilenler gp'yi gerçekten tanırlar..
scirocco'nun ise bilen bilmeyen herkes tarafından aynı şekilde algılandığını düşünüyorum , ama iç tasarım konusunda scirocco aşırı mütevazi...
hangisi daha çekici dersek , dış tasarımda scirocco , iç tasarımda mini...
motor:
gp 1,6 + sc ile yürürken scirocco 2,0 + turbo ile yürüyor , her iki motor için de performans parçaları bolca mevcut.
mini'nin ısınma problemi beynelminel sıkıntı. bunun yanında o gövde ve o yol tutuş limitleri ile gerçekten çok keyifli bir makine
2,0 tfsi ise golf gti'dan tanıdığımız gayet sağlam bir makine , limitleri de gerçekten yüksek...
ben şahsen motor konusunda "modifiyeye yatkınlık" bakımından scirocco öndedir diyorum...
malzeme kalitesi:
mini her ne kadar bmw çatısı altında olsa da , malzeme kalitesi olarak bana göre scirocco'dan birazcık daha geride , bu konuda vw diyorum
sorunsuzluk:
ben bu konuda da vw lider diyorum.
modifiyeye verilen yanıt:
2,0 tfsi motoru hem daha toleranslı hem de verdiği yanıtlar yüzdesel olarak da daha yüksek
sonuç:
bana göre cam tavanlı 160'lık manuel vites 1,4tsi beyaz scirocco en güzeli :D:D:D
sizce vw sorunsuz bir araçmıdır,bunuda ilk defa duydumda
tabi scirocco güzel bir seçenek zevk meselesi ama sorunsuzluk olayına şaşırdım
şahsen servis açcak olsam ya vw yada opel açardım
bu arada bence mini malzeme kalitesi olarak daha güzel gibi
Gp'ye binip gazlayıpta scirocco diyecek adam 10da 2 dir ;)
http://www.youtube.com/watch?v=lhqNt_tESmI
98 polo hb
98 polo classic
99 polo hb otomatik
2000 polo hb otomatik
2004 golf 1,6 fsi otomatik
2005 golf 1,6 otomatik
sorunsuzluk konusunda cidden şanslıymışız demek ki :)
cidden , ben kronik bir sıkıntı duymadım da yaşamadım da...
yanlış biliyor olabilirim , kendi tecrübelerimden dolayı fikrimi söyledim "sorunsuzdur" diye...
:)
Ben şahsen Golf II, Golf IV, Golf V, Polo Highline sahibi olmuş biri olarak, Vw ile Mini kalitesinin kesinlikle karşılaştırılamayacağını düşünüyorum. Vw Scirocco'ya ilk bindiğimde içi çok ucuz gelmişti. Mini'ye heleki Gp'ye binerseniz aradaki farkı hemen hissedersiniz zaten. Gp'deki koltuklar yeter...
bnm arkadaşımda golf 5,polo ve touran var babası her seferinde vw aldığı için başka seçeneği yok ama eleman servise gitmektende bıkmış kesinlikle almayın diyo tab bunlar sıfır alınıp 70-80 bin biniolar
yoksa bnm gibi az binenlere ve dikkat edenlere pejo bile dünyanın en sorunsuz arabası :)
ben genel manada söylemiştim
az binmedik , listedekiler babamlar , dayımlar toplam liste :)
bu saydıklarım arasında en az km yaptığımız 40-50binlerde , en fazla kilometre yapan da 140binlerde idi yanlış hatırlamıyorsam
demek ki cidden vw şans işi
cooper da kullandım , işçilik ve malzeme kalitesi bazı yerlerde çok çok iyiyken , bazı yerlerde de çok kötüydü..
o yüzden genel olarak 10 üzerinden puanlama yapılırsa scirocco mini'den daha iyi işçilik-malzeme kalitesi taşır dedim :)
98 polo kayınpederde sıfır alıp daha yeni 90,000 km yaptı tık demiyor araba 100 hp deli gibi gidiyor.Geçenlerde amortisör kulelerinin orda bilyaları artık miyadını doldurmuş bi onlar değişti devam.
2009 model aldık karedeşime 7,000 km oldu ehliyeti yeni almasına rağmen acemiliğine rağmen arabada tık yok ara sıra ben kullanıyorum gayet zevkli bir araç.
dmekki kısmet işi
benim birçok arkadaşım var vw kullanan sadece servis zamanı geldiginde servise gidildi sadece lastigim patladı araba 76binde hiçbir problemi yok aracın. hemde yollar bukadar bozuk burada...
Aynen benim 3. VW im 2 tane golf şu andada Scirocco 1.4 TSI kullanıyorum. Scirocco için çok erken fakat diğerleri için nerdeyse sorunsuzdu diyebilirim. Siz araca ne kadar özen gösterir dikkat ederseniz kullanırken geri dönüşüde aynı şekilde olur yoksa sürekli sıkıştırıp titiz kullanmazsaniz servisin müdavimi olursunuz diye düşünüyorum. Hor kullanılıp arıza yapan araçlar için markayı suçlamak bence doğru olmaz...
Bizde geçmiş 10-12 senelik süre zarfında 5-6 tane VW/VW Grubu araç kullandık, seat dışındakiler gayet sorunsuzdu.
Benim kişisel tercihim beyaz olmamak kaydıyla scirocco'dan olucak, zaten büyük ihtimalle bir iki aya kalmadan bende almayı planlıyorum. Neden olarakta neredeyse gördüğüm 20 arabadan 8,9 hatta 10'unun da Mini olması.
bedavaya verceklerse Mini Cooper GP yi seçerdim :D:D Para verip alıcaksam Scirocco 2.0 TFSI alırdım. ahhaa :) ;)
http://www.youtube.com/watch?v=4pEey...eature=related
m5 vs gp bu videoyu izleyip yol tutuşu hakkında 1 kere daha düşünün derim :heyoo:
bknz : Algıda seçicilik.
Ben bi ara proje arabası olarak bis 126 almayı düşünüyodum.Nereye baksam bis görüyordum ;) Ama şimdi sorsan en son ne zaman gördün hatırlamam bile..
Tamam Türkiyede 100 tane falan yok ama öyle binek araçlar gibide çok yok mini.İsteyen araştırsın kosiflerin borusanın kaç tane sattığını ;)
Zaten mantıklı insan 2.elinin sadece 120 tane olduğunu görerek bile piyasada o araçtan kaç tane olduğunu anlar.Birde tabi bu araçların %80 i istanbuldadır buda ayrı bir gerçek.Bu arada fiat bis'inde 2.eli sadece 126 tane varmış :)
stock GP apayrı bısey ,Gp le gozgoze gelınce ıcım tuhaf oluyor ama sıkırokkoda olmuyor daha :)
Cooper görürsün ama 8 9 10 tane GP göremezsin ... o jantların bile farklı bir havası var;) bizim buralarda ne scirocco var okadar çok nede mini cooper hatta scirocco 1 tane var mini 2 tae :)
miniyi değişmem ;)
Hangi temelmiş o ? Bilip bilmeden konuşmayalım güneşlik gibi küçük detay haricinde r53 ve r56 da ortak parçaya rastlamak zor.Hee zaten aralarındaki farkı göremicek kadar anlamıyosanda zaten miniler hakkında konuşmana luzum yok :heyoo:
Bu arada üstteki mesajı görmedin galiba :)
benim tercihim scirocco olur cunku bence daha yakısıklı ve modlamaya daha musait.
ben 1.4 tsi scırocco kullanıcısıyım cooper s te cok kullanmıslıgım var zevk olarak cooper s 1000 adım önde gp yi düşünemiyorum. bence scirocco cok fazla alman zewk vermıyor bana araba kendı kendını kontrol ediyor işte her alman da oldugu gıbı kontrol sızın elınızde değil hissini veriyor 2.0 modlama ya musait 1.4 gibi değil turbo büyütebilrsiniz msla 350 hp gıbı gucler alınabılıyor.
http://www.goapr.com/products/stage3_20_tsi_trans.html
cooper GP kesinlikle. he ama bana göre şöyle bir eksi yanı var oda 2kişilik olması.yol tutuş konusunda da sanmıyorum scirocco'dan geri kalsın.ben normal cooper'la bile kendim bile inanamadığım aralardan ve virajlardan çıktım.:)
iki ucu b.klu değnek benim için:D
gp 2 kısılık
scirocco 4 kişi 5 6 kişide binersin gidecegin yere göre :D
cooper s GP