Sorunsuzluğuna birşey demiyorum. Demek istediğim adamlar yetkili servise mahkum ediyor garantiyi uzatarak. 6 yıl 150bin km yetkili servise gidiyorsun.
Printable View
Sorunsuzluğuna birşey demiyorum. Demek istediğim adamlar yetkili servise mahkum ediyor garantiyi uzatarak. 6 yıl 150bin km yetkili servise gidiyorsun.
Stoptech ne alaka ya ? O zaman her araca takalım en kaliteli Brembo'ları Ate'leri araç duruyor diye sevinelim. Burda fabrika çıkışı araçları karşılaştırıyoruz bilmem farkında mısınız?
konu araç satımından geldi arkadaş satışını düşünüyorsa type-r almakla büyük hata etmiş benimde çevremde çok temiz type-r ı olanlar var ama hemen satabilen görmedim
ki zaten türkiyede kaç tane satılık type-r var ve type-r sahibi o aracı satmak içinmi alır?
bende alfamı satmak için almadım konuda alfanın 2.el piyasası değil
hee ayrıca diğer bi sorunuda cevaplamak isterim ben 2 sene hondaya bindim 40000km yol yaptım güvenemediğim için sattım honda aracına istediği kadar güvensin kullanıcı güvenemedikten sonra...
Vw grubunda her parçanın çalışma saati var mesela. Her parça için ortalama şu km'lerde bozulur diyebiliyor iyi bir vw ustası. Adam neden parça satacakken garantiyi uzatsın? Hondada sorunsuzluğuyla ilgili olarakta garantiyi uzatıyor ama yetkili servise bağlıyor kullanıcıyı. Yedek parça satmıyor ancak periyodik bakım hizmeti veriyor. Hiçbir marka otomobil satarak para kazanmaz. Çoğu servislerle parayı kazanır.
Hatta aklıma gelen bir örnekle açıklayayım. Vw Jetta 1.6 Fsi Muhasebecimin aracı. 2007de aldı 30binde olması lazım şuan. Belki o kadar bile yok. Yani çok az kullanıyor. Şarj dinamosu arızalanmış Vosmer'e gitti araç izmirde. Yeni dinamoya takma etme işçilik vs. 950 lira dediler. Götürüldü özel servise tamir olmuyormuş (neden bilmiyorum) Parça bulunamayıp vosmerden parça alındı. Yine ona yakın bir mebla ödendi. Her türlü bazı şeylerde mahkumsun yani bazı markalarda yetkili servisten parça almaya.
alfa gtv ;)
Bir çoğunun Hondamentalism'den haberi olmadığı için (apaçi kaynadığı için tam anlamıyla) gerek duymuyorum. Üyeliğim de yok. Honda-tech dışında hiç bir honda forumunda üyeliğim yok.
O bahsettiğin adamların "fitenkkk gardaşşşş" dan öteye geçmiyor Honda mantıkları.
alfa iyidir peder eski alfacıdır bır fotoğraf albümü vardır sahıp oldugu alfalarla :Djulie julietta gtv :D cift egzantrigi turkiyeye getiren ilk arabalar babamın anlatmasına göre weberi ilk kullandıkları arabalardan ozaman hacımuratlar daha cıkmamısken weber ayarı yapmak için üğraşıyoduk derdı:D alfayıda söğle anlatır kendisi
alfaya oturur torpitoya direksiyona bi bakarsın ılk calıstıgında kamyon gıbı sesini sever gaza bastıkca o muazzam sesi duyar ve o canli tepkileri hissedersin ya bunlar hosuna gideser bağımlı olursun baska araba süremezsin sürdüğün araba araba gibi gelmez der yada hiç hoşuna gitmez birakırsın der:D agzından dinlemeniz lazım
cok alakası yok ama alfa konusunu görünce :D yazmak istedim
kendileri 50 yasında ama benimle rollinglere gelir götürmiyince darılır ve alfacı arkadaslarıylada sureklı bulusur.
Demek istedğim alfa hem güvenlik konforun yanında hisli bi arabadır safkanlığı her ne kadar modernlessede bilenler bilir hala değişmemiştir yol tutusu tepkileri frenleri cok güzeldir.
insanlara bu şekilde yaklaşman çok yanlış bu şekilde değerlendirmen çok yanlış kaç tane honda fun club sitesine girdin kaç honda buluşmasını gördünki bu şekilde konuşuyosun.
çok yanlış hareketler bunlar insanlara lütfen bu şekilde yaklaşma,öle bi düşüncen varsada böle bi paylaşım sitesinde dile getirme
Honda'nın eğlence kulübü olduğunu bilmiyordum :)
Ben gördüm göreceğimi öyle kafama göre de söylemiyorum. Tabi ki çok sağlam adamlar var örnek aldığım ama geriye kalanların bir çoğu da tırt ;) :D Hani sadece gidiyor diye Honda alanlar, işte ikinci eli çok iyi 2 yarışır patlarız toplarız satarız tiplerinden. Hatta bir çoğu önceden güzelim 106, Saxo'ların içine edip sonra Honda almış tipler. Onu satıp ne alacaklarını bilmiyorum. Genelde BMW alıp onun da içine etme eğilimindeler. Sonra da gerçekten otomobil seven adamlar yakınıp duruyor temiz araba bulamıyorz diye. Niye?? Kroyum ammaaa para bende gençliği içine ediyor sağolsunlar.. Konuyu daha fazla hiç edip uzatmayalım. Ben görüşlerimi belirttim yanlış bir şey varsa adminler vs. (sen yetkili birine benziyon abiii dediğim abilerim ) uyarır ben de editlerim :D İyi akşamlar :)
biz aracımızı fabrıkadan aldımız gıbı kullanıyor degerlendırıyoruz asıl sen dert etme... tum honda kullananları alfaya bınıdrıp bı surdurelım onlar ozmn bızım ne hıssettımızı aracın bıze ne gibi haz uyandırdığıını gorduklerınde ozmn bizi anlarlar hayatında hiz alfa surmemiş hatta yolcu koltuguna dahi oturmamış ınsanlara alfayı ne kadar anlatsak anlamazlar..
Anlamadığım bir konu birinin geçmişi ne birini geçmişi ne?. Alfa yarışlarla uğaşırken hondanın H si bile yoktu.... 100. yılına girdi giricek. Varmı daha ötesi. Hondayı Honda yapan vtec oda sadece bir film...Başkada övünülcek bir yani yok. Adamlar varyator sistemini 1985 de bulmuşlar. 1950 den yana TEK EGZANTRİK arabası yok!!!! 4. Vtesli ARABASI HİÇ YOK!!!! 1.4 T.S bile Arkalar Disk. Günümüz alfasında arkaları kampana olan arabası hiç yok. Honda acaba hangi tuning firmasının ürünlerini kullanıyor. FABRİKASYON. RECARO MU VAR SET?, MOMU mu VAR?. fABRİKASYON BENZİN POMPASINI BİLE WALBRO KOYAN BİR FİRMA. Yapmayın arkadaşlar. Tamam tamircisi yok ikinici elide zayıf ama iyiki bunlar var yoksa biz bu paralara bu arabaları nerdeee bincezzzz!!!
katılıyorum bazı hondacılar bıktırıyor en azından geçenlerde bir hondacı yüzünden kötü bir olay yaşadım.sanırım bir eziklikmi hissetti veya honda kraldır düşüncesini mi kendince kanıtlayacaktı anlamadım.100 km civarı giderken ben geniş yolda sakin giderken silme geçip önüme doğru kırdı durduk yere.bende takıldım peşine el kol filan yaptı ama nedense sağa çekip durmadı.bende onun ezikliğine bi anlık öfkeyle uymayayım dedim devam ettim.heralde kullandığım aracın markasına karşı bi ezikliği vardı birşeyler mi kanıtlamaya çalışıyordu anlamadım.
uzadıkca uzuyo konu nerden nereye geldı yine:D
Hocam yazdıklarını bir okur musun ? Özellikle MOMO-Recaro muhabbetini ? Sonra biraz araştır. Hatta her mesajıma bak tek mesajımda bile Alfa'yı kötülemediğimi de gör.
Ha bu arada Honda 1946 da kuruldu. 1949'da Dream adlı motosikletiyle de dünyada sağlam patlama yaşattı. 1959 da Isle Of Man Tourist Trophy GP yarışlarında markalar şampiyonluğu var. S serisi otomobilleriyle de zaten motorsiklet teknolojisini otomobile aktarmanın en büyük örneğini yaptı. S500 le başladı 1963 de. O zamanlar zaten performans o kadar önemli değildi şöyle söyleyeym dohc ya da sohc olması önemli değildi. Çünkü petrol krizi olduğu zamanlarda Honda'nın inanılmaz ekonomik ve tatminkar performansı özellikle Amerika'da büyük patlama yaşattı. CVCC sistemiyle katalizöre bile ihtiyaç duymadılar. (Çünkü doğa dostu bir motordu kendileri. VTEC'in çıkış amacı da budur. Emisyonu düşürmek ve performanslı olmak )Ayrıca Mk1 Civic'in 1.2 litre 76 Hp olduğunu düşünürsen o zamanlarda ne kadar ileri teknoloji olduklarını görebilirsin. RS modelinde opsiyonel olarak ahşap direksiyon vites topuzu falan vardı gerçekten yarış ruhunu yansıtmak için.Ayrıca o zamanlarda Alfa'nın Guila 1300 ( tek 4 vitesli alfa ) vardı. 1.3 litre twincam 78 hp. Civic RS SOHC idi o zamanlar. Teknolojiyi sen karşılaştır. Bu Guila'ya *** atmak mı hayır kendisi çok güzel bir otomobildir efsanedir. Neyse her aracın bir üretiliş şeysi var işte o zamanlarda alfa 1300 den 78 hp çıkarabiliyorken, honda ekonomik amaçlı üretim otomobilinin spor versiyonunu çıkarıp 1200 ccden 75 hp çıkarmıştı çift karbüratör gibi özellikleri vardı ama sonuçta bu araçta ekonomik olmasa japonyada satılmazdı ve yine ekonomi üzerine tasarlanmış bir spor otomobilden bu şekilde bir güç çıkarıldı.her aracın üretim amacı farklı. Nasıl vw 1950 lerde tasarımını geliştirirken araçlar sibirya soguklarında çalışsın diye geliştirdiyse buda öyle bir alfa o dönemde japonyada üretim rekorları kıramazdı ama honda iyi satış yaptı.bir honda da o dönemlerde bir beetle kadar halka hitap edemezdi belki veya savaş şartlarında kullanılamazdı ama zaten amacı bu degildi lakin amacının içerisinde bile harika şeyler yarattı, alfa ile bile bugün kıyaslayabildigimiz şeyler..
Peki bu MK1 ülkemizde pek bilinmese de modlanınca tüm gün 10.500 devir çevirebildiğini biliyor muydun? Honda S500- S600 falan o zamanlar pistleri kazıyorlardı. Honda her zaman düşük cc yüksek performans ve düşük maliyeti savunduğu için yarışlarda geliştirilmesi daha kolaydı. Hata yaptın motor patladı ucuz nasıl olsa diyip hemen toplayıp yarışabiliyordun. Hatta 47 dakikada 10.500 devir çeviren o motorun toplanıp yarışa sokulabildiğini söyleyebilirim. S500 ü 1963'de 1275 dolara alabilirdiniz. 532 CC ve ""44 HP"" yi tam 8000 devirde veriyordu. Arka tekerlere zincirle aktarma yapan bir otomobil. Her şey motosiklet üzerine kuruluydu. Bu da teknolojiyi baya ilerletti ki şu anda da görüyorsunuz. İlk spor otomobilini motosiklet üzerine kurmak ve başarılı olmak. Bunu daha önce yapabilen marka söyleyin ? Bu böyle uzayıp gider. Sadece okuyun yazdıklarımı araştırın demiyorum artık.
Hala Honda'nın VTEC'ten oluştuğunu düşünüyorsanız ya ben bir şey demiyorum. Zaten Asimo'da da VTEC var , HONDA JET' te de VTEC var, go kart arabanızda çim biçme makinenizde de VTEC var , Senna zamanındaki tüm F1 otomobilleri zaten sırf VTEC diye kullandılar bu motoru.. Hatta gizli düğme var 1.6ies de falan ona basınca bile VTEC açıyor bunlar. VTEC demişken 1988 de kendisi vardı EF9 kasada B16A ile 160 HP kendileri. Bunlar dışında 3Stage VTEC, VTEC-E yi falan da araştır hoş şeyler var :) 1990'da NSX in (ha bu da VTEC V6 olanından. Tabi o zamanlar atmosferik bu kadar güç çıkaran yoktu V6'dan. Senna da sağolsun az biraz yardım etti ;) ) Recaro koltuk Momo direksiyonla çıktığını da hatırlatmak isterim. Honda'nın tüm Type-R serisinde kendileri standart donanımdır.
Fanatiğim evet buna lafım yok bunun yüzünden soğuyabilirsiniz de ama şu konuda bir kere bile Alfa'ya ya da diğer markalara bir kere laf atmadım. Sadece size bilgi sunuyorum. Hakkı neyse verin artık şu otomobillere marka ayırt etmeksizin.
En yakın zamanda bir yere patlar dünyadan gereksiz bir insan daha yok olur gideeer. :D
Konu epey uzamış ama italyan araçlarının tamamı zaten Dünya'da yerini almış, oturmuş belli bir stili ağırlığı ve kitlesi olan araçlar. Ha ülkemizde tutulur tutulmaz o ayrı. Ama hepsi otomobil kullanmanın zevkini sonuna kadar yaşatıyor. Honda için bişey demiyorum herkes neyin ne olduğunu biliyor zaten ama bir gerçek var piyasası çok iyi :D
Bu arada VTEC Teknolojisi Mclaren-Honda zamanında ilk önce F1'de kullanılarak bulunmuş çok sonra yol otomobillerine aktarılmıştır.
Ben bu resimleri lucadris nickli arkadaşın "ya hangi japonda adam gibi konfor yol tutuş var" sözü için ekledim.Yani alfamı hondamı iyi yol tutar muhabbetinde tüm japonlarla ilgili laf söyleyen bir arkadaşın demekki hayatta duymadığı japonları kendisine göstermek istedim ki bu araçlar uçuk araçlar değillerdir.Senin söylediklerin süperspor otomobiller grubuna girer ki konumuzla hiç mi hiç alakaları yoktur.Yani resimler güzel japon arabaları var manasını değil lüks ve güvenli japon arabalarıda vardır manasına geliyor.
Çok komik değil mi?
Oldukça var.Ben italyanları sayabilirim.Sen japonları sayabilirmisin?
Bir aracın klasik olması onun süper bir araba olmasınıda gerektirmez.Çok saçma araçlar klasik olabilir dünyada.Mesela citroen 2cv.Hiç birimiz kapıya sokmayız belki ama klasiktir.Bu o markanın çok iyi araç ürettiğini göstermez.
Demek ki sen otomobil meraklısı değil italyan meraklısı bir insansın.Sıradan japon otomobillerine giydiriyorsun sonrada evo 6 tme ye sıradan diyorsun.Benim eklediğim resimlerdeki R35 hariç diğerleri senin dediğin 2000 model evo 6 dan çok daha sıradan araçlar.Bilmiyorsun ama görünüşe göre merakta etmiyorsun.Ki senin bildiğin en harika japon evo 6 imiş.Bu evo nun 6 ya gelene kadar öncesinde 5 tane daha serii var.Ondan önce benim imzamda resmi olan ve sahibi olduğum galant vr4 var.Ondan önce aynı motorun kullanıldığı starion var.Yani senin gözünde 2000 yılında başlayan ve evo dan başkasını bilmediğin japon otomobillerinden çok daha eski ve çok daha güzelleri var.
Ben ce işe araştırmak ve öğrenmekle başla.Standart ve standart üstünü öğren.Sonra başka bir başlık açalım istediğin kadar tartışalım konuyu.
Esas konuya geri dönecek olursak : NSX, alfa gtv den iyi yol tutar.
İşin özü : Burada bir deli bir kuyuya bir taş atmış.Hep beraber çıkarmaya çalışıyorsunuz.Naçizane kendi yorumumuda katayım.
Türkiye de 2. eli neyin belirlediği bilinmez.Prim yapıyor kolay satılıyor diye araba alan insanlar pek otomobil meraklısı değildir.Çünkü ticari kaygı güdüyorlar demektir.Her malın müşterisi vardır.Er ya da geç her araba satılır.Spor bir araba isteyen kişi donanıma ve konfora çok önem vermez.Dolayısıyla daha iyi yol tutan aracın konforsuz olması normaldir.Alfa sahipleri lükse Honda sahipleri spor karaktere daha önem veriyor görünümü var yani.Hem konforlu hem iyi yol tutan araba işi zordur.Ncap ten fazla yıldız alan araba daha güvenli demek anlamına gelmez.Önemli olan aktif güvenlik donanımıdır pasif güvenlik değil.35 metrede duran 4 yıldız almış arabayı 45 metrede duran 5+ almış arabaya tercih ederim.Esp bulunan 3 yıldız almış arabayı abs si bile olmayan 5+ almış arabaya yine tercih ederim.
Honda fanıda değilim alfa fanıda değilim belirteyim.
Hocam başka yerlere de sarmasanız... 2cv (döşova) çok kötü bir araç demişsiniz. Kime ve neye göre kötü bir araç... Evet lakabı çirkin ördek zaten ama bu aracın tipine değil o motoruyla sahip olduklarına ve arazi şartlarında nasıl gidebildiğini araştırmanı tavsiye ederim. Dünyada model T ve beetle dan sonra en çok satan 3. araçtır. Traction Avant ve DS serisiyle başka klasikleri de vardır... Neyse otomobil kültür işidir ve bunu geliştirmek yılları alır. (Otomobil markalarından bahsediyorum.)
Günümüze baktığımızda; Alfa Romeo'nun Grid'in ilk F1 araçlarını üreten, Kendine has çizgisi olan ve a noktasından b noktasına giden araçlar yerine sürüden ayrılan araçlar üretme çizgisinden çoktan çıkmış olduğunu görebiliyoruz. İçi buram buram Fiat kokuyor. Kendilerine has motorların hepsi tarih oldu. Sadece dış tasarım ile işi götürmeye çalışıyorlar. Son Alfa Romeo benim gözümde 147 ve 156'dır. Hatta 159 çıktığında da o bir alman demişlerdi belki hatırlayanınız vardır...
Yani günümüzde bir çok otomobil firmasının el değiştirdiği bir zamanda hep ruhu olan eski tasarımları aramamız gayet doğal :(
Bu arada en sevdiğim japonu da eklemeden edemeyeceğim.
http://img38.imageshack.us/img38/829...0gt1968.th.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Honda'yı da Alfa Romeo'yu da seviyorum. İyi ki iki markada var... :icon_tup:
yaw neyi tartısıyonuz arkadaslar hondacı adama laf anlatılırmı..
honda en iyi arabadır dünyada hondadan daha iyi bi araba yoktur,o bir efsanedir o bir yaşam tarzıdır o candır kandır hemde vtec dir..öyle arabalar yaparki hem ucar hem kacar,hondanın tek rakibi sadece baska bir hondadır.dünya üzerinde şu ana kadar hondaya rakip bir araba üretilemedi.2. eli her sene degerlenen en nadir arabalardandır bu sene 22 istenen vtecler ekonomistlerin tahminlerine göre 2014 yılının sonunda 45 li rakamlara satılabilinecek.işte honda böyle bişey.
bunları diyecen gececen herkez istediği arabaya binecek..şu hayatta bi honda fanatıgınden bıde fenerbahce fanatıgınden uzak duracan arkadas bu kadar basıt..
............
Kardeş benimki kabaca bir örnek.Ds ye lafım yok.Yanlış hatırlamıyorsam ilk pnömatik süspansiyonlu araçtı.Yani klasikliği hakediyor.Söylemeye çalıştığım klasik aracının çok olması bir markayı günümüzde diğerinden iyi yapmaz.Başarılıda yapmaz.Hepsi bu.
Resim küçük tam çıkaramadım.Toyota gt mi o?
Evet 2000 GT :)
bana honda dusmanı dıyen cok oluo kı saten msjlarda dıyende var.. 2. araba alıncak ve ben honda olsun ıstıorum demekkı bu dusmanlık..;) gereklı yerlere gıtmıstır umarım..
bir konu yetmiyo ikinciyimi açıyorsunuz bide hey allahım