User Tag List

Sayfa 1/5 123 ... SonSon
91 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: LPG ve Ateşleme Avansı ( Ignition advance on LPG )

  1. #1
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    LPG ve Ateşleme Avansı ( Ignition advance on LPG )

    Birçoğumuz aracına LPG dönüşümü yaptırıyor ve aracını <%90 oranda LPG'de kullanıyor. Kimisi karbüratörlü, kimisi sıralı sistem, kimisi standalone ECU ile yürüyor, kimisinde ateşleme elektronik, kimisinde distribütörlü... Peki ama benzin için ayarlanmış olan avans haritamız acaba LPG'ye ne kadar uygun?

    LPG ile benzinin yanma hızları birbirinden farklıdır. Düşük devirlerde LPG benzinden daha yavaş yanarken yüksek devirlerde LPG benzinden daha hızlı yanar.


    Tabloda da görüleceği gibi yaklaşık 3000 devire kadar LPG benzinden daha yavaş yanar. Bu da 3000 devire kadar LPG'nin daha fazla avansa ihtiyaç duyduğunu, 3000 devire kadar daha yüksek avans verilmesi gerektiğini gösterir. Tabi ki 3000 devire kadar avans sabit arttırılmamalı. 3000'e yaklaştıkça kademeli olarak benzine eşitlenmeli.

    3000 devirden sonra ise, yaklaşık 4000 devir gibi LPG ile benzin arasındaki avans farkı benzin lehine sabitlenir. Yani önce yüksek başlayıp, 3000'e kadar kademeli olarak benzine eşitlediğimiz avansı 3000 devirden 4000 devire kadar kademeli olarak kısmalı, 4000 devirden sonra benzinden sabit -8~10 derece kısarak seyrettirmeliyiz. Yoksa detonasyon oluşabilir.

    Burada şu sorun ortaya çıkıyor; LPG her devir ve yük altında sabit olarak benzinden daha yavaş yanmaz. Bu da tüm devirler için komple avans haritasını + yönde kaydırmayı(shift ettirmeyi) veya distribütörden sabit avans vermeyi işlevsiz hale getirir.

    Tabloda benzin avansını kırmızıyla, olması gereken ideal LPG avansını yeşille, avansa yapılacak tüm devirlerde sabit +10 müdahalesinin sonucu oluşan avans haritasını da mavi ile görebilirsiniz;


    Görüyoruz ki bu şekilde avansa verilecek sabit bir artış yaklaşık 2500 devire kadar iyi sonuç verse de üst devirlerde vuruntu sorunu ile karşılaşmamıza sebep olacaktır.

    Eğer bu şekilde tüm devirlerde sabit avans verirsek araba LPG'de rölantide ve 3000 devir altında stabil ve düzgün çalışırken ve hatta avans düzgün ayarlandığında benzinden daha yüksek tork bile verebilirken, 3000 devirden sonra verimsiz yanma başlar.

    Bu yüzdendir ki zaten genelde LPG'de subap hasarları, egsoz subabı yanmaları ve oturmaları, yüksek EGT ve son hıza LPG'de ulaşamama durumları, genelde bu yüksek devirdeki avans dezavantajından kaynaklanır. Bu sorunlar ileri safhalarda piston, piston yüzeyi ve eteği, segman, gömlek hasarlarına yol açabilir.

    Eğer araç ateşlemesini TDC(top dead center) sensöründen kontrol ediyorsa, bazı LPG kitleri bu sensörün değerini manipüle ederek avansa da müdahale edebiliyor. Bu kitlerin avans haritalarından avansa istediğiniz devir ve MAP değerinde ayrı ayrı müdahale edebiliyorsunuz.

    Eğer bu şekilde bir kitimiz yoksa ama yine avansımız TDC ile kontrol ediliyorsa avans controller devreler mevcut. Ancak bu devreler ile genelde avans vermekten ziyade ancak üstlerde avansı kısabiliyorsunuz. Çünkü devre sinyali geciktirebiliyor ama gelmeyen sinyali öne alamıyor, yani avans veremiyor.

    Distribütörden ayar yapacaklar ise eğer araçlarını yüksek devirde kullanmıyor, ekonomik sürüşler yapıyorlarsa distribütör üzerinden avansa müdahale edip biraz avans açabilirler. Bu 5~8 derece arasında olabilir. Ama üst devirlere çıkanlara bunu tavsiye etmiyorum.

    Ayrıca bu şekilde avans vermelerde yalnızca LPG'ye göre yapılacak düzenlemeleri veya pozisyon switchi kullanılmadan yapılacak tek yönlü düzeltmeler benzinde özellikle düşük devirde açtığınız avans sonucu vuruntuya sebep olabilir.

    Eğer araç standalone yürütülüyorsa ve çift avans haritası uygulanabiliyorsa bir switch ile LPG konumu sinyali alınıp LPG'de araç yukarıdaki grafiklere göre her devirde uygun şekilde hazırlanmış bir avans haritasında yürütülerek maksimum fayda, maksimum tork ve maksimum verim alınabilir. LPG kullanmanın belki de en verimli yolu budur, yani standalone ECU ile yürümektir. Veya swicth'li çalışan avans emülatörleri kullanmaktır.

    Örnek bir MS avans ikili avans haritaları;
    Tablo 1 LPG, Tablo 2 benzin için;

    Burada hafiften bir ayrıma gidilmiş. Biraz daha sertleştirilebilir ayrım. Görüldüğü gibi 3000 devir civarında tablolar denk.


    "Bunlara ne gerek var, benim arabamda vuruntu sensörü var" diyorsanız;

    Maalesef benzinli bir arabadaki vuruntu sensörü sorunu yakıt kaynaklı algılıyor ve her devirde yakıt aynı yakıt olacağından haritayı komple kaydırıyor, tıpkı SFT, LFT değerleri gibi... Yani vuruntu sensörü olan bir araba LPG'de optimum avansla yürümüyor.


    Ben uğraşamam bunlarla, zaten aracım da şuhaliyle çok güzel yürüyor diyorsanız;

    benzin avans haritası ile LPG'de uzun süre yüksek devirlerde gazlamayın. Özellikle uzun yolda... Mümkünse VSR(benzin desteği) açarak 3000~4000 devir üstünde %50 üstü tps'de veya mapta yakıta bir miktar benzin püskürttürün. Bu sayede oktanı ve dolayısıyla avansı bir miktar toparlamış olursunuz.

    Ayrıca LPG benzine göre yüksek oktanlı ama düşük kalorifik değere sahip bir yakıt olduğundan avansa müdahale edilmese bile EGT'de bariz artışlar göstermez. Çünkü yüksek devirlerde LPG'de yukarıda anlattığımız durumdan dolayı yanma daha kısa sürdüğünden egsoz döngüsünde yanma bitmiş olur. LPG'de EGT'nin tehlikeli olabileceği durumlar avans haritasına müdahale edilmemişse, düşük devir, uzun yol, düşük yük sabit sürüşleri olabilir. Çünkü bu durumda o devirde LPG'nin ihtiyacı olan avansı vermediğimizden LPG geç yanacak, egsoz fazında yanmasını sürdürerek EGT'yi artıracaktır.

    Her halükarda buhar fazındaki LPG sıvı benzinin püskürtülmesi sonrası ortamdan transfer edeceği ısıyı transfer edemediğinden yanma ısısı bir miktar artar. Bunu çözmenin yolu iat'ı düşürmekten ve düzgün avanstan geçiyor. Bu amaçla water injection uygulanabilir. Fırsat bulunca kendi arabamda LPG'de water injection'ın etkilerini deneyip sonuçlarını paylaşmaya çalışacağım.

    LPG'nin yanma ısısından bahsettik. Bir de bu ısı sebebiyle ihtiyaç duyulan buji tipi meselesi var.

    LPG için benzinde kullandığınız bujinin bir kademe daha soğuğunu, mümkünse 0.1mm daha dar elektrot aralığında kullanın. Piyasada LPG bujisi olarak satılan bujilerin çoğu benzinde kullandığımız klasik iridyum bujilerin bir kademe daha soğuğudur zaten.

    Soğuk buji kullanmanız benzinde olduğu gibi buji üzerinde deposit, kurum birikmesine sebep olmaz. Çünkü LPG deposit bırakmaz.


    Konuyu bilgilendirme amaçlı açtım. Bildiklerimi, aklıam gelenleri, forumda eksikliğini gördüğüm konuları yazdım. İlave edeceğiniz, ekleyeceğiniz, eleştireceğiniz, soracağınız noktalar varsa seve seve okur, cevaplar, ben de istifade ederim.

    Buraya, yani sonuna kadar okumuşsanız da ayrıca teşekkür ederim
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  2. #2
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgilendirme guze, oncelikle tesekkurler..
    hem karburatorlu hem de distributorlu(vakum girisli) bi araca pek de birsey yapamiyoruz anladigim kadariyla..
    ustlerde cok oluyor arac, hem bu emmeyi daraltmalarindan, hem de mikserden dolayi ustlerde yeterli emis yapamiyor diye dusunuyordum i bir de bu avans olayi cikti anlasilan..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  3. #3
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilgilendirme guze, oncelikle tesekkurler..
    hem karburatorlu hem de distributorlu(vakum girisli) bi araca pek de birsey yapamiyoruz anladigim kadariyla..
    ustlerde cok oluyor arac, hem bu emmeyi daraltmalarindan, hem de mikserden dolayi ustlerde yeterli emis yapamiyor diye dusunuyordum i bir de bu avans olayi cikti anlasilan..
    Distribütörden avansa müdahale ile altları kurtarabilirsin ama üstleri tamamen feda edersin. Veya tam tersi...

    Distribütör üstünde, mil üzerinde tadilat yaparak veya yayları sertleştirerek durumu LPG'ye göre optimize edenler var yurtdışında özellikle. Ama vakumlu distribütörden ayarla tüm devirlerde optimuma ulaşmak zor maalesef.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #4
    BlackEmperor
    Misafir
    hem alt devirde hem üst devirde avansı ayaradık diyelim dynoda nasıl bi sonuç alabiliriz en iyi ihtimalle? ve bu ayarı yapabilen bi usta var mı sizin dediğiniz şekilde ? wideband bağlayıp yazılım mı atmak gerek yoksa?

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hem alt devirde hem üst devirde avansı ayaradık diyelim dynoda nasıl bi sonuç alabiliriz en iyi ihtimalle? ve bu ayarı yapabilen bi usta var mı sizin dediğiniz şekilde ? wideband bağlayıp yazılım mı atmak gerek yoksa?
    Ya yazılım baştan aşağı LPG'ye göre avans haritasıyla yeniden düzenlenecek, e tabi bu sefer de benzinde sorun olacak, ya avans kontrollerlar kullanılacak, ya da standalone, çift avans haritalı bir ecu kullanılacak.

    Maalesef başka türlü ustayla, widebandla ayarla bunu sağlamak mümkün değil.

    Avans LPG'ye göre kusursuzca ayarlanırsa özellikle alt devirler canlanır, üstlerdeki benzine kıyasla düşüklük ortadan kalkar. Dynoda genelde bakılan tek değer hp olduğundan, hp de yüksek devir demek olduğundan dynoda en iyi benzinle aynı değer görülür. Ama tork grafiğinde altlar daha yüksek olacaktır altlarda artan avanstan dolayı.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #6
    civic_ef - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    NaZiLLi
    Mesaj
    206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lpg de yüksek devire çıkmam artık +1 bilgimiz oldu teşekkürler.
    Bak bitti bile…

  7. #7
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.629
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıralı sistemde montajı ve ayarı yapan yer çok önemli bu detaylara vakıf olmayan insanlara araba emanet ediyoruz

    yakın zamanda 2,0 mondeo araca atiker sıralı taktırdım benzinde 60 krş yakan araba gazda 50 krş yakıyo

    adamlar standart bi harita yükleyip oldu bittiye getiriyolar gurcell kankamla ayara çıkmamız lazım

  8. #8
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çift harita ve swich olayı benden alıntı olmuş herhalde abi

    ayar yaparken mutlaka gözden geçirecem abi bu bilgileri, tekrardan sağol

  9. #9
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilgilendirme guze, oncelikle tesekkurler..
    hem karburatorlu hem de distributorlu(vakum girisli) bi araca pek de birsey yapamiyoruz anladigim kadariyla..
    ustlerde cok oluyor arac, hem bu emmeyi daraltmalarindan, hem de mikserden dolayi ustlerde yeterli emis yapamiyor diye dusunuyordum i bir de bu avans olayi cikti anlasilan..
    erdem bu sorunun çözümü için şu ürünü incelemeni öneririm

    Lpg Performans Mikseri, Pro-Kar Lpg Mikser, Propan Carbureteur, Blos Lpg Mikser | PROPANTURK

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sıralı sistemde montajı ve ayarı yapan yer çok önemli bu detaylara vakıf olmayan insanlara araba emanet ediyoruz

    yakın zamanda 2,0 mondeo araca atiker sıralı taktırdım benzinde 60 krş yakan araba gazda 50 krş yakıyo

    adamlar standart bi harita yükleyip oldu bittiye getiriyolar gurcell kankamla ayara çıkmamız lazım
    Aslına bakarsan LPG'cinin bu konuda çok da yapabileceği birşey yok. En iyi ihtimalle AFR'yi tutturur. Avans işi LPG'ciyi aşar. Onun için Gürsel abinin kapısını çalmak lazım

    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çift harita ve swich olayı benden alıntı olmuş herhalde abi

    ayar yaparken mutlaka gözden geçirecem abi bu bilgileri, tekrardan sağol
    Yiğit, MS'i geliştirenler de benden çalmıştır kesin

    Hazır standalone a geçiyorsun, muhakkak avans haritasını dual yap. LPG'den swith al.

    Üstlere de benzin desteği vereceksin zaten. Üstlerde de avans verebilirsin o şekilde.

    En güzelini sen yapıyorsun standalone a geçmekle. Keşke bende de esp edl asr vs bi dünya tantana olmasa da ben de geçsem standalone a...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    erdem bu sorunun çözümü için şu ürünü incelemeni öneririm

    Lpg Performans Mikseri, Pro-Kar Lpg Mikser, Propan Carbureteur, Blos Lpg Mikser | PROPANTURK
    vakt-i zamaninda sirf bu urun icin foruma konu acmistim ama kullanan kimse yada teknik olarak yeterli bir yorum/geri donus olmayinca oylece kapanip gitti mevzu..
    bende guvenip alamadim o zamanlar acikcasi..

    kardesimin golf'u karburatorlu ve lpg li..
    bu aralar her 100 km de (ankara ici, ostim-batikent hipodrom arasi) normal, ara ara kendi capinda ufaktan gazlamali olaraktan tam 13.5-14 litre arasinda lpg tuketiyor..
    bi iki gun once emmedeki hava kisitlayici banti, karburatordeki lpg mikserini soktuk, benzinde binelim birazda, eger lira bazinda yakin bir deger tuketirse benzinde binelim bari diye dusunuyoruz..
    henuz yakit hesaplamadi daha, hesaplasin ona gore bakicaz..
    arac lpg de hem zayifliyor gidis olarak hemde cok fazla yakiyor..
    cok rahatsiziz bu durumdan..

    edit:
    1989 golf mk2 1.6 8v
    If you have no LAG, you have no turbo..

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    erdem bu sorunun çözümü için şu ürünü incelemeni öneririm

    Lpg Performans Mikseri, Pro-Kar Lpg Mikser, Propan Carbureteur, Blos Lpg Mikser | PROPANTURK
    Malzeme güzelmiş. Beğendim. Eski Mazdalardaki filtre kutusu üstündeki emme flaplarına benziyor. Hem ekonomi, hem performans sunar.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #13
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Malzeme güzelmiş. Beğendim. Eski Mazdalardaki filtre kutusu üstündeki emme flaplarına benziyor. Hem ekonomi, hem performans sunar.
    ben bunu karburatoru sokup, yerine universal bi gaz kelebegi baglayip hemen onune de bunu takmayi dusunmustum..
    lpg de karburatorun kisitlayiciligindan da kurtulmus oluruz diye dusunmustum..
    sizce mantikli olurmu?
    bu urunde zaten kendi basina bir lpg karburatoru, bir karburator benzini nasil karistiriyorsa bu da lpg yi karistiriyor sonucta degil mi?

    tek dezavantaji arac benzinde calismaz..

    bir de konunun ozu olan avans olayimiz var tabii..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  14. #14
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben bunu karburatoru sokup, yerine universal bi gaz kelebegi baglayip hemen onune de bunu takmayi dusunmustum..
    lpg de karburatorun kisitlayiciligindan da kurtulmus oluruz diye dusunmustum..
    sizce mantikli olurmu?
    bu urunde zaten kendi basina bir lpg karburatoru, bir karburator benzini nasil karistiriyorsa bu da lpg yi karistiriyor sonucta degil mi?

    tek dezavantaji arac benzinde calismaz..

    bir de konunun ozu olan avans olayimiz var tabii..
    Bu düzenek üstünde gaz telini bağlayabileceğin biryer var mı? Gazı bu mu kontrol ediyor? Bana daha çok vakumla açılıyor gibi geldi. Eğer gaz teli buna bağlanıyorsa ve gazı bu kontrol ediyorsa, yapılabilir.

    Yok gazı bu kontrol etmiyor da benim tahmin ettiğim gibi vakumla açılıyorsa karbüratörü iptal edip gaz kelebeği + bu mikser kullanılarak da yürütülebilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #15
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu düzenek üstünde gaz telini bağlayabileceğin biryer var mı? Gazı bu mu kontrol ediyor? Bana daha çok vakumla açılıyor gibi geldi. Eğer gaz teli buna bağlanıyorsa ve gazı bu kontrol ediyorsa, yapılabilir.

    Yok gazı bu kontrol etmiyor da benim tahmin ettiğim gibi vakumla açılıyorsa karbüratörü iptal edip gaz kelebeği + bu mikser kullanılarak da yürütülebilir.
    tahmin ettiginiz gibi aynen vakuma dayali calisiyor..
    ben de o nedenle universal bir gaz kelebegi ve hemen kelebekten once de bu mikser diye kafamda kurgulamistim..
    karburatorun aradan cikmasi da kisitlayiciligi azaltacak nihayetinde..
    bana mantikli geliyor aslinda lakin zamaninda bununla ilgili actigim konuya cevap alamayinca bende vazgecmistim, denemek icin o kadarlik bir butce ayiramamistim acikcasi..
    gerci o ayiramadigim butce, harcadigimiz fazla lpg ile coktan gitti de neyse
    yapilabilir diyorsunuz yani?
    ben umutluyum sahsen, hem tuketim hem performans olarak beni ileriye tasir diye dusunuyorum..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  16. #16
    oytn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara/Türkiye
    Mesaj
    222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    belki saçma gelebilir ama bilmediğimden soruyorum. sıralı sistemdede o performans mikseri parçası kullanılabiliyor mu?

  17. #17
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tahmin ettiginiz gibi aynen vakuma dayali calisiyor..
    ben de o nedenle universal bir gaz kelebegi ve hemen kelebekten once de bu mikser diye kafamda kurgulamistim..
    karburatorun aradan cikmasi da kisitlayiciligi azaltacak nihayetinde..
    bana mantikli geliyor aslinda lakin zamaninda bununla ilgili actigim konuya cevap alamayinca bende vazgecmistim, denemek icin o kadarlik bir butce ayiramamistim acikcasi..
    gerci o ayiramadigim butce, harcadigimiz fazla lpg ile coktan gitti de neyse
    yapilabilir diyorsunuz yani?
    ben umutluyum sahsen, hem tuketim hem performans olarak beni ileriye tasir diye dusunuyorum..
    Ben görmemişim o zaman konuyu herhalde. Yoksa yazardım.

    Performansa etkisi muhakkak olumlu yönde olur. Belki ayarda ilk başlarda biraz zorlar, karbüratörü iptal edince soğuk rölantisi, jiklesi falan sıkıntı olabilir, o kadar. Onlar da halledilmeyecek şeyler değil.

    Aslında çok da maliyetli olmasa gerek. 260TL istiyorlarmış sanırım. Bir de kelebek uydurdun mu tamamdır. İnşallah manifoldun flanşı çok dar değildir. Eğer çok darsa veya iki gözlü ise o da ayrı bir kısıtlayıcı olarak kalır hala.

    Rölanti için de honda'lardaki FITV'i kullanabilirsin aslında.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  18. #18
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oytn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    belki saçma gelebilir ama bilmediğimden soruyorum. sıralı sistemdede o performans mikseri parçası kullanılabiliyor mu?
    yok kullanilmaz, boyle bir seye ihtiyac yok sirali sistemlerde, yapi tamamen farkli cunki..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  19. #19
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oytn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    belki saçma gelebilir ama bilmediğimden soruyorum. sıralı sistemdede o performans mikseri parçası kullanılabiliyor mu?
    Sıralı sistem derken, enjeksiyonlu motorda soruyorsun sanırım. Yoksa sıralı sistem takılmışsa gerek yok tabi ki böyle bir şeye enjeksiyonlu motorda.

    Enjeksiyonda en güzeli sıralı sistem. Böyle çözümler karbüratörlüler için ideal. Böyle birşeyin enjeksiyonlu motora uygulanması halinde motoru karbüratörlüye çevirmişe döner motorun performans ve tüketimi.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •