User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
34 sonuçtan 20 ile 34 arası

Konu: Lastikler | Ebat Değişimi | Performans | Yakıt Tüketimi | Teknik Bilgiler

  1. #20
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.357
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hakan-N Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir soruda ben sorayım; aracımın orjinal jant boyutu 17 fakat şuan 18 lik oz racing kullanıyorum oz jantların avantajı hafif olmasıdır.Şimdi 17 lik ağır jantmı daha iyi performans verir yoksa 18 lik hafif jantmı?

    lastik tabanı aynı ve çap büyümemişse daha iyi olması lazım

  2. #21

    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    Çorum
    Mesaj
    138
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hakan-N Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir soruda ben sorayım; aracımın orjinal jant boyutu 17 fakat şuan 18 lik oz racing kullanıyorum oz jantların avantajı hafif olmasıdır.Şimdi 17 lik ağır jantmı daha iyi performans verir yoksa 18 lik hafif jantmı?
    18 inch 2 tip jant test ettim tanesinde 3 kg lık fark vardı. Biri oem Fn2 jantıydı diğeri ise konig mg dı gaza bastıgımda araçtaki yığılmayı bayağı bayağı çözdüm roll deki yığılmam kalktı. Fren mesafemde ciddi bir düşme oldu önceden 200 metrede durdugum yerde sımdı 150-160 metre civarında duruyorum

  3. #22
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı slowmotion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gecenlerde konusu acildi, net cevap bulunamadi galiba. Örnek 185/60/15 lastik basincim 38, 205/40/17 takinca basinc kac olmali?

    Ayrica bir dergide üretim bandindan yeni cikmis bir lastik ile 2-3 ay rafta durmuş lastiği fren testinde eşit şartlarda deniyorlar. 2-3 ay rafta beklemiş lastik 1-2m daha geç duruyordu. Hatta elinizden geldigince yeni üretim lastik satin alin diye dip not vardi. Bilginize
    lastik yere basan yüzeyi bulamadığımız/hesaplayamadığımız için net bir cevap veremedim aslında.
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  4. #23
    DRSERHATCENGİZ
    Misafir
    çok faydalı bilgiler paylaşmışsınız emeğinize sağlık

  5. #24
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lastik yere basan yüzeyi bulamadığımız/hesaplayamadığımız için net bir cevap veremedim aslında.
    Evet abi hayirlisi tahmini bir deger alsak sonuc ne olur?
    AmcaPolo

  6. #25

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.695
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı slowmotion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet abi hayirlisi tahmini bir deger alsak sonuc ne olur?
    1.cisi 38 cok yuksek.. Dan dun gidersin o sekilde.. Onleri 30-32 arkayi 28-30 civari ayarlayabilirsin

    2.cisi jant yanagi inceldikce esnemeleri tolere edebilmek icin basinci yukseltmek gerekir. Tavsiyem 33-34 olur 17 jantta.

  7. #26
    deniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul/Rumelihisarı
    Mesaj
    3.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok basımı ağrıtan bır olayı sonuçladım.paylasım bu konu altında bari : )
    aracım Dodge nitro jeep 2.8 dızel.
    aracda orjınal 20 ınc krom jant vardı 245.50.20 araç bu jantlarla 100 kmde 16.2 yakıyordu sehır ıcı.hemde cok rahatsız dı buyuk olduğu ıcın.
    aracın dusuk versıyon jantını aldım 16 ınc 225.70.16 lastık ıle sehır ıcı yakıt 14 litreye dustu konforda cok arttı.

  8. #27
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.cisi 38 cok yuksek.. Dan dun gidersin o sekilde.. Onleri 30-32 arkayi 28-30 civari ayarlayabilirsin

    2.cisi jant yanagi inceldikce esnemeleri tolere edebilmek icin basinci yukseltmek gerekir. Tavsiyem 33-34 olur 17 jantta.
    17 jant varken 38 yikim oluyordu. 32 iyi gibiydi. Ama fabrika 15janta 38psi yazmis
    AmcaPolo

  9. #28

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.695
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı slowmotion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    17 jant varken 38 yikim oluyordu. 32 iyi gibiydi. Ama fabrika 15janta 38psi yazmis
    Almanyanin kaymak otobanlari icin heralde

    Ben lineada kislik sac jant kullaniyorum on 30 arka 28. Daha fazlasi bu yollarda arabaya zarar.

  10. #29

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle verdiğin faydalı bilgiler için çok teşekkür ederim. Benim merak ettiğim konu, jant ve lastik çapı ile oynadığımızda değişen dingil mesafesini (iz genişliğini) hesaba katan var mı acaba ? Yada bu uzayan yada kısalan mesafenin etkisi ne olur ?

  11. #30

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cevap yok mu ?

  12. #31

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RealBilgin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle verdiğin faydalı bilgiler için çok teşekkür ederim. Benim merak ettiğim konu, jant ve lastik çapı ile oynadığımızda değişen dingil mesafesini (iz genişliğini) hesaba katan var mı acaba ? Yada bu uzayan yada kısalan mesafenin etkisi ne olur ?
    Dingl mesafesi iki dingil arasındaki mesafedir ve porya merkezlerinden alındığı için jant lastik kombinasyonu ile değişmez.

    İz genişliği ise lastik tabanı genişlediğinde tabi ki artar ve yol tutuşun bir nebze de olsa artmasını sağlar.

  13. #32

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Açıklayıcı bilgin için teşekkür ederim

  14. #33
    k.m.body
    Misafir
    peki benim orj teker 175-70-13 jant çelik yani demir. sadece lastiğim 8 kg filan geliyor, jant+lastik 15-16 kg geliyor. demek ki jantım en az 7 kg. bu replika sanırım ama lenso light s2 sanırım 4,5 - 5 kg 15" jant. 185-50-15 veya 195-50-15 yapsam yani 50-15 olduğunda tekerim büyümüyor hatta bikaç mm küçülüyor, yani aynı teker çapı oluyor, ben ne yapsam iyi olur çok genel bi soru oldu da aklımda 185-50-15 ön, 195-50-15 arka var :S 175 ile 185 lastik arasında ne kadar ağırlık farkı olur, elimde baskül ile lastikciye gidince dalga geçiyorlar konuyu hortlattığım için kusura bakmayın, bi de verilen bilgiler harika ve ince bilgiler, teşekkürler...

  15. #34
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.547
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı k.m.body Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki benim orj teker 175-70-13 jant çelik yani demir. sadece lastiğim 8 kg filan geliyor, jant+lastik 15-16 kg geliyor. demek ki jantım en az 7 kg. bu replika sanırım ama lenso light s2 sanırım 4,5 - 5 kg 15" jant. 185-50-15 veya 195-50-15 yapsam yani 50-15 olduğunda tekerim büyümüyor hatta bikaç mm küçülüyor, yani aynı teker çapı oluyor, ben ne yapsam iyi olur çok genel bi soru oldu da aklımda 185-50-15 ön, 195-50-15 arka var :S 175 ile 185 lastik arasında ne kadar ağırlık farkı olur, elimde baskül ile lastikciye gidince dalga geçiyorlar konuyu hortlattığım için kusura bakmayın, bi de verilen bilgiler harika ve ince bilgiler, teşekkürler...
    hort olucak ama.aynı ebata 175/55r15 koydum.şimdiki aracımda 175/60r14 onada önlere 175/55r15 arkalar195/50r15 yapmayı planlıyorum.



    faydalı bilgiler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •