arkadaşlar bu iş çok ciddi
size gerek yok - bişe olmaz - daha önce sıkıntı çıkmadı falan diyen olursa hiiiiiiç dinlemeyin bile
o mevcut olan aklını kendine saklasın..
eğer roller kullanmazsanız 4 çekeriniz bozulur, bozuk ise dahada bozulur.
Printable View
arkadaşlar bu iş çok ciddi
size gerek yok - bişe olmaz - daha önce sıkıntı çıkmadı falan diyen olursa hiiiiiiç dinlemeyin bile
o mevcut olan aklını kendine saklasın..
eğer roller kullanmazsanız 4 çekeriniz bozulur, bozuk ise dahada bozulur.
ben üç kere wrx götürdüm muayneye sıkıntı olmadı biri 2004 dü biri 2005 di ilkini götürdüğümde tuvturk ün ilk zamanlarıydı düzlükte arabaya dört kişi binip frene basıp fren testini öyle yapmışlardı haralde fren testi içindi :) :)
Üstad sürekli 4 çeker olmayan araçlarda muayenede 2 çekere çevirdiğimizde herhangi bir sıkıntı olmayacaktır herhalde değil mi?
o zamanlar roller denen aparat yoktu, 4 çekerleri o şekilde test ediyorlardı.
yani g kuvvetinden fren mesafesini buluyorlardı.
eğer ön-arka ayrımı yapılabiliyorsa manuel olarak ve siz bundan %100 eminseniz tabiki sorun yok.
burada anlatılan olay sürekli 4 çeker araçlar için geçerli (permanent four whell drive)
ama eğerki aracın sisteminden emin değilseniz, şüpheniz varsa hiç riske girmeye değmez.
asıl sıkıntı adam 4 çekerinizi bozunca bunu kanıtlayamazsınız.
bir arıza ışığı yanmaz, ses yapmaz, çoğu arıza durumunda kırılan dökülen bir durum olmaz.
al işte gidiyor araban herşey normal nedir bozulan? der, kalırsın öyle..
viscouse isminde bir parça var sistemde ve o bozulursa bunu anlamanız için aracın 4 çekerini ciddi bir şekilde test etmeniz şart.
normalde düz yolda gider, geri gider, sağa sola normal dönersin, gazlarsın 200 de 240 da yaparsın uzun yolda..
ama işte bir 4 çekerin verdiği o viraj kabiliyeti, o üstün yol tutuştan eser kalmaz.
edit:
imla
Ben bayramdan once goturdum 4x4 oldugunu soyledim
Bos arazide araci alip frene bastilar durdular ne olctuler bilmiyorum ama testi oyle yaptilar
Soylemezseniz hic dikkat etmeden std test etmeye calisiyorlar
güzel bir paylaşım
teşekkürler.
faydalı konu tebrikler. 3 sene kadar önce burda bi evo 9a fren testi yaparken transferi yediler. sonra hatalarını kabul edip ödemişlerdi tüm masrafı.
Kesinlikle her kullanıcının bilmesi gereken bir konu. Bilgilendirme için teşekkürler.
çok faydalı bilgi, bilgilendirme için teşekkürler...
böyle paylaşımlara can kurban eline sağlık,
teşekkürler.
Bence bu konuyu periyodik olarak "up"lamalı !! bir arkadaşımın başına geldi. Sizinde diliniz yanmasın
Daha çok yeni yaşadığım bir olay
Birçok STI yada EVO sahibi arkadaşımın başına gelen olay bugünde benim başıma geldi. Olayın baş kahramanı TÜVTÜRK
Bugün (15.11.2016) TüvTürk Orhanlı'ya önceden randevu alarak Subaru İmpreza STI aracı muayeneye götürdüm. Muayene sırası bana geldiğinde ilgili kişiye aracın anahtarını verirken aracın sürekli dört çeker 4*4 olduğunu Roller'a almamasını aksi durumda mekanik ciddi sıkıntı yaşanabileceğini hatırlattım. Kendisi de beni onaylayarak araca bindi bende bekleme salonuna doğru ilerledim.
Araçtan eşya almak için kafamı çevirdiğimde bu ilgili arkadaş aracı roller'a almış ve yaklaşık 15 20 saniye (benim gördüğüm) hareket ettirmeye çalışıyordu. Hemen kendisi bir kez daha ikaz ettiğimde pişkin bir tavır ile test ettim belki olur gibi ciddiyetsiz bir ifade kullandı.
Olay asıl bundan sonra başlamakta resimlerde gördüğünüz aparat araca uygun olmadığından dolayı muayene işlemim iptal oldu, oradaki arkadaşlara göre araç aşırı alçak idi. Toplu iğne başı kadar hatayı bulan bununla ilgili destanlar yazabilen kurum maalesef bununla ilgili bana herhangi bir belge vermeyi kabul etmedi.
Siz ki eğer devlet tarafından bu konu hakkında tek yetkilendirilmiş kurum iseniz her araca göre gerekli ekipmanları bünyenizde bulundurmak zorundasınız, araçtan kaynaklı bir sıkıntı söz konusu ise de bunu da yazılı olarak bildirmek zorundasınız.
Çok merak ediyorum bu olayın Almanya'da bu şekilde yaşanma ihtimali var mıdır?
Yazılı bir belge sunmadan muayene yapılmayacak dışarı çıkın ifadesini kurum ciddiyetinize yakıştırıyor musunuz?
Araç üstünde hiç bir değişiklik yapmadan farklı bir istasyonunuz muayene işlemi yaptığında Orhan'lı istasyonundaki bu kişilere nasıl bir yaptırım uygulayacaksınız?
Çalışanlarınıza müşteri ilişkileri konusunda yeterli eğitim veriyor musunuz ?
Gerekenin yapılması umudu ile .........
Aynı şekilde ben bir ekleme de yapayım..
Bazı lastikçiler lastiklerin balans ayarlarını arabanın üzerinde yapıyor. Kriko ile arabayı kaldırdıktan sonra balans makinasını yaklaştırıyorlar ve makinanın üzerindeki dönen aparat sayesinde lastiği döndürerek balansı yapıyorlar. Tam olarak aşağıdaki makina.. Eski bir makinadır pek kalmadı ama
https://i.ytimg.com/vi/HTLu5wgI1o4/maxresdefault.jpg
4x4 aracınıza bu üstteki gibi bir makinayla balans yapmak isteyen lastikçinize izin vermeyin.. Aracınızın 4 çekeri ciddi şekilde hasar görür.. Sakın!..
Yapılması gereken lastikçinin üşenmeyip jantı arabadan sökmesi ve aşağıdaki gibi bir makinaya bağlamasıdır.
http://www.ferhatrotbalans.com/asset...lans-ayari.jpg
[QUOTE=Quantum;8227028]Aynı şekilde ben bir ekleme de yapayım..
Eskiden araç üstünde yapılması daha iyi deniyordu. Araç üzerinde bulunan yürüyen aksam parçalarının olası titreşimi de hesaba katıldığı için.
Ama artık değişti dediğin gibi......
benim asıl merak ettiğim, her kullanıcı bizim gibi bilinçli değil, arabaya yağ koymayı geçtim cam suyunun nereden doldurulduğunu bilmeyen tonla adam var arabaya binen. Eğer ki tek yetkili TüvTürk ise, çalışanların buna uygun davranması gerekmez mi? Her araba kullananın bizim gibi arabadan anlaması mümkün değil, gerekli de değil.
Benim bir sorum olsun.
Spacer olan araçlarda balans ancak şu eski tip makinelerle olacağı için zorla onunla iki kez yaptırmışlardı. Onda da arka denge kolunun üzerine düşürdü arabayı çocuk. Lanet ettim balanssız kalsın deyip yaptırmadım daha.
Spacer'ı olan araçlar için çözüm nedir?
HR'nin 5 mmlik spacerları var ancak göbeğe oturuyor olmazsa söküp yaptırayım bende. Kışlıklar takılırken bakıp karar verelim madem mümkün.
arkadaşlar ben yeniyim ama forumu takip ediyorum,gerçekten ne yaptıgını bilen insanlar cok iyi bir forum.
benim sıkıntım şöyle x5 2005 model bir aracımız var şanzımanı değiştirilecek 4x4 değilde sadece arkadan çekiş yapmak istiyoruz 745i şanzıman uyuyor n62 4.4 motor bunu yapınca araç yürürmü arıza ışıkları belki yanar ama olsun ona razıyız.
ya ustalar!
her 4x4 mevzusunu buraya yazmak zorunda değilsiniz
konunun ucu kaçtı, buradaki konu 4x4 ve tüvtürk sorunudur.
lütfen diğer 4 çeker problemlerinizle ilgili konularınızı forumda ilgili yerde açınız
haklısın ama 4x4 konusu bulamadım başka .biz x5 şanzımanı parçalandı bu yuzden 745i n62 sanzımanı aldık onu takacağız yerlerini ve saftı ayarladık işte bunu takınca acaba beyin buna ne der,yürürmü
bu konuyu yazacagım yer varmı
buraya yeni konu açabilirsiniz
http://www.techturkey.com/forum/yol-...rma-ve-frenler
Yeni konu açabilirsin
Herkese merhaba. golf 1.8 4Motion aracım bende olduğu süre zarfında (14 yıl) defalarca muayeneye girdi, o eski balans makineleriyle bikaçkez dönerek balans da yapıldı ama ben hiç bir sorun yaşamadım 4çeker sisteminde.
oto ekspertiz işi ile ugrasıyorum sürekli 4*4 araçlar geliyor çok ince bir nokta aslında dikkat edilmesi gerekiyor dikkat edilmediği zaman sıkıntı olabiliyor
Allahta makinayı manuel olarak 4*4 olarak ayarlıyoruz sıkıntı da olmuyor
@uğur yumak arkadaşımız tüvtürk muayene sırasında aracını görüntülemiş resim ve video çekmiş.
artık anlamayan kalmayacaktır, aracınız 4 çeker ise riske girmeyin görevliden tekerleklere roller koymasını mutlaka şart koşun!!!
-ön fren testi sırasında arka tekerleklere
-arka fren testi sırasında ön tekerleklere
(Alternatif: Fren testini aracın içine cihaz koyarak normal yolda aracı kullanarak test edebilirler o sorun olmaz. bilginize)
(Eğer aracınız sürekli 4 çeker değil ise, istediğiniz zaman 2 çeker olabiliyorsa bütün bunlara gerek yoktur. bilginize)
https://lh3.googleusercontent.com/bF...j=w454-h808-no
https://lh3.googleusercontent.com/80...=w1280-h720-no
https://lh3.googleusercontent.com/Um...=w1280-h720-no
https://www.youtube.com/watch?v=VDVEqAMTuuw
bir ekleme yapayım
aracınız aşırı elektronik bir 4 çeker sisteme sahip değilse (bir sürü 4 çeker çeşidi var, hepsinin çalışma yapısını bilmiyorum)
videodaki gibi subaru impreza yada benim araba gibi alfaromeo 155 Q4, lancia delta integrale vs vs ise
ve bu test sırasında ROLLER ÜZERİNDEKİ lastikleriniz dönmüyorsa !!!! bilin ki sizin aracınızın viscouse coupling dediğimiz 4 çeker parçası sorunludur.
arada bununa belirteyim
videodaki subaru benim aracım, Hakan abi saolsun başlık açtı bilgisi olmayanların mutlaka dikkat etmesi gereken bi durum.
2 gün sonra aracınızın bozulduğunu anlarsanız hiç bir suçlamada bulunamazsınız TÜV'e.
Ben aracımı İzmir Bornova istasyonuna götürdüm.
Yaklaşık2,5 saat bekledim ve sinirlilik durumum tavan yapmıştı, roller olayını uygulamazslarsa olay çıkartmama sebep olacaklardı.
Fakat görevli arkadaş ismimi söyleyip aracı yanaştırdığımda yanıma gelip " Simetrik 4 çeker bu, doğrumu ? " diye sorunca oldukça şaşırdım.
Bunun üzerine direkt olarak videodaki uygulamayı yaptı ve aracımı zorlamadan geçtim.
Merhaba arkadaşlar gerçekten dikkat edilesi bir konu. Konuyu açan arkadaşın emeğine sağlık. Yalnız aklıma takılan bir şey var.
4x4 araç fren testine alındığı zaman kesinlikle roller a alınması gerekiyor. Örnek veriyorum Subaru GC8 ile 140 km hızla gidiyorum arka diskler ön disklerden daha eski ve ani fren yapıyorum ön tekerler kayıyor, arka tekerler dönüyor viscous coupling denen parça yine bozulmaz mı acaba? Meraktan soruyorum. Konuyu baştan sona okudum ve hiç kimse düşündüğüm gibi bir şeyden bahsetmemiş.
Teşekkürler..
Saygılar.